شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۶
۱۹۵
فوتبالیستی که نه سیاسی است نه باهوش

چرا نباید اظهارات مهدوی کیا را جدی گرفت؟

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 540275
مهدی مهدوی کیا به بهانه حمایت از دو فوتبالیست خطاکار که در مقابل یک تیم اسرائیلی به میدان رفته اند، نوشته است: "به اميد روزى كه سياست دست از سر ورزش بردارد و عمل جاى شعار را بگيرد. اى كاش به فکر از بین بردن فقر و اعتياد و بيكارى بوديم نه اتفاقات سوريه و لبنان و عراق!"
چرا نباید اظهارات مهدوی کیا را جدی گرفت؟
گروه سیاسی جهان نيوز: مهدی مهدوی کیا این بار نه در مستطیل سبز فوتبال بلکه در فضای مجازی خبر ساز شد، آن هم با جملات دسته چندم و تکراری سیاسی که مشابه آن را شاید خود او نیز کمتر علنی گفته باشد.

مهدوی کیا دیروز نوشته ای سیاسی از خود منتشر کرد و نوشته هایش هم خیلی زود با واکنش های جدی روبه رو شد. اما قبل از بررسی اظهارات او جملات ذیل را که چهره های مشهور فوتبالیست و یا هنرمند کشورمان در چند ساعات گذشته درباره شهید مظلوم مدافع حرم "محسن حججی" منتشر کرده اند، یک بار دیگر اما با دقت بیشتری بخوانیم:

الف: علی انصاریان، (فوتبالیست): هنوز توی کوچه پس کوچه های این شهر بوی غیرت و مردونگی میاد.../ رامبد جوان، (طنرپرداز): اضطراب چشمان قاتل و آرامش نگاه تو مرز روشن حق و باطل است/  افشین پیروانی، (فوتبالیست): درود بر نگاه پر صلابت و استوارت/ پریناز ایزدیار، (بازیگر): نه تنها فرزند دو ساله ات بلكه تمام ايران به شما افتخار خواهند كرد و يادتان هميشه زنده ست و دلمان كباب .../  حامد لک، (فوتبالیست): خبر آمد که اسیرش... همچو ارباب شهیدش کردند/ مجید اخشابی (خواننده): کدامیک از ما به هنگام مرگ، مثل تو زیبا و مغروریم؟!/ رضا رشید پور، (مجری): انگار لبخند خداست که بر کهکشان صورتت سنجاق شده...مهتاب می چکد از چشمهای ماهت.../ اشکان خطیبی (بازیگر): من با سر بریده ات حرفها دارم .../ بهاره کیان افشار (بازیگر): به شما "مرد" ميگن،اخه اينروزها مرد كم ميبينم/ بهنوش بختیاری (بازیگر): قهرمان من شهید محسن حججی است. والله سوپراستار نباید قهرمان من و تو باشد/ الهام پاوه نژاد (بازیگر) : یاران چه غریبانه ..../ سیما تیرانداز (بازیگر): قهرمان تویی برادر شهید محسن حججی/ لادن طباطبایی (بازیگر): آرامشی عمیق... صلابتی مردانه/ شبنم مقدمی (بازیگر): محسن حججی را دست یزیدیان زمان پرپرکرد/ و.... صدها جمله دیگر!

ب: مهدی مهدوی کیا به بهانه حمایت از دو فوتبالیست خطاکار که در مقابل یک تیم اسرائیلی به میدان رفته اند، نوشته است: "به اميد روزى كه سياست دست از سر ورزش بردارد و عمل جاى شعار را بگيرد. اى كاش به فکر از بین بردن فقر و اعتياد و بيكارى بوديم نه اتفاقات سوريه و لبنان و عراق!"

 حالا دوباره به جملات بند «الف» نگاه بیاندازیم! چی حسی اینک پیدا خواهیم کرد؟ تلخ تر از این حس بد، این گزاره منطقی است که وقتی امثال مهدوی کیا این همه ابراز دردمندی، تشکر، حس غرور، افتخار مذهبی و... در جمله های بالا را نمی توانند ببنید و شاید درک هم نکرده اند، انتظاری نیست که به یکباره چنین جملات شاذی را بنویسند و موجبات فضا سازی علیه مدافعین مظوم مدافع حرم بشوند. ضمن اینکه در جملات همین چهره های ورزشی و هنری غیر سیاسی -بند «الف»-  صدها دلیل منطقی، مذهبی، اعتقادی، سیاسی و جوشش عواطف صادقانه موجود و یا نهفته است که کفایت می کند که بدانیم چرا باید در سوریه، لبنان و عراق باشیم.

ج: مهدوی کیا فوتبالیست خیلی خوبی بود و می توان گفت وی در پیشرفت فوتبال ایران در بیست سال اخیر نقش بسزایی داشته است. اما دیروز مهدوی کیا تلاش کرد مطلب سیاسی تاثیرگذاری به ظن خود منتشر کند، ولی معلوم است که او نه سیاستمدار قابلی است و نه باهوش!

حتی بی بی سی فارسی - با همه خباثتی که در این مواقع به خرج می دهد- حاضر نشده همه پیام مهدوی کیا را در کانال تلگرامی خود منتشر کند و تنها به حمایت از دو فوتبالیست خطاکار کشورمان بسنده کرده و موارد مربوط به سوریه و عراق و لبنان را ترجیح داده که سانسور کند! زیرا مردان پشت صحنه بی بی سی فارسی آنقدر سیاست مداران خبیثی هستند که می دانند که الان جای انتشار این اظهارات نیست! به همین دلیل مهدوی کیا قطعا سیاست مدار قابل و باهوشی نیست که نمی داند این ساعت ها که "حججی ها" قلوب ملت ایران را فتح کرده اند جای این سخنان بیهوده نیست.

د: می توان استدلال های دیگری را هم به این نوشته اضافه کرد ولی دو بند «ب» و «ج» به خوبی نشان می هد که چرا نباید اظهارات مهدوی کیا را جدی گرفت. در میانه این همه احساس خوب فوران کرده درباره مدافعین حرم که حتی تبلورش در سلبریتی ها دیده می شود یک سخن ناحق در میان امواج زیبای عموم ملت نه به چشم میاید نه ارزش افسوس خوردن دارد!

هـ: و اما گفتن این جمله سخت است ولی هیچکس با قرار گرفتن و یا خدای نکرده اصرار بر ایستادگی در برابر حق و صد البته به تبع آن جسارت به مظلومان سربریده عزت نمی باد بلکه ذلت سرنوشت قطعی خواهد بود. هرچند حتی در میان این همه بی معرفتی، اخلاقی تر آن است که برای غزال تیزپای فوتبال ایران نگران بود! او همان کسی بود که در یکی از سیاسی ترین مسابقات فوتبال تاریخ جهان به آمریکا گل زد و هزاران نفر از مردم را برای شادی بر پیروزی بر ایالات متحده به خیابان کشاند. بنابراین باید به او یادآوری کرد مردم از او گل زدن به رقبا و دشمنان کشورشان را انتظار دارند و نه گل به خودی!

پی نوشت: امیدوارم مهدوی کیا با یکی از همان فرارهای شجاعانه مشهورش در فوتبال این بار موقعیتش را در زمین سیاست نیز عوض کند. او این دفعه باید شجاعت عذرخواهی و تغییر مسیر را داشته باشد؛ "مهدی" ناچار است شجاعتی بالاتر از جنگیدن در زمین فوتبال را در وجودش پرورش بدهد، زیرا بدون داشتن این شجاعت درک ابعاد واقعی اقدامات و شخصیت حقیقی مدافعین حرم برایش همچنان سخت خواهد بود...

