جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲

اعلام مواردی از تخلفات انتخاباتی بارز توسط دولت/آقای وزیر سوء جریان پیش آمده را مرتفع سازید

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 519500
انتظار دارد در فرصت کوتاه باقی مانده نسبت به پیگیری و توقف این گونه تخلفات و تذکر به مسئولان اجرایی انتخابات اقدام نموده و سوء جریان پیش آمده را مرتفع سازید.
اعلام مواردی از تخلفات انتخاباتی بارز توسط دولت/آقای وزیر سوء جریان پیش آمده را مرتفع سازید

به گزارش جهان نيوز، نامه رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی به وزیر کشور به شرح زیر می باشد:

جناب آقای عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
سلام علیکم
احتراماً نظر به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و لزوم قانون مداری و رعایت قوانین و مقررات از سوی همگان خصوصاً حامیان و ستادهای دولت مستقر، به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که وزارت کشور را مامور اجرا و مسئول صحت جریان انتخابات می داند، مواردی از تخلفات بارز و تخطی از قوانین و مقررات را که از سوی دولت و قوه مجریه خصوصاً دستگاه های ذیل وزارت کشور صورت پذیرفته و بخشی از آن ذیلاً اعلام می شود به استحضار می رساند.

انتظار دارد در فرصت کوتاه باقی مانده نسبت به پیگیری و توقف این گونه تخلفات و تذکر به مسئولان اجرایی انتخابات اقدام نموده و سوء جریان پیش آمده را مرتفع سازید.

۱-  ارسال پیامک هایی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها به اقشاری که در طول سه سال اخیر یارانه آنان مطابق با قانون و مصوبات مجلس شورای اسلامی قطع گردیده مبنی بر بازبینی مجدد در خصوص دریافت یارانه، عملاً با این اقدام مردم را امیدوار به دریافت یارانه و ترغیب به رای به کاندیدای دولت می نماید. (این مطلب از سوی مسئولان دولت و وزارت کار مورد تایید قرار گرفته است)

۲-  دخالت معاون وزیر کشور و رئیس سازمان دهیاری ها و شهرداری ها در راستای ماموریت خلاف قانون دهیاران برای ترغیب اهالی روستاها برای رای به رئیس جمهور موجود و انعقاد تفاهم نامه با پست بانک (دولتی) جهت اعطای وام های ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی به دهیاران (پیوست ۱)

۳-  وعده استخدام ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر دهیار در سراسر کشور، در حالی که بنابر مصوبات سازمان امور اداری و استخدامی و قوانین موجود از جمله قانون برنامه ششم توسعه، استخدام نیروهای رسمی و افزایش کارکنان دولت بدین صورت ممنوع می باشد و این بی گمان اقدامی در راستای تبلیغات انتخاباتی است!

۴-  اقدام استانداری همدان مبنی بر پرداخت ۵/۰۰۰/۰۰۰ریال به حساب افرادی که در سفر ریاست جمهوری تقاضای کمک نموده اند. یقیناً این پرداخت ها در زمان انتخابات مصداق بارز تخلف و خرید رای از صندوق دولت محسوب می گردد. (پیوست ۲، نامه شماره ۴۴۶۹ مورخ ۲/۲/۹۶)

۵-  دخالت مستقیم فرماندار بوئین زهرا با همراهی دهیار مربوط در مراجعه به روستای آزانبار و ترغیب اهالی برای رای به آقای حسن روحانی، نمونه ای از قانون شکنی فرمانداران خصوصاً در استان قزوین می باشد. (پیوست ۳، استشهاد محلی)

ضمناً جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به موجب بندهای ۱، ۱۱، ۱۵ و ۱۷ از ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران حق خود را در خصوص شکایت به مبادی ذی ربط از جمله نهادهای نظارتی و قضایی محفوظ می داند، خواهشمند است جنابعالی به عنوان مسئول اجرا و صحت جریان انتخابات به این تخلفات رسیدگی نموده و از تکرار آن جلوگیری نمائید.

محمد حسن رحیمیان
رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عرفان
Iran, Islamic Republic of
اگر یک دهم این تخلفات رو یه دولت اصول گرا مرتکب شده بود، رسانه های زنجیره ای اصلاحات تو بوق و کرنا کرده بودند که آی تقلب

علاوه بر ستاد و جمنا و ... ، شما اهالی رسانه هم کوتاه نباید بیایید
Iran, Islamic Republic of
از قبل باید تذکر داده میشد