پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۲۲

در خواست قابل تامل آشنا از لاریجانی/ نتایج دوران مذاکرات خود را منتشر کنید

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۴
کد مطلب: 557925
البته اين تقاضا متوجه مذاكره كننده گان محترم قبل از ايشان يعني آقايان روحاني و لاريجاني هم هست . مردم ايران حق دارند بدانند خوب يا بد چه شد كه به برجام رسيديم؛ چرا كه برجام نه فقط حاصل يك مذاكرات دو ساله بلكه محصول يك فرايند بيست ساله و مجموعه اي پيچيده از راهبردها، تصميمات و اقدامات موفق و ناموفق فني و سياسي است.
در خواست قابل تامل آشنا از لاریجانی/ نتایج دوران مذاکرات خود را منتشر کنید
گروه سیاسی جهان نيوز: حسام الدین آشنا طی یادداتشی علاوه بر دکتر جلیلی از علی لاریجانی نیز خواست تا نتیجه مذاکرات هسته ای خود در سال های که عهده دار تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بوده را منتشر کند.

در یادداشت مشاور فرهنگی حسن روحانی آمده است:«از جناب آقاي دكتر  سعيد جليلي نقل شده كه فرموده اند : "بايد در دانشگاه‌ها یک دوره برجام‌خوانی شروع شود، این بحث علمی است نه سیاسی. برجام یک سند ۱۵۹ صفحه‌ای مهم است که تا سال‌ها کشور درگیر آن است".
من ديروز در پاسخ به اين امريه مطلب كوتاهي نوشتم كه تفصيل آن اينك تقديم مي شود؛
كاش برادرمان كه بدون هيچ حزب و بودجه اي به صورت آتش به اختيار و خودجوش مشغول رهبري و اداره دولت سايه هم هستند  در كنار طعنه مدام به مذاكره كنندگان و برجام، گزارش متن مذاكرات و دستاوردهاي سياسي و نه صنعتي شش سال و نيم مذاكرات خود را منتشر مي كردند ند تا امكان مقايسه دو رويكرد و دو عملكرد براي همگان فراهم  شود.
پاسخ اين درخواست محترمانه فحاشي و رجز خواني هايي از قبيل نوشته هاي كامنت گذاران حرفه اي و فرمايشات هميشگي برخي آقايان نيست؛ سكوت هم مشكلي را حل نمي كند؛ ادعاي محرمانگي هم با توجه به انتشار بخشهاي  مهمي از مذاكرات قبلي و بعدي پذيرفته نيست؛ اين ادعا كه غني سازي بيست درصد حاصل مذاكرات است هم بي وجه مي نمايد چرا كه آن يك دستاورد صنعتي است نه دستاورد تيم مذاكره كننده .
البته اين تقاضا متوجه مذاكره كننده گان محترم قبل از ايشان يعني آقايان روحاني و لاريجاني هم هست . مردم ايران حق دارند بدانند خوب يا بد  چه شد كه به برجام رسيديم؛ چرا كه برجام نه فقط حاصل يك مذاكرات دو ساله  بلكه محصول يك فرايند بيست ساله و مجموعه اي پيچيده از راهبردها، تصميمات و اقدامات  موفق و ناموفق فني و سياسي است. همانگونه كه براي فهم چرايي و چگونگي پذيرش قطعنامه ٥٩٨ بايد كل تاريخ نظامي، سياسي و اقتصادي جنگ را مطالعه كنيم، براي فهم چرايي و چگونگي برجام هم بايد كل تاريخ سياست و صنعت هسته اي ايران در پژوهشكده هاي تخصصي در فضايي به دور از عصبيت هاي سياسي و جناحي و سازماني مورد تحقيق و اعتبار سنجي قرار گيرد و سپس در اختيار دانش پژوهان و دانشجويان قرار  داده شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب جناب اشنا حالا که باتلاق برجام مملکت را گرفتار کرد کار علمی بکنیم. خوبست ولی دیر
Iran, Islamic Republic of
اقای اشنا زمان دکتر جلیلی عزت ملت ایران بعلاوه غنی سازی 20% بود امروز به برکت همفکران شما نه عزت مانده نه غنی سازی
Iran, Islamic Republic of