مهدی جهان تیغی
سردبیر جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیدی
Iran, Islamic Republic of
غزال تیزپا خداداد بود یا مهدوی کیا؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بعضیا شغال تیزپا هستن
Iran, Islamic Republic of
من هم از صحبتهای مدوی کیا خیلی عصبانی شدم ، ولی هم دیگر رو نصیحت کنیم ، اهانت نکنیم
United States
سلام دوست عزیز
من هم مثل شما از گفته های آقای مهدوی کیا ناراحت و دلگیرم ولی حق اهانت به کسی رو نداریم
لطفا بعد از این بیشتر دقت کنید ممنون
محسن
United Kingdom
غزال تیزپا لقب ایشون نیست ... شما هم سردبیر و ایضاً منتقد باهوشی نیستی جهان تیغی ...
افشین
Iran, Islamic Republic of
ما گفتمان قالب هستیم .شاید عده ایی نظرشان با نظر ما فرق بکند اجازه بدهیم به عنوان یک شهروند عقیده خود را بیان کنند .انها را ترسو و بیگانه و اسرائیلی صدا نکنیم
Iran, Islamic Republic of
من مثبت زدم ولی گاه ما نحوه بیان را بلد نیستیم که دشمن سوء استفاده نکند
Iran, Islamic Republic of
غالب درسته نه قالب
حقگو
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدوی کیا ، ای کاش کمی فکر می کردی و اینقدر با سخنان بی ارزش خود ، ارزش خود را از بین نمی بردی !
خجالت هم چیز خوبی است.
هیچ فکر کردی این سخنانت چه کسانی را شاد و چه کسانی را ناشاد میکند.
هیچ به آنها که حق حیات بر گردنت دارند فکر کردی؟
آری متوهم شدی و فکر کردی عددی شده ای!
نمی دانستی مردم فهمیده قدر شناس ایران ، آنان را که با خون و جان خود از امنیت و عزتشان دفاع می کنند را قهرمان واقعی می دانند.
نه نو کیسگانی که از نردبان کشوردوستی ملت بالا میروند و به ارزشها و اعتقادات نابشان لگد می زنند.
پیشنهاد می کنم ، قدری تأمل کن ، ببین تمام کارهایی که کردی و به منفعت هم رسیدی و فکر کردی کسی شده ای در برابر حملۀ داعش 2 ریال برای ملت میتوانست دفع خطر کند.
اصلا جرأت ایستادن در برابر دشمنان ملت را داری؟
هرگز!!! اظهار نظرت که حال دوستداران واقعی کشور را بد کرد.البته وادادگان بی غیرت خوششان آمد.
درود بر شرف شهیدان مدافع حرم و خانواده های بزرگشان .
و ننگ بر قدرنشناسان بی ارزش.
مهدوی کیا و ماست
Iran, Islamic Republic of
بهترین کاری که از مهدوی کیا بر میاد این است که چیزی نگوید زیرا این فرد، حتی به درد تبلیغ ماست هم نمی خورد. در ضمن، خوردن ماست زیاد باعث یبوست می شود ممکن است که این عارضه در برخی افراد، به مغز فرد نیز سرایت کند و نفهمد که چه می گوید.
اهورا
Iran, Islamic Republic of
مهد جان خوب کاری کردی یک ملت پشت سرت هستند
حمایت حمایت . حرف دل ما را زدی . این مفت خور ها دست و پا می زنند چون با این حرفها نونشان به خطر می افته . سر ما را با دشمن و فلسطین و لبنان و سوریه عوضی گرم می کنند تا بیت المال را هاپلو کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
البته از مهدوی کیا کسی انتظار درک انقلاب و آرمان شهدا و ... رو نداره ولی اگر دین نداریم لا اقل ازاده باشیم ... ساده لوح نباشیم مگه توی عالم چیزی هست که سیاسی نباشه چرا خودپون گول می زنیم فوتبال سباسی نیس؟چرا هر چیزی رو تو جای خودش نمی بینیم فقر و بیکاری چه ربطی به مسائل امنیتی و استراتژیک کشور داره شما ببینید کشور های دیگه برای منافع خودشون هزاران کیلومتر دورتر از مرزشون و میلیون ها دلار هزینه می کنن اونوقت ما هنوز درکی از موقعیت و شرایطمون نداریم؟مبارزه با فساد باید باشه تامین امنیت هم ... گرای اشتباه ندین بیکاری و فساد به دلیل مبارزه با دشمنان تو لبنان و سوریه به وجود نیومده اگه کمکی نمیدیم لااقل سنگ نندازیم....
مسلم
Iran, Islamic Republic of
بیت المال را همانهایی هاپلو می کنند که درگیر اوضاع منطقه نیستند به فکر امنیت مردم نیستند و سرشان به هاپلو کردنشان گرم است نه مدافعان حرم و حامینشان که برای یافتنشان باید به مناطق محروم بروی و کارهایشان را ببینی..
Iran, Islamic Republic of
گذشته از اینکه دفاع از سوریه در واقع بنوعی دفاع از ایرانه؛ اگر واقعا مهدوی کیا توی سوریه هم به دنیا می اومد، همین حرف رو میزد؟؟؟
مرزبندی جغرافیایی که انسانیت را مرزبندی نمی کند اینکه عده ای دارند از ظلم و ستم عده ای دیگر بسر می برند وظیفه انسانی دیگر مسلمانان ایجاب می کند بفریادشان برسند اینجا هم جمهوری اسلامی ایران است کهسی که نمی خواهد برود همانجایی که دوست دارد....
Iran, Islamic Republic of
تازه دوست عزیزم مگر سوریه جزیره امن نبود و اکنون اینطوری شد؟ سوریه که تفرج گاه بود ولی چون جنگ آور نداشتند شد این ولی اکنون که مردم بسیجی شدند دشمن را عقب راندند. درود بیکران بر مدافعان و هزاران درود بر خانواده اینها. دولت باید اینها را روی چشم راه ببرد زیرا حیات ما مدیون اینهاست
Iran, Islamic Republic of
گذشته از اینکه دفاع از سوریه در واقع بنوعی دفاع از ایرانه؛ اگر واقعا مهدوی کیا توی سوریه هم به دنیا می اومد، همین حرف رو میزد؟؟؟
مرزبندی جغرافیایی که انسانیت را مرزبندی نمی کند اینکه عده ای دارند از ظلم و ستم عده ای دیگر بسر می برند وظیفه انسانی دیگر مسلمانان ایجاب می کند بفریادشان برسند اینجا هم جمهوری اسلامی ایران است کهسی که نمی خواهد برود همانجایی که دوست دارد....
Iran, Islamic Republic of
آره! لابد برای همین است که شما بالاشهریهایی سوار ماشینهای میلیاردی همه ضد اسراییلی و انقلابی هستید و همه جنوب شهرها ضد انقلابند!
هر وقت اسم فلسطین می آید یاد فقر و بیکاری در ایران می افتید! اما هر چه وزاری هزارمیلیاردی و دور دور مازراتی و پورشه هار را می بینیسد اصلا نگران فقر نیستید. باید همان کمک ناچیزی که به فلسیطین می کنند را بریزند در جیب شما شمال شهریها.
amir
Iran, Islamic Republic of
احسنت!
هزار آفرین.
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی، اینها دنباله همانهایی هستند که می گفتند دنیای فردا دنیای موشکها نیست، یعنی اینکه ما بودجه دفاعی را حذف کنیم و بریزیم به جیب آقازاده ها، بعد هم که آمریکا مثل لیبی که خلع سلاح شده بود به ما حمله کرد، اینها با پولهای مذکور فرار کنند به اروپا و آمریکا
Iran, Islamic Republic of
بنازمت باغیرت
ایرانی
بی بصیرت . دوست و دشمن گم کردی
Iran, Islamic Republic of
ترو خدا جهان این رو بذار تا اینها بفهمند امنیت یعنی چه بفهمند بفهمند بفهمند ؟؟ بخشی از متن کتاب دا ( نقل به مضمون ) به روایت سیده زهرا حسینی : میگفتند زنهایی را میدیدند که به برادران بسیجی التماس میکردند آنها را بکشند زجه میزند التماس میکردند تا مردان شهر آنها رابکشند چون بعثی ها فقط به خاک تجاوز نکرده بودند
Iran, Islamic Republic of
لعنت لعنت لعنت به این وطن فروشان
مجید
Iran, Islamic Republic of
اهورا خودش را یک ملت می داند!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي شما و اون بازيكن
اگه مقاومت نبود الان به اسرائيل و داعش مي گفتين آق دايي!!!
م ث
Iran, Islamic Republic of
زمانی هم که صدام به خوزستان حمله کرد منافقانی گفتند صدام به اصفهان و تهران حمله نکرده که مردم این نواحی خودشان را با اعزام به جبهه به کشتن میدهند صدام یک عرب است خوزستان هم یک عرب ، نظام میخواهد با اعزام مردم کل ایران به خوزستان با بهانه جنگ جای پای خود را محکم کند امروز همان حماقت را تو و قبل از تو آن آها نشخوار کرد.
مرگ بر اسرائیل
Netherlands
اهورا خان عزیز، نمی دانم که چمقدار از امت حرف شما و ایشان را تائید نمی کند ، بهر حال این حقیر بعنوان یکی از این مردم با تمام احترامی که برای این فوت بالیست با تجربه دنیا دیده دارم با نظر ایشان کاملا مخالفم. مگر ایشان نمی داند که شوروی دیروز و روسیه امروز و رایش سوم و شیطان خبیث بزرگ و چین و دیگران ورزش را میدان نمایش موفقیتهای نظامهای پوسیده خود معرفی می کنند؟ پس ورزش سیاسی شده بر خلاف تصورات ایدآلیستها. مگر ایشان نمی داند که زمانی که بیست و دو نفر بازی می کنند و ملیونها انسان فعال دست از فعالیت برداشته بتماشا می نشینند و زهر مار می نوشند و علف دود می کنند ، ورزش هدف خود را رها و نقشی افیون گونه سیاسی گرفته؟
انسان جایز الخطاست. اجازه دهید حرف جناب مهدوی را خطائی تکرار نشدنی فرض کنیم ، ان شاء الله
M.sh
Iran, Islamic Republic of
انسان جایز الخطا نیست، بلکه ممکن الخطاست!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
اگه سیاست تو ورزش دخالت نداشت:
1.پس چرا شماها تو بازی رسمی ملی مچ بند سبز برای حمایت از گروه های سیاسی بستین؟
2. پس شما بعد گلت به آمریکا چرا با حکم رهبری از سربازی معاف شدی تا بری آلمان با مدلهای هامبورگ عکس بگیری و .....؟
3. پس چرا هیچ کدوم از کشورهای صاحب نام اروپایی به گفته مسئولین فدراسیون به دلایل سیاسی حاضر نمیشن واسه بازی تدارکاتی بیان ایران؟
مقصر مائیم که مفهوم سرباز وطن بودن رو تنزل دادیم و چسبوندیم به اینها.
جالب اینه که فقط سلبریتی ها مفهوم وطن پرستی و ایران دوستی رو میدونند بقیه قاقن!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام بردار
واقعا احسنت فقط اینو میدونم ثروت و شهرت عده ای رو اینقدر کثیف کرده خدا ازشون نگذره عده ای جون خودشون میدن عده ای هم دنبال پایمال کردن ارمانهامونن.
Canada
خیلی بی ...
پارساعبدی
Iran, Islamic Republic of
از وی پی ان جدید چه خبر...؟!
فیلتر شکن خوب سراغ داری باز؟!

