سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۷
۵
مزايده اقتدار و امنيت نظامی و اجتماعی ايران، خيانت نابخشودني:

چه کسانی باید در انتظار "سيلي سخت" باشند؟

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 517573
وجود جايگاهي به نام ولايت فقيه در ايران ثابت كرد كه اين جايگاه مي تواند پايگاه اصلي و ملجاء واقعي براي اقتدار و امينت كشور باشد كه هيچگاه اسير بازي هاي سياسي معمول در كشور نمي گردد.
چه کسانی باید در انتظار "سيلي سخت" باشند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: در آستانه انتخابات رياست جمهوري برخي از نامزدها و حاميانشان امنيت بي بديل و ثبات بي نظير كشور را به مزايده گذاشته اند تا با انحراف افكار عمومي براي خود راي جمع كنند.

به گزارش جهان نيوز، حضرت آیت‌االه خامنه‌ای، مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع)؛ به بيان حقايق و توصيه هايي براي 6 نامزد رياست جمهوري پرداختند و بر اين امر اصرار ورزيدند كه امنيت كشور را بازيچه رقابت هاي انتخاباتي قرار ندهند:‌ "امنیت ملی و آرامش کشور بسیار مهم است و کاندیداهای محترم مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و در مسیر طراحی ناتمام دشمن قرار نگیرند، زیرا اگر کسی بخواهد در انتخابات برخلاف امنیت کشور اقدامی انجام دهد، قطعاً با واکنش و سیلی سختی مواجه خواهد شد...امنیت برای کشور و مردم و به تبع آن برای من بسیار مهم است و باید در انتخابات، امنیت به‌طور کامل حفظ شود."

معمولا دشمن در ايام انتخابات به خاطر تمركز افكار عمومي بر كنش ها و واكنش هاي گروها و جريان هاي سياسي، سرمايه گذاري گسترده اي براي برهم زدن فضاي امنيتي و ايجاد آشوب هاي سياسي، قومي و مذهبي انجام مي دهد. رهبر معظم انقلاب در بيانات روز چهارشنبه شان، مخاطب سخنان خود را تنها نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري قرار دادند. بايد دقت كرد كه مقام معظم رهبري همواره در هر انتخاباتي اصل را بر مشاركت و تلاش نامزدها براي افزايش آن قرار مي دهند و گرايش ايشان به سوي نامزد خاص نيز تنها القائات جريان ها و گروهاي سياسي  و حتي برخي از دشمنان است تا اصل بي طرفي ايشان را مورد خدشه قرار دهند يا بر افكار عمومي تاثير بگذارند.

به هر حال آنچه رهبري در سخان خود در دانشگاه امام حسين ‌(ع) مورد تاكيد قرار دادند، واقعيت هاي جاري كشور در فضاي داخلي، منطقه اي و بين المللي بود تا فرصت انتخابات باعث افزايش اقتدار و پرستيژ جمهوري اسلامي شود و راه را براي سواستفاده دشمنان و پياده كردن سناريوهايي فتنه انگيز آنها ببندند.

 مخالفان و دشمنان انقلاب و نظام از ابتداي انقلاب اسلامي همواره در حال پياده سازي طرح هاي خطرناك خود براي سرنگون كردن نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده اند. از جنگ تحميلي و حمايت از گروه هاي تروريستي مانند منافقين گرفته تا تحريم و محاصره اقتصادي و ترور دانشمندان هسته اي، موضوعاتي بودند كه در عالم واقع صورت گرفته اند و توهم توطئه نيستند. دشمنان تا جايي پيش رفته اند كه برنامه هايي براي تغيير رفتار در ميان مسئولان و مقامات دارند و تا حدودي نيز در برهه هايي موفق بوده اند.

متاسفانه مشاهده مي شود در روزهاي گذشته، برخي از حاميان نامزدهاي رياست جمهوري با شبهه افكني بر توانايي هاي نظامي و دفاعي ايران سعي مي كنند تا عملكردهاي ضعيف اقتصادي و اجرايي خود را به پاي آزمايشات موشكي و مانورهاي نظامي بنويسند. به مزايده گذاشتن امنيت و اقتدار جمهوري اسلامي كه با فداكاري از جان و مال مردم و به بهاي خون و جانبازي صدها هزار شهيد و جانباز به دست آمده،‌ خيانت آشكاري است كه هيچ كدام از مردم ايران از آن نخواهند گذشت.

زمانيكه رهبر معظم انقلاب صراحتا به نامزدهاي رياست جمهوري هشدار مي دهد كه "كسي بخواهد در انتخابات برخلاف امنیت کشور اقدامی انجام دهد، قطعاً با واکنش و سیلی سختی مواجه خواهد شد"،‌ به معناي آن است كه انتخابات نبايد به محلي براي بازي با امنيت كشور توسط اين نامزدها تبديل شود، چرا كه دستيابي به قدرت اجرايي در مقابل امنيت و ثبات كشور در منطقه آشوب زده غرب آسيا، هيچ ارزشي ندارد.

