جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۳۰
آيا روحاني و جهانگيري از برادرانشان اعلام برائت مي كنند؟

مهدی جهانگیری و حسین فریدون چه می کنند؟ + تصاویر

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 514213
فريدون و جهانگيري دو روي سكه قدرت و ثروت هستند كه موقعيت برادران آنها باعث شده تا خود را در حلقه قدرت و ثروت قرار دهند و تنها شفافيت از روابط و قرادادهاي آنهاست كه مشخص مي كند آنها ثروت های ميلياردی را چگونه به دست آورده اند.
مهدی جهانگیری و حسین فریدون چه می کنند؟ + تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: در حالي دولتمردان يازدهم از دولت قبل اعلام انزجار مي كنند و از اين بهانه به عنوان سكويي جهت انحراف افكار عمومي از عملكردهاي خود به بهترين نحو استفاده مي كنند كه برخی مسئولین اين دولت آيينه تمام نمايي از ثروت و رانت هستند.

به گزارش  جهان نيوز، برادران حاشيه ساز و هميشه در صحنه اقتصاد و سياست جهانگيري و روحاني در روزهايي كه اصلاح طلبان و حاميان دولت يازدهم شب و روز به دولت نهم و دهم نقد و توهين روانه مي ساختند، با همان مسئولان در حال بستن قرادادهاي كلان مالي و گرفتن ابرپروژه ها در بخش هاي مختلف اقتصادي بودند.


 
زمانيكه چرخ گردونه سياست بچرخد و قرعه به نام اصلاح طلبان افتاد، تزوير و تهي بودن نقدها و مخالفت ها مشخص تر شد. چگونه براي كلوني هاي ثروت و قدرت كارگزاران و به قول خود اعتداليون،‌ قراردادهاي چرب و نرم بد نبود و در لابي هتل ها و هم نشيني هاي هميشگي، دست گرم به سوي كساني چون اسفنديار رحيم مشايي دراز مي كردند ولي وقتي قدرت به دستشان افتاد براي انحراف افكار عمومي آنها منحرف و فاسد شدند! اگر واقعا آنها فاسد بودند چرا دولتمردان از مهدي جهانگيري و حسين فريدون ... اعلام برائت نمي كنند؟

اصلاح طلبان كه علاقه ويژه اي به شفاف سازي و بيان پرونده هاي كلان اقتصادي دارند، چرا در اين دوره درباره برادارن معاون اول و رئيس دولت شفاف سازي نمي كنند و منتقدان آنها را به انواع و اقسام توهين ها و تهمت ها مي نوازند؟


 
مهدي جهانگيري، برادر اسحاق جهانگيري كيست؟ وي چگونه توانسته به  ثروت هنگفت در اين كشور دست پيدا كند؟ برادر كوچك معاون اول دولت و رئيس گروه مالي گردشگري كه دهها شركت و بانك زير نظر آن است، اين دارايي ها را از چه راهي به دست آورده است؟ روابط وي با مشايي و بقايي در دولت قبل و بستن قراداد كلان ساخت هتل هاي 5 ستاره چگونه به دست آمده است؟


 
براي روشن شدن ثروت مهدي جهانگيري كافي است سري به پايگاه گروه مالي گردشگري زد. نگاهی به گروه مالی گردشگری نشان می دهد که این گروه متشکل از دهها شرکت ریز و درشت از جمله بانک گردشگری، شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان، شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، گروه مهندسی صنعت نفت و گاز لاوان، مجتمع فولاد صنعت بناب، بیمه آرمان و... است.

گروهی که در سایر بازراهای مالی و سرمایه ای دستی بر آتش دارد و بسیاری از پروژه های هتل سازی، پروژه هاي نفتي و گازي،‌ ساختمان سازی، اقامتگاه های بین راهی و تفریح گاه ها را در سراسر کشور در حال اجراء دارد و یا برنده اصلی مزایده های دولتی در اجرای چنین پروژه هایی است.


بسیاری از اين ثروت چندهزار ميليارد توماني كه در نوع خود در رقابت با ثروت 25 هزار ميلياردي بابك زنجاني قرار مي گيرد،‌ در طول سال هايي به دست آمده كه وي پس از استعفا از معاونت سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي در  زمان رحيم مشايي، شركت هاي اقماري را تاسيس و در همان دولت پروژه هاي بزرگ را نصيب خود ساخت.