هههه...
ای دلواپس شیطون از کانادای. مجازی!!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
کاش میگفتی کدوم ملت پشت سر این حرفهای آقا مهدی هستند ، قطعا هیچ ملت آزاده ای که ی کم احساس داشته باشد نباید بگوید به فکر اتفاقات سوریه نباشید ، نیازی به دین هم نداره ، ی کم احساس کفایت میکنه که انسان برای گرفتاران و مادران و دختران اسیر در دست داعش ، خون گریه کند ، اگر سر یک عده مومن با غیرت ایرانی ، با دشمن گرم نشده بود ، که بهتر است بگوییم اگر سر یک عده با غیرت ایرانی در راه مبارزه با گروه خبیث و لشگر شیطان یعنی داعش ، از بدن جدا نشده بود ، امروز ما باید در ایران برای نجات خواهر و مادرمان از دست گردن کلفتهای داعشی میجنگیدیم (اگر نمرده بودیم یا فرار نکرده بودیم) و شما هم نمیتونستی راحت بنشینی و به نفع روباه پیر انگلیس بنویسی ، خداوند همه ما رو هدایت کنه
سر تو را با سوريه و لبنان گرم كرده اند؟ تو و امثال تو اصلا سرتون تو اين چيزها هست؟ شما برو همون مشغول دنياي كوچيك خودت باش. و لطفا در سياست دخالت نكن چون ظاهرا هيچي از دنيايي كه توش داري نفس ميكشي ، نميفهمي
بيت المال رو اونهايي كه براي دفاع از امثال.... مثل تو و ناموس تو البته اگه...بفهمي،جونشونو كف دستشون گرفتند و رفتند غريبانه جنگيدند هاپلو نكردند . هاپلو كردن بيت المال مختص همين بازيكناي بي خاصيته كه در قبال ميلياردها ميليارد بازي بازي كردند و دنبال توپ دويدند ولي آخرش هيچي به هيچي. پول حروم خوردن آخرش به بيان همچين .... هم منجر ميشه...
حامد
Iran, Islamic Republic of
یعنی خاک ... که انسان نیستی و از انسانیت هیچ بویی نبردیم
متاسفم که با امثال تو در یک کشور زندگی میکنم
saman
Iran, Islamic Republic of
بنظرت الان اگه داعش اومده بود سوریه و عراقو گرفته بود و کسی جلوشونو نمیگرفت ، امنیت ایران به فنا نمیرفت؟ روسیه به اون عظمتش اومده تو سوریه کلی تجهیزات مستقر کرده. به عراق کمک کرده و کلی کمک دیگه. اونام احمقن؟ بله منم قبول دارم به داخل هم باید بیشتر از اینا توجه کرد اما این دلیل نمیشه وظیفمون برای حفظ امنیتمون حداقل تو کشورهای همسایه رو فراموش کنیم. یه ذره خواهشا نگاه سیاسیمونو گسترش بدیم. لدفن
محسن از رفسنجان
Iran, Islamic Republic of
انسانیت و آزادگی مرز جغرافیایی، نژاد و حتی حتی تاریخ و دین نمی شناسد....چطور ما باید بی خیال انسانهای مظلوم یمن،سوریه،عراق،فلسطین،میانمار،افغانستان،لبنان و هرجای دیگر این عالم نباشیم...
رفع فقر و ساختن ورزشگاه در کشور چه منافاتی با همدردی و همراهی مظلومان عالم دارد؟؟؟؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
چند داعشی در کشور خود را منجر کردند همه به یاد امنیت افتادند آقای مهدوی کیا مگر نمی دانی که اینها دستن پروده چه کسانی هشتند اینها دشمن ایران و ایرانی و شیعه هستند اگر بشار اسد دست از حمایت ایران برداشته بود با او کاری نداشتند اگر حزب الله لبنان خواب را از اسرائیل نگرفته بود بارها ایران را مورد حمله قرار داده بودند .
Iran, Islamic Republic of
از شما انتظار بیش از این نیست. از همان هایی هستی که اصلا معنی نفوذ استراتژیک و مقداری هم بینش سیاسی و دینی را متوجه نمیشوی.
آنهای که چپاول کردن یا قوه قضاییه به کارشان رسیدگی میکند یا نشد در دادگاه عدل الهی.
حسین
Iran, Islamic Republic of
نکتۀ مهم:
نمی دانم چرا آنان که معمولا مواضع هماهنگ با خواست بدخواهان و دشمنان ملت و کشور می گیرند خود را همۀ ملت معرفی می کنند؟!!
کورند و کرند، نمی بینند و نمی شنوند این همه اظهار نظر قشرهای مختلف در ارج گذاری از مدافعین حرم و کار بزرگشان ، حال می آیند یک شخصی که اعتبار و احترامش را مدیون امنیت کشور و همه ملت است و سخنی نسنجیده و یا سنجیده نظر خود را ابراز داشته که یا او را در پیشگاه خدا و ملت بالا و یا پائین خواهد آورد ۀ فریاد حمایت از او را به نام ملت سر می دهند.
چقدر خودخواه و خود بزرگ بینند و چقدر غافل.
Iran, Islamic Republic of
آقاي اه ه ه ورا با اين نظر سخيفت معلومه بويي از انسانيت نبردي . چون اين كشورهايي كه نام بردي در گير فتنه صهيونيست ها شدند .اگه حر ف تو هم آگاهانه باشه كه مزدوري وگر نه احمقي بيش نيستي.
Iran, Islamic Republic of
اشتباهي مثبت زدم .
اه اه اه ا ه اه ورا ي ....
h
Iran, Islamic Republic of
اگرشما(اهورا) و مهدوی کیا روز حمله به مجلس جزء ملاقات کنندهگان نمایندگان بودید قطعا این حرفتون نبود
United States
سلام دوست عزیز
نصف ایران اگه کمه همش مال تو
همه درامد نفتی و غیر نفتی مال تو
اما ببینم وجودش رو داری نه یک دوره ماموریتی فقط یک ماه نه بیست روز نه ده روز در سوریه نه عراق نه لبنان و فلسطین هم نه در همین مرزهای ایران با خودفروخته هایی که افراد و جوانان مردم رو بخاطر مسلمان بودن نه، شیعه بودن نه، ایرانی بودن نه ، به جرم انسان بودن میکشن بایستی
میدونم بهونه میگیری مادر و پدرت راضی نیستند یا مالیات میدی مملکت سرباز داره و امثال این بهانه ها
پس بشین سر جات خور خور نکن
Moldova, Republic of
راست میگه اگه الان تو سوریه و عراق و لبنان نبودیم دیگه دغدغه ای برای فقر و اعتیاد و بیکاری وجود نداشت چون همه دغدغه ها معطوف بود به حمله داعش به کشورمون
(البته این دغدغه برای با غیرتایی مثل شهید حججیه که حتما از کشورشون دفاع میکنن مابقی که موضعشون برای سایر کشورای مسلمون اینه در رابطه با کشور خودشون هم حتما فرار و بر قرار ترجیح میدن)
واقعا چرا بعضی اینقدر دید کوته بینانه ای دارن
امير
Iran, Islamic Republic of
ول كن برادر يه آدمي يه چيزي گفته .دوزار از سياسيت و سياست خارجي و .. حاليش نميشهداره افاضات مي كنه.برو فوتبالتو بازي كن تو اين چيز ها هم نطق نكن.
Iran, Islamic Republic of
ان موقع دغدغه به نام داعش واسرائیل داشتی که می خواهند سر به تن تو وایرانیها نباشه ؟؟ اگر خانوده ات دست داعش بیفته وهر بلایی ... سر خانوده ات بیارن ببنیم ان موقع هم دغدغه نداشتی؟؟ ...
Iran, Islamic Republic of
مهدوی کیا به خاطر گل زدن به تیم آمریکا از سربازی معاف شد، حالا حرف از جدایی سیاست از فوتبال می زند !!!!

