سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱۱
۲۹

روند قانونی اعتراض و فصل الخطاب بودن شورای نگهبان/ چند نکته مهم درباره اعتراضات انتخاباتی آقای رئیسی و تخلفات دولتی

يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 522319
عده ای از دوستان انقلابی با این استدلال که فتنه گران برای ما دامی پهن کرده اند و می خواهند عدم سلامت ساز و کار انتخابات را از زبان ما بیرون بکشند و به نوعی می خواهند ما را شریک جرم خودشان در سال 88 کنند، از اعتراضات مستدل حجت الاسلام رئیسی انتقاد کرده و ایشان را نهی می کنند
روند قانونی اعتراض و فصل الخطاب بودن شورای نگهبان/ چند نکته مهم درباره اعتراضات انتخاباتی آقای رئیسی و تخلفات دولتی
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: این روزها که متاسفانه بحث تخلفات گسترده و شرم آور مسئولان دولتی-در رده های مختلف- در انتخابات محرز شده است، عده ای از دوستان انقلابی با این استدلال که فتنه گران برای ما دامی پهن کرده اند و می خواهند عدم سلامت ساز و کار انتخابات را از زبان ما بیرون بکشند و به نوعی می خواهند ما را شریک جرم خودشان در سال 88 کنند،  از اعتراضات مستدل حجت الاسلام رئیسی انتقاد کرده و ایشان را نهی می کنند و به نوعی معتقد هستند برای حفظ نظام باید نتایج پذیرفته شود و از اعتراض خودداری کنیم.

هرچند ممکن است این استدلال حامیانی هم داشته باشد اما در حقیقت این همان چیزی است که مجریان بعضا متخلف انتخابات آن را طلب می کنند.  در پاسخ به استدلال دوستان دلسوز انقلابی باید گفته شود:

1. اعتراضات حجت الاسلام رئیسی از ابتدای روز برگزاری انتخابات به صورت مستدل به مجریان انتخابات اعلام شد و خواستار جلوگیری از روند اشتباه شدند. بعد از پایان انتخابات و اعلام نتایج هم، همه تخلفات گسترده و عظیم مجریان انتخابات به صورت مستدل و در چند جلد به شورای نگهبان ارائه شد.

2. این خواسته خود جمهوری اسلامی است که اعتراضات خود را از طریق مجاری قانونی و به صورت مستدل مطرح کنید. فتنه گران سال 88 در مقابل در خواست های مکرر نظام برای پیگیری اعتراضات از طرق قانونی سرباز می زدند و از ارائه اسناد خودداری می کردند. چرا که در واقع هدفگذاری دیگری داشتند و تقلب اسم رمز آشوب بود. جریانی که در حال برگزاری انتخابات در یک نشست خبری اعلام پیروزی می کند، اهدافش مشخص است.

3. این اعتراضات دقیقا در راستای اهداف جمهوری اسلامی است؛ مبنی بر اینکه اگر اعتراضات از طرق قانونی و مستدل ارائه و پیگیری شود حتما رسیدگی و ترتیب اثر داده خواهد شد و این ارائه و پیگیری مهر ابطال دیگری بر سخن گزاف فتنه گران سال 88 است.  این اعتراض با توحش و آشوبگری فتنه گران سال 88 تفاوتی از زمین تا آسمان دارد.

4. تخلفات مجریان انتخابات به قدری گسترده است که آیت الله جنتی پرده از آن برداشتند.  حجم تخلفات به حدی است که به فرموده آیت الله موحدی کرمانی امکان افزایش آرای آقای رئیسی تا 19 میلیون و کاهش آرای آقای روحانی تا 21 میلیون را دارد. با این تعداد آرا هرچند نتیجه انتخابات عوض نخواهد شد اما خیلی موضوعات برای اذهان مردم و حامیان دولت مستقر مشخص خواهد شد.

5. رئیس دولت به صراحت می گوید حدود 4 میلیون نفر از شرکت در انتخابات باز ماندند. این نشان می دهد که مهندسی مشارکت صورت گرفته توسط دولت آقای روحانی مانند کاهش آرای روستاییان و... فارغ از تاثیرعامدانه بر نتیجه انتخابات، اصل اساسی میزان حضور مردم هم که بارها و بارها توسط رهبر انقلاب به عنوان مهم ترین موضوع مطرح شده را هم کاهش داده که جفای بزرگی در حق انقلاب اسلامی است. 

