جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۳۲
خاتمی باز هم مسیر را اشتباه رفت!

به بهانه درخواست خاتمی از مقام معظم رهبری درباره محصورین/ عدم احراز شرایط واسطه گری!

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 542987
خاتمی بیش از هرکس دیگری از موضع حاکمیت در برابر فتنه گران که همان توبه از اقدامات ضد امنیت ملی و اعتراف به گفتن دروغ بزرگ (تقلب) و همچنین جبران برخی اشتباهات گذشته است، خبر دارد. با این وجود خاتمی ظاهرا یکبار دیگر می خواهد مسیر دیگری را طی کند که تنها خود او را در مسیر جدایی بیشتر از حاکمیت قرار خواهد داد.
به بهانه درخواست خاتمی از مقام معظم رهبری درباره محصورین/ عدم احراز شرایط واسطه گری!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: خاتمی در دیداری با جمعی از فعالین اصلاح طلب که برخی از آنها عناصر فعال در فتنه 88 بودند، با اشاره به نظر برخی حاضران گفت: من شخصاً هیچ تقاضایی از هیچ‌کس و هیچ جا نداشته‌ام. اما امروز می‌خواهم به استناد مطالب و خواسته‌های شما و به نام و اسم شما تقاضایی را با مقام معظم رهبری مطرح کنم که دستور بفرمایند مسئله حصر حل شود.

خاتمی گفت: دستگاه‌هایی که مسئول هستند، نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مسئله حصر را حل کنند و عنایت ایشان است که این مسئله حل خواهد شد و این به نفع نظام و نشانه امنیت و اقتدار نظام خواهد بود. آنچه مطرح کردم تقاضای آزادگان، ایثارگران و بسیاری از اقشار مردم از علما و دانشمندان گرفته تا فرهنگیان و دانشجویان و مردمی است که به نحوی این خواست را مطرح کرده‌اند و معتقدم دستور رهبری می‌تواند این مشکل را حل کند.

اما در اینباره چند نکته کوتاه ولی مهم وجود دارد:

الف: خاتمی در سالهای اخیر تلاش کرده که مخفیانه به مقامات عالی نظام پیام بدهد که از فتنه 88 نادم است و حاضر است با فرآهم شدن برخی شرایط حتی اعلام برائت علنی هم بکند. او همچنین در محافل خصوصی از عدم تقلب و افراط کروبی و موسوی در سال 88 نیز سخن می گوید. حال همین خاتمی درباره حصر یک طرفه مطالبی را بیان می کند که نه با عدالت سازگار است و نه با اعلام مخفیانه نادم بودنش از اقدامات خودش و موسوی و کروبی همخوانی دارد. همین مواضع اوست که بسیاری را نسبت به نیت برخی نامه نگاری ها و چراغ سبز نشان دادنش برای بازگشت به حاکمیت و برخی تلاش ها برای خارج شدن از باغی نظام بودن را مشکوک تر می کند. با این وجود خاتمی با تکرار این مواضع همچنان بر بی صداقتی خود صحه می گذارد.

ب: خاتمی بیش از هرکس دیگری از موضع حاکمیت در برابر فتنه گران که همان توبه از اقدامات ضد امنیت ملی و اعتراف به گفتن دروغ بزرگ (تقلب) و همچنین جبران برخی اشتباهات گذشته است، خبر دارد. با همه اینها خاتمی ظاهرا یکبار دیگر می خواهد مسیر دیگری را طی کند که تنها خود او و جمع دیگری از اصلاح طلبان همسو با او را در مسیر جدایی بیشتر از حاکمیت قرار خواهد داد. مسیری که اینبار نیز انتخاب شده نهایتا بازگشت خاتمی را به نظام در آینده سخت تر و پیچیده تر هم خواهد کرد.

ج: خاتمی اگر می خواهد نقش یک مصلح و یا واسطه اجتماعی و سیاسی را بازی کند؛ در شرایط فعلی با توجه به مواردی که گفته شد، صلاحیت و مشروعیتش را ندارد. بنابراین بهترین اقدام برای او آن است که اول خود از مسیر رفته توبه کند و سپس تلاش کند که زمینه بازگشت دیگر خطاکاران بزرگ 88 را آنهم با اصول منطقی و عادلانه فرآهم شود. خاتمی برای بدست آوردن صلاحیت واسطه گری در نظام باید شاخص های را در خود ایجاد و یا بیشتر تقویت کند و گرنه درخواست هایش به جایی نخواهد رسید.

*سردبیر جهان نيوز
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
البته توبه گرگ مرگ است
Iran, Islamic Republic of
با شما موافقیم
پژوهش گر
Iran, Islamic Republic of
خائن به ملت..
مجقق
Iran, Islamic Republic of
با نظر جنابعالی موافق نیستم
Iran, Islamic Republic of
من هم با نظر جنابعالی موافق نیستم . ایشون در کوران حوادث 88 می توانست نقش ایفا کند، ولی به هر دلیلی کوتاهی کرد ، باید جبران کند و حداقل آن اعتراف به گناه و کوتاهی است
م. ش
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا هم توبه کرده باشد، شما خودتان گوسفندانتان را به او مي‌سپاريد؟ به ويژه اينکه اين گرگ چند سالي هم گرسنه بوده باشد!
در اين حالت گرگها از فرط گرسنگي به همنوعان خودشون هم خيانت مي‌کنند
Iran, Islamic Republic of
در قران مجید امده الفتنه اشد من القتل یعنی فتنه گر از قاتل بدتراست سال88کشورعزیزمان تالبه سقوط پیش رفت که خدانخواست من درصحنه های سخت انقلاب وجبهه بوده ام وهیچ نترسیدم ولی درفتنه سال 88لرزیدم کارفتنه گران را به خدا واگذار می کنم
ب
Iran, Islamic Republic of
اولا خود باید توبه کند وبه مردم بگوید ........
Iran, Islamic Republic of
یکی را تو ده راه نمی دادن
سراغ کدخدا رو میگرفت!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی اگر تقلب شده بود چرا محسن رضایی ادامه نداد و اگر تقلب نشده بود چرا کروبی و موسوی بر این ادعا باقی ماندند و شما هم از آنها حمایت کردید؟!
Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم چقدر نادون یا خود بزرگ بین باشه، با اون سابقه اش الان باید زندان باشه یا اعدام شده باشه، اونوقت ادعای شفاعت هم می کنه!!

ازین فتنه گر باید پرسید، از جورج سوروس متخصص انقلابهای مخملی چه خبر؟
از دلارهای سعودی چه خبر؟
از تحریمهای سفارش شده شما به کدخدا علیه ملت ایران چه خبر؟
از شهدای سال 88 چه خبر؟
از آبروریزی بین المللی تان در سال 88 چه خبر؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
چطور سیاست اجازه میدهد با امثال صدام , ملک فهد , انگلیس و .... که این همه خسارت به جان و مال مردم وارد کردند دست آشتی بدهیم و یا احمدی نژاد ...در نزد آکثریت مردم و با آن همه خسارتهای مادی و معنوی که جبران آنها به به دهها سال نیاز هست , هنوز حکم رسمی داده میشود و ... ولی نمیتوان با فردی مثل آقای خاتمی و امثالهم آشتی نمود؟ مردم این چیزها را میفهمند و جای سوال بسیار و بدون جواب دارند. به خود بیایید قبل از آنکه دیر شود.
Iran, Islamic Republic of
نسبت به احمدی نژاد قضاوتتان غلطه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خود گویی و خود خندی عجب آدم هنرمندی
شما کار خودتان را درست انجام بدهید بعد به آقای احمدی نژاد ایراد بگیرید. کدام خسارتهای مادی و معنوی ؟ فتنه گران کشور را به لبه پرتگاه بردند.بنی صدر، موسوی، هاشمی و خاتمی از کدام تفکر بودند که از اول انقلاب دولتها را در دست داشتند.اصلاح طلبان آنقدر دیکتاتور بودند که حتی 4 سال تحمل دیدگاه مخالف خود را نداشتند و آشوب کردند و فتنه راه انداختند.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد کارهای بزرگی کرد.
شما چشم دیدنشو ندارید.
تنها عیب احمدی نژاد این بود که اواخر ریاست جمهوریش به اصلاح طلبان شباهت پیدا کرد و هنوزم ازون وضع درنیومده
دلت خوش عمو
Iran, Islamic Republic of
میخواستن تو کشور انقلاب رنگین راه بندازن ولی موفق نشدن حالا طلبکار هم هستن. خدا لعنتشان کند
قاسم
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اینم داره زمینه ریاست جمهوری آینده اش رو البته اگه تایید بشه فراهم میکنه
زهی خیال باطل
محمود صفایان
Iran, Islamic Republic of
خائن ترین مسئول تاریخ ایران..
فقط با حصر بزرگ شد
اگه اینم آزاد بود 100 برابر احمدی نژاد خودش رو نشون می داد و مردم خوب میشناختنش
ایران
هزار باده ناخورده در رگ تاک است........
Iran, Islamic Republic of
خائن بالاخره خیانتش رامیکند حتی اگر کوچکترین فرصتی بدست آورد
Iran, Islamic Republic of
درود بر محمد خاتمی وپیشنهاد خوبش لطفا سردبیر محترم هم توجیه مردم پسند ارائه فرمایند
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
برو بابا دلت خوشه
Iran, Islamic Republic of
مثلا چی بگه؟!... چطور بگه خاتمی هیچ خیانتی نکرده در کودتای 88 هیچ نقشی نداشته و کشور را برای یکسال به آشوب نکشیده است... اصلا همش تقصی صدام حسین کافر بوده...
اینطوری خوبه؟!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر
خصوصا فتنه گر پررویی مثل خاتمی
Iran, Islamic Republic of
با شما موافقم...احسنت.
Iran, Islamic Republic of
از تو فقط يه "تكرار" از مردم به سر دويدن
Iran, Islamic Republic of
توبه گرگ مرگ است. تکرار کن:مرگ
Iran, Islamic Republic of
با این افراط گرایی اتش بیار معرکه شدید. خیلی دور نیست که مرم مظلوم چوب این افراط گرایی شما رو بخورن
جانباز آزاده وبرادر 3 شهید
Iran, Islamic Republic of
اصلا آزادگان دیداری با خاتمی که خود نیز از سران فتنه است نداشته اند که از او درخواست رفع حصر سران فتنه را داشته باشند . اتفاقا در تمامی همایشهایی که توسط آزادگان سراسر کشور برگزار می شود خواست آنها اشد مجازات برای سران فتنه است . در همایش آزادگان شرکت کنید تا برای شما این امر بخوبی ثابت شود . ایثارگران اجازه نخواهند داد تا خاتمی از جامعه ایثارگری برای اهداف شوم خود و فتنه گران ااستفاده نماید.
تمامی آزادگان و ایثارگران و خانواده شهدا ولایتمدار واقعی اند و مطیع و مرید مولا و مقتدایشان حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
خاتمی خود یکی از فتنه سازان وفتنه گران است، اولین کسی که از بدنه انقلاب بر علیه راه امام ونظام خنجر کشید و با شعار آزادی از پشت به نظام خنجر زد خاتمی بود، ملعونترین وزیر ارشاد را آورد ونتایج اقدامات او اکنون در هر کوی و برزن، در سراپای وجود زنان مسلمان ما ودر رفتار بی تفاوت مردان ما مشهود است.