چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۶

روزنامه های اصلاح طلب در دوران پسا داعش + تصاویر

پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 567674
در متن گزارش هم حرف‌هایی ماورایی آمده که برخی به دنبال جنگ با عربستان سعودی هستند. یعنی دقیقاً تنش زایی آل سعود در منطقه را به کسانی در ایران نسبت می‌دهد! و بعد در خود گزارش هم هشداری کذایی دارد که «این روزها بوی درگرفتن احتمالی جنگ میان ایران و عربستان، بیش از هر زمان دیگری به مشام می‌رسد. »
روزنامه های اصلاح طلب در دوران پسا داعش + تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: صفحه یک روزنامه‌های دیروز همگی خبر از وفای قاسم سلیمانی به عهد خود در نابودی داعش می‌داد؛ خبری که با نامه قاسم سلیمانی به رهبری و پاسخ ایشان به سردار همراه بود. روزنامه شرق البته ترجیح داده بود برای پایان داعش، تصویر بشار اسد در آغوش پوتین را کار کند و نقش چندانی برای ایران قائل نباشد. 

این میانه روزنامه همدلی با جملاتی تعجب برانگیز صفحه یک خود را پوشش داده بود که می‌توانست این سؤال را ایجاد کند که آیا این روزنامه واقعاً ایرانی است؟ در صفحه اول این روزنامه از پایان داعش با عنوان «قربانی شدن داعش» نام برده شده بود! حتماً قربانی برای کسی که در موضع مظلومیت باشد، به کار می‌رود.

 به گزارش جوان، از سویی در تیتر دیگر این روزنامه از شش سال مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برابر داعش با عنوان «نظامی‌گری» ذکر شده است و با تأکید بر پیش گرفتن راه دیپلماسی در منطقه تیتری هشدار آمیززده است که «اشتباه ادامه جنگ را تکرار نکنیم. »

در متن گزارش هم حرف‌هایی ماورایی آمده که برخی به دنبال جنگ با عربستان سعودی هستند. یعنی دقیقاً تنش زایی آل سعود در منطقه را به کسانی در ایران نسبت می‌دهد! و بعد در خود گزارش هم هشداری کذایی دارد که «این روزها بوی درگرفتن احتمالی جنگ میان ایران و عربستان، بیش از هر زمان دیگری به مشام می‌رسد. »

روزنامه همدلی صراحتاً درخواست می‌کند پرونده سیاست‌های منطقه‌ای ایران از نیرو قدس به وزارت خارجه منتقل شود؛ یعنی عملاً بین دو نهاد رسمی حاکمیت دوقطبی ایجاد می‌کند. در حالی که نیرو قدس و وزارت خارجه جدا از هم نبوده‌اند و بیان این دوقطبی ضربه به هر دو نهاد است.

چه خبر است واقعاً؟ چرا یک روزنامه در ایران در اوج شادی ملی از پیروزی بر داعش باید حرف‌های آل سعود را تکرار کند. گذشته از آن، حالا این سؤال پیش می‌آید که این چطور امنیت ملی‌ای است که با نقل قول کیهان ازسخنگوی انصارالله یمن، به خطر می‌افتد، اما با تکرار حرف‌های آل سعودی آسیبی نمی‌بیند؟

از سوی دیگر یک کارشناس سیاسی معتقد است تیتر یک روزنامه شرق در روز سه شنبه به نوعی گرا دادن به آمریکایی‌ها برای تحریم‌های جدید است
 

 
رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: روزنامه شرق در روز سه‌شنبه (96/8/30) تیتر معناداری تحت عنوان «امپراتوری خصولتی‌ها» را کار کرد.

در نگاه اول به نظر می‌رسد که انتخاب این تیتر، مرتبط با چگونگی امداد رسانی در زلزله کرمانشاه و نقش نیروهای مسلح، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان، در قیاس با اقدامات دولت باشد.

اما در نگاه دوم، این تیتر معنا دارتر می‌شود و می‌توان تصور کرد که تیتر مذکور به نوعی گرا دادن به آمریکایی‌ها برای تحریم‌های جدید باشد.

گفتنی است در این ارتباط سعید قاسمی نژاد، عضو بنیاد دفاع از دموکراسی و مسئول جمع آوری امضاء برای تقاضا نامه از ترامپ جهت تحریم‌های ایران، چندی قبل طی یادداشتی در نشریه THE HILL (مرتبط با کنگره آمریکا) خواستار تحریم سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان بازوان رهبر انقلاب شده بود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شرق است دیگر
Iran, Islamic Republic of
بی شرف شاخ و دم نداره
آریایی
بخدا ضعف قانون است که به چنین منافقانی اجازه گزافه گویی می دهند .حیف نیست این بزدلان در سایه امنیتی که حاصل بر زمین ریختن خون پاک هزاران جوان ایرانی است نشسته اند ومنافقانه از نان این مملکت می خورند وعلیه این نظام قلم می زنند .
رهبرم سرت سلامت
اینها همان نفوذی ها هستند که مذبوحانه در جبهه دشمن وبه نام خودی می جنگند.
مهندس
بی شرف ها ، آن جبهه ای که برای آن منافقانه قلم می زنید اصلا شما را آدم حساب نمی کند.اگر راست میگویید. یکبار در روزنامهتان بنویسید ارباب آمریکاییتان با چه توهینی از شما یاد کرد.
ایرانی باغیرت
عراق وسوریه بواسطه وجود وطن فروشانی چون شما به این روز افتادند و مملکت وناموسشان به تاراج رفت و اگر نبود غرش شیران ایرانی و دلاور مردان با بصیرت عرصه عمل ، اکنون دندانهای داعشیان وحشی شکم شما روبه صفتان را نیز دریده بود.بروید خدا را شکر کنید که پیری فرزانه تاج سرتان است و پهلوانانی چون حاج قاسم جان ناچیزتان را با نثار خون پاک خود وهمرزمانش خریده است.تف برشما که تا اینقدر بی غیرتید.