جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۰
در روزهای که آمریکا حتی در میان اروپایی ها هم منزوی است

ترس اصلاح طلبان از ترامپ دوباره عود کرد!

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 571450
فضاي خاورميانه امنيتي شده و خيانت و تهمت و جاسوسي‌ به حد اعلا خواهد رسيد و خوابيدن با چشم‌هاي باز در دستور کار دولت‌ها قرار خواهد گرفت. آنچه بديهي است، در فضاي غبارآلود خاورميانه مسائل سياسي پيچيده‌تر از پیش شده است. خاورميانه توازن در بي‌توازني را تجربه مي‌کند و آينده‌اي تيره در انتظار آن است!
ترس اصلاح طلبان از ترامپ دوباره عود کرد!
 گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان عموما نسبت به تشرهای روسای جمهور آمریکا زودتر منفعل می شوند و همین انفعال نیز مبنای ترسیم و تحلیل ها آنها از رویدادها داخلی و تحولات خارجی و به خصوص درباره پرونده های منطقه ای است.

به گزارش جهان نيوز، تحلیل اصلاح طلبان در پرونده های منطقه ای همچون سوریه و یمن و حتی لبنان مملو از مواضع منعلانه و ترسیم آینده ای تاریک برای منطقه در سالهای اخیر بوده است.

اما در حالیکه تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس سبب انزوای بی سابقه این کشور حتی در میان متحدین اروپایی اش نیز شده ولی ظاهرا برخی اصلاح طلبان داخلی در هر صورت در برابر این کشور بازنده و منفعل هستند.

سردبیر شرق طی یادداشتی در اینباره نوشته است: «کاليگولا به عنوان دشمن بشريت آرزو داشت تمام مردم روم فقط يک گردن داشته باشند تا او بتواند با يک ضربه تبر آن را قطع کند». ترامپ نيز نشان داد براي خاورميانه چنين رؤيايي در سر دارد. او با اعلام شهر بيت‌المقدس اولين قبله‌گاه مسلمان به عنوان پايتخت اسرائيل بمبي ديپلماتيک در روند صلح خاورميانه منفجر کرد. اين تصميم بوي خون مي‌دهد.

وی می افزاید: ترامپ سنگ بزرگي در معادلات خاورميانه انداخته تا گرداب‌‌هاي خونين سياسي منطقه را عميق‌تر کند. به زبان ديگر براي کشورهاي منطقه سال‌هاي دشواري پيش‌رو است و در‌اين‌ميان کشورهايي بيش از همه ضرر خواهند کرد که سرمايه‌هاي انساني- مالي بيشتري را در منطقه به کار گرفته‌اند. از اين به بعد هزينه‌هاي جنگ در خاورميانه افزايش خواهد يافت و مردم کشورهايي که درآمدي جز درآمد نفت ندارند، بيش‌از‌پيش فقير خواهند شد!

