چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۱۰
بیوتروریسم در کمین مردم

سرور اطلاعات سلامت مردم در خارج از کشور! +سند/ وزارت بهداشت پاسخگو باشد

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 564947
در حالی که پیشتر وزارت اطلاعات در گزارشی از تهدید جدی بیوتروریسم خبر داده بود، شواهد حکایت از آن دارد که مسئولان حوزه سلامت کشور نه تنها به این مهم و هشدارهای مبنی بر عدم ارسال اطلاعات سلامت غیر ضرور مردم به سازمانهای جهانی بی توجه بوده، بلکه سرورهای حاوی اطلاعات ریز سلامت مردم یعنی اصل اطلاعات را در کشور آلمان مستقر کرده اند.
سرور اطلاعات سلامت مردم در خارج از کشور! +سند/ وزارت بهداشت پاسخگو باشد
گروه جامعه جهان نيوز ـ قطعا سازمان جهانی بهداشت با دریافت جزئی ترین آمار شیوع بیماری ها در کشور ، به خوبی از ریزترین جزئیات میزان بیماری های کشور اطلاع دارد و شاید بهتر از بعضی از مدیران نظام سلامت از پیچیدگی های گستره ی اپیدمیولوژیک کشور با خبر باشند. اطلاعات سلامتی مردم که از دقیق ترین اطلاعات مربوط به سبک زندگی مردم آغاز می شود و کوچک ترین اطلاعات لازم برای تحلیل رفتاری مردم ایران را در بر می گیرد. نکاتی که پیشتر بسیاری از رسانه ها نسبت به این عملکرد وزارت بهداشت یعنی ارسال داده های سلامت به سازمانهای بهداشت جهانی هشدار داده بودند نه تنها مورد توجه قرار نگرفت بلکه بر اساس شواهد موجود اصل این اطلاعات از طریق سرور سامانه موسوم به "سیب" که با هدف گردآوری اطلاعات سلامت مردم راه اندازی شده بود در کشور آلمان مستقر و در دسترس قرار گرفته تا خطر
سرور سامانه "سیب" به دلایل نامعلوم و البته غیرقابل توجیه در بدو شروع یعنی اواخر سال 94 در کشور آلمان مستقر شده و چند ماه بعد به داخل ایران منتقل می شود
حملات بیوتروریسم را بیش از پیش کند.

به گزارش جهان نيوز، سرور سامانه "سیب" به دلایل نامعلوم و البته غیرقابل توجیه در بدو شروع یعنی اواخر سال 94 در کشور آلمان مستقر شده و چند ماه بعد به داخل ایران منتقل می شود. حضور چند ماهه این سرور در کشور آلمان که هیچ نهاد امنیتی امکان مراقبت و جلوگیری از نشت اطلاعات آن را نداشته و خطر کپی برداری از کل اطلاعات سلامت مردم در آن مقطع وجود داشته است می تواند امنیت مردم را در آینده با چالش جدی مواجه کند.
 
این نکته در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت خود از خطر تهدیدات بیوتروریسم مطلع بوده و ظاهرا به آن بی توجه بوده اند. برای مثال در بهمن ماه سال 1390 معاون دارویی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران در مورد مکمل‌های بدنسازی غیر مجاز که اغلب در باشگاه های ورزشی عرضه می‌شوند، هشدار داد و اعلام کرد که این مکمل ها به علت داشتن هورمون های غیر مجاز مصرف کنندگان را عقیم می کنند. معاون دارویی سازمان غذا و دارو اضافه می کند فراوانی این مکمل ها حاکی از آن است که توطئه‌ای در قالب بیوتروریسم برای از بین بردن نسل ایرانی در حال اجراست و می‌خواهند نسل ایرانی را منقرض کنند و این بخشی از بیوتروریسم
تصور کنید دشمنان قسم خورده ایران با داشتن اطلاعات سامانه سیب از بسیاری از اختلالات دارویی و بدنی مردم ایران مطلع هستند اینکه چند درصد مردم اختلالات کبدی دارند و کدام دارو بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرد و...
علیه ایرانیان است که بسیار فراتر و خطرناک‌تر از سودهای اقتصادی فروش این مکمل‌ ها می باشد.

حالا تصور کنید دشمنان قسم خورده ایران با داشتن اطلاعات سامانه سیب از بسیاری از اختلالات دارویی و بدنی مردم ایران مطلع هستند. اینکه چند درصد مردم اختلالات کبدی دارند. کدام دارو بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرد، شایعترین عامل سقط در ایران کدام است و میزان واقعی سقط چقدر است، کدام دارو بیشتر مصرف می شود، مقاومت بدنی مردم نسبت به کدام دارو بیشتر و کدام دارو کمتر است، نسبت به کدام ویروس ضعیف تر و کدام ویروس قویتر و...
 
