سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۷
۱
گفتار انتخاباتی؛ شماره چهارم

شش توصیه به توئیت نویس های باخدا

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 514493
این روزها، توئیت های انتخاباتی فراوان شده است. در این یادداشت، شش توصیه ویژه به توئیت نویس های باخدا ارائه شده است تا بتوانند دین خود را از این معرکه دین سوز، به سلامت عبور دهند.
شش توصیه به توئیت نویس های باخدا
گروه سیاسی جهان نيوز، سید مهدی سیدی: در انتخابات امسال، شاهد یک پدیده رسانه ای تقریبا جدید هستیم. جملات کوتاهی که با عنوان توئیت های هواداران و نامزدها در رسانه ها منتشر می شود. این توئیت ها به لحاظ ادبیاتی، چابک و خوش ریتم و البته کوتاه (حداکثر به اندازه هفت هشت جمله) هستند که از اثرگذاری بالایی برخورداند. برخی کانال های تلگرامی نیز اقدام به گردآوری و بازنشر این توئیت ها می کنند که گاه یک عبارت توئیتی، چند ده هزار نفر مخاطب و بازدید کننده پیدا می کند.

به نظر می رسد جبهه انقلابی باید همزمان با جدیت و هنرمندی در این نوع از تبلیغات، به موارد زیر نیز توجه ویژه داشته باشد تا از این میدان پر زد و خورد، سرافراز و سربلند بیرون بیاید:

1- امیدآفرینی:

درست است که هدف بسیاری از این جملات کوتاه، بیان ضعف های جدی و پرشمار دولت مستقر است، اما فراموش نشود که اولویت راهبردی و درجه یک در شرایط حاضر باید ایجاد امیدواری در مردم و برقراری نشاط سیاسی و اطمینان به جمهوری اسلامی باشد. پس مبادا که خدایی نکرده توئیت ها، منجر به دلزدگی مردم از مجموع عملکرد چهار دهه انقلاب اسلامی ایران شود.

2- توجه به مظلومیت انقلاب اسلامی:

انقلاب عزیز ما، مظلوم ترین موجود روزگار معاصر است که به بهانه های مختلف، مورد تهاجم رسانه ای ناجوانمردانه قرار می گیرد. پس جبهه خودی انقلاب باید دقت کند برای یک کنش موفق سیاسی، نیازی نیست انقلاب و عملکرد جمهوری اسلامی را دچار مظلومیت مضاعف کند.

3- رعایت اخلاق:

دقت شود که در توئیت ها، جانب اخلاق و انصاف را رعایت کنیم. این نقل مشهور را بارها شنیده ایم که گروهی در کوران مبارزات انقلاب، خدمت شهید بهشتی رسیدند و به او گفتند شعار جدیدی ابداع کرده ایم: شاه زنا زاده است، خمینی آزاده است. ایشان به شدت با این شعار مخالفت کردند و گفتند محمدرضا پهلوی زنا زاده نبوده است؛ او حاصل عقد رسمی رضاشاه بوده است. ما نباید از پلکان حرام، به بام سعادت حلال برسیم.

4- پناه بردن به آرمان ها و اهداف:

هواداران نامزدهای انقلابی، باید بکوشند در کلیه توئیت ها، علی الدوام به آرمان های اسلامی انقلابی پناه برده و از عصاره و چکیده آن آرمان ها، در جابجای تبلیغات خود بهره گیری کنند.

5- ارائه قدرت فکر و استدلال:

حتما این روزها تبلیغ انتخاباتی مقام معظم رهبری را در ایامی که خودشان نامزد ریاست جمهوری بوده اند مشاهده کرده اید: «حکومت اسلامی آن حکومتی است که مردم را به فکر کردن دعوت می کند، و هدایت ذهن مردم را به عهده می گیرد.» پس ما هم سعی کنیم در همه حرکت های تبلیغی سیاسی خود به مردم، قدرت فکر و استدلال بدهیم. احساسی کردن مردم و یا سوار شدن بر موج های مناسبتی، با آرمان های اسلامی انقلابی در تضاد است. باید به مردم طعم اندیشه و تحلیل را بچشانیم.

6- نزدیکی به خدا در جهاد سیاسی:

گفتن این عبارت در این روزگار مادی شده بی باور، قدری سخت و خطرناک است. اما چاره ای از گفتن حقیقت های معنوی نیست. بکوشیم در هر توئیت، و در هر مرحله نیت قربه الی الله کنیم تا به فضل الهی، شیطان از دخالت در این فعل مجاهدانه ما، دور شود. حواسمان باشد شیطان در برخی کارهای ما مشارکت ویژه می کند: « ... وَ شارِكْهُمْ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ إِلاَّ غُرُوراً» (اسراء – 64)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت بجا و لازم بود
تشکر