پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۰
۲۷
تلف شدن وقت رسانه ملی برای یک کاندیدای غیر واقعی

به چه دليل جهانگيري بايد حقوق ملت را در صدا و سيما پايمال كند؟/ 1100 دقیقه سرکاری!

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 513352
در حاليكه منشور حقوق شهروندي را تصويب مي كنيد و با آن عكس يادگاري مي گيريد،‌ چگونه حاضر مي شويد تا زمان و وقت مردم و همچنين زمان ارزشمند صدا و سيما را كه بودجه هاي كلاني از بيت المال صرف آن مي شود را با آوردن يار كمكي، ضايع سازيد؟!
به چه دليل جهانگيري بايد حقوق ملت را در صدا و سيما پايمال كند؟/ 1100 دقیقه سرکاری!
گروه سیاسی جهان نيوز: جهانگيري در حالي به عنوان نامزد پوششي و حامي روحاني در رقابت هاي انتخاباتي حضور يافته كه 1110 دقيقه قرار است وقت مردم را در صدا و سيما بگيرد.

به گزارش جهان نيوز، در اين دور رقابت هاي رياست جمهوري اتفاقاتي در حال رقم خوردن است كه بعد از انقلاب بي سابقه بوده است. دولت روحاني براي حفظ قدرت و كليد پاستور دست به هر كاري مي زند و حتي در اين بين با گرو گرفتن بودجه صدا و سيما، وارد معادلات ناصوابي عليه حقوق مردم و حق نامزدهاي ديگر رياست جمهوري شده است.

اولين بارها در انتخابات دوازدهم با روحاني و جهانگيري در حال رقم خوردن است. ايجاد موانع در مقابل پخش زنده مناظرات توسط دولت و وزيركشور يكي از بدترين عملكردها و اقدامات سياسي اين گروه بود. در حاليكه هيچ دليلي براي عدم پخش زنده مناظرات وجود نداشت، وزير كشور مسائل امنيتي را بهانه قرار داد تا مانع پخش زنده مناظرات در صداو سيما شود ولي اعتراض افكار عمومي و ساير نامزدهاي انتخاباتي، باعث عقب نشيني دولت از طرح خود شد.

در سوي ديگر اما اتفاق بسيار جالبي در حال رخ دادن است كه از نگاه ساير ناظرين در اجحاف حقوق مردم به دور مانده  است. حضور جهانگيري در نقش نامزد پوششي و حامي روحاني در انتخابات در حالي رقم خورده كه قرار است وي در صدا وسيما 1110 دقيقه وقت را براي تبليغ روحاني و دستاوردهاي دولت يازدهم به خود اختصاص دهد. اين يعني دو برابر شدن زمان نامزدهاي دولتي در دفاع و تبليغ خود در صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران.

در صورتيكه هيچ يك از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم از اين آپشن برخوردار نيستند و مي بايست در همان زمان 1110 دقيقه از برنامه هاي خود دفاع كنند يا به نقد عملكرد دولت بپردازند. هرچند حضور جهانگيري به عنوان يار كمكي روحاني توهين به شعور و راي مردم بود اما اينكه اين يار كمكي در صدا و سيما حضور يابد و تنها برنامه اش تبليغ روحاني باشد، بدترين نوع چينش برنامه هاي نامزدهاي انتخاباتي در صدا  و سيماست.

از همين رو مي بايست در آيين نامه هاي مربوط به حضور نامزدهاي رياست جمهوري در صدا و سيما مواردي چون مورد اسحاق جهانگيري در نظر گرفته شود و مانع حضور يار كمكي نامزدها در برنامه هاي تبليغي شوند. درصورتيكه صدا و سيما در مقابل اين بدعت جديد ايستادگي نكند،‌ در دوره هاي بعدي كانديداهاي رياست جمهوري ترغيب خواهند شد كه هر يك با يك يا چند يار كمكي در برنامه هاي تبليغي صدا و سيما شركت كنند و به اين شكل كارويژه اصلي مناظرات براي رقابت سالم برهم خواهد خورد.

اقداماتي نظير آنچه كه در بالا گفته شد از سوي مدعيان اصلاحات و اعتدال، در حالي رقم مي خورد كه اين جريان ها تمامي شعارها و آرمان هاي ادعايي خود در احترام به حقوق مردم و ارزش هاي مردمسالاري را زير پا گذاشته اند و با وجود اين اقدامات بازهم خود را تنها نماينده راي مردم مي دانند!‌ بايد از حسن روحاني اين سوال را پرسيد،‌ در حاليكه منشور حقوق شهروندي را تصويب مي كنيد و با آن عكس يادگاري مي گيريد،‌ چگونه حاضر مي شويد تا زمان و وقت مردم و همچنين زمان ارزشمند صدا و سيما را كه بودجه هاي كلاني از بيت المال صرف آن مي شود را با آوردن يار كمكي، ضايع سازيد؟!

بنابراين پيش از آنكه بدعت ناصوابي در برنامه هاي تبليغي صدا و سيما براي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري شكل بگيرد،‌ اين سازمان مي بايست فکری در دفاع از حقوق مردم بکند زیرا در غير اين صورت ظلم بزرگي در حق ساير نامزدهاي انتخابات كه به صورت مستقل و يا در قالب جريان هاي سياسي در رقابت ها حضور پيدا كرده اند صورت خواهد گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بهر حال توی این چهار سال حق ملت رو پایمال کردن الان هم روش
افشین
Iran, Islamic Republic of
همیشه چیز