کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت معصومه ابتکار از نزدیکانش/ از خیریه مادر که با مفاهیم انقلاب فاصله داشت تا دلایل رفتن پسرش به آمریکا

30 مهر 1396 ساعت 9:37

ضمن اینکه مگر ما مشکلی داریم، الان با همه خصومت‌ها و دشمنی‌هایی که بین ایران و آمریکا بوده، درس‌خواندن هیچ‌وقت مسئله‌ای نبوده؛ این تصمیم خودش بوده و تصمیم گرفته و رفته


گروه سیاسی جهان نیوز: معصومه ابتکار در گفتگوی تفصیلی که ظاهرا با عنوان معاونت زنان رئیس جمهور و موضوع زنان داشته بیشتر از همه چیز به بحث های شخصی و خانوادگی اش پرداخته است.

به گزارش جهان نیوز، وی در بخشی از این گفتگو درباره دلایل رفتن پسرش به آمریکا گفته است: می‌گویند خانم ابتکار ١٣ آبان سردمدار بوده اما الان، پسرش را فرستاده آمریکا. ولی کسی نمی‌گوید پسر من ٣٢ سالش بوده و فوق لیسانسش را ایران گرفته، چندین سال کار کرده در ایران، یک رشته‌ای را پیدا کرده، آن رشته را در ایران پیدا نکرده، بسیار علاقه‌مند است و با CV خیلی خوبی پذیرش گرفته با زنش و با بچه‌اش برای ادامه تحصیل، براساس آن پذیرش و استادی که آنجا پیدا کرده و رشته‌ای که پیدا کرده، رفت آمریکا برای ادامه‌تحصیل. ضمن اینکه مگر ما مشکلی داریم، الان با همه خصومت‌ها و دشمنی‌هایی که بین ایران و آمریکا بوده، درس‌خواندن هیچ‌وقت مسئله‌ای نبوده؛ این تصمیم خودش بوده و تصمیم گرفته و رفته، اما این تبدیل می‌شود به یک جنجال.

خانم ابتکار همچنین به روزنامه شرق درباره فعالیت های خیریه مادر و خاله اش و فاصله آن فعالیت ها با مفاهیم انقلاب نیز گفته است: من با خیریه‌ها به صورت شخصی ارتباطاتی داشتم؛ مادرم خیریه بنیاد زینب کبری را در سال ١٣٥٨ تأسیس کرد. در جریان کامل فعالیت‌هایش بودم. یک انجمن زنان نیروی کار در مقطع انقلاب داشتم و چند سال بعد از انقلاب بود که در جریان آن بودم. انجمن خیریه کهریزک که مرحوم خانم بهادرزاده تأسیس کرده بود که یک خیریه بود برای معلولان و سالمندان. همین‌طور خاله‌ام، مرحوم خانم مهری ضابطیان؛ ایشان هم بنیاد خیریه حضرت خدیجه را تأسیس کردند. در جریان این تحولات بخش غیردولتی و خیریه زنان هم بودم و از نزدیک می‌دیدم که چه جنب‌وجوشی داشتند. درست است، شاید با آرمان‌ها و مفاهیم انقلاب خیلی فاصله داشت؛ مثلا مادر وقتی بنیاد زینب کبری را تأسیس کرد، اصلا اندیشه دکتر شریعتی پس‌زمینه ذهنش بود؛ چون خودش و یکی از شاگردانش از نسلی بودند که با دکتر و با کلاس‌های دکتر و حسینیه ارشاد نزدیک بودند.

خانم ابتکار در بخش دیگری از گفتگویش همچنین به مخالفت فعالین زن اصلاح طلب با وی برای پذیرش معاونت زنان حسن روحانی نیز اشاره کرده و درباره دلیل ماندنش در دولت گفته است:چون رئیس، رئیس‌جمهور است (خنده). به‌هرحال آقای رئیس‌جمهور به جمع‌بندی براساس یک‌سری واقعیت‌ها رسیده بودند. ما هم بنا نداشتیم با آقای رئیس‌جمهور در این موضوع تقابل کنیم، یعنی اصلا دلیلی برای این موضوع نبود. 


کد مطلب: 559290

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/559290/روایت-معصومه-ابتکار-نزدیکانش-خیریه-مادر-مفاهیم-انقلاب-فاصله-دلایل-رفتن-پسرش-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com