مهدی جهانگيري همان كسي بود كه در سال 87 پس از ماجراي مشهور حمل قرآن با موسيقي و دف، تحت فشار علما و اقشار متدين ناچار به استعفا شد.

البته جستجويي با عنوان "رانت خواري بزرگ در شركت خصوصي متصل به حلقه قدرت" در سال 1390؛ تمامي زواياي پرونده جهانگيري، مشايي و بقايي را روشن مي سازد. (1)


 اين تنها بخش مربوط به جهانگيري است اما در آن سو حسين فريدون برادر حسن روحاني كه در مسابقه ثروت و قدرت از برادر اسحاق جهانگيري عقب افتاده بود، سعي كرده در سال هاي اخير اين عقب ماندگي را جبران كند. ماجراي مربوط به حقوق هاي نجومي و انتصاب هاي توصيه اي در موسسات و شركت هاي بزرگ مالي و بانكي توسط فريدون نشان از وجود نوعي روابط اقتصادي ميان وي و رفقا بود.


پرونده هاي مطرح عليه فريدون بيانگر ساخت كلوني هاي قدرت و ثروت در درون پاستور است. اما نكته جالب در ماجراي دو برادر معاون اول و رئيس جمهور، تحصيل در مدرك دكترا است. جذابيت دكترا داشتن براي فريدون در دانشگاه شهيد بهشتي به يك رسوايي تبديل شده كه با فشارهاي دولت زواياي پنهان اين پرونده قرار است پس از انتخابات توسط كميسيون اصل نود مجلس منتشر شود.


 
در چنين حالتي انتظاري كه افكار عمومي از حسن روحاني و استحاق جهانگيري به عنوان دو مسئول و دو نامزد رياست جمهوري دارند اين است كه نسبت به برادران خود حداقل شفاف سازي كنند و درباره ثروت و حلقه هاي قدرت آنها توضيح دهند. زمان انتخابات وقت مناسبي است تا مشخص شود ثروت های میلیاردی اين دو چگونه به دست آمده و شركت هاي اقماري و گرفتن ابرپروژه ها براساس چه رانتي محقق شده اند.

فريدون و جهانگيري دو روي سكه قدرت و ثروت هستند كه موقعيت برادران آنها باعث شده تا خود را در حلقه قدرت و ثروت قرار دهند و تنها شفافيت از روابط و قرادادهاي آنهاست كه مشخص مي كند آنها ثروت های ميلياردی را چگونه به دست آورده اند.