دیاگرام گردش اطلاعات در سرور سامانه سیب در اسفند 1394 لغایت 6 ماه بعد از آن به شکل زیر است:
 

همانطور که مشاهده می کنید این سرور از ای پی 62.138.239.45 که در کشور آلمان استفاده کرده است:


جهت صحت ادعای این گزارش به آدرس جهانی https://db-ip.com/62.138.239.45 بروید و همانطور که می بینید آدرس آی پی 62.138.239.45 مربوط به کشور آلمان است و ما اسکرین شات آن را جهت این گزارش قرار داده ایم:
 

 
 
اما قرار گرفتن سرورهای سلامت تنها به سامانه سیب منتهی نمی شود. بلکه سرور سامانه دیگر وزارت بهداشت تحت عنوان "آیداتیس" نیز که اطلاعات هویتی بیماران اعتیادی در آن وارد می شود نیز در کشور آلمان مستقر است. اطلاعاتی که فاش شدن آن می تواند آبروی صدها هزار ایرانی را بخطر بیاندازد.
سرور سامانه دیگر وزارت بهداشت تحت عنوان "آیداتیس" نیز که اطلاعات هویتی بیماران اعتیادی در آن وارد می شود نیز در کشور آلمان مستقر است
ایرادی که ابتدا توسط پزشکان سراسر کشور و برخی دانشگا ههای علوم پزشکی به این سامانه وارد شد اما دو معاون تازه وارد وزارت بهداشت در اقدامی عجیب و با صدور بخشنامه بر خلاف واقع، از قرار داشتن سرور در داخل وزارت بهداشت خبر داده بودند.
 
 
از نکات قابل توجه سرور سامانه آیداتیس که به گفته معاونین جدیدالورود وزارت بهداشت در داخل وزارتخانه است و حتی بابت اطمینان جهت ورود اطلاعات از سوی پزشکان این ادعا بخشنامه نیز شده بود، نداشتن گواهینامه امنیتی لازم جهت حفظ اطلاعات موجود در این سامانه در کشور آلمان است.بررسی متخصصان IT درباره گواهینامه امنیتی این سامانه چنین حکایت دارد:

محل قرار گیری سرور
 
دیاگرام گردش اطلاعات در سرور سامانه آیداتیس به شکل زیر است:

 
در کادر قرمز رنگ بالا نام سامانه "idatis.behdasht.gov.ir" مشخص است.
 
در این قسمت همانطور که مشاهده می کنید کاربران به سروری به آی پی 62.138.238.45 وصل می شود.
 

ای پی 62.138.238.45 در نهایت به سروری به مشخصات PLUSSERVER-ASN1, DE وصل می شود.
 
 
 
جهت صحت ادعای این گزارش به آدرس جهانی https://db-ip.com/بروید و همانطور که می بینید آدرس آی پی 62.138.238.45 مربوط به
ایرادی که ابتدا توسط پزشکان سراسر کشور و برخی دانشگا ههای علوم پزشکی به این سامانه وارد شد اما دو معاون تازه وارد وزارت بهداشت در اقدامی عجیب و با صدور بخشنامه بر خلاف واقع، از قرار داشتن سرور در داخل وزارت بهداشت خبر داده بودند
کشور آلمان است و ما اسکرین شات آن را جهت این گزارش قرار داده ایم :
 
 


 
نکته جالب قضیه در این است که علیرغم ادعای مسئولین وزارت بهداشت مبنی بر قرار داشتن سرور سامانه آیداتیس در داخل کشور ، فقط ایمیل های این سامانه در داخل کشور وجود دارد!!! و همانطور که قابل مشاهده است ایمیل های این سامانه به آدرس 185.123.209.243 که مربوط به وزارت بهداشت است متصل می شود.
 
گواهینامه های امنیت وب سایت:
 
در مورد گواهینامه های امنیتی که مربوط به این سامانه است گزارشی گرفتیم که به شرح ذیل است:

 
همانطور که مشاهده می کنید از زمان انقضای این گواهینامه 5 ماه گذشته شده است !!! و مشخص نیست که اطلاعات شخصی بیماران هم اکنون نزد کدام شرکت تامین امنیت فضای مجازی در ایران پشتیبانی می شود!!!
 
