چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۱۴

پاسخ زیبا کلام به استدلال های دولتی ها و اصلاح طلبان درباره خروج آمریکا از برجام

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 556665
برخلاف کره‌شمالی یا داعش، درگیری و بحران می‌تواند صدمات و آسیب‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. گفتن اینکه اگر آمريكا از برجام خارج شود دیگر کسی به آمريكا اعتماد نمی‌کند، اگرچه درست است؛ اما چه چیزی عاید ما می‌شود
پاسخ زیبا کلام به استدلال های دولتی ها و اصلاح طلبان درباره خروج آمریکا از برجام
گروه سیاسی جهان نيوز: زیبا کلام معتقد است که گفتن اینکه اگر آمريكا از برجام خارج شود دیگر کسی به آمريكا اعتماد نمی‌کند، چه چیزی عاید ما نمی کند.

به گزارش جهان نيوز، زیبا کلام طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشته است: " برخلاف کره‌شمالی، ترامپ نیازی به حمله و ایجاد درگیری نظامی با ایران ندارد؛ البته ممکن است فردا، تهدیداتی به عمل آورد یا حتی ضرب‌الاجلی هم اعلام کند؛ اما ترامپ نیک می‌داند از طریق تحریم‌های جدی و گسترده و فشارهای دیگر، می‌تواند دشواری‌هایی برای ایران ایجاد کند. در عین‌حال، بخشی از افکار عمومی آمريكا از ضربه‌زدن و ایجاد تنگنا و فشار علیه ایران، استقبال خواهد کرد یا حداقل مخالفتی با بحران‌آفرینی علیه ایران نشان نخواهد داد. بنابراین نبايد هیچ بهانه‌ای به دست ترامپ بدهیم تا بتواند تهدیدات خود را علیه ایران از قوه به فعل دربیاورد. برخلاف کره‌شمالی یا داعش، درگیری و بحران می‌تواند صدمات و آسیب‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. گفتن اینکه اگر آمريكا از برجام خارج شود دیگر کسی به آمريكا اعتماد نمی‌کند، اگرچه درست است؛ اما چه چیزی عاید ما می‌شود."

وی تصریح می کند: همچنین این باور که اروپا و سایر قدرت‌های بزرگ، با آمريكا همراهی نخواهند کرد نیز مسکنی موقت است. درست است؛ اروپایی‌ها در ابتدا از برجام خارج نمی‌شوند، حتی اعتراض هم خواهند کرد؛ اما واقعیت آن است که حجم مبادلات تجاری بسیاری از کشورهای مهم دنیا با آمريكا، آن‌قدر برایشان اهمیت دارد که به‌هیچ‌رو حاضر نیستند آن را به خاطر ایران به خطر بیندازند. صادرات کشورهایی مانند ژاپن، هند، کره‌جنوبی، چین و برخی کشورهای اروپایی، به علاوه بسیاری از کشورهای دیگر ازجمله روسیه به آمريكا، آن‌قدر برایشان اهمیت دارد که حتی اگر قلبا هم از ترامپ و خروج او از برجام متنفر باشند، در عمل حاضر نخواهند شد در بلندمدت - اگر آمريكایی‌ها یک‌جانبه ایران را تحریم کنند- همچنان به مناسبات تجاری با کشورمان ادامه دهند.