دلالان فوتبال که بر گرده مردم بالا رفتند
Iran, Islamic Republic of
الکی با دنیا قهر کردیم که چی بشه
بازیه دیگه!
Iran, Islamic Republic of
آره. همه دنیا به مالخری که جنس دزدی می خرد می گوید آفرین! خوب ارزان خریدی!
ما با دنیا قهر نکردیم . با دشمنان خدا قهر کردیم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
چرا برای بعضی ها، جهان یعنی فقط اسرائیل؟
اسرائیلی که کودک کش است!
اسرائیلی که متجاوز و اشغالگر است؟
واقعاً چرا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برای حفظ ناموست
Iran, Islamic Republic of
الکی جان دنیا با ما قهر کرده .چون حرف حق می زنیم
مجید
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار، با دنیا قهر نکردیم.
مگه آمریکا دشمن اصلی ما نیست؟ ما با آمریکا بازی های خیلی مهمی داریم. حتی بعضی بازی ها در کشور آمریکا یا در کشور ما برگزار میشه. اگه غیر اینه بگو.
یه سئوال: برای اینکه تیم ملی فوتبال یه کشوری به جام جهانی راه پیدا کنه باید چه اقداماتی رو انجام بده؟؟
غیر از اینه که باید یکسری مسابقات منطقه ای و قاره ای رو انجام بده و با کسب امتیاز به جام جهانی راه پیدا کنه؟
حالا اگه تیم ملی کشوری به جام جهانی راه پیدا نکنه و با اعمال نفوذ و زور و زر خود را جزو راه یافتگان به جام جهانی معرفی کند، اگر تیم ملی کشوری حاضر به بازی کردن با آن تیم نشود، کار سیاسی کرده است؟؟!
نکته: اصلا کشوری بنام اسرائیل وجود ندارد. این خون خواران با ظلم و کشتن افراد بی گناه و آواره کردن مردم از سرزمین اصلی خود و غصب کردن سرزمین دیگران، کشوری جعلی بوجود آورده اند.
آیا بازی نکردن با تیمی که اصلا ریشه ی آن جعل است و وجود ندارد و اصلا در کلوپ کشورهای جهان نیست، کاری سیاسی است؟؟
بله دوست من، بازی دیگه!!! ولی این بازی تائید یک رژیم جعلیه.
اگر فقط بازی دیگه!!!! پس چرا رژیم صهیونیستی برای بازی با نمایندگان ایران قند تو دلش آب می کنه؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار، با دنیا قهر نکردیم.
مگه آمریکا دشمن اصلی ما نیست؟ ما با آمریکا بازی های خیلی مهمی داریم. حتی بعضی بازی ها در کشور آمریکا یا در کشور ما برگزار میشه. اگه غیر اینه بگو.
یه سئوال: برای اینکه تیم ملی فوتبال یه کشوری به جام جهانی راه پیدا کنه باید چه اقداماتی رو انجام بده؟؟
غیر از اینه که باید یکسری مسابقات منطقه ای و قاره ای رو انجام بده و با کسب امتیاز به جام جهانی راه پیدا کنه؟
حالا اگه تیم ملی کشوری به جام جهانی راه پیدا نکنه و با اعمال نفوذ و زور و زر خود را جزو راه یافتگان به جام جهانی معرفی کند، اگر تیم ملی کشوری حاضر به بازی کردن با آن تیم نشود، کار سیاسی کرده است؟؟!
نکته: اصلا کشوری بنام اسرائیل وجود ندارد. این خون خواران با ظلم و کشتن افراد بی گناه و آواره کردن مردم از سرزمین اصلی خود و غصب کردن سرزمین دیگران، کشوری جعلی بوجود آورده اند.
آیا بازی نکردن با تیمی که اصلا ریشه ی آن جعل است و وجود ندارد و اصلا در کلوپ کشورهای جهان نیست، کاری سیاسی است؟؟
بله دوست من، بازی دیگه!!! ولی این بازی تائید یک رژیم جعلیه.
اگر فقط بازی دیگه!!!! پس چرا رژیم صهیونیستی برای بازی با نمایندگان ایران قند تو دلش آب می کنه؟
تو برو باهاشون آشتي كن...
اونا خيلي منتظر امثال تو و آشتي تون هستند....
محسن از رفسنجان
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا اسرائیل و آمریکا شدند همه دنیا؟؟؟؟
لطفا شما دیگه سعی نکنید اینها را از انزوای بین المللی بیاورید بیرون....
Iran, Islamic Republic of
الکی خودتی یهود فرصت پیدا کند گردن اسلام را می زندوفرصت پیدا کند ایرانی را به خاک ذلت می کشاند البته واداده های نفوذی کارشو راحت تر کردند...
amir
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت زدم.
هزاران منفی نثار این اظهار نظر کودکانه ات!
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهدوی کیا
اره درود بر بی غیرتی مهدوی کیا
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
آری درود بر....
اما درود بر غیرت و مردان و زنان غیور!
اما درود بر کسی که بواسطه این ملت و تیم ملی این ملت مشهور شد ولی به آرمانهای این ملت پشت نکرد!
اما درود بر کسی که در مقابل تیمی که وابسته به رژیمی کودک کش و متجاوز است، بازی نکرد!
پس درود بر ایرانی با غیرت و مدافع مظلومین!
واقعاً بعضی ها فراموش کرده اند که زمانی ملت ما هم مثل ملت فلسطین مورد هجوم نوچه های آمریکا بودیم و کودکان بی گناه مان کشته می شدند؟
مسافر
Spain
تو و امثال تو که حمایت میکنید از نظر شاذ و بی ارزش مهدوی کیا، موجودات نمک نشناسی هستید که لیاقت ...... هم ندارین ... امثال حججی ها جونشون را دادن که مهدوی کیاها امروز انطور .... کنند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ليندا
Iran, Islamic Republic of
از طرف مزذوران صهيونيست اين درود به مهدوي كيا فرستاده شده است.
م ث
Iran, Islamic Republic of
دقت کنیم وقتی اینجا می نویسیم درود بر مهدوی کیا، بوی درود بر داعش، درود بر تروریسم و درودبر منافق می دهد جای سخن هم به اندازه مفهوم سخن مهم است
لعنت خدا بر هركسي كه با اين حرفها و حمايت از اسراييل دل دشمن را شاد كرد و دل مردم خودشو رنجوند ....
Iran, Islamic Republic of
سري كه زير توپ فوتبال رفته وآنقدر ضربه خورده كه از فكر وانديشه سالم تهي گشته
تاسف تاسف تاسف
Romania
از سر جنابعالي بهتر كار ميكنه چون حقيقت را ميگه !
Iran, Islamic Republic of
واقعا که کوته فکري
...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر تمام نامرهای نفهم
Iran, Islamic Republic of
اشکان دژاگه که در آلمان بزرگ شده و در تیم جوانان این کشور هم بازی کرده، حاضر نشد مقابل نماینده اسرائیل بازی کند. او حتی در مصاحبه‌اش اعلام کرده بود «در رگ‌های من خون ایرانی جریان دارد و از پدر مادری ایرانی به دنیا آمده‌ام؛ دولت ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و من هر حاضر نیستم مقابل نماینده این رژیم بازی کنم.»
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده ضریب هوشی این افراد بسیار پایین است و قدرت درک درد و رنجشون. اینجور افراد فضای موجود در ایران را در این سالها درک نکرده اند چون اینحا نبودند همراه ما مردم صبور که سختی های تحریم و گوناگون راسپری کردیم. این افراد درکی از ایمان ندارند و حرف های بنجلی می زنند که بیشتر من و یاد اون فردی می ندازه که گفت من میام ایران با سه تا بوق چهارشنبه ایران و آزاد میکنم.از مهدوی کیا همین انتظار بیشتر نمیره فردی که تو سختی ما مردم همراهمون نبوده.اما محسن حججی ها دیدید تو اردو های جهادی هم مردم مظلوم خودشونو تنها نمیزارن. متاسفم برای طرز تربیتت آقای مهدوی کیا که هیچ بویی از مظلومیت انسانها نبردی.
amir
Iran, Islamic Republic of
با سلام،
اگه خیلی دلت میسوزه و راست میگی، برای کاهش فقر و بیکاری، خونه و ماشین آن چنانیت رو بفروش و خرج این مقوله کن! یا نه اصلا این کارا هم لازم نیست، اگه واقعا خیلی میفهمی و فکر میکنی خیلی حرف واسه گفتن داری!، یه شب از عمرتو با کارتن خوابای کنار خیابون سپری، و بعد اظهار همدردی کن!.
آهای! شماهایی که دماغتون اینقدر باد داره و هر از گاهی برای مطرح شدن، ساز مخالف کوک میکنید!، پاش بیفته حتی عکس و امضاء تونم به همین بیکارا و فقرا نمیدید، چون هدف واقعی شما فقط سوء استفاده از اسم این افراده!
کاش میشد بفهمی که عزت و آبروی یک قطره خون پاک شهدای مظلوم مدافع حرم، به صد هزار گل جناب شما به آمریکاییها میارزه!
اون روزگار به دروازه آمریکا یک گل زدی و امروز با این اظهار نظر سخیفت به آمریکا، یه دسته گل! هدیه دادی.
خدا عاقبت همه ماها رو ختم بخیر کند. انشاا...
یا علی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از مهدوی کیا انتظاری بیشتری داشتیم متاسفم برای ایشون .مشخصه اطلاعات ایشون در رابطه با مسایل سیاسی -نظامی- امنیتی زیر صفره
Iran, Islamic Republic of
فقط میتونم بگم متاسفم برای مهدوی کیا و امثال مهدوی کیا
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر غیرت و صداقت مهدوی کیا که فریب چاپلوسان و اختلاس گران را نخورد و حرف یه ملت با فرهنگ دیرینه پارسی را زد
Iran, Islamic Republic of
از کجا امثال این آقا که فهمشون از همه عالم یه توپ که 90 دقیقه دور خودشون میچرخونن شدن نماینده فرهنگ پارسی ؟؟/
حسین
Iran, Islamic Republic of
غیرت برای چنین موضع گیری به شوخی هایی مثل نامیدن های متضاد است .
آنکه از امکان و صفتی محروم است ، دارنده سطح بالای آنچه ندارد معرفی می شود.
محمد حسن
Romania
حضور در سوریه و عراق شعور می خواهد البته شعور دو دو تا چهارتا هم کافیه خیلی پیچیده نیست
چند وقته پیش تو مجلس و حرم امام چند تا ترقه ترکونده بود داعش همین آقایان مانند مهدوی کیا ماستارو کیسه کردن رفتن تو سوراخ موش مردایی مثل شهید حججی داشتن میجنگیدن
راستی آقا مهدی مهدوی کیا دخترت چند بار شبا بدون تو خوابیده و دغدغه داشته باباش تو جبهه در چه حاله؟
واسه سگ دخترت چه شامپویی میخری؟
تو برای من نه اسطوره ای و نه حتی به اندازه یه آدم منطقی ارزش داری.تمام
Iran, Islamic Republic of
خوش بحال اسراییل و پادوهاش...اوناازجلوخنجرمیزنن اینهاازپشت
Iran, Islamic Republic of
سلام.
اولا گویا جمع منافقین پلشت و بدطینت، اینجا جمع است! لازم است به این ها بگویم شما هم مانند رژیم اشغالگر قدس، 25 سال آینده را نخواهید دید!
ثانیا، تمام منتصبین به نظام جمهوری اسلامی، حق به رسمیت شناختن یک رژیم دروغین آدم کش را ندارند. هر کسی که عضوی از این نظام و کشور است، بر اساس حکم صریح خدای قادر بلندمرتبه درباره دروغ، اجازه به رسمیت شناختن یک دولت و رژیم دروغین را ندارد. نظام جمهوری اسلامی به عنوان حامی حق و حقیقت، این اجازه را به شما نخواهد داد. شما نوکران استکبار هم، آرزوی پذیرفتن رژیم اشغالگر قدس را، به همراه دروغ هایتان در مورد دشمن تراشی، به گور خواهید برد. در گور، به دوستانتان داعش و رژیم اشغالگر قدس و آمریکا و انگلیس خبیث، سلامتان را برسانید و بهشان بگویید آنان که دشمن شما نبودند، یه کاری برای شما در روز قیامت بکنند. بلکه نجاتتون بدن. اگه تونستن.
عزتتون کم. شرتون کمتر.
"از طرف دشمن جهل و کفر"
سیدمحمدباقر
Iran, Islamic Republic of
اگر مدافعان حرم نبودند، مهدوی کیا حتی نمی توانست درباره فقر و اعتیاد نظر بدهد.زیرا اگر نبود امثال شهید حجحی مظلوم الان مهدوی کیا امنیت نداشت به راحتی هر حرفی بزنه
احدی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم این آقا بره پز ماشین و سگش رو بده چی میفهمی مسایل سوریه و عراق چیه بی غیرتی هم حدی داره کاش یه ارزن غیرت شهید حججی تو رگهای شما بود
