سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۲
از اختلافات داخلی اعضا تا دست خالی برای انتخاب شهردار تهران

تجریه شهردارهای کوتاه مدت تکرار می شود؟!

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 535752
با گذشت از همه حواشی رخ داده پس از نهایی شدن نتایج انتخابات شورا، بحث داغ این روزها موضوع انتخاب شهردار تهران است که شاید بتوان گفت در مرحله اول بزرگترین دلیل بر بی صلاحیتی و کج سلیقگی منتخبان شورای پنجم است و در مرحله دوم خالی بودن دست جریان حامی دولت و اصلاح طلب از معرفی یک گزینه قابل قبول برای شهرداری پایتخت را نشان می دهد.
تجریه شهردارهای کوتاه مدت تکرار می شود؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: «اصلاح‌طلبان می‌دانند اگر در صندوق‌ها باز شود ممکن است بوی تعفن برخی تخلفات بیرون بیاید و متأسفانه شاهد یک دیکتاتوری انتخاباتی هستیم.» این جملات بخشی از صحبت های پرویز سروری در اعتراض به روند انتخابات شورای شهر و عدم رسیدگی مناسب به اعتراضات دیگر کاندیداها به خصوص اعضای لیست خدمت بود. حتی اگر بخواهیم از تائید صلاحیت افراد فاقد صلاحیت هم عبور کنیم روند رسیدگی به اعتراض دیگر کاندیداها به هیچ وجه قانع کننده نبود تا آنجا که حتی به صحبت رئیس مجلس هم ترتیب اثری داده نشد. با این حال، نتایج انتخابات 29 اردیبهشت با هر وصفی تائید شد و شورای شهر پنجم برای چهار سال تحت حاکمیت حامیان دولت و اصلاح طلبان قرار گرفت.

شباهت بالای منتخبان شورای شهر پنجم به منتخبین مجلس دهم از تهران خیلی زود نمایان شد تا آنجا که اگر بی صلاحیتی منتخبین لیست امید در مجلس چندماه پس از حضورشان در بهارستان برای بزرگان و حامیان اعتدال و اصلاحات نمایان شد اما در شورای شهر هنوز چندماه مانده به شروع کار، این عدم صلاحیت حضور در این مناصب صدای همگان را بلند کرده تا جایی که دست به افشاگری علیه یکدیگر می زنند. هرچند علی الظاهر در زمان بسته شدن لیست ها این افراد از یک سکوت استراتژیک بهره می بردند.

با گذشت از همه حواشی رخ داده پس از نهایی شدن نتایج انتخابات شورا، بحث داغ این روزها موضوع انتخاب شهردار تهران است که شاید بتوان گفت در مرحله اول بزرگترین دلیل بر بی صلاحیتی و کج سلیقگی منتخبان شورای پنجم است و در مرحله دوم خالی بودن دست جریان حامی دولت و اصلاح طلب از معرفی یک گزینه قابل قبول برای شهرداری پایتخت را نشان می دهد.  مطرح شدن نام بیست و چند نفر که دلیل مطرح شدن آنان بعضا خنده دار به نظر آمده و اهداف دیگر را در پس پرده به ذهن می آورد تا انتخاب هفت گزینه نهایی برای معرفی برنامه ها فارغ از هر برداشتی، آینده خوبی را برای شهر تهران نمی توان متصور شد. هفت نفری که بیماری، مجرمیت و سوابق تند سیاسی در پرونده هایشان به چشم می خورد.

جدای از بحث عدم صلاحیت این افراد برای مدیریت پایتخت، بدون شک افراد معرفی شده توان مدیریت تهران برای چهارسال را به هیچ وجه ندارند و حتی نمی توان این موضوع را در ذهن به عنوان یک فرضیه قبول کرد. در بعد دیگر اختلافات داخلی اعضای شورا که از همین روزها نمایان شده است فرصت مدیریت چهارساله را به شهردار نخواهد داد و به احتمال قوی پایتخت همچون شورای اول تجربه چند شهردار در یک دوره را بالاجبار مرور خواهد کرد که بی شک دود حاصل از این اقدامات به چشم مردم تهران خواهد رفت. به موارد فوق می توان ترس از ناتوانی گزینه شهرداری تهران در رقابت با دوازده سال مدیریت جهادی قالیباف بر شهر و حجم گسترده خدمات به مردم را اضافه کرد که این موضوع در بین منتخبین شورا و در کل جریان حامی دولت و اصلاحات قابل کتمان نیست.

در آخر باید بدین نکته اشاره کرد و به منتخبین شورا متذکر شد آرامش موجود در سطح تهران، حجم عظیم خدمات شهری و تحول شگرف در پایتخت که از سال 82 و با انتخاب شورای شهر دوم و بالتبع آن شهرداری دوساله محمود احمدی نژاد و دوازده سال مسئولیت محمدباقر قالیباف در تهران حاکم شد، نباید دستخوش بازی های سیاسی گردد و تنش بازی های سیاسی به مردم منتقل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
اخه هفت تا گزینشون توان مدیرین نانوایی هم ندارن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قطعا تکرار میشه
شک نکنید