6. با احتساب 19 میلیون و 21 میلیون آرای دو کاندیدای مطرح،  اگر تخلفات چندماه قبل از انتخابات دولتمردان یازدهم را هم در نظر بگیریم قطع به یقین آرای آقای روحانی 3 الی 4 میلیون دیگر ریزش خواهد کرد.

7. تناقض گویی مسئولان دولتی، توپ را در زمین شورای نگهبان انداختن، عدم ارائه تفکیکی آمار صندوق ها و... حس خوشایندی را در اذهان پاک و قلوب صادق مردم ایجاد نکرده است.

8. تهمت، توهین، فریب، رقیب هراسی، حرکت بر گسل های قومی، عبور از خط قرمزها را هم باید در افزایش آرای آقای روحانی موثر دانست؛ افزایشی آرایی که در برخی مواقع چهره حلالی به خود نگرفته است.

باید گفت ارائه تخلفات مستند مجریان توسط حجت الاسلام رئیسی و پیگیری قانونی آنها توسط شورای نگهبان بار دیگر نشان خواهد که انقلاب اسلامی مردم را برای روز انتخابات نمی خواهد بلکه این رای ارزشمند بوده و حتی تک رای مردم هم حق الناس حساب کرده و نظام اسلامی اهل خیانت در آرا نیست. در قاموس تفکر نیروهای انقلاب، قانون جمهوری اسلامی حجت است و شورای نگهبان هم فصل الخطاب است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
انشاالله برسی شود و به فرموده رهبری عزیز سیلی محکمی به متخلفان توسط قوه قضائیه زده شود تا درسی باشد برای آینده که اگه تخلفی صورت بگیره و از راه قانونی اقدام بشه جوابش سیلی محکمی خواهد بود. انشاالله . انشاالله . انشاالله
Iran, Islamic Republic of
اقدام درستي بوده است
Iran, Islamic Republic of
اگر تخلفات سازماندهی شده بوده وواقعا رخ داده باشه هیچ تظمینی
برای عدم تکرار آن وجود نخواهد داشد
Iran, Islamic Republic of
احسنت
نظر
Iran, Islamic Republic of
تجربه جدیدی است در نظام، اگر با دقت وظرافت حقوقی وسیاسی پیگیری شود جزو دستاورد های انقلاب محسوب میشود ولی اگر در میانه راه توسط طرفداران یا مخالفان خراب شود، پیامدهای منفی زیادی دارد
غلامیان
Iran, Islamic Republic of
با نظر این دوستمان موافقم باید به دقت برسی وحتی نگذارندحتی تک رای جابه جا شود واین کار نشانگرشجاعت نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با تخلف نشان میدهد
Iran, Islamic Republic of
مامنتظر نتيجه راه قانوني هستيم
Iran, Islamic Republic of
خدمتگزاری آستان قدس رضوی، افتخار معنوی بزرگ و زمینه‌ی بهره‌مندی از روحانیت آن خورشید فروزان و تقرّب به ساحت ولایت آن مهر درخشان است. این فرصت کم‌نظیر را مغتنم بشمارید و همه‌ی توش و توان خود را مصروف آن سازید.
مقام معظم رهبری
Iran, Islamic Republic of
مسلمان بنا به وظیفه عمل میکند وهرجا اسلام نیاز داشت ،همانجاست.
Iran, Islamic Republic of
هیچی نگیم تا شما هر کاری میخواهید بکنید؟
ا
سرور
Iran, Islamic Republic of
این موضوع ربطی به احقاق حقوق امثال من رای دهنده ندارد.
Iran, Islamic Republic of
اگر اعتراضات به سر انجام نرسد خیلی ها سر خورده میشوند
Iran, Islamic Republic of
از بیعدالتی سرخورده میشویم نه از به سرانجام نرسیدن صرف.
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دقیقا با نظرات ارائه شده موافقم.اگر پیگیری نشود برای 4 سال آینده هم تکرار خواهدشد و گزینه خودشان را به مردم تحمیل خواهند کرد.پیگیریهای شورای نگهبان و اعلام رای باعث اعتماد مردم خواهد شد و گر نه ....
محسن و کریم