این یادداشت می افزاید: فضاي خاورميانه امنيتي شده و خيانت و تهمت و جاسوسي‌ به حد اعلا خواهد رسيد و خوابيدن با چشم‌هاي باز در دستور کار دولت‌ها قرار خواهد گرفت. آنچه بديهي است، در فضاي غبارآلود خاورميانه مسائل سياسي پيچيده‌تر از پیش شده است. خاورميانه توازن در بي‌توازني را تجربه مي‌کند و آينده‌اي تيره در انتظار آن است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اه
این اصلاح طلبا چون عرضه و هنری ندارند همیشه به یک مرگ خیالی ملت ها را می ترسانند تا مردم به تب حاصل از حضور این ویروس های مغز گداز عادت کنند
شما (اصلاح طلبان) خودتون الان دیگه بیماری طاعون، سل، وبا، یا دیفتیری هستید
عقل همه دانشمندان علوم تجربی حکم میکنه که اول از شر شما راحت بشیم
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
یک سوال ،
اگر بنا بود کار ترامپ توجیه شود چه کسی بهترین توجیه را ارایه می کرد
1-نتانیاهو
2-مشاور امنیت ملی آمریکا
3-وزیر امور خارجه آمریکا
4-هیچکدام
Iran, Islamic Republic of
یه نفر که اسمش صادق زیبا کلامه
Iran, Islamic Republic of
خدا آقای دوربینی اصلاحات (زیبا کلام) و از ما نگیره
Iran, Islamic Republic of
امان از بی ایمانی و بی اعتمادی به خدا...
چرا باید یک عده سست ایمان بزدل اجازه قلم زدن در روزنامه‌های جمهوری اسلامی را داشته باشند در حالیکه هیچ بویی از خداباوری و اعتماد به خدا در گفتار و کردارشان دیده نمیشود؟!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر این ترسوها که نمی دانند این امریکا به زن و بچه هایشان هم رحم نمی کند
Iran, Islamic Republic of
ایران با خرج چندین هزار میلیارد دلار میتونست این کارها رو انجام بده که ترامپ بدونه هیچ هزینه ای برامون انجام داد:
نمایش چهره بی‌نقاب و بدون روتوش آمریکا، بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، افشای دست‌های پشت‌پرده سران برخی از کشورهای عربی و به ظاهر مسلمان نظیر سعودی‌ها و اماراتی‌ها، مصری‌ها، اردنی‌ها، تشکیلات خودگردان (محمود عباس)، ترغیب آل‌سعود به ادامه جنگ در یمن که سقوط این پایگاه خیانت و جنایت در جهان ‌اسلام را تسریع کرده است، نقض پی در پی برجام و افزایش تحریم‌ها که خط فریب آمریکاباوران را در ایران اسلامی با مخاطره جدی روبرو کرده و شرمساری روزافزون بزک‌کنندگان شیطان بزرگ را در پی داشته است،
Iran, Islamic Republic of
ای بابا چه گیری میدین
اربابشونه دیگه
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز خیلی خوشش می آید تفسیر وارونه بکند از هر مطلبی . ترامپ و دولت فعلی آمریکا و به اختمال قوی دولت بعدی آمریکا یعنی تا بیش از 7 سال دیگر با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل که تاکنون چندین کشور دیگر دنیا هم آن را به رسمیت شناخته اند ثابت کرد که محکم پشت اسرائیل ایستاده است از نظر داخلی آمریکا هم میزان درآمد آمریکایی ها رو به افزایش و میزان بیکاری رو به کاهش است لذا اکثریت مردم آمریکا هم به کسی رای می دهند که رفاه آنها را حداکثری کند این پشتیبانی از اسرائیل هم باعث افراط هرچه بیشتر افراطیون و تمایل هرچه بیشتر اعتدالیون به افراطی گری خواهد شد از افراطی گری هم چیزی جز دود و خون تا حالا بیرون نیامده است البته یادمان نرود که حکام عربی که تا حالا هم کار ترامپ را محکوم کرده اند بیشتر کارشان نمایشی است و با گذر رمان با آن کنار خواهند آمد به خصوص اینکه دولت آمریکا بخش دیگری از قدس را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسد که اگر چنین شود دیگر کار تمام خواهد شد و اعراب و اسرائیل یهودی که تا حالا با هم پسر عمو بودند عقد اخوت خواهند بست این وسط فقط سر ایران بی کلاه خواهد ماند ، تحولات فعلی لبنان و آینده سوریه هم در همین جهت می باشد . عراق هم که نشان داده است که اگر ایران برایش غش کند احتمالا آنها ضعف خواهند کرد نه بیشتر ، کردستان عراق هم که کلا مخالف ما شد ترکیه این وسط ماهیگیر است و هرجا ماهی درشت تری نصیبش شود قلابش را بر می دارد می رود آنجا به روسیه هم که اعتمادی نیست ایضا چین .
M.sh
Iran, Islamic Republic of
《یادداشت می افزاید: فضاي خاورميانه امنيتي شده و خيانت و تهمت و جاسوسي‌ به حد اعلا خواهد رسيد.》

دقیقا مثل شماها زنجیره ای وجیره خورو وزدوران انگلیس.!