پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۳
۲۰
دستپاچگی جهانگیری در جوابیه سطحی به روشنگری زاکانی

اسناد فعالیت های اقتصادی خاص و گسترده برادر جهانگیری+ تصاویر

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 515634
ظاهرا ایشان گمان کرده است مردم از یک جستجوی ساده در اسناد عمومی شرکتها نیز عاجزند و اگر سهام خود را در چند مجموعه، چند دست بچرخاند و با عناوین حقوقی دست به دست کند و افراد دیگری را به نمایندگی از خود در سایر بانکها و شرکتها بگمارد، حقیقت پنهان می ماند.
اسناد فعالیت های اقتصادی خاص و گسترده برادر جهانگیری+ تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: اخیرا دکتر علیرضا زاکانی درباره اقدامات مشکوک اقتصادی آقای مهدی جهانگیری، برادر آقای اسحاق جهانگیری معاون اول دولت آقای روحانی در دو دولت اخیر نکاتی را بیان کرده و از وی خواسته بود به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت اول از برادر خود شروع نماید؛ به دنبال آن آقای جهانگیری جوابیه ای را تنظیم و منتشر ساخت که حاوی نکات عجیب و ادعاهای فریبنده ای است.

در بخشی از جوابیه عجولانه آقای جهانگیری کوهشاهی آمده است: «در عجبم شما که سالها در مسند نمایندگی مجلس شورای اسلامی وظیفه قانونگذاری را به عهده داشتید چطور نمی دانید که بر اساس مقررات موجود از جمله اصل ۴۴ قانون اساسی، تملک سهم یک بانک برای یک فرد امکان پذیر نمی باشد و لیست سهامداران بانک در گزارش های مجامع و از طریق سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار برای عموم مردم عزیز قابل رویت است.»

با مراجعه به فهرست سهامداران بالای یک درصد بانک گردشگری مندرج در سایت رسمی این بانک، به جز شرکت سمگا که دارای بیشترین سهام در بانک گردشگری به نمایندگی آقای مهدی جهانگیری کوهشاهی است، نام 7 نفر شخص حقیقی به عنوان سهامدار بالای یک درصد در لیست سهامداران بانک گردشگری ذکر شده است: ابراهیم مناف زاده، 5 درصد/ محسن عامری، محسن کمالی و محمد مصباح، هرکدام 1.7 درصد/ رضا قربانی، 1.5 درصد/ داریوش توکلی، 1.1 درصد/ مجید ربانی نژاد، 1 درصد.

فهرست سهامداران بالای یک درصد بانک گردشگری



 

در بخش دیگری از جوابیه سطحی آقای مهدی جهانگیری، ارتباط وی با هیات مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی PCC نفی شده است. ظاهرا ایشان گمان کرده است مردم از یک جستجوی ساده در اسناد عمومی شرکتها نیز عاجزند و اگر سهام خود را در چند مجموعه، چند دست بچرخاند و با عناوین حقوقی دست به دست کند و افراد دیگری را به نمایندگی از خود در سایر بانکها و شرکتها بگمارد، حقیقت پنهان می ماند.


با مراجعه به فهرست سهامداران شرکت بازرگانی پتروشیمی معلوم می‌شود که  49.69% از سهام PCC (سهام عمده و دارای اکثریت در هیات مدیره) در اختیار شرکت سرمایه گذاری ایران است؛ از طرف دیگر بانک گردشگری مالک 10 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری ایران است.
و همانطور که گفته شد بیشترین سهام را در بانک گردشگری، شرکت سمگا متعلق به آقای مهدی جهانگیری در اختیار دارد به طوریکه در سایت رسمی شرکت سمگا نیز از بانک گردشگری به عنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه یاد شده است.
 

حالا به این اسامی و سمتها دقت کنید:


مهدی جهانگیری، معاون سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در زمان احمدی نژاد، مالک شرکت سمگا و دارای بیشترین سهم در بانک گردشگری است.

علی سنگینیان نایب رئیس هیات مدیره بانک گردشگری، با حکم جهانگیری مدیرعامل شرکت سمگا شد.


محمدصادق طاهری همزمان رئیس هیات مدیره بانک گردشگری و عضو هیات مدیره شرکت سمگا است.


رامین ادراکی، دبیر هیات موسس و مدیر سابق فناوری اطلاعات و منابع انسانی بانک گردشگری، معاون اجرایی شرکت سمگا شد.

عباس صمیمی عضو هیات مدیره شرکت سمگا همزمان عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی است.


به همه اینها اضافه کنید که اسحاق جهانگیری، فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، این برادر خود مهدی جهانگیری را معین منطقه 4 این ستاد در کشور تعیین کرده است تا اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان و اطراف آن نهادینه نماید!
 