از سوی دیگر هیچ گروه و جریان سیاسی حق ندارد فضای انتخابات را به سمت التهاب و تنش و جنجال و هیجانی کردن ببرد زیرا بی شک سبب ایجاد رخنه دشمن برای  بهم زدن امنیت کم نظیر کشور خواهد شد.

هر چند که تعدادی از حامیان نشان دار برخی کاندیداها در حالی خود را منجی صلح در جامعه معرفی می کنند که رفتارها و مواضع شان برعکس، زمینه بی ثباتی سیاسی و اجتماعی کشور را مورد هدف قرار داده است.

حمله عوام فریبانه به نهادهای نظامی و قضایی کشور که یکی از مهم ترین پایه های ثبات هر کشوری است، از سوی هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری پذیرفته نیست و هر کس در این وادی خطا بخواهد گام بردارد قطعا با سیلی سخت ملت مواجه خواهد شد. زیرا عموم مردم مزه بی ثباتی در سال 88 را تجربه کرده اند و نمی خواهند یکبار دیگر در آن فضا پرآسیب و ضرر قرار بگیرند.

البته در کنار این تحریک گسل های اجتماعی، قومی و مذهبی هم آسیب شان کمتر از تضعیف نهادهای اقتدار بخش کشور نیست و همه نامزدها باید در این زمینه نیز هوشیار باشند تا پازل دشمن را تکمیل نکنند. زیرا تکمیل پازل دشمن در چنین روزهای حساسی برای کشور، گناه نابخشودنی خواهد بود که از طرف هیچ شخص و گروه و جناحی پذیرفته نیست.

وجود جايگاهي به نام ولايت فقيه در ايران ثابت كرد كه اين جايگاه مي تواند پايگاه اصلي و ملجاء واقعي براي اقتدار و امينت كشور باشد كه هيچگاه اسير بازي هاي سياسي معمول در كشور نمي گردد. اگر جايگاه رهبري در كشور نبود و در ابتداي انقلاب چنين هوشمندي صورت نمي گرفت بدون شك خودكامگي و ديكتاتوري به كشور بازمي گشت. روساي جمهوري بعد از انقلاب بوده اند كه با رفتارها و عملكرد خود حتي باعث اميدواري دشمنان به پايان نظام جمهوري  اسلامي شده بودند.

كسي مانند بني صدر نمونه واقعي خائنين به انقلاب و كشور بود.  از سوي ديگر نيروها و جريان هايي نيز بودند كه قصد داشتند دوران رياست جمهوري را پس از پايان دولت ششم آیت الله هاشمی رفسنجاني همچنان با تغييراتي در قانون اساسي نامحدود سازند. در تمامي مشكلات و فتنه هاي بعد از انقلاب اسلامي، گره گشايي رهبري خود رابه اثبات رسانده و اين موهبتي است كه به مردم ايران با لطف خداوند و فداكاري و مقاومت مردمانش، اهدا شده است.

از اين رو زمانيكه دشمن با سناريوهاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدتش به دنبال برهم زدن امنيت و ثبات كشور و در نهايت نابودي جمهوري اسلامي است، نامزدهاي رياست جمهوري مي بايست هوشيارتر از هميشه رفتار كنند. ايجاد فتنه در ايام انتخابات از سوي دشمن بر هيچ كس پوشيده نيست و اگر كانديدايي زمينه آن با وعده ها و شعارهايي فراهم سازد، دشمنان اميدوار براي پياده سازي و به نتيجه رساندن نقشه هاي خود مي شوند.

رهبر معظم انقلاب هدف كوتاه مدت دشمن را برهم زدن امنيت كشور ارزيابي كردند كه فضاي انتخاباتي مي تواند مورد بهره برداري دشمنان قرار گيرد. اما در ميان مدت نااميدي مردم از كارآمدي و كاركرد نظام جمهوري اسلامي در تامين نيازهاي اقتصادي مردم، يكي از مهمترين سناريوهايي است كه دشمنان به دنبال آن هستند. هدفي كه با تحريم و فشار اقتصادي سال ها زمينه هاي آن را ايجاد كرده اند و كانديداهاي رياست جمهوري مي بايست براي برهم زدن نقشه دشمنان با ايجاد نشاط و رونق اقتصادي از طريق اشتغالزايي، بالا بردن توليد كالاهاي ايراني و افزايش صادرات محصولات غيرنفتي مبتني بر سياست هاي اقتصاد مقاومتي اقدام كنند. در صورتيكه چراغ راهنماي نامزدها، منافع ملي ايران باشد، هرگز در دام قدرت طلبي و رسيدن به قدرت به هر قيمتي نمي افتند و با طرح شعارهاي هزينه ساز در حوزه اقتصادي، اميدها را نااميد نمي سازند.