گفتنی است برخی مسئولان وزارت بهداشت در دیدار با مسئولان آلمانی بدون درنظر گرفتن دیپلماسی اقتدار، حوزه سلامت ایران را ضعیف جلوه می دهند. بر اساس گزارش منتشر شده از پایگاه خبری وزارت بهداشت، دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت چندی پیش در دیدار با همتای آلمانی اش ضمن اشاره به اینکه جمعیت ایران جمعیت سالمندی است می گوید: در حال حاضر تخت های بیمارستانی ما یک و نه دهم به ازای هر هزار نفر است که با آمارهای کشور شما فاصله داریم.جالب اینکه مقام آلمانی جمعیت ایران را جوان توصیف می کند و خواستار این می شود که بجای بستن قرار داد روی موضوعات خاص کار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا حالا فکر کردیم وزارت بهداشت فقط با آبشار پول در جیب پزشکان به اسم طرح تحول سلامت ! خزانه رو خالی کرده ،ولی موضوع عمیق تر از این حرفهاست.واقعا قصد جان مردم را کرده است.
Canada
کدام آبشار پول؟ از بهمن ماه سال گذشته ریالی کارانه به ما پرداخت نشده و تنها حقوق گرفته‌ایم که حدود سه میلیون و نیم است... وزارت بهداشت این یکی کار را هم نکرده... آن پولهای افسانه‌ای توی جیب پزشکان نرفته قربان... صرف خرید تجهیزات و داروهایی شده که خیلی از آنها مشابه داخلی دارند و امکانش بود با قیمت هایی بسیار کمتر از داخل کشور تهیه شوند... اما کو گوش شنوا در وزارت بهداشت که فریاد ما را بشنود
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز لااقل اول طرح سلامت که پولها روانه شد خوب حالا ندان. این چه طرح سلامته که یک پزشک ستادی 500 هزار تومان و یک پزشک عمومی بیمارستانی 5 تا 10 میلیون کارانه بگیرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
افراد غربزده خیال می کنند غربی ها آدم های خوبی هستند و نمی دانند که آنها دشمن ما هستند.
همین آلمان ها سلاح شیمیایی به صدام می دادند.
فرانسه ویروس ایدز را وارد ایران کرد.
از اینها هر جنایتی بر می آید.
Iran, Islamic Republic of
واقعا فاجعه است بايد وزير بهداشت را استيضاح كرد
Iran, Islamic Republic of
مدعیان پر هزینه و بی فایده
Iran, Islamic Republic of
حرف درستی است بایستی تدبیر کرد. راستی چرا سایت جهان نیوز خارجی است و وابسته به سرورهای آن سوی آبی است؟
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم چرا بعضی از ماها دوست داریم در هر حوزه ای اظهار فضل کنیم!
اول از همه لازم میدانم به هموطن گرامیم توصیه کنم کمی دانش فنی خود را جهت انتخاب صحیح اصطلاحات بالا ببرید
خواهر یا برادر خوبم یا سوال نپرس یاهم اگر میخواهی پرسشی فنی در این رابطه بپرسی نباید بگویی «چرا سایت جهان نیوز خارجی است؟» باید بگی «چرا سرورهای سایت جهان نیوز در خارج قرار دارد؟»
احتمالا جنابعالی از روی .com اخر ادرس سایت (jahannews.com) به این پرسش چالشی!!! دست یافته اید، خداییش درست نگفتم؟ ههههه :)

در پاسخ باید خدمتتان عرض کنم که اولا عزیز دل داخلی و خارجی بودن سرور سایت (یا به قول شما وابسته به اونور ابی بودن) به .com ادرس سایت ارتباطی نداره اصلا مگه شما چطور خبر بالا رو خوندی؟!! کجاش گفته چون ادرس به com ختم شده خارجکیه؟! داخلی یا خارجی بودن سرور سایت برمیگرده به اون سرور میزبانی (بابا همون هارددیسک) که اطلاعات سایت رو روی خودش ذخیره میکنه که اگر اون فضای میزبانی جکی بود جهان نیوز با اینترانت (که تنها سایت های داخلی رو باز میکنه) اصلا باز نمیشد.

در ثانی برفرض که سرورهای جهان نیوز در خارج مستقر بود بنظر حضرتعالی چه اطلاعات امنیتی و حیاتی از کشور در سرورهای جهان بود که لو رفتن انها مشکلات امنیت ملی ایجاد میکرد؟! امنیت ملی ظاهرا فقط در گرو تیترهای سایت کیهان است که صرفا چون حرف رهبران انصارالله یمن را تیر اصلی کرده بود باعث شکسته شدن قلم و توقیف دوروزه اون شد!!!! اری برادر/خواهر ما باید نگرار کیهان باشیم که خارجکی نباشه :)وگرنه اگه جهان هم این از این تیترها بزنه اونوقته که... تو قیففف :)

یاحق
Iran, Islamic Republic of
این سایت مربوط به ثبت اطلاعات معتادان است
Iran, Islamic Republic of
ممنون از زحمات شما و اون عزیز خبرنگاری که زحمت این خبر رو کشیده.
دست تک تک شما رو میبوسم.