لازم به ذکر است که دو استدلال فوقی که زیبا کلام آنها را نقد کرده عموما از طرف مقامات دولت و همچنین اصلاح طلبان درباره تبعات خروج آمریکا از برجام طی هفته های اخیر مطرح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
یکی از سینه زنان ی که میان جاده ی حق و باطل قدم می زندو خزئبل و مزخرف می بافد همین زیبا کلام است که مشخصا هرهری مذهب بوده و قطعا بدنبال مطرح کردن خود در میان رجل سیاسی است . چندکلمه ای از میان کتب سیاسی جهت ضایع کردن این و آن فراگرفته یک روز به اصلاح طلبان می تازد روزی دیگر کاسه ی اصولگرایان را چپه می کند ....البته مردم فهیم ما این گونه افراد را به خوبی می شناسند و اهمیتی به اراجیف اینها نمی دهند .همین آقا بارها و بارها در هیئت دفاع از برجام نوحه خوانده است.
دیونه ترامپ
Iran, Islamic Republic of
اینا هم مثل و به اندازه کدخداشون دیوانه اند
دیوانگی شان هم فقط به نحوی است که به نفع خودشان باشد.
یعنی دیوانگی که از آن متضرر شوند را بخرج نمیدهند!!!!!!!!!
پس حقیقتا میتوان همگی ایشان را از اعضای معنوی “مجمع عقلا“ دانست.
Iran, Islamic Republic of
اگر شما هستید تا ابد نوکری آمریکا را خواهید کرد.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
این زبا کلاغ هر چند حرف مفت می زند ولی مفت حرف نمی زند .
Iran, Islamic Republic of
دقيقا همان چيري را گفته كه امريكا مي خواهد. دادن امتياز بيشتر به دليل ترس از امريكا
amir
Iran, Islamic Republic of
بالاخره تو عمرت یکبار یه حرف درست زدی!
خدا کنه سرت به سنگ خرده باشه و هدایت شده باشی، در غیر اینصورت باید گفت: "سخن زیبایی بود که از زبان آدم نازیبایی خارج شد".
یاعلی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این بابا بگه تو نبودی که خودتو برا برجام وامریکا میکشتی مرتب اظهار فضل میکردی
Iran, Islamic Republic of
همیشه از این تیپ پرفسورها زیاد داشته ایم که مرعوب دشمن بوده و صحبتها و نصایح بظاهر خیر خواهانه هم داشته اند ولی اگر قرار بود بترسیم و عقب نشینی کنیم باید انقلاب نمی کردیم و تمام منابع و منافعمان را دو دستی تقدیم وحشی های مدرن می کردیم .............
Romania
برجام را همین منافقین تیوریزه کردند حالا منتقد شدن
Iran, Islamic Republic of
همین منافقین دیوانه
Iran, Islamic Republic of
وجداناً با رویکرد این آقایون که دیگه باید بریم ته جهنم
یعنی چی؟
موشک ها رو بدیم. همین عربستان سعودی و عربهای دور و ور مون ده برابر ما جنگنده دارند. عامل بازدارنده رو برداریم که این فزرتی ها حمله هوایی می کنند. لابد اون موقع باید امتیاز نفت شمال و بدیم روس ها تا بهمون اسلحه های از دور خارج و هواپیما بدن که از خودمون دفاع کنیم.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
جواب این اقا خاموشی است.!
Iran, Islamic Republic of
ترامپ دیوانه نیست.امریکا ترامپ با امریکای اوباما در دشمنی با کشورهایی مانند ایران( که در37سال گذشته نظام سلطه جهانی را به چالش کشده)فرقی ندارد و ضمنا ترامپ قصد ندارد برجام را از دست دهد. امریکا امیدوار است از این قرارداد به عنوان اولین قدم موفق برای ایجاد چالش اساسی علیه نظام ایران استفاده کند.امریکا برجام را اجرا نکرده و بارها آن را نقض نیز کرده است.ایران باید برای اجرای تعهدات برجامی همه طرف های مذاکره ضرب العجل تعیین کند و اعلام نماید که در صورت عدم انجام تعهدات برجام ؛ مسیر پایبندی به برجام را ادامه نخواهد داد. ضمنا افرادی در نقش ستون پنجم دشمن عمل می کنند و وظیفه شان خالی کردن دل مردم و فریب مسئولان است
امیر
Iran, Islamic Republic of
واقعا فکر کردین این آقا داره حرف منطقی میزنه؟ منظورش اینه که با امتیاز دادن مجدد به آمریکا باید کاری کنیم که آمریکا از برجام خارج نشه و از درگیری و صدمات بعدی جلوگیری بشه،چون برخلاف کره شمالی، ما در مقابل آمریکا آسیب پذیریم. این آقا میداند که آمریکا قصدش گرفتن امتیاز مجدد از ایرانه پس میگه بهش بدیم و گفتن اینکه دیگر کسی به آمریکا اعتماد نمیکند،درد ما که فشار آمریکاست دوا نمی شود. این یعنی وادادگی صرف در مقابل دشمن. ترس از آمریکا.