حاتمی
مهدوی کیا ... باد ، کاش دراین عصر وزمان اینو نمی گفتی تا حداقل اون روی ... نمایان نمیشد، برو به جمع بی جنبه ها....
Iran, Islamic Republic of
جالب است که همین حضرات که دم از جدایی ورزش از سیاست می زنند توجه
ندارند که چرا اسراییل رسما از این دو نفر باید تشکر بکند! و یا چرا
همینها وقتی ستبند سبز بستند نگفتند که سیاست از ورزش جدا است؟
و آیا اصلا مساله سرقت یک کشور و جعل یک ملت سیاسی است؟ مالخری که می
گوید به من ربطی ندارد جنس دزدی است و من صرفا کاسبم و کارم داد و ستد
است را می شود انسان نامید؟
نظام باید با قاطعیت هم با آن دو فرد خبیث که حتی حاضر به عذرخواهی هم
نیستند و هم با حامیانشان در داخل به شدیدترین نحو ممکن برخورد کند.
این نهایت رذالت است که کسی تعهد پولی برای گرفتن یک مشت یورو را بر تعهد
انسانی اخلاقی ترجیح دهد. آن هم تازه برای چه باشکاهی؟ یک تیم بد بخت و
گمنام یونانی که جلوی همین اسراییلیها می رود و می بازد!
بابک ایرانی
امثال مهدوی کیا خیلی هم خوب و بهتر از دیگران مظلومیت شهید حججی رو درک میکنند اما حرفشون دو تا معنا دارد یک منظورشون این است که شاید اصلا لازم نیست ما جوانان رشیدی امثال شهید حججی رو به سوریه، عراق ولبنان بفرستیم تا مظلومانه در دیار غربت و برای امنیت دیگرانی که ربطی به منافع ملی ما ندارند شهید بشن، منظور دیگرشون هم این است که بجای اینهمه دغدغه ظاهری سوریه، عراق، لبنان، کمی هم بفکر اینهمه بدبختی و فقر، بیکاری ، خودکشی ، اعتیاد و کودکان کار و زنان بی سرپرست که بعضی هاشون از فرط استیصال به فحشا تن میدهند باشید. اینها حرفهایی است که هر روزه همین افرادی که شما نظراتشون رو به عنوان رد حرف جناب مهدوی کیا و بهره برداری به نفع خودتون گذاشید اینور و اونور و در خفا میگن ولی آقای مهدوی کیا شرف و شهامتشو داشت و علنا گفت.
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
شما و امثال شما هم چقدر سطحی نگر و کوته فکر هستین، شما متوجه نمیشین که داعش نماینده و پیاده نظام اسراییل هست، جوانانی مثل حججی به دست نماینده های اسراییل سر بریده شوند بعد امثال شما و مهدوی کیا برای دست دادن با همان هایی که سر حججی رو بریدن ذوق زده بشین. کاش یه جو از غیرت حججی ها، تو وجود مهدوی کیا و امثال اون وجو داشت
Moldova, Republic of
(برای امنیت دیگرانی که ربطی به منافع ملی ما ندارند)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از این نظر دادنت معلومه اطلاعاتت در چه حده
با اینکه خیلی کشورمو وبه خصوص رهبرمو دوست دارم ولی به خدا بعضی وقتا دلم میخواد تو روسیه بدنیا اومده بودم والا اونا هر چی رهبراشون میگن همونه که انجام میشه
مثل ایران نیست که ماشاا...همه کارشناسن اونم تو همه مسائل!!!!!!!!!
آقایون جاهایی که میپسندن با تموم ظرفیتهاشون به صورت عملی سیاسی کاری میکنن بعد جاهایی که به ضررشون هست چاک دهنشون رو میکشن و از جدا بودن ورزش از سیاست میگن
بی غیرتا
amir
Iran, Islamic Republic of
کاش یه جو از معرفت و درک و شعور خانم بهنوش بختیاری تو وجودت یود .کاش!
سید مصطفی
United States
جناب بابک ایرانی
شما همین حمله به مجلس و حرم امام رو بباد بیار
این کار کمتر از ده نفر بود
به شما بگم آمار نیروهای خارجی که در سوریه دارن با مقاومت اسلامی شیعی میجنگند بیشتر از چهل هزار نفره اونم فقط در یک منطقه کوچک.
حالا اگه همین داعشی ها و امثالشان عراق و سوریه رو گرفته بودند پشت مرزهای غربی ایران میلیونها وحشی انسان نما آماده حمله به ایران بودند و تو و امثال تو دنبال سوراخ موش برا قایم شدن. شاید هم بعنوان توپ جمع کنشون خانواده های هموطنانت رو که در مقابل وحشیهای داعشی ایستادند ...
خیلی از برادران افغانی و پاکستانی از ارتش خودشون که پول بیشتری بهشون میدن جدا میشن و میان تا همچون امامان شهید و مظلوممان از انسانیت و اسلام و شیعه دفاع کنند.
آمریکا از اونسر دنیا داره بچه های بیگناه سوری و افغانی و پاکستانی رو به بهانه تروریست بودن میکشه چیزی نمیگید اما به بروبچه های مدافع حرم که اصل هدفشون دفاع از انسانیته ،مظلومیت مردم منطقه مربوط نیست؟! ...
Iran, Islamic Republic of
این جماعت با اون رای دادن چشم و گوش بسته لیستیشون نتیجش اون گند منتخبینشون تو مجلس بود که وقیحانه کنار یه خانوم نماینده اروپا ملتمسانه عکس میگرفتن...حالا هم بدون درک از اینکه تو سوریه و ...چی میگذره و داعش به وجود اومده برا نا امنی تو ایران باز هم چشمهاشون باز نمیشه...آقا مهدی همین یه ماه پیش بود که داعش تو تهران داشت میومد برا نمایندگان لیست اومیدتون...از خواب بیدار شید.
نامشخص
افرادی که تو امنیت وآرامش زیادی باشند ودغدغه بمب وموشک که هرموقع احتمال مرگش باشه روندارن باید چنین حرفهایی بزنه چون امنیت سوریه ولبنان امنیت ایران است
معلم
Iran, Islamic Republic of
اي كاش مهدوي كيا كه در فوتبال از هوش ورزشي بالايي برخوردار بود، در سياست هم يه ذره هوش داشت؛ اون موقع اين حرفها رو نمي‌زد. كاش مهدوي كيا دوران قبل از مشهور شدنش رو به ياد مي‌آورد. اگر امروز در سوريه و عراق و لبنان با داعش نمي‌جنگيديم. مي‌بايست در خيابانهاي تهران و ... با داعش بجنگيم.
میدان ورزش هم برای کشور افتخار آفرینی کرده است لکن باید بدانید که همین ورزشکاران میلیاردی هستند که گاهی به خاطر اندک طلب خود از باشگاه فوتبال ما را تعلیق می کنند . برخی از همین افراد هستند که با فساد های عجیب دستگیر می شوند بله مهدی جان رسیدیگی به فقر و بیکاری خوب است رسیدگی به امنیت کشور از آن خوبتر صهیونیست , وهابی و امریکایی فهمیدند تو نفهمیدی به خدا نفهمیدی چه نوشتی و چکار کردی .
Iran, Islamic Republic of
ما روزی به تو افتخار گردیم که در دروازه آمریکا گل کاشتی امروز که دروازه بان خودی رانشانه رفتی برایمان محبوبیتی نداری
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز الکی این دو قضیه را به هم ربط ندهید . پای شهیدان عزیز را بیخود به این قضایا نکشید که خون شهدا ارزشش بیشتر از اینهاست .
شهدا خون ندادند تا مسولین اختلاس کنند و مداحان فساد اخلاقی داشته باشند و کودکان به خاط چند هزار تومان کباب شوند و مورد تجاوز قرار گیرند . انقدر مشکل در جامعه است که فرصت و حوصله پیدا نمی شود تا بازی این دو به چشم آید .
Iran, Islamic Republic of
شما دیدت تنگه. ما خوب میتونیم بی شرمی این دو روببینیم. تو برو چشم پزشک
Moldova, Republic of
آها اونوقت چون خون شهدا خیلی ارزشش بالاست باید بریم به پابوسی عاملان به شهادت رسیدن این جوونای نازنین و باهاشون بازی کنیم
چه نتیجه جالبی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
ایکاش می نوشتید پایان خدمت این آقا چطور جور شد یا سال 88 چکار کرد تا معلوم شود سیاست دست از سر ورزش بر نداشته یا بعضی ورزشکاران سیاسی کار شده اند.
Iran, Islamic Republic of
صدبار اگر توبه شکستی باز آ!!!!! ما که هرساله گناهانی میکنیم و احتکار و گرانفروشی و ربح و ربا و ریا و سه چهار شب میرویم الغوث کنان توبه !! این دو جوان هم ان شاء الله توبه میکنند !! درب توبه را که نبسته اند ؟؟؟چقدر سخت میگیرید ؟؟؟؟!!!
مختاری
Iran, Islamic Republic of
آقا مهدی:شما بهتره بری همون بازیتو بکنی،مرفهین بی درد را چه به فرهنگ شهید و شهادت و وطن پرستی،داعش تواین مملکت باشه یا اسرائیل و آمریکا یا هرکس دیگه ای.البته که برای شما فرقی نمیکنه .اما بدونین برا خانواده شهدا و تمام اونائیکه غیرت ملی و دینی دارن فرق میکنه .
Iran, Islamic Republic of
بابا کاری به کلیت بحث ندارم ولی انصافا اسراییل یه وجب از دنیاست نه کل دنیا. کجا با دنیا قهر کردیم
Iran, Islamic Republic of
آقا مهدی اون زمانی که مچ بند سبز تو زمین فوتبال می بستی هم اعتقاد داشتی که فوتبال از سیاست جداست یا الان به این نتیجه رسیدی؟
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم آیه زیر در شان امثال مهدوی کیا باشه
صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ
حکمت علیخانی مهرجردی
Iran, Islamic Republic of
از مهدوی کیا انتظار بیشتری داشتم
Iran, Islamic Republic of
مهدوی کیا نمیدونه اگه امروز در سوریه و عراق نمی جنگیدیم، همون بلایی که سر کشور سوریه (تبدیل به مخروبه) و موصل عراق آوردند، سر ایران هم می آوردند. کی بعضی از ماها تیزبینی لازم را پیدا میکنیم.
حمید
پول مفت بیت المال ومردم را دادند به این فوتبالیستهای بی سوادها حالا ادعای روشنفکری میکنندو اعتقادات مردم به زیر سوال میبرند. پول حرا م همینه عاقبت بخیر نمیشی .شک نکن
amir
Iran, Islamic Republic of
صد در صد با شما موافقم دوست عزیز.
Iran, Islamic Republic of
ده ها کودک مظلوم افغانستانی در ولایت سر پل افغانستان از کوه پایین انداخته شد
و این نسل کشی ادامه دارد
کشتار صدها زن و کودک شیعه در استان سر پل جامعه جهانی در خاموشی مطلق.
منصف
Iran, Islamic Republic of
مهدی جان خاک ... با این حرفی که زدی
حیف این امنیت کشور که تو هم داری ازش منتفع میشی
فقط همین!!!!!!!
amir
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، کاش لفظ "مهدی جان" را که مختض آقایمان است، برای امثال ایشان بکار نبرید.
ایشان فقط یک فوتبالیست سابقا مطرح بوده که در دام شیطان گرفتار شد و متاسفانه نه نام مهدی برازنده ایشان نست نه مهدوی بودن کیائشان!
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
امثال اینا فقط بلدند در سایه امنیت ایجاد شده خوب ... و گرنه نه درک و فهمی از غیرت دارند نه از آنچه در این دنیای درنده احاطشون کرده چون یه عده دیکه جونشونو سپر کردن تا در مقابل دندگانی چون داعش و ارباباشون امنیتو در این کشور حفظ کنن
Iran, Islamic Republic of
با وجود بازیکنان با اخلاق و با بصیرتی چون مهدی طارمی(( که به خوبی قدردان کسانی است که امنیت امروز کشور مدیون رشادتها و از جان گذشتگی آنهاست)) حرف های امثال مهدوی کیا ((که به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم به این جایگاه رسیده)) ارزشی ندارد..
خدا نکند انسان های بی ظرفیت به جایگاه و محبوبیتی برسند که اولین قربانی خودشان هستند..
Iran, Islamic Republic of
کی گفته نباید جدی گرفت؟ این نظر شماست. اظهارات مهدوی کیا برای مردم جدی و محترم است.
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
از مهدی طارمی با اخلاق متشکریم شرط انسانیت قدردانی است که طارمی شایسته آن است..
اما تاسف برای آقای مهدوی کیا که نمی داند امنیت او و خانواده اش در گرو همین مدافعان حرم است، اگر این جوانمردان مدافع حرم نبودند آقایان قادر به انجام یک بازی یا تماشا نبودند
