پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۴

آیا شهردار تهران ممنوع التصویر هست؟

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 558228
در جلسه این هفته هیئت دولت می‌خواستم از آقای ‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما درباره این موضوع بپرسم. اکنون هم نمی دانم این مسئله واقعیت دارد یا خیر؟
آیا شهردار تهران ممنوع التصویر هست؟
گروه سیاسی جهان نيوز: اولین نشست خبری شهردار تهران روز گذشته با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران در سالن ایران زمین شورای اسلامی شهر تهران در خیابان بهشت برگزار شد .

به گزارش جهان نيوز، نجفی در این نشست خبری درباره ممنوع التصویر شدنش در رسانه ملی گفت: روز پنج شنبه هفته گذشته جلسه‌ای را  با فرماندهان نیروی انتظامی داشتیم و صداوسیما مصاحبه‌ای را با بنده داشت اما پخش نشد. پخش نشدن این مصاحبه شایعاتی را به همراه داشته است که بنده ممنوع التصویر شده‌ام. در جلسه این هفته هیئت دولت می‌خواستم از آقای ‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما درباره این موضوع  بپرسم. اکنون هم نمی دانم این مسئله واقعیت دارد یا خیر؟در همین حال عصر روزگذشته برخی رسانه ها به نقل از یک منبع آگاه ممنوع التصویری نجفی در تلویزیون را تایید کردند .

این در حالیست که نجفی در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح دوشنبه در نشست خبری از ممنوع التصویری خود در صداوسیما خبر داده اما صداوسیما در ساعت 19 و 50 دوشنبه شب، در پربیننده ترین ساعت شبکه تهران، نشست خبری شهرداری را پخش کرد.

نجفی همچنین در ادامه درباره آخرین وضعیت بررسی املاک نجومی و برخورد با دریافت‌کنندگان این املاک و  همچنین افشاگری این ماجرا که به وی منتسب شده است ضمن رد نقش داشتن در انتشار عمومی این  مسئله خاطرنشان کرد: گزارشی از املاک نجومی افشا شد که معتقدم بخشی از آن نادرست است و باید اصلاح شود، بعضی از افرادی که اسم آنان در این فهرست است، واقعا جزو گیرندگان املاک نجومی نبودند و باید اعاده حیثیت شود و حتی برخی اسامی هم که در این فهرست نبوده از گیرندگان املاک نجومی بودند که نام آنان ذکر نشده است، در واقع ما نتوانستیم اطلاعات دقیقی را پیدا کنیم.  البته ما کمیته‌ای را در کنار سازمان املاک شهرداری تشکیل دادیم، متشکل از سه نفر که از افراد مورد وثوق من هستند، این افراد به موضوع املاک نجومی و واگذاری‌ها به طور کامل می‌پردازند.

نجفی به جلسه‌ای که روز گذشته با مقامات قضایی داشتم اشاره کرد و گفت: این جلسه محرمانه بود و نمی‌توانم جزئیاتش را بگویم.

اما شهردار تهران درباره آخرین وضعیت تغییر و تحول و تعدیل نیرو در موسسه همشهری نیز توضیح داد: چهار مورد از مجلات موسسه همشهری  را که کمتر از 20 درصد فروش داشتند، تعطیل کردیم اما معتقدیم سایر مجلات همشهری باید تعطیل شود.

این در حالیست که سردبير «همشهري ماه» معتقد است تعطيلي اين نشريه صرفاً به خاطر نگاه سياسي، حزبي و بسته‌اي است كه مديران جديد همشهري دارند و فروش زير 20 درصد صرفاً بهانه‌اي براي اين كار است. 
 
محمد عبداللهي، سردبير ماهنامه «همشهري ماه» كه از انتشار آخرين شماره آن جلوگيري به عمل آمد، در گفت‌و‌گو با «جوان»، درباره منتشر نشدن «همشهري ماه» و اعلام تعطيلي اين نشريه مي‌گويد: محتواي ماهنامه تقريباً دو ماه پيش آماده شده بود و با تغييرات در تيم مديريت همشهري همزمان شد. به دليل نگاه‌هاي سياسي، حزبي و بسته‌ مديران جديد در حوزه فرهنگي و رسانه‌اي از همان ابتدا هم زمزمه‌هايي مبني بر اينكه ما را بر نخواهند تافت به گوشمان رسيد، ولي گفتيم پيشداوري نكنيم. آخرين شماره «همشهري ماه» به شهداي مدافع حرم دهه هفتادي اختصاص داشت و قصد داشتيم همزمان با تشييع پيكر شهيد حججي منتشر كنيم. نشريه‌ دو مرتبه به خاطر ايرادات فني و نگارشي برگشت خورد و در نهايت هم طرح جلد و هم محتوا امضا و براي انتشار تأييد شد. 
 

 
با اين وجود و با بداخلاقي خيلي شديد سياسي اعلام كردند كه جلوي كار گرفته شود و چند روز پيش تماس گرفتند و گفتند كلاً نشريه منتشر نشود. 

عبداللهي با اشاره به نشست خبري ديروز محمدعلي نجفي، شهردار تهران و اعلام تعطيلي نشريات همشهري كه كمتر از 20درصد فروش و 80 درصد بازگشتي دارند، تأكيد كرد: اين موضوع قطعاً دروغ است، اين دروغ را هم آقاي نجفي نگفته‌است، بلكه مشاوراني كه در گرد وي هستند، اين دروغ را مطرح كرده‌اند؛ دروغي كه ناشي از همان نگاه‌هاي سياسي است. همشهري ماه قطعاً بالاتر از 20 درصد فروش داشته‌است و ما به زودي اين آمار را منتشر خواهيم كرد. تصميم ناگهاني مؤسسه مطبوعاتي همشهري و حذف چهار مجله از مجموعه نشرياتي كه از سوي همشهري منتشر مي‌شد، موجب سرگرداني و بيكاري مجموعه‌اي از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران همكار با اين نشريات شده‌است. موضوع تعطيلي ناگهاني نشريات همشهري به قول محمد عبداللهي، سردبير «همشهري ماه»، آن زمان اسفناك‌تر مي‌شود كه مديران شهرداري تهران از توزيع آخرين شماره اين نشريه كه به احترام و به پاس فداكاري شهيد سرافراز شهيد حججي و شهداي مدافع حرم تهيه شده بود، جلوگيري كردند. 
 
 محمد عبداللهي در كانال تلگرامي‌اش با انتشار مطلبي با عنوان «زنده(به گور) باد مخالف من»، شعار‌محوري جريان اصلاحات را به چالش مي‌كشد و مي‌نويسد: كمتر از دو ماه بعد از انتصاب شهردار تهران كه اعلام كرده بود «ما سياسي نخواهيم بود»! امروز با يك تماس تلفني از مؤسسه همشهري به ما اعلام كردند كه همشهري ماه و خردنامه از اين پس نبايد منتشر شود. (در حالي‌كه قرارداد نشريات تا پايان سال منعقد شده بود). معني اين كار، بيكار شدن تعداد زيادي خبرنگار و روزنامه‌نگار است. . . البته به همراه بريدن نان خانواده‌هايشان. . .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
«مولي اميرالمؤمنين عليه‌السلام»:
بِالكِذبِ يَتزَيَّنُ أهلُ النِّفاقِ.
آدم‌هاي منافق با توسّل به كِذب و تزوير كارهاي (ناپسند) خود را زيبا و نيكو جلوه مي‌دهند.
Iran, Islamic Republic of
هنوز نیامده انتظار دارند صداوسیما براشون رپورتاژ بره!
Germany
جای تعجب است که فتنه گر 88 شهردار تهران شود دولت حسن روحانی 88 درصد ناخالصی از نوع فتنه گران دارد
Iran, Islamic Republic of
نجفی که قلبش مریض است اهل کار نیست مانند دوستانش حاشیه ساز است