کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمدی‌نژاد چه موانعی می‌تواند در مسیر ریاست جمهوری علی لاریجانی ایجاد کند؟

18 مهر 1396 ساعت 9:55

من بر این باورم که تحرکات اخیر آقای علی لاریجانی، از برنامه‌ریزی وی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری حکایت می‌کند. بنابراین به‌نظر من تنها کسی که قاطبه مردم و بر اساس تجربه او را شایسته چنین جایگاهی می‌دانند، دکتر احمدی‌نژاد است!


گروه سیاسی جهان نیوز: طی روزهای اخیر نام محمود احمدی نژاد با سوژه های همچون شرکت در انتخابات مجلس آینده و همچنین نامه نگاری ها با رئیس قوه قضاییه و حمله به رئیس مجلس در میان رسانه ها یکبار دیگر مطرح می شود.

به گزارش جهان نیوز، علی اکبر جوانفکر از نزدیک ترین چهره ها به احمدی نژاد حضور وی در انتخابات آینده مجلس را تکذیب می کند.

متن ذیل بخشی از گفتگوی جوانفکر با روزنامه خانواده هاشمی رفسنجانی (آرمان) است:

احتمال حضــور آقای احمدی‌نــــژاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال98 به چه میزان است؟ در صورت حضور چه اهدافی در این زمینه ترسیم شده است؟

تاکنون هیچ صبحتی در این زمینه مطرح نشده و تصور می‌کنم دکتر احمدی‌نژاد به این مساله هرگز فکر نکرده است. روند تحولات کشور در سالیان گذشته، اثبات می‌کند که مجلس جایگاه خود را در همراهی و همسویی با خواسته‌ها و مطالبات مردم از دست داده است. بنابراین تصور می‌کنم مشکلات جدی کشور در شرایط کنونی، اجازه سرگرم شدن به انتخابات مجلس را نمی‌دهد.

چرا آقای احمدی‌نژاد در نامه اخیر خود به رئیس قوه قضائیه طوری عنوان کرده که مانع ریاست جمهوری لاریجانی است؟

من بر این باورم که تحرکات اخیر آقای علی لاریجانی، از برنامه‌ریزی وی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری حکایت می‌کند. بنابراین به‌نظر من تنها کسی که قاطبه مردم و بر اساس تجربه او را شایسته چنین جایگاهی می‌دانند، دکتر احمدی‌نژاد است! کاملا واضح است که ایشان را سد راه خود تلقی می‌کند. چنین به نظر می‌رسد که آقای علی لاریجانی قصد دارد پیش از فرارسیدن زمان انتخابات در سال 1400، با استفاده از اهرم‌ها مسیر ریاست جمهوری‌اش را هموار کند. هیچ‌کس خود را برای بار دوم و چندم در معرض انتخاب مردم قرار نمی‌دهد، اما به نظر می‌رسد در کشور ما کسی به این منطق روشن اعتنایی ندارد.

آقای احمدی‌نژاد چه موانعی می‌تواند در مسیر ریاست جمهوری علی لاریجانی ایجاد کند؟

این سوال را باید از آقای علی لاریجانی بپرسید.

فکرات آقای احمدی‌نژاد در چه زمینه‌هایی به گفتمان اصلاحات نزدیک شده و در چه زمینه‌هایی از گفتمان اصلاحات فاصله دارد؟

تفکرات دکتر احمدی‌نژاد مبتنی بر اندیشه انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای الهی و انسانی است، بنابراین مقایسه آن با تفکرات یک جریان سیاسی قدرتگرا، حتما کار اشتباهی خواهد بود. آقای احمدی‌نژاد در عمل نشان داده است که به لحاظ مفهومی و نه سیاسی یک اصولگرا و اصلاح‌طلب واقعی است!
 


کد مطلب: 556218

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/556218/احمدی-نژاد-موانعی-می-تواند-مسیر-ریاست-جمهوری-علی-لاریجانی-ایجاد-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com