این جناب به ظاهر متفکر میدانند که دستاوردهای صنعتی در راستای و همسو با مذاکرات پیش می رفت و نیز میدانند برگ برنده مذاکرات قبل همین همسویی صنعت هسته ای موشکی و فضایی با مذاکرات برای پر بودن دست مذاکره کنندگان بود و چون خود آقایان در دولت تدبیر بیشترین استفاده را از همین دستاوردهای صنعتی کردند و با تحویل یا جمع کردن همان پیشرفت ها معامله به ظاهر بردبرد کردند ولی هیچ برداشتی نداشتند می خواهند مذاکرات را به سیاسی و صنعتی تبدیل کنند تا هر جا که به نفعشان نبود بگویند این صنعتی است نه سیاسی اگر چنین است چرا پرتاب ماهواره بر ها در طی دوران دولت یازدهم تعلیق شد و یا چرا دولت بیشترین هجمه را در طی تبلیغات ریاست جمهوری به پیشرفتهای موشکی اختصاص داد و باعث جری شدن دولت های غربی در این زمینه شد چرا آب سنگین تعطیل راکتور بتن ریزی 15 هزار سانتریفیوژ اسقاط ( من برای استفاده از واژه اسقاط تعمد دارم) شد و ...؟
آقای آشنا فرار رو به جلو را بگذارید در سیاست خارجی، با ما به از این باش که با خلق جهانی
Iran, Islamic Republic of
در مجموع یعنی گندی که ما زدیم تقصیر همس واس ماس نیس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آفرین نکته سنجانه بود
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
بخدا من کامنت گذار حرفه ای نیستم من دانشجوی بیکار دکتری فیزیک دانشگاه سمنان هستم که اتفاقا به روحانی هم رای دادم غلط کردم به ابالفظل غلط کردم
افشین
Iran, Islamic Republic of
بعید میدانم این گزارش توسط آقای جلیلی و آقای لاریجانی و حتی آقای ظریف ترتیب اثر داده شود برای اینکه مردم نا محرم هستند برای این آقایان
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقای آشنا دستاورد تقریبا هیچ برجام که این همه داد و قال نداره، برجام مانند آفتاب تابان بود که قرار بود تمامی تحریمها را برداره، مشکل آب خوردن را حل کنه و هزاران فایده دیگر داشت که به تناوب از سوی هم فکران شما تبلیغ می شد. عجیب تر اینکه یکی از مذاکره کنندگان جاسوس از آب در آمده، دیگری مفقود الاثر شده(آقای عراقچی)، آن یکی امیرکبیرزمان نامیده شد، امیرکبیر واقعی سالهای دور به دلیل گستاخی به ملت ایران، سفیر روس را راه نداد اما امیرکبیر ... در ایامی که به نبی مکرم اسلام از سوی نشریه فرانسوی اهانت شد، با کمال افتخار با وزیرخارجه شیطان بزرگ پیاده روی می کند. نابودی صنعت هسته ای، بتن ریزی راکتور اراک، تعطیلی فردو که افتخار نیست. شما و همفکران شما به پلیس بد مذاکرات(فرانسه) اولین و بیشترین امتیازات را دادید. آیا این اقدامات افتخار دارد که مدام بر آن تاکید می کنید؟؟؟ خجالت بکشید، استعفا دهید و از درگاه خداوند توبه کنید
Iran, Islamic Republic of
اقاي حجت الاسلام دکتر سرهنگ اشنا انگونه اعتماد به نفس دارند و انگونه که دروس حوزوي و دانشگاهي و نظامي را مشق کرده اند که بدانند هر چقدر مفاهيم را سرو هم کنند نميتوانند با يک اقيانوس اب هم نجاست برجام را پاک کنند .اينکه مذاکرات و جلسه بزاريد و تسليم خواسته دشمنان اين انقلاب و کشور و ملت نشويد و از حق خودتان دفاع کنيد يک حرفي است و اينکه انگونه به دشمن باج دهيد که طرف امريکايي را ساعت 3 صبح از رخت خواب بکشي بيرون بياري براي قراداد ژنو امضا کنه و بعد هم در ادامه بگن طرف مذاکره کننده اقاي ظريف فرق بين liftو end را نميدونه حرف ديگري است. اقاي اشنا خبر داري که در مذاکرات سعد اباد هم دستاورد اقاي روحاني همان پلمپ و جاسوس و عهد شکني طرف غربي بود . حالا که برجام شده مايه ننگ بر روي پيشاني دولت يازدهم و دوازدهم هر چه ميخواهي سرود بخوان ديگر چه فايده که شما کربلا ي هسته اي را رقم زديد و خدا هم جواب, سر خم کردن و کرنش در برابر شيطان بزرگ و استکبار جهاني را در عمل به جماعتي که صفتي که لياقت ان را داشته باشيد سراغ ندارم ,داد در ضمن نامه حسن روحاني به اوباماي مودب را قاب کن بزن بر سر دفترت و مواظب باش دوباره رييس دفترتون را به جرم جاسوس نگيرند.