اما در صورتيكه دشمنان موفق شوند تا در كوتاه مدت و ميان مدت اهداف خود را محقق سازند، هدف اصلي خود را يعني براندازي نظام را اجرايي خواهند كرد. تلاش آنها تا كنون با بن بست مواجه شده ولي براي نااميد كردن افكار عمومي از كارآمدي نظام و بي محتوا كردن نظام و انقلاب در پاسخگويي به نيازهاي مردم،‌ بر روي مسئولان و مقاماتي سرمايه گذاري كرده اند كه در كلام و رفتارهاي شان، عدم توفيق خود در حوزهاي اقتصادي و معيشتي را منتسب به مقاومت جمهوري اسلامي در مقابل دشمنان ارزيابي مي كنند. از اين رو تسليم شدن در مقابل خواسته هاي دشمن را در حوزه اقتدار ايران در منطقه، زيرساخت هاي دفاعي و نظامي و دستاوردهاي در اين حوزه، تنها راه نجات كشور در حوزه اقتصادي مي دانند.

ايجاد دوگانه جنگ و صلح دقيقا از همين موضوع منتج مي شود، افرادي كه خود را منادي بخش صلح مي دانند و حضورشان در قدرت را باعث افزايش تعاملات جهاني و در نتيجه دور شدن سايه جنگ ارزيابي مي كنند اما به قدرت رسيدن رقيب را منادي بخش جنگ و فشار دشمنان مي دانند. اين چنين رويكردهايي مطمئنا دشمنان را اميدوار مي سازد كه مشاهده مي كنند برخي از اقدامات آنها براي تغيير رفتارها اثرگذار بوده است.

به طور كلي دشمنان انقلاب هدف نهايي خود را براندازي نظام و تجزيه و ناامني ايران قرار داده اند و براي آنها تفاوتي نمي كند چه كسي بر منصب رياست جمهوري تكيه كند. آنها هدف خود را دنبال مي كنند و تنها اقتدار و افزايش قدرت نظامي و دفاعي، دشمنان را از پيگيري اقدامات شان نااميد مي سازد و هزينه ها را براي شان بالا مي برد.

بازدارندگي هوشمندانه جمهوري اسلامي در برابر دشمنان متكي بر قدرت نرم و سختي است كه در سايه رهبري مقام معظم رهبري حاصل شده و نبايد با رفتارهايي از سوي برخي از سياستمداران، دشمنان اميدوار به نفوذ و رخنه در سد اقتدار كشور شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی مرده اقا ..................................................

این اقا بود جلوی وحشی گری عرب ها وایساد

وبا یه سخرانی کوبنده سر جاشون نشوند

وگر نه این دولت که..........................................

اقا سرت سلامت

سایتون بلند مستدام بر سر ملت
Iran, Islamic Republic of
.امنیت برای کشور و مردم و به تبع آن برای من بسیار مهم است

جای کلی تامل دارد

هواستان باشد اقایان کاندیداتور
از خطوط قرمز اقا تختطی نکنید...............................................
بهرام.تهران.اما از دیارخوزستان قهرمان
Iran, Islamic Republic of
آقا فرمودند و مجربیم💪 ما تجربه سنگین طاقت فرسای 88را داریم هاشمی خاتمی و میرحسین گنده تر از حسن بودند قطعا اگه فتنه88 بیش از8ماه طول کشید و دفاع مقدس بیش از8سال طول کشید اما فتنه ...و امثال او بیش از8روز طول نمیکشه. پس به همه کاندیداها و حتی بدخواها وضدانقلابها بگو مصداق اتم این شعرید :ای مگس عرصه سیمرغ......
Iran, Islamic Republic of
خیلی متاسفم که حاضرند قدرت را به قیمت ایجاد تفرقه بین مذاهب و تضعیف نیروهای دفاعی تصاحب کنند اقایان اگر این موشکها نبود امروز وضع ما بسی بدتر از سوریه بود اگر اتحاد نبود بدتر از یمن بودیم امروز شما بر مسند قدرت نبودید و به جای کاخ نشینی اواره اردوگاههای اروپا بودید
Iran, Islamic Republic of
خائنین ، منافقین و سلطنت طلب هایی که خودشون رو در لباس اصلاح طلبی جا زدن ، باید چنان سیلی بخورن که بچسبند به همون غرب بدبختی اینجاست که بعضا کلام اصلاح طلبین تندرو رو نمیشه با کلام ضد انقلاب ها مرزی قائل شد!