تاسف برای اونهایی که مورد تفضل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند و به خاطر یک گل به امریکا هم مطرح شدند و هم معاف از خدمت سربازی و الان در حین شهادت شهید سر افراز محسن حججی که شهادتش آنقدر فجیح بود که خیلی از مسئولین برای آرامش و تسلی خانواده اش پیام دادند ولی این بازی کن پیام سرزنش به مدافعان حرم می دهد و از بازی کنان فوتبالیستی که در مقابل رژیم صهیونیستی بازی کردند حمایت می کند
این آقا نمی داند نا خواسته در میدان دشمن بازی می کند
amir
Iran, Islamic Republic of
"این آقا نمی داند نا خواسته در میدان دشمن بازی می کند"
بخدا قسم میداند، بهتر از من و شما هم میداند! او فقط یک بدبخت است که آخرتش را به دنیای دیگران میفروشد.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش وادادگی، تنبلی، خودخواهی، بازیکن سالاری، دستمزدهای میلیاردی، فسادو... از سر فوتبال این مملکت دور می شد آیا بازیکن های اسرائیلی هم در چنین شرایطی با ایرانی ها بازی میکنند، مهدوی کیا با هزینه کدام مردم به اینجا رسیده است کدام نظام سر افسار فوتبالش را بدست امثال مهدوی کیا سپرده است؟ البته یک کمی هم حق دارد چون اگر انضباط سیاسی ورزشی موجود در اسرائیل در سیستم ورزشی کشور ما بود نبایستی افراد ناپخته و فاقد بینش و ایدئولوژی رسمی کشور با تبلیغات وپارتی بازی و.. به سطح بالای فوتبال برسند و در گزینش فوتبالیست ها جدیت زیاد می شد بهر حال وجود چنین تسامح گر هایی زمینه بروز خطا توسط بازیکن های دیگر را به وجود می آورد که باید برای آن فکر کرد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اینکه در شرایط فعلی ما مجبور هستیم که در سوریه و عراق حضور داشته باشیم تا داعش و آمریکا ما را مورد تعدی قرار ندهند کاملا درست است و از این منظر شهدایی مانند حججی در راه وطن کشته شده اند . اگر بعضی ها اصرار دارند که بگویند ایشان فقط در راه عقیده شهید شده باید به این نکته توجه کرد که اسلام و شیعه در ظرف ایران قادر به رشد و نمو شد و نمیتوانیم ماهیت کشور مان را نادیده بگیریم.
....
amir
Iran, Islamic Republic of
با سلام،
دوست عزیز، آدمو گیج میکنی با این اظهار نظر دوگانه!.
شیعه نه مرز جغرافیایی داره و نه اونو به رسمیت میشناسه. شهید حججی شهید راه عقیده است و بس، خواه وطن او ایران باشد یا هر جای دیگر. از همین رو بین این شهید عزیز و برادران افغان در لشگر فاطمیون و یا هرشهید دیگر مدافع حرم از سرزمینی دیگر، هیچ تفاوتی وجود ندارد. شیعه واقعی علی بودن یعنی دفاع از حق و حقیقت در همه حال.
لطفا اندیشه های ناسیونالیستی را با عقاید پاک تشیع علوی در هم نیامیزید. با تشکر
یا علی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مسئولان ورزش در دامی که رژیم صهیونیستی برای عدم ورود ای فوتبال بجام جهانی کار گذاشته اند گرفتار نشوند وبا هوشمندی مثل همیشه صهیونیستها را ناکام گذارند
amir
Iran, Islamic Republic of
مرده شور جام جهانیتون ببرن، با رژیم صهیونیستی و دام و هر چیز دیگه که الان دغدغه افکار امثال شما شده.
حامد
Iran, Islamic Republic of
او در حالی می گوید سیاست دست از سر ورزش بر دارد که خود در مسائل سیاسی ورود کرده است. ما می گوییم ورزش دست از سر سیاست بردارد!
قهرمان ما چند بازیگر وطن فروش، ثروتمند، تازه به دوران رسیده، بی سواد، بی اعتقاد و بی قید و بند نیست. قهرمان کسی است که دور تر از مرزها از دین، ملت و کشورش دفاع می کند و داعش سر از تنش جدا می کند.
در حالی که امروز حتی در جهان غرب نیز بسیاری از مردم فلسطین حمایت می کنند چند بازیگر فوتبال که چیزی جز فوتبال بلد نیستند (معلوم نیست فوتبال چه مشکلی از مردم حل می کند) برای از دست ندادن درصد کمی از درآمد های میلیاردی خود حمایت از انسانیت را کنار می گذارند.
راستی نقش فوتبال در از بین بردن فقر چیست؟! ثروت اندوزی بازیکنان فوتبال چه کمکی به مردم ایران می کند؟
sina
Iran, Islamic Republic of
ملت ایرانن دیگه جو گیرن کاریش نمیشه کرد همیشه بودن و در اینده هم خواهند بود
حيف به اون پولي كه در ازاي دنبال توپ دويدن از جيب بيت المال ريختند تو جيب امثال شما....
پول مفت خورديد و حرف مفت زديد
اميدوارم يه روز گير امثال داعش بيفتيد تا بفهميد جنگيدن در سوريه و عراق و لبنان چه ربطي به امنيت شما رفاه زده هاي تازه به دوران رسيده داره....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حق با مهدوی کیا هستش.
مهدی ملت اگه عقل داشته باشن حمایتت میکنن.
تو حرف حق رو زدی .
Iran, Islamic Republic of
اگر امسال این شهیدان نبودن ما الان در امنیت نبودیم. خیلی خوبه که امسال آقای مهدوی کیا یادشون نره که از فرش به عرش رسیدند و اصالت خودشون رو حفظ کنند.کدامیک از شما حاضرید جان خود را با میلیاردها دلار معاوضه کنید که این شهیدان این گونه بدون ترس و با همه وجود معاوضه می کنند؟ انصاف چیز خوبیست
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این سیاست همون اروپاییا وغرب است که دست از سر ما بر نمیدارد و هیچ گاه نخواهند گذاشت کشورهای جهان سوم نه در صنعت وحتی در همین فوتبال عرض اندام کنن چون همین فوتبال هم برای انان شده است دست مایه قدرت وکسب و کارافسوس که سر شما گرم است به دنبال توپ دویدن وعده ای نیز به تماشا وهورای مستطیل سبز
حسین جانم
آقای مهدوی کیا اگر نبودند امثال این شهدا شما الان اینقدر راحت حرف نمیزدی
اگه بچه خودتم دست این حروم زاده ها می افتاد همینو میگفتی
متاسفم که اینقدر سطح فکریتون پایین
ی کم با وجدان باشید
Iran, Islamic Republic of
خب حق داره. یه تیم بهش بدید مربیگری کنه تا بیکار نباشه.
سید
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری:
" اگر مدافعان حرم مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم
اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی کردند این دشمن می آمد داخل کشور… اگرجلویش گرفته نمی شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه استانها با اینها می جنگیدیم و جلوی اینها را می گرفتیم."
و اما کسانی که با پیام هایشان ،حرکت مقدس مدافعان حرم را زیر سوال می برند؛واقعا غیرت و مردانگی را قی کرده اند
ای دنیا پرستان بی انصاف؛ آیا شما مسلمانید؟
آیا از انسانیت بویی برده اید؟
شماها امنیتتان را مدیون مدافعان حرمی هستید که سر می دهند و آنوقت طلبکارید؟
چگونه جواب این خونها را خواهید داد؟
چگونه جواب اشک یتیمانشان را خواهید داد؟
آیا به خدا و قیامت اعتقادی دارید؟
مال حرام و شبهه ناک، چشمها را کور و گوشها را کر می کند و فهم را از انسان می گیرد
"وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ کَثيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ"
معنی:بسیاری از جن و انس را برای جهنم آفریده ایم ، دلهایی دارند که با آن درک نمی کنند و چشمهایی دارند که با آن نمی بینند و گوشهایی دارند که با آن نمی شنوند،ایشان چون چهار پایانند، بلکه از آنها گمراهتر هستند وایشان همان غفلت زدگانند(اعراف-آیه مبارکه179)
Iran, Islamic Republic of
از يه فوتباليست خارج رفته كه درد گرسنگي وفقر را نمي فهمه اتفاقات روز دنيار را بويي ازش نبرده بيش ازاين نمي شود انتظار داشت
اقاي مهدوي كيا
همبازيهاي خودرت در كشورهاي غربي راببين اگر الگوي ورزشي شما آنها هستن از نظر اخلاقي هم از آنها درس بگيريد
جوانانيكه در سوريه شهيد مي شوند سربريده آنها را براي من وشما نمايش مي دهند براي عزت وشرف وناموس من وشما از خود گذشتگي كردند
شرافت انساني من وشما بي تفاوتي نيست
م ث
Iran, Islamic Republic of
1-یک تناقض آشکاری در فرمایش آقای مهدوی است که یک دبستانی هم این غلط را نمی کرد:
می فرمایند ای کاش سیاست دست از سر ورزش بر میداشت ولی خودش بعنوان یک ورزشکار افاضات سیاسی می فرنایندکه "ایکاش به فکر از بین بردن فقر بودیم نه سوریه." چطور یک مسئول سیاسی و سیاستمدار که دامنه اختیارش کل مملکت است در ورزش هیچ دخالتی نکند ولی مهدوی فوتبالیست در امور فوق تخصصی سیاسی فضل فروشی می فرمایند.
2-جایی خواندم که ایشان بخاطر گلی که به آمریکا زدند از سربازی معاف شدند در حالیکه بچه های مردم در یخبندانهای همدان و... و گرمای جانسوز و ناامن سیستان در پستها جان می دهند ایشون با یک گل معاف شدند هر چند خیلی بیجا بوده ولی باید گفت نیکی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
این اتفاقات (شهادت ها و مواضع و...) همه صحنه های امتحانه و عبرت آموز برای همه ما. ما که بدانیم سبک زندگی و جهان بینی و بینش ما چقدر میتونه در سرنوشت ابدی ما تاثیر بذاره. بله یکی جوونیش رو در عبادت و نماز شب و ترک گناه و... طی میکنه و جهان بینی و بینش اش در افق توحید و ولایت رقم می خوره و آخر سر هم با بهترین پاداش روبرو می شه و مصداق آیه: «ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه، یقاتلون فی سبیل الله و یقتلون وعدا علیه حقا...» و یکی هم سبک زندگی اش با غفلت و بی خیالی و رعایت نکردن حدود الهی و سرگرم شدن در لهو و لعب دنیا به مثابه « فی خوضهم یلعبون!!» میگذره و عاقبتش هم خدا میدونه چیه...!! لذا از کوزه همان برون طراود که در اوست!! ما باید حواسمون باشه و عبرت بگیریم که سبک زندگی و نگرش و بینش و افق ما ما رو در نهایت به کجا میبرد؟ برای ابدی که در پیش داریم.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
مقاله رو خواندم .بخاطر همین هست که نوشته سیاست رو از ورزش جدا کنید.آیا اینهائی راکه در بند الف یادداشت گذاشتن تا حالا رو فرش قرمز دیده اید؟
United States
متاسفانه امثال مهدی کیا آنچنان سرگرم فوتبال می شوند که از بدیهیات غافل می مانند.
حتی در برنامه پرگار بی بی سی کارشناس ضد انقلاب آن می گفت: همه جای دنیا می دانند اگر ایران در سوریه و .. نجنگد باید در داخل مرزهای خود با تروریستها مبارزه کند. (نقل به مضمون)
یعنی آقای مهدی کیا اینقدر هم توانایی درک بدیهیات را ندارد؟
یه ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
بنظرم این واکنشها نسبت به حرف مهدوی کیا اشتباهه که بگیم اگه حججی ها نبودن تو میرفتی با داعش جنگ کنی، اگه حججی ها نبودن شما الآن این امنیت رو نداشتید و ...
دلیل: معلوم که اگه حججی ها نبودن الآن مهدوی کیاها نمیرفتن بجنگن، چون پول و ماشین و سگ و خونه زندگیشونو ورمیداشتن میرفتن آلمان، انگلیس، سوییس و... ـ اگه حججی ها نبودن، اینها هم هیچ جا نمیرفتن به احتمال زیاد امنیت اینها به هم نمیخورد... چون دشمنای ما دشمناشون رو خوب میشناسن و اونا رو اذیت می‌کنن...
محمد
Iran, Islamic Republic of
غیرتم آرزوست
وطن پرستی ام آرزوست