 
کسی که فقط در یک فقره کوچک در بانک گردشگری برای یک جلسه در ماه حضور اعضای هیات مدیره، یک میلیون تومان حق حضور در نظر گرفته است و همزمان معدنچیان گلستان بدون بیمه و با عدم دریافت 18 ماه حقوق زیر یک میلیون تومانی شان، جان خود را از دست دادند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي جهانگيري اينجا بايد گريه كنه،نه جلوي دوربين براي جلب راي ملت!!!
لطفا مردم را جلوي دوربين فيلم نكنيد!اساتيدحرافي وبازيگري!
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای جهانگیری ۸ سال جان دادن و بی دست و پا شدن شما واطرا فیان تان وجدانتان همین است که هر کسو نا کسی روکا بیارین هرکاری مکنین بکنید قیامت شهدا جلوی شما راخواهندگرفت جانباز علیزاده
Iran, Islamic Republic of
بی جهت نیست که عده ای با هر دستاویزی سعیمیکنند وزیر وکیل و مسئول بالادستی شوند آن بالاها خبرهاست !!
Iran, Islamic Republic of
به روحانی رای نمیدهم زیرا روزی که امد در سیما وگفت اولاند به من گفت ما برای حمله به ایران اماده شده بودیم روحانی غرب زده و ترسو جواب نداد غلط میکردی به ایران حمله کنی ما هم به شما وتمام منافع شما در سرتاسر جهان حمله میکردیم به روحانی رای نمیدهم زیرا با خفت امد در سیما وگفت اولاند به من قول داده برای جوان ایرانی کار درست خواهد کرد و........
Iran, Islamic Republic of
با عرض پوزش فقط با رای ندادن مشکل حل نمیشه
باید جبران کنی و این جملاتی که اینجا گفتی را باید در جامعه تبیین و ترویج کنی و از اشتباهات نفرات بیشتر جلوگیری کنی.
متاسفانه افراد ناآگاه نگهداشته شده در جامعه کم نیستند و منفعت طلبان هم که سودشان در این ناآگاهی است به این وضعیت دامن میزنند.
جهانی
Iran, Islamic Republic of
لطفا در مورد واگذاری طرح فولاد شهرستان بافت به بانک گردشکری بدون تشریفات قانونی هم تحقیق کنید و بیینید چه تخلفی صورت گرفته.حتما به اطلاع آقای زاکانی برسونید
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر زاکانی که مفاسد اینها را افشاگری می کند.
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری مدافع مفسدان است ولی شعار عدالت سر میدهد فکر میکند مردم فریب میخورند
Iran, Islamic Republic of
اگر مثل این تلاشی که برای کشف واقعیات این جناب برادر جهانگیری میشه برای اشخاص مشکوک دیگر هم شود بسیار عالی میشود.
امیدوارم این روند همیشه ادامه دار باشد و هیچ گردن کلفت اقتصادی فکر نکند هیچ کس نفهمید
Iran, Islamic Republic of
اینجوری اینا رو باید افشا کرد. الحق آقای زاکانی مستدل و پیگیر در جبهه دفاع از انقلاب مقابل این دزدها ایستاده اند.
Iran, Islamic Republic of
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به وقتی که بگندد نمک آقای جهانگیری شده رئیس ستادمبارزه با مفاسد اقتصادی؛؛ خوب آل سعود هم در سازمان ملل شده رئیس کمیته دفاع از حقوق بانوان سازمان ملل.
جعفری
Iran, Islamic Republic of
لطفا در مورد واگذاری کارخانه و معدن تیتانیوم کهنوج که توسط آقای جهانگیری در سال 1395 افتتاح شد و به وابستگان این دولت به قیمت نازلی واگذار شد گزارشی تهیه کنید
United Kingdom
طلحه و زبیرها را باید همه بشناسند
سرور
Iran, Islamic Republic of
تفاوت این است که اینها برخلاف طلحه و زبیر یک ثانیه هم برای اسلام نجنگیده اند.
Iran, Islamic Republic of
ما توی ایران زیاد افرادی داریم که دوست دارند ارباب و رعتتیتی زندگی کنند !!! خاندوستی و ارباب دوستی درون ذاتشان هست .. پس رای خواهند آورد !!!
Iran, Islamic Republic of
هر کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش. ایرانی اصیل وبا کرامت است اما متاسفانه از اثرات ماهواره وشبکه های مجاری دور کردن خود باوری ،روحیه توانستن میباشد وبه تدریج به مردم القا می کنند که مشکلات شما از بیرون وبه دست بیگامگان حل می شود.برخی ازداخل هم عاملان آنها می شوند.اما مردم شریف ما بعد ازتجربه های دولتهای قبل اکنون هوشیار شده اند وبا انتخاب اصلح روند اصلاح ساختار وتغییر به نفع خود وایران عزیز را رقم می زنند. به امید ظهور امام غائبمان .
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقا باید اینهایی که دارند خون مردم رو میمکن اعدام کنن تا درس عبرتی باشه برای بقیه.چرا اصلا هیچ کاری نمیکنن.هر کی باشه.مسخرشو در آوردن دیگه
احسان
United States
تو این متن خلافی صورت نگرفته. این همه نوشتین که چی؟ شرکت داره و سهامدار بانک اینها دلیل نمیشه..‌.
لطفا دلایل درست برا خاطی بودن این ها رو کنید. گرچه من خودم سئوالم این است که معاوت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چرا باید صاحب این همه سرمایه و شرکت باشه. مقام و ندیر اجرائی دولت نباید مجوز داشتن شرکت در همان حوزه مسیولیتش را داشته باشد زیرا زمینه استفاده از رانت دولتی برایش فراهم می آید.
Iran, Islamic Republic of
.. الیس به صبح قریب ؟
Javad
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه جناب آقای رییسی ریاست محترم قوه قضائیه