شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۹

پاداش دویست میلیون تومانی هیأت مدیره با طعم صلوات/ گزارشی از صورتجلسه یک بانک

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 555980
این متن پر از صلوات است: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
پاداش دویست میلیون تومانی هیأت مدیره با طعم صلوات/ گزارشی از صورتجلسه یک بانک
گروه فرهنگی جهان نيوز، سید مهدی سیدی:در رسانه ها، سندی منتشر شده است که ظاهراً مربوط به صورتجلسه هیأت مدیره یکی از بانک های کشور است.

« - مقرر گردید مبلغ دو میلیارد ریال به عنوان پاداش به اعضاء هیأت مدیره پرداخت گردد.
- مقرر گردید ماهیانه، مبلغ ده میلیون ریال با عنایت قانون تجارت به اعضای محترم هیأت مدیره به عنوان حق حضور در جلسات پرداخت گردد.
جلسه مجمع عمومی سالیانه بانک ...، در ساعت 12 با ذکر صلوات بر پیامبر گرامی اسلام (ص) خاتمه یافت.»

فارغ از صحت و سقم این سند، که البته به نظر واقعی می رسد، چند نکته لطیف قابل ذکر است:
1- جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) به اتمام رسیده است. از قدیم معروف بوده است که بعضی هیأت مدیره ها صلواتی است.
2- ذکر صلوات، با صدای بلند توسط همه اعضاء، اداء شده و عبارت «عجل فرجهم» هم فراموش نشده است. چون حضار می دانسته اند صلوات بلند، نفاق را از بین می برد و ما باید به شدت منتظر فرج منتقم آل محمد (ص) باشیم.
3- پیش از ذکر شریف صلوات، مقرر شده است دویست میلیون تومان به عنوان پاداش به اعضاء هیأت مدیره بانک پرداخت شود، و البته اضافه بر آن، ماهی یک میلیون تومان هم بابت حضور در جلسات تقدیم می شود.
4- جلسه حدود ساعت دوازده ظهر که احتمالا مقارن با نماز ظهر و عصر بوده است به پایان رسیده و ان شاءالله اعضای هیأت مدیره، با آستین های بالازده، وضو گرفته و دوان دوان، به سمت طبقه منهای یک برای ادای جماعت ظهر، عازم نمازخانه شده اند.
5- از ظاهر امضاء کنندگان صورتجلسه اطلاع چندانی در دست نیست؛ اینکه آیا تسبیح عقیق به دست داشته اند؟ یا اینکه علاوه بر آن صلوات محمد پسند، دیگر نیاز چندانی به حفظ ظواهر دینی بیشتر نبوده است.
6- راننده ها با ماشین های شاسی بلند یا شاسی کوتاه، بیرون ساختمان آماده بوده اند تا بدون فوت وقت، اعضاء هیأت مدیره را به دفاتر خودشان برسانند تا به امور مسلمین رسیدگی کنند.
7- در عیون اخبارالرضا از قول پیامبر (ص) نقل شده است که: اولين كسى كه به جهنم مى ‏رود، انسان قدرتمندى است كه به عدالت رفتار نمى‏ كند و ثروتمندى كه حقوق مالى خود را نمى ‏پردازد.
8- در کتاب مشکاه الانوار از قول پیامبر (ص) نقل شده است که: یک ساعت عدالت، بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه بگذرد.
9- اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
پدر سوخته ها مملکت اسلامی را کرده اند محل توشه اندوزی از مال ملت دولت ... هم نظاره گر است چون خودش دستی در این کار دارد ای لعنت خدا برشما فرصت طلبان این پولها از حلقو متان سرطان پایین رود
Iran, Islamic Republic of
مملكت اسلامي هست ؟
Iran, Islamic Republic of
تمام دزدی ها زیر سر دولتی هاست بجون بیت المال افتا دن خودشون وبستگانشون خون ملت را میمکن تا انها را میگیرن هوچی گری میکنن که سیاسی بابا دزدی کرده خجالت بکش
United States
کاملا درسته تمام مشکلات اقتصادی مملکت ازادزدی و چپاول اینهاست..انشالله تلافی سختی از خدا ببیند
حامد
Iran, Islamic Republic of
احسنت به نویسنده این مطلب
Iran, Islamic Republic of
در کشورهای کفر هم اینقدر نزول و سود از مردم بدبخت بیچاره نمیگیرن که بانک های مثلا اسلامی میگیرن برای خودشون پاداش 200 میلیون تومان؟؟؟؟؟؟//// مردم پول دارو و نون ندارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مش ممد
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که رعایت نمیشود--متاسفانه-- اصول و مفاهیم و درسهای اسلام است. نمونه اش همین بانکداری که قرار بوده اسلامی باشد اما یکی از بالاترین نرخ های «سود» (بخوانید بهره و ربا) در جهان را بانکای ایرانی اعمال میکنند بعلاوه جریمه های دیرکرد و خسارات و سایر کارمزد ها (مزد برای کدام کار؟).
دوم و باز هم متاسفانه تظاهر مثل سرطان جامعه کشور ما را گرفته.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش اسم این بانک ذکر میشد که یک عده مردم بیچاره گرفتار دغلبازی های این خوک ها نشوند بانکی که اینچنین حاتمبخشی میکنند حتما روزی مانند کاسپین و.......؟ میشوند ویک عده مردم بی گناه راسرکیسه میکنند ودولت محترم هم شریکشان میشود وباهمدیگر بدون هیچگونه تشویشی
Iran, Islamic Republic of
به قول فیلم عروسی خوبان !(رزمنده موج گرفته پشت بلندگوی مجلس عروسی میره ومی گه )حروم خوری خوشمزه ست !خوشمزه ست !خوش مزه ست !