امیدوارم در قیامت توان پاسخگویی به یک لحظه بی پدری فرزندان شهدای این کشور رو داشته باشید
United States
انشالله فیفا ایران را تعلیق کنه و نزاره بره جام جهانی تا یکبار برای همیشه سیاست دست از سر ورزش برداره
Iran, Islamic Republic of
ترسیدیم. نکنه تصور کردی ملت ایران، حرف حق، مظلومان فلسطین، و اسلام شان را، به مام پیزوری جهانی میفروشند؟! اون، کار شما دنیاطلبانه. ما در راه دین، سر میدیم. جام جهانی، یه تفریح یه درصدی هم نیست.
amir
Iran, Islamic Republic of
آمین، یا رب العالمین.
حمید
United Arab Emirates
آقای مهدوی کیا و امثالهم که سالها از بیت المال این مملکت خوردند و بعد زیر پرچم کشور دیگه قسم خوردن و پاسپورت گرفتند حق ندارند که اظهار نظر کنند .امثال شما نگران اموال و شرکت دبی و غیره تان باشید .درود بر قهرمانی که برای آرمانهایی این مملکت از مدال المپیک و جهانی گذشت.فوتبال ما وباله
Iran, Islamic Republic of
گر بدي كرد حسودي ورفيقي رنجيد
گوتوخوش باش كه ما گوش به احمق نكنيم
Romania
تا زماني كه منطق و حرف حق جدي گرفته نشه وضع مملكت همينطور خواهد ماند با بيكاري و فقر و فسادو ....
Iran, Islamic Republic of
منطقی که میگه کاری به آزار و اذیت مردم همسایت نذاشته باش منطق خوبیه با منطق؟فکر میکنی داعش به اروپا و آمریکا حمله نکرده؟فکر میکنی با کار و پولدار شدی میتونی جلوی داعشیه نفهمو و آدم کش و که چاقوش زیر گلوته رو از کشتنت بگیری؟
عموزاده از سمنان
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز سلام
احتمالا منظور ایشان یکی از جملات زیر بوده است:
"به اميد روزى كه سياست دست از سر ورزش بردارد و عمل جاى شعار را بگيرد. اى كاش به فکر از بین بردن فقر و اعتياد و بيكارى بوديم"
یا: "به اميد روزى كه سياست دست از سر ورزش بردارد و عمل جاى شعار را بگيرد. اى كاش به فکر از بین بردن فقر و اعتياد و بيكارى بوديم همان قدر که به فکر اتفاقات سوريه و لبنان و عراق"
ممنونم
amir
Iran, Islamic Republic of
ماله نکش پسرعمو!
با تشکر از حسن نظر شما، هم خودش و هم اربابهای صهیونش، خوب میدونند منظورش چی بوده! در غیر اینصورت تا حالا هزار بار عذرخواهی کرده بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پول مفت و بى غيرتى و نبودن دستگاههاى نظارتى و نداشتن بصيرت نتيجه همينه ديگه. اخه .... حداقل گذشته تاريخ ايران و دلاوران اين مرزو بوم رو بشناس بعد گنده تر از دهنت حرف بزن
حمید
اقای مهدوی کیا قبلا شما را دوست داشتیم .ولی با این بی غیرتی که از خود بروز دادی ... عالم بر سرت. با تیم ملی همین کشور مشهور شدی و حالا ادعای روشنفکری میکنی . روشنفکر نماها افت جامعه هستند.درود بر شهدای حرم و اهل بیت .
آقا رضا
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم مهدوی کیا مفهوم امنیت ملی را می فهمه یا خیر؟ چقدر با دنیای سیاست خارجی آشناست؟ جدای از مسائل مذهبی و انسانی، در حال حاضر اکثر قدرت های منطقه ای و فرا منطقه ای برای تامین اهداف خود در منطقه غرب آسیا حضور و نقش آفرینی پر رنگی دارند
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای مهدوی کیا همین اسرائیلی که سنگش رو به سینه می زنی اگر هر عضو از خانواده ات به دشتشان بیفتد فقط به جرم مسلمانی همه شان را ذبح خواهند کرد . امان از دست ادمها ی ساده لوح و کوته بین
Iran, Islamic Republic of
وقتی که توپ پاز زنها برای ما استوره می شوند بی آنکه پرورش روحی پیدا کنند این جوری گل به خودی می زنند معللوم می شود قدرت تشخیص حق و باطل را ندارد؟ متاسفم هزاران جوانان این کشور بر ای امنیت مهدوی کیا جان می دهند این اقا هنوز اندر خم یک کوچه است بزرگ کردان آدمهای کوچک این بد آموزی بزرگ را به همراه دارد
دنیز
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای افرادی که ازادانه لب به سخن وا میکنن و هرچی بخوان میگن و یادشون رفته که حتی این ازادی بیان رو هم مدیون همون افرادی هستن که از سرها شون گذشتن چه در جنگ هشت ساله و چه در برهه های دیگر کشورمون و صرفا بازدن چند توپ به خودشون اجازه میدن حق رو زیر پابزارن که اگه اونا نبودن مستیل سبزی نبود که ابن ها توش گل بزنن و مشهور بشن
Iran, Islamic Republic of
مهدوی کیا خیلی به فکر مردمش هست همه پولش رو برده کشورهای خارجی سرمایه گذاری کرده مجبور هم هست برای حفظ سرمایه اش کاسه لیس ارباب هاش باشه که پولش بر باد نره!
سهیل
Iran, Islamic Republic of
جایزه ی کفش طلای اروپا 2008 را به فلسطین هدیه کرد،
فیفا به خاطر این عمل او را 3 سال محروم کرد
در سال 2010 باز هم جایزه کفش طلای خود را به فلسطین تقدیم کرد ..