لعنت خدا بر خائنين اين انقلاب و مملکت .لعنت خدا بر جماعت وطن فروش پست
قلی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم خوب گفتی مخصوصا الهم العن خائنین و الوطن فروشین فی الباس روحانی الی یوم القیامه
و جالب تر اینکه جاسوس در فتر فردی اطلاعاتی و امنیتی و در تیم مذاکرات هسته ای .بابا اقای علوی گل کاشتی . روحانی دمت گرم .و آشنای اطلاعاتی خواب بسه پاشو لنگه ظهره . آفتاب همه جا رو گرفته
اصغر
Iran, Islamic Republic of
این آقای آشنامشاوراعظم یادشان رفته که درمذاکرات سال هشتاداون انگلیسیه ازتوی مستراح باموبایل باطرف ایرانی صحبت می کرد
Iran, Islamic Republic of
داداش تو اول یک سوزن به خودت بزن بعد یک RPG7 به دیگران
Iran, Islamic Republic of
واقعا عدم خروج ایران از برجام یعنی برجام 2. باید به اقتدار گذشته برگشت تا سدی بسازیم در مقابل زیاده خواهی های خارجی و داخلی.
احمد
Iran, Islamic Republic of
شما که دست بوس هستید بفرمایید اون جاسوسی که غریبه هم نبود دردفتر شما چه می کرد دکترجلیلی اگه بزعم شما کاری نکرد لااقل جاسوس پرور نبود چرخای سانتریفیوژا می چرخید چرخ زندگی مردمم کم وبیش میچرخید ولی به برکت حضور شما عزیزان هر چارتاچرخ الان پنچره که داداش گلم!
احمد
Iran, Islamic Republic of
مشکل افرادی مثل شما است که همه چی را حزبی و سیاسی می کنید .
اگر واقعا به دنبال منافع کشور و نظام بودید از این گفته ی آقای جلیلی استقبال می کردید . البته به قول آقای جلیلی به صورت علمی و نه سیاسی .
دقیقا مشکل همین جا است که می بینیم همیشه در کشور نمیشه بحث کرد ، نقد کرد و ... از خروجی بحث ها استفاده کرد .
اگر افرادی مثل جنابعالی به جای بحث های بی نتیجه از این نقد استفاده می کردید و حداقل در یک فضای علمی نقدها و ... را بررسی می کردید خیلی مشکلات حل می شد .