پی نوشت: http://alef.ir/vdcfm0dyvw6dxva.igiw.html?102636
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
United States
حالا اسحاق جهانگيري هي بياد بگه كه ما پاكدست هستيم و مبارزه مي كنيم با فساد
Netherlands
حتی مسئول پاکدست در کشوری که معتاد بسیار دارد ، گورخواب دارد ، قهرمان طلاق در جهان است ....ریشش گروست. دیگر خود دانید.
دست حق بهمراه حق پرستان
محمد
Canada
پس چرا قالیباف از این فسادهای گسترده چیزی نمیگوید تا زیر ضربات پینوکیو قرار نگیرد؟
هادیض
Iran, Islamic Republic of
برادر جان اینا اگه یک درصد حقیقت داشت مطمئن باش تا الان رئیس جمهور برکنار شده بود...
رضا
Iran, Islamic Republic of
دولت رانت خوار .... در حال پایانه ودولت جهادی در حال شکل گیری
Iran, Islamic Republic of
از کجا می دونی که دولت جهادی در حال شکل گیریه؟؟!! اون از دولت قبلی اینهم از دولت فعلی.
Iran, Islamic Republic of
دولت قبلی دولت جهادی نبود؛ دولتی بود که با گستاخی مقابل ... ایستاد. دولت جهادی، دولت ولایتمدار است.
علی
Iran, Islamic Republic of
فعلا در این زمانه این افراد فقت خور می تازند باشد روز حساب وکتاب که از حلقومشان بیرون کشیده شود
Iran, Islamic Republic of
حق عده ایی بدون پارتی و رانت خورده میشود تا اینها گردنشان کلفت تر شود و ادعاهای عجیب و غریب مثل پاکدستی و ... کنند.
به خود خدا قسم که صاحب روز قیامت است (مالک یوم الدین) ذره ذره حساب پس گرفته میشود . فمن یعمل مثاق ذره شرا یره.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
این که کاری ندارد، مثل آخوندی می گوید پسرم! ببخشید برادرم نخبه اقتصادی است! مجلس باید به جای یک کمسیون، 10 کمسیون تحقیق و تفحص برای گردشگری بگذارد. ....
Iran, Islamic Republic of
باید با تمام قوا فساد مربوط به دوستان و خانواده های اینها برای مردم علنی شود تا اینها مردم را دچار اشتباه نکنند این کار باید همین امروز و فردا از طریق شبکه های اجتماعی انجام گیرد
معزی
Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعات در برابر مردم و شهدا باید پاسخگو باشد که چرا اجازه جولان به این مفسدان و زالو صفتان را داده است .؟
Iran, Islamic Republic of
به قولی ؛ ... اینا رو که دیدیم؛عاقلانه است به اونهایی که هنوز سند منفی ندارن ؛ رای بدیم
Iran, Islamic Republic of
برسد روزی که دیگه چهره تزویر بی تدبیر وتیم بی اخلاقش رو حتی در تلوزیون نبینیم؛ واسم وکلامی از آنها نشنویم؛انشاالله
رضا
Iran, Islamic Republic of
من سئوالم این است چرا در اقتصاد ما اینقدر ولنگاری هست ؟ و چرا این مسائل هنگام انتخابات به اطلاع عموم می رسد؟ و چرا صدای من و شما مراجع ذیصلاح را نسبت به رسیدگی به اینگونه موارد بیدار نمی کند؟
Germany
بزم دزدان چه تماشا دارد
Iran, Islamic Republic of
به سبک عادل فردوسی پور بخوانید :
"چه میکنند این دو برادر...."
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا فراموش كرده اند دنبال پست هاي دنيا پرستي هستند
ایمان
Iran, Islamic Republic of
خدا به دادتون برسه که بدون سند و مدرک تو ذهن مردم ایجاد شبهه فساد می کنید
به خدا آخرتی هم هست
بخاطر اهداف حزبی انقدر خودتون رو گناهکار نکنید
Iran, Islamic Republic of
تدبیر دولت بود دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دست در دست دهيم به مهر ميهن خيش را كنيم اباد
حقگو
Iran, Islamic Republic of
اگر اين دولت برود آن وقت تشت رسوايي اين دولت ببين تا كجا مي رود
Iran, Islamic Republic of
هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسددیگه ملت به این ها عادت کردن اگه اینا مفت نخورند اون بچه هایی که بخاطر نداشتن پول از تحصیل محروم شدن بخورن ولی عمر ظلم کوتاهه وخدا اون بالاست وناظر اعمال ماست انشالله خودش جواب می ده
Iran, Islamic Republic of
توی شهر من با ازمون هم پارتی بازی میکنن!!! کاش یه مرجع تقلید اعلام میکرد بابا حقوقتون حرومه. هرکس با پارتی رفته حقوقش حرومه. اسم اسلام، زیبنده دزدی ها... نیست. خجالت از خون شهدا ، خجالت از کارگر بیچاره ، خجالت از جوون بی پارتی خوب چیزیه
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما ایرانیها انقدر دست دراز میکنیم نزد خدا که این مفسدان از خدا بیخبر را از این دولتها ریشکن کند برعکس روز به روز دزدان زیادتر میشوند اقای جهنگیری این همه ثروت بدون حساب از کجا اوردهاید مگر پدر شما چکاره بودند خجالتی هم نمیکشند یک بار هم از مردم پوزش نخواستند این همه بیکاری این همه فقر این همه صلاق بخاطر فقر و بیکاری .
Canada
نگهبانان جان و مال و اموالهای ملت بغارت رفته درخواب هستند که ...شده اند امانتدار مردم !!!!!...
Iran, Islamic Republic of
من نمی دا نم این دو نفر با چه رویی باز دم از عد الت مردم را به پرهیز کاری می کنند?
ایران نژاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا (حسین فریدون و مهدی جهانگیری ) را لعنت شان بکند....
بیژن
فریدون ها و جهانگیری ها چکار می کنند؟.....عشق و حال