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان یک آزمون سختی در پیش دارد آنهم نحوی صلاحیت دادن در انتخابات98 مجلس شورای اسلامی است باید دید شورای نگهبان چه برخوردی با اصلاح طلبان تندرو دارد
Iran, Islamic Republic of
باید بررسی بشود و نتیجه اعلام شود.
مثبت یا منفی
هادی
Iran, Islamic Republic of
دوستان بیطرفانه از کجا معلوم که دو میلیون رای از طرف کم و سه میلیون رای به آقای رییس اضافه شود. حتی آقای خاتمی هم اذعان کرده که در سیستم رای گیری این امکان وجود ندارد که تقلب شود. اگر تقلب وجود دارد پس چرا ما میگوییم تقلب نیست. به کم کردنها و اضافه کردنها می توان چه اسمی بگذاریم. دوما از کجا معلوم که آن چهار میلیون رای برای آقای رییس باشد و از شما آقای نویسنده بر چه اساسی میگویید رای دولتمردان با تخلفات صورت گرفته باز هم سه چهار میلیون رای ریزش داشته یک دفعه خجالت نکشید و بگویید اصلا آقای روحانی رای نداشته و فقط خودش به خودش رای داده البته با احتساب رای هاشمی طبا میشده دو رای. بابا منطقی فکر کنیم و قبول کنیم شکست خوردیم.
Iran, Islamic Republic of
کسی نمیگه رایها مال اقای رئیسی بوده یانه (هرچندروحانی در کنفرانس خبری رسما گفت مال خودش بوده وحقش خورده شده که رایها گرفته نشده! ) .میگویند چرا حق مردم ضایع شده.رایهای خریداری شده وبرگه های مهر نخورده یکی از نامزدها ؛تفاوت 5میلیونی رای شورای شهر که بیشتر از ارای ریاست جمهوریه ،شعبده تجمیع ارا بدون حضور نمایندگان نامزدها ونیز عدم اعلام امار رای هر شهر مثل همیشه ،هم هست اگر طالب حقی.
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم مهم ترین مسئله ای که نادیده گرفته شده اینه حقوق شهروندی و حق کسانی که می خواستند در سرنوشت کشورشان سهمیم باشند نادیده گرفته شده رای همه چه آقای روحانی وچه آقای رئیسی و دیگر نامزدها محترم است و هیچ شکی درآن نیست سوء برداشت نکنید وسعی کنید فرافکنی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
اینا همونایی هستن که 34 روز خرمشهر رو نگه داشتن ولی چون ريش و سربند یا زهرا نداشتن چیزی ازشون نمیگن
حامد
Iran, Islamic Republic of
درد تورم و بیکاری و محرومیت را ما میکشیم آنوقت لندن نشین و نیویورک نشین مرفه بی درد برای مملکت و سرنوشت ما رای میدهد و تعیین نلکیف میکند ......
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
اگر رسیدگی نشود انگیزه شرکت قشر متوسط در انتخابات از دست می رود
ermia
Iran, Islamic Republic of
کمی بیتقوایانه است ولی خاصیت حرف جسورانه
همین است
Iran, Islamic Republic of
کجاش بی تقوائیه ؟! بازی با کلمات وقتیه که ادم جواب به حرف حق نداره.
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ کس درمورد حمایت زیرکانه صدا وسیما از روحانی حرفی نمزنه ؟
Iran, Islamic Republic of
اینکه ننه من غریبم بازی میکنه میگه من هیچ رسانه ای ندارم!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا جامع بود
هم معترضیم هم انقلابی هم قانون مدار
ولی به نظرم سرجمع دولت روحانی غصبی است
یک کودتای نرم و بی صدا با امکانات جمهوری اسلامی و جلوی چشم همه مردم. خیلی عجیب است که صدای معتقدان به انقلاب در نمیاید.
Iran, Islamic Republic of
اگر به تخلفات انتخاباتی رسیدگی نشود و افراد متخلف به سزای اعمال خود نرسند در آینده تضمینی برای برگزاری انتخابات سالم وجود ندارد و دولت ها، افراد و گروهها از هیچ کاری برای پیروزی در انتخابات فروگذار نخواهند کرد