جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
مواضع متفاوت با بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه اروپا

اروپایی ها با برجام چند چند هستند؟!

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 558870
رسانه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داده سران آلمان، فرانسه و انگلیس بر «اهمیت حفظ فشار بر ایران در موضوعاتی از قبیل برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تاکید کردند».
اروپایی ها با برجام چند چند هستند؟!
گروه بین الملل جهان نيوز: سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعد از نشست روز پنجشنبه خود در مقر این اتحادیه در بروکسل، در بیانیه پایانی بر حمایت کشورهای عضو از توافق هسته‌ای ایران و لزوم پایبندی همه طرف‌ها به برجام، تأکید کرد.

«پربان عامان» سخنگوی شورای اروپا در توئیتر خود نوشت که سران اتحادیه اروپا در این جلسه تصمیم گرفتند پایبندی خود به توافق بین‌المللل جهت محدودکردن برنامه اتمی ایران را نشان دهند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس» سران اتحادیه اروپا در این نشست، توافق هسته‌ای ایران را ستونی از اقدامات برای کاهش تهدید هسته‌ای در جهان دانسته و تاکید کردند خارج شدن از آن، شانس آوردن کرده‌شمالی به پای میز مذاکره را از بین می‌برد.

پیشتر نیز سران کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه و همچنین رئیسان جمهوری چین و روسیه  بر ادامه اجرای برجام و پایبندی همه طرف‌های این توافق تأکیدکرده بودند.

در بند نوزدهم و پایانی بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که این نهاد، مجددا بر پایبندی کامل خود به توافق هسته‌ای ایران تاکید داشته و بیانیه شورای امور خارجی اروپا در روز دوشنبه 16 اکتبر را تایید می‌کند.

همچنین طی روزهای گذشته، فدریکو موگرینی رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یوکیو آمانو مدیرکل آژانس  بین المللی انرژی اتمی و همچنین گوترش دبیرکل سازمان ملل بر ادامه اجرای برجام و پایبندی همه طرف‌ها به آن تأکید کرده بودند.

اما یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره نشست سران اتحادیه اروپا، از تأکید سران برخی کشورها بر حفظ فشارها بر ایران در حوزه‌های غیر هسته‌ای خبر داده است.

رسانه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داده سران آلمان، فرانسه و انگلیس بر «اهمیت حفظ فشار بر ایران در موضوعاتی از قبیل برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تاکید کردند».

وال استریت ژورنال نوشت: «بنا بر گفته برخی دیپلمات‌ها، چندین رهبر شامل ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه بر اهمیت حفظ فشار بر ایران بر سر موضوعاتی از قبیل آزمایش‌های موشکی بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تاکید کردند».

این درحالیست که کارشکنی‌های آمریکا در این باره ادامه دارد و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور با ادعاهای بی اساس و به تحریک و تشویق رژیم صهیونیستی به طور دائم تهدید به خارج شدن کشورش از این توافق کرده و اقدامات متعدد برخلاف بندهای اجرایی آن می‌کند.


پی نوشت:
1)http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960728000040
2)http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960728000100

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینکه سران اروپا مدام در باره حفظ پایبندی کشورها بر برجام هشدار میدهند منظورشان ایران است وگرنه خیلی وقت است که امریکا برجام را نقض کرده واروپا هم تا اندازه ای با آمریکا همراهی کرده است. اگر سران اروپا راست میگویند حالا چرا با آمریکا برخورد نمیکنند از کجا معلوم که فرانسه آلمان وانگلیس پنهانی با آمریکا تبانی نکرده باشد که برای ایران فیلم بازی میکنند که به بهانه های دیگر از قبیل موشک وغیره برجامهای دیگری بر ایران تحمیل کنند. تا مانند لیبی وعراق ایران را خلع سلاح وبعد حمله نظامی و آنچه بلای سر لیبی عراق وافغانستان آوردند سر ایران بیاورند
Germany
اینم از شروع برای برجام هاي دیگر. چشم این دولت... روشن!
Iran, Islamic Republic of
چند چند هستند اینطوریه
3 تا گل زدن به ما زدن با هت تریک جناب روحانی
گل هم نخوردند