Iran, Islamic Republic of
هر آنکه جانب اهل وفا نگه دارد ... ز آشنا نظر و دوستی بگرداند
Iran, Islamic Republic of
به جناب اقای اشنا که براساس حرفه امنیتی شان که مینمایندخیلی نفوذ دارند و سر نخ خیلی کارها دستشان است یپشنهاد میشود که برای روشن شدن زوایای برجام و عقبه های ان از 20 سال پیش تا کنون ناظر بر رهنمودهای روشن و شفاف مقام معظم رهبری و متن مذاکرات مسئولین کلیدی این پرونده مثل اقایان روحانی / لاریجانی / ظریف/ جلیلی / صالحی / و عراقچی و... در یک یا چند میزگرد رسانه ای به تبیین و شفاف سازی ان بپردازند . با توجه به نفوذ اقای اشنا ترتیب دادن چنین جلسه ای در رسانه ملی توسط جناب ایشان مشکل نیست .البته نقش دستها و عناصر پشت پرده و احیانا نفوذی مثل سید حسین موسوی و... نباید پنهان بماند. اری مردم حق دارند بدانند چه قصورها و تقصیرها و ساده انگاریها و خوش باوریها در این پرونده بزرگ ملی اتفاق افتاده . مردم باید بدانند چگونه ساده انگاریها و خوش خیالی بعضیها باعث شد حریف مکار گوهر از ما بستاند و خزف تحویل بدهد . مردم باید بدانند که حجم وسیع تبلیغاتی و ماله کشی افراد تیم هسته ای عناصر سیاسی کهنه کاری مثل مرحوم اقای هاشمی را هم نسبت به قول شفاهی جان کری به ظریف مطمئن ساخته بود .البته مرحوم سید صادق طباطبایی برادر همسر مرحوم سید احمد خمینی ره معتقد بود که این تیم هسته ای بسیار ضعیف و غیر حرفه ای و فاقد تجربه لازم بودند و با حریف باسابقه و مکاری مثل امریکا و اروپا قادر به هماوردی نبودند چنان که در مذاکرات ازادی جاسوسان امریکایی به ریاست مهندس بهزاد نبوی این اتفاق افتاد .برادر محترم جناب اقای اشنا امیدوارم ازرده خاطر نشوید شاید طی این نشستها خورشید تابان برجام و دیگر توصیفاتی که اقای روحانی از برجام میکردند برای ما بیسوادها و دغدغه دارها و.. روشن شود .
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
حالا که گند برجام دراومده اتاق فکر دولت به فکر افتاده تا برجام رو که کاملا ناموفق بوده رو ربط بده به جلیلی و دیگران. یعنی برجام هم تقصیر دولت قبله!! یعنی دولت قبل از دولت قبل!!!! آقایون خودتون رو سیاه کنید دیگه حناتون برای طرفدارانتون هم رنگی نداره
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای آشنا به فرض اینکه جلیلی در این چند سال قدمی برنداشته است . مگر در کمیسیون ویژه بررسی برجام در شهریور ماه 94 که توسط مجلس تشکیل شد واز سیما پخش شد .دکتر جلیلی وتیم همراه تمام نواقص برجام رابصورت کارشناسی توضیح داد .چرا دولتمردان گوش نداده اند.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
برای لاپوشانی گندکاری برجام آقای آشنا مامورشده که نعل وارونه بزندایشان بایدیادشان باشدکه روحانی گفت تمام مسئولیت این مذاکرات رابه عهده می گیردروحانی گفت دردولت نهم ودهم هرچه مذاکره کردندبیشترتحریم شدیم روحانی گفت شماهابلدنبودیدمذاکره کنیدآب وصابون بیارم دست ورویتان رابشوییدآقای آشنااگرغنی سازی بیست درصدنتیجه مذاکرات دولت قبل نبودچرادرمذاکرات تعلیقش کردیدآقای آشناحتمایادشان است که درمقابل درخواست رهبرانقلاب مبنی برگرفتن تضمین کتبی ومعتبرازآمریکاگفتیدنامه اوباما وامضای کری ضمانت است آقای آشناحتمایادتان بایدباشدکه رهبرانقلاب فرمودندغنی سازی بیست درصدی برگ برنده ای بوددرمذاکرات که مفت ومجانی ازدست دادیدجناب آشنا مذاکره کنندگان خودی این روزهامکرراعلام می کننددرعرض دوساعت وچندروزمی توانیم به وضعیت قبل ازمذاکرات برگردیم چرابایدبه وضعیتی برگردیدکه خودتان پنج سال تمام آن وضعیت رامسخره می کردیدجناب آشنا شماکه مشاوراعظم هستیدبایدبدانیدبرای تعمیریک دستشویی حداقل یکماه زمان لازم است برای کندن بتون چقدروقت میخواهید
Germany
بزودی این آشنایی بیگانه با وطن و جناب دولت کلید و جناب ظریف که تنها افتخارش تعریف کسینجر صهیونیست کودک کش از وی . فتنه گران 88 که 88 درصد آنها در دولت روحانی جولان میدهند در پیشگاه ملت ایران رسوا و تاریخ در مورد آنها قضاوت خواهد کرد .
Iran, Islamic Republic of
فضا الان علیه برجام بی خاصیت است. اصلا به حرف آشنا توجهی نشود. در بازی حسابگرانه آشنا نیفتید که میخواهند از آب گل آلودش، ماهی جلب حمایت مجدد مردم از برجام را بگیرند