«من طرافداری کودک گرسنه فلسطینی را با خوشحال رئیس جمهور اسرائیل
معامله نمیکنم»

کریستیانو رونالدو (CR7)
انسانیت_آزادگی
آرمان
Iran, Islamic Republic of
كاري با حرف هاي مهدوي كيا در رابطه با سوريه ندارم آدمي كه خودشو به خواب زده باشه بيدارش نميشه كرد.
اما اينكه سوار ماشين انچناني ميشه و تو خونه ي ميلياردي زندگي ميكنه و بعد دم از فقر و اينا ميزنه ادم مي سوزه
دو صد گفته چون نيمه كردار نيست!!
Iran, Islamic Republic of
نظر ساده لوحانه این ورزشکار سابق نشان می دهد سطح فکر و بصیرتش بیشتر از حد دنیای فوتبالش شکل نگرفته وگرنه میدید که جهانخواران از هر ابزاری چون ورزش و فوتبال و غیرو چگونه در پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند و دیگران را به بند می کشند آرزو میکنم همه ورزشکاران در کنار بالا بردن توانایی های ورزشی سطح فکر و بینش شون رو هم بالا ببرند .
سید محمد مصطفی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، از مهدی مهدوی کیا انتظار بیشتر از این نداریم و از خیلی از ورزشکاران و هنرمندان انتظار داریم. ولی آقای مهدی مهدوی کیا اگر در زندگی خودت و خانواده ات، دارید از وضعیت موجود لذت میبرید به خاطر شهید محله جلوتر از منزل شماست اگر .... رفتن به محله بالایی رو نداری اشکال نداره نرو، ولی روی سر بریده نمک نپاش.
Iran, Islamic Republic of
بهرام از بدراباد خنده تو شهید دوران مشتی بود بردهان امریکا واقعان هیچ جملهای نمی تواند مردانگی تورا به حهان نشان بدهد سوپر استار ما حججی است نه مهدوی گیا ونه شجاعی وحاج صفی
شهرخانی
United Kingdom
اصلا من موندم واسه چی‌ این بنده خدا مهدوی کیا را جز معادلات بحساب میارین! اصلا این ارزش اینو داره که راجبش بحث بشه؟
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
برای فردی که چندین سال او را انسانی خوب و با اخلاق میدانستیم. متاسفم که نسنجیده اظهار نظر بدی کرد. قهرمان ما جوانان، محسن حججی و برادرانی که اندیشه محسن جان را دارن، هستند.دوستت دارم محسن جان
Iran, Islamic Republic of
در این که در مملکت ما فقر و بیکاری و فساد هست هیچ احدی شک ندارد اما آیا در مدینه فاضله پیامبر هم فقر و بیکاری نبود ؟در حکومت امام علی (ع) هم فقر و بیکاری نبود پس چرا پیامبر برای سلاطین جهان نامه نوشت ؟ آیا پیامبر و امام علی (ع) فقط به فکر فقر و بیکاری کشورشون بودند؟آیا با خانه نشینی و پرداختن به مشکلات خود و گریز از مشکلات همسایه میتوان به رفاه رسید؟آیاسیلی که خانه همسایه رو خراب کرده به خانه ما کاری ندارد ؟
هیچگاه نباید دست از حمایت از مظلوم کشید چه در خانه چه در همسایه چه مسلمان چه کافر
Iran, Islamic Republic of
کسی منکر فقر و بیکاری نیست. مردم می گویند اگر نیست برای همه نباشد و آنچه هست به عدالت تقسیم شود. این یعنی اسلام.
Iran, Islamic Republic of
سلام
مهدی کیا، مجیدی،دایی،کریمی وامثالهم یه مشت ....خورند آنهایی هم که ازشون حمایت می کنن یا منفعتی براشون داره یا بی بصیرتند.
Iran, Islamic Republic of
سلبریتی چیه. اینها خواهران ما هستند. لطفا سریعا اصلاح شود
Iran, Islamic Republic of
مهدوی کیا و امثالهم یک مشت آدم بیسواد هستند که نمیتوان از آنها انتظار بیش از این داشت
جواد
Iran, Islamic Republic of
کسی که در داخل خانه اش و روی فرش خانه سگ نگهداری کند انتظاری نباید ازش داشت .
امین
Romania
اقای مهدوی کیا حیف اسم زیبای مهدی که به توگذاشتنداگرداعش به المان حمله کندبازهم این حرف هارامیزدی.
امیرعباس
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت همیشه و همه جا کار کرد دارد متاسفانه در ورزش و بخشی از هنر در ایران شخصیت افراد منطبق جایگاه فرد رشد نمی کند که موجب ایجاد مشکلاتی برای انان می کند نمونه همین اقای مهدوی کیا یا همان چشمه ای خودمان ؛ او در سطح عالی فوتبال بازی کرد ودیدیم جایگاه خود را درک نکرد و با ان وضعیت از پرسپولیس کنار گذاشته شد و دیدیم چگونه گریه کرد و نشان داد او شناخت مناسبی از جامعه و حتی دنیای فوتبال ندارد و اینگونه یک بازیکن ملی و باشگاه اروپایی را خراب کرد و حالا هم نباید از این دست افراد انتظار زیادی داشت و باید از این رخدادها درس گرفت و مسئولین در عرصه ورزش و هنر به موازات پیشرفت ورزشکار و هنرمند از نظر بالا بردن سطح علمی و اگاهی این عزیزان اقدام جدی بعمل اورند چراکه انان می تواند الگو جامعه نوجوان و جوان کشور باشند
وحيد
Iran, Islamic Republic of
حس و حال نويسنده ي اين مطلب رو درك نميكنم !!! حرف حساب مهدوي كيا چرا اينقدر روي شما فشار آورده ؟ وقتي به حق داره ميگه بازيكنان به قول شما خطاكار وظيفه ي قانوني خودشون رو نسبت به باشگاهي كه حقوقشون رو ميده انجام دادن ( همونطور كه جنابعالي با نوشتن اين مطالب براي صاحب كار هر چند كه بعيد است با عقل خودتون هم درست باشه وظيفه ي اخلاقي و حرفه اي تون رو انجام ميدين ) در مورد بخش دوم صحبت مهدوي كيا هم كه مجددا واضحه كه مشكلات مردم در كشور خودمون بسيار بسيار مهم تر از سوريه و لبنان و عراق و فلسطينه ، چه بسا اگر اين مشكلات اقتصادي در كشور نبود نيمي از شهداي حرم امروز كنار خانواده شون بودن ، چون بسياري از دوستان به اصطلاح مدافع حرم و در واقع مدافع بشار ، به واسطه ي دريافت مبالغ درشت و از سر فشار اقتصادي مملكت و خانواده خودشون رو ترك كردن و تو خاك كشور ديگه اي جنگيدن و كشته شدن ! ضمنا بايد عرض كنم مهدوي كيا قطعا سياست مدار خوبي نيست ، چون اگر بود مثل ٩٩ درصد مردم حرفهاي قشنگ ميزد و از چشمان شهيد حججي تعريف ميكرد تا الان همين جنابعالي از شرافت و مردانگيش مطلب بنويسي ، ولي مهدوي كيا سياست رو گذاشته براي ديگران و وظيفه ي انسانيش رو نسبت به هموطناش انجام ميده ، قطعا درك مطالب بنده براي برخي افراد سخته و مطمعنن فحش خواهم خورد ، ولي من هم اعتقاد دارم مشكلات اقتصادي ، اعتياد و بيكاري مردم خودمون به مسائل كشورهاي همسايه ارجعيت داره ! كشورهاي همسايه اي كه حاضر نيستن با يك ايراني سر يك سفره غذا بخورن
amir
Iran, Islamic Republic of
"قطعا درك مطالب بنده براي برخي افراد سخته و مطمعنن فحش خواهم خورد"
از کامنتی که گذاشتی واضحه که خیلی دوس داری فحش بخوری و مطرح بشی!، ولی باور کن فحش خوردن یه لیاقتی میخواد، که تو حتی اونم نداری!
Iran, Islamic Republic of
نه چرا فحش بدیم؟ ما که مثل به اصطلاح اصلاح طلب ها نیستیم. خوب شما هم حق داری نظرتو بگی. به هر حال یه سری رقتن جون خودشون گذشتن تا امنیت شما رو تامین کنن که به راحتی بشینی این حرف ها رو بزنی دیگه. بعدشم که با واکنش های به حق مخالفان خودت مواجه بشی مظلوم نمایی کنی. در هر صورت فکر می کنم جواب شما رو اینجوری بدم بهتره که دو حالت وجود داره: یا شما مشکل مالی نداری که نمیری سوریه، که در این صورت از چی ناراحتی دیگه. داری توی رفاه زندگی می کنی. یا اینکه فکر می کنی هر کی میره اونجا مشکل مالی داره که باز سوالی که پیش میاد اینه که تو چرا نمی ری اونجا تا مشکل مالیت رو حل کنی؟ اگه جواب این سوال آخرت اینه که جونت رو دوست داری، خوب پس متوجه تفاوتت با کسانی که می رن سوریه و عراق میشی. متوجه میشی که جان آدم با هیچ مقدار پولی قابل معامله نیست. فهمیدن این نکته انقدر برای آدم ضعیفی مثل شما که همه رو در حد خودتون کوچک می بینین سخته؟ الان لابد میگی دارم فحش میدم ولی اینا فحش نیست. اینا دقیقا توصیف خصوصیات شماست.
amir
Iran, Islamic Republic of
احسنت، آفرین!
اینو میگن یک جواب منطقی و کاردرست.
حالا اگه حرفی باقی مونده، بسم ا...
یا حق.
Iran, Islamic Republic of
پس قبول داری شما و مهدوی کیا و ... جزو یک درصد چپاولگر جامعه هستین
شاهین
United Kingdom
با سلام
بی بصیرتی آفت جامعه ماست. بصیرت شاه کلید شناخت دوست و دشمن و نفاق و فتنه....، تحلیل صحیح مسائل، تبیین راهکارها و اقدامات هوشمند و مقتضی برای خنثی‌سازی نقشه شوم دشمن می باشد. بصیرت، شناخت و شعور از شاخصه های رشد و کمال جامعه است که متأسفانه از آن فاصله دور و درازی داریم.
حمید
Iran, Islamic Republic of
با با بیخیال؛ از قدیم گفتن نون مفت شکم فولادی میخاد؛ شکم مهدوی کیا وامثالهم که سیره ،از ... هم که خبری نیست،حالا چه انتظارایی دارین از این آدم .... عقل.
Iran, Islamic Republic of
جناب مهدوی کیا اگه توی کوچه تان یه همسایه داشته باشید که بقیه همسایه ها ازش عاصی باشند اجازه میدی بچه هات بروند با بچه هاش بازی کنند .
لبیک
Iran, Islamic Republic of
یادمان نرود که عراق سوریه و لبنان خط مقدم ماست مطمئن باش داعش اگه جرأت کرد تا تهران بیاد بخاطر حرف های چنین آدم هایی بوده البته یادمون نره که دشمنان اسلام همه از حمقا هستند و خطاب به اقای مهدوی کیا میگم برادر گرامی بصیرتت رو افزایش بده چقدر خوبه که آدم قبل از حرف زدن کمی فکر کنه
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان ما وظیفه داریم از نفوذ دشمن به داخل کشور جلوگیری کنیم حالا چه در مرزهای خودمان چه خارج از مرزها ولی باید به فکر معیشت مردم هم باشیم و این دو مقوله از هم جداست
پیر
میشه لطفا یه آمار از فرزندان مسءولین محترمبه ما بدین که ما هم یاد بگیریم بریم بجنگیم؟
Iran, Islamic Republic of
.... همه دنیا توی سر مهدوی کیا وحاج صفی واون یکی دیگه
Iran, Islamic Republic of
منظورش این بوده جوانانی که از فقر بیکاری جلوی چشمانمان پر پر می شوند چرا کسی نمی نینیه
Iran, Islamic Republic of
از پیرمردی که تمام جوانی و همه عمرش کاری غیر از دنبال کردن یه توپ لاستیکی تو یه بازی انگلیسی اونم با شورت انجام نداده بابت همین کار هم تشویق شده نمیشه بیشتر از این انتظار داشت.
Iran, Islamic Republic of
جدی گفتم! از مهدوی کیایی که همه عمر و تمام جوانیش سر دنبال کردن یه توپ لاستیکی تو یه بازی انگلیسی اونم با شورت تلف شده و افتخارش هم همین کاره نمیشه بیشتر از این داشت. مشکل من و شما هستیم.
شهید
Iraq
ای کاش بعضی از شما فوتبالیست‌ها میفهمید ید این پولی که نصیبتان میشود لیاقتش را ندارید در حالی که بعضی از جوانان ما در فقر مطلق و از شما حمایت میکنند کمی فکر کنید
hassan
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدوی کیا چرا وقتی به خاطر گل به امریکا از دوسال سربازی معافتان کردن مخالفت نکردید؟؟ چرا سربازی کردن برای کشورتان را سیاسی کاری ترجیح ندادید؟2- چطور حمایت از دوبازیکن داخلی را در بازی با رژیم عاصب برخود واجب میدانید؟ اینکار را جهتی سیاسی در رسمیت دادن به این متجاوزین کودک کش بحساب نمیاورید؟ اگر شما در ورزش قهرمانی هستید داریوش رضایی در شاخه علم قهرمان کشور ما هستند .چگونه شما که دختری هم سن ارمیتا رضایی نزراد دارید غیر مستقیم بازی در برابر قاتل پدرش را توجیه مکنید؟؟اگر سیاسی کردن ورزش بد است چرا درسال 88 به نشانه حمایت از سران فتنه و دروغ تقلب انتخاباتی در زمین دستبند سبز می بستید؟؟
hsh
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه از این پسره..... بیشتر از این انتظار نمیرود ! حیف از پدر و مادر متدینش !
مهدی
Iran, Islamic Republic of
امان از بی غیرتی برخی از ورزشکارها که عقل سیاسی ندارند
ali
Iran, Islamic Republic of
مهدوی کیا را دوست دارم و امیدوارم اگر حرامیان داعش روزی به سرزمین مادریمان زدند ( نه هامبورگ ) یک قطره از غیرت همسال حججی ها داشته باشد و دخترش را از زمین تنیس هامبورگ بردارد و بگوید باید برویم ایران سرزمینان در خطر است
داوود
Iran, Islamic Republic of
ما ایرانی ها باید این عادت نا پسند « اظهار نظر در مورد چیزی که تخصص ما نیست» را کنار بگزاریم. ما ایرانی ها همه پزشک، سیاستمدار، فیلسوف، اقتصاددان و... هستیم. اینگونه است که قهرمانی مانند آقای مهدوی کیا در این دام قرار میگیرد و لطمه میخورد. آقا جان هرکس در موضوعی که تخصص ندارد بهتر است سکوت کند و یا به اهلش مراجعه کند.
مقصودی
Iran, Islamic Republic of
فوتبال یک ورزش خشن است نه به خاطر آسیب دیدگی جسم ورزشکار .بلکه به خاطر آسیب دیدگی ذهن ورزشکار. از نظر روانی و حس زیبایی دوستی وقتی سبزه و چمن را زیر پا می گذاری و آن را لگد مال می کنی ;کم کم دچار قساوت قلب می شوی و ممکن انسانیت رو فراموش کنی و رفتارهایی رو بروز بدهی و یا کلامی رو به زبون بیاری که از ظلم و ظالم دفاع کنی. اما تعجب من از اینه که چرا رونالدو برعکس مهدوی کیا انسانیت رو به درستی متجلی کرده و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده. اینجا رو باید گذاشت به حساب جوانمردی رونالدو.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
این بچه سوسول باپول مفت مملکت داره امنیت روبااستفاده ازخون شهدااستفاده میکنه حق داره چون قانون شده موقع مردن وجان دادن یه عده ای مسیولند وموقع استفاده ورانت ورفاه عده ای دیگر
مهدی
Iran, Islamic Republic of
فقر فلاکت و بدبختی و بیکاری و پارتی بازی و اعتیاد و طلاق و ..... همه حقیقت محض در این زمانه بیداد بی دادرس
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
حالا هرکی حرف مورد دلخواه زد ادم درستیه ؟ ایکاش ظرفیت روکمی بالا ببریم تا هرکسی حرفی داره داخل کشوربزنه