پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
پنجمین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

دریافت ۸۰۰ میلیون یورو توسط حجتی برای خرید جو/ این مبلغ در جای دیگری هزینه شد/امیر حاتمی با بیش از ۳۰ سال خدمت در نیروهای مسلح همواره خود را سرباز ولایت می‌داند

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 541945
سومین روز جلسات علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه‌ها، سوابق و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس آغاز شد.
دریافت ۸۰۰ میلیون یورو توسط حجتی برای خرید جو/ این مبلغ در جای دیگری هزینه شد/امیر حاتمی با بیش از ۳۰ سال خدمت در نیروهای مسلح همواره خود را سرباز ولایت می‌داند
در جلسات دو روز گذشته که در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد، تاکنون برنامه‌ها و سوابق صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شده است.

سخنان مخالفان و موافقان ناظر به برنامه وزرای پیشنهادی نیست
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سخنان موافقات و مخالفان وزرای پیشنهادی ناظر به برنامه آنان نیست، گفت: برنامه ششم توسعه یک سند بالادستی است و وزرای پیشنهادی باید خود با برنامه در مجلس حاضر شود.

امیدوارم عاملان شهادت شهید حججی زودتر پاسخ قاطع نیروهای مسلح را بگیرند
 
وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امیدوارم عاملان شهادت محسن حججی هرچه زودتر پاسخ قاطع نیروهای مسلح را بگیرند.

نماینده مشهد: الگوی اتحاد بین ارتش و سپاه باید در اداره امور کشور اجرا شود
 
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: الگوی اتحاد بین ارتش و سپاه در دفاع از مرزها و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و عمق استراتژیک نظام باید در اداره امور کشور نیز اجرا شود.

امیر حاتمی با بیش از ۳۰ سال خدمت در نیروهای مسلح همواره خود را سرباز ولایت می‌داند
 
نماینده قم در مجلس با بیان اینکه امیر حاتمی با بیش از ۳۰ سال خدمت در نیروهای مسلح همواره خود را سرباز ولایت دانسته است، گفت: وزیر پیشنهادی دفاع به امور این وزارتخانه کاملاً مسلط است و شناخت کاملی دارد.

ایران از عمق استراتژیک و قدرت دفاعی بالایی برخوردار است
 
نماینده سلماس در مجلس با بیان اینکه ما بهترین تجهیزات نظامی را دراختیار داریم، گفت: ایران بین کشورهای منطقه کمترین بودجه دفاعی را دارد، ولی از عمق استراتژیک و قدرت دفاعی بالایی برخوردار است.

کواکبیان "پروفسور" شد
 
سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم با حواشی همراه بود.

برای حل مشکلات قضایی مردم آمده ام
 
وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: بیش از ۴۰ سال سابقه قضایی دارم و برای حل مشکلات قضایی مردم آمده ام.

از وظایف وزیر دادگستری آینده اصلاح روند حوزه تعزیرات است
 
نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختیارات گسترده حوزه تعزیرات و ایجاد مشکلاتی برای مردم در این زمینه، گفت:‌اصلاح این روند به سامان بخشی به این حوزه از وظایف وزیر پیشنهادی دادگستری است.

«آوایی» آشنا به مشکلات جامعه در حوزه قضائی است
 
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: «آوایی» آشنای به مشکلات جامعه در حوزه قضائی است و ایشان تجربه و تخصص دارند.

مناطق محروم با مشکلات زیادی در حوزه پزشکی قانونی هستند
 
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: مناطق محروم با مشکلاتی در حوزه پزشکی قانونی مواجه هستند و اگر آقای آوایی برای این بخش برنامه‌ای نداشته باشد بنده با وزارت ایشان در وزارت دادگستری مخالف هستم.

تولیدات کشاورزی در 4 سال گذشته 21 میلیون تن افزایش یافته است

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس با بیان اینکه تولیدات کشاورزی بالغ بر 21 میلیون تن در 4 سال گذشته افزایش یافته است، گفت: تجربیات آقای حجتی بسیار بالاتر از مدرک وی است.

تنوع شغلی و پراکندگی جغرافیایی مسئولیت‌ها از نقاط قوت آوایی است
 
نماینده نهاوند در مجلس با اشاره به سوابق متعدد آوایی در قوه قضاییه و مجریه،‌ گفت: تنوع شغلی و پراکندگی جغرافیایی مسئولیت‌های وزیر پیشنهادی دادگستری از نقاط قوت است.

کاظمی: آوایی اسباب گسترش روابط قوای مجریه و قضاییه را به وجود می‌آورد

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: اگر آقای آوایی به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شود قطعا اسباب گسترش روابط قوای مجریه و قضاییه را به وجود خواهد آورد.


هرام‌نیا: چه کسی بهتر از آوایی می‌تواند مورد وثوق قوای مجریه و قضاییه باشد؟
 
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: عزیزان، چه کسی بهتر از سیدعلیرضا آوایی می‌تواند مورد وثوق دو قوه قضاییه و مجریه باشد؟


حجتی: کشاورز بوده و هستم
 
وزیر پیشنهادی وزیر کشاورزی با اشاره به برنامه‌‌های این وزارت‌خانه در زمینه کاهش مصرف آب گفت: بهره وری آب در حوزه کشاورزی افزایش یافته است.

تولید گندم در دوران وزارت حجتی افزایش یافت

نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه بدون اغراق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در 4 سال گذشته یکی از وزاری موفق دولت یازدهم بوده است،‌ گفت: تولید گندم در دوران تصدی وزارت جهاد کشاورزی توسط حجتی به 14.3 میلیون تن رسید.

استراتژی واقعی و مشخصی را در بخش کشاورزی نداریم
 
نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: آقای حجتی!‌ شما فکر نکنید کاری برای کشاورزان صورت گرفته، است؛ لذا ما اساساً در بخش کشاورزی مشکل داریم و کشاورزان واقعاً گرفتارند و نابود شده‌اند.


دریافت ۸۰۰ میلیون یورو توسط حجتی برای خرید جو/ این مبلغ در جای دیگری هزینه شد
 
نماینده مردم تفرش در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: شما ۸۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی بابت واردات جو گرفتید ولی در جای دیگری هزینه کردید.


آزادگان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند

رئیس مجلس با بیان اینکه آزادگان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند سالروز ورود آزادگان به کشور را گرامی داشت.

اسامی ۱۰ نماینده‌ای که با تاخیر به جلسه علنی مجلس آمدند

هیئت رئیسه مجلس اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.


آغاز پنجمین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی
 
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم دقایقی قبل آغاز شد.
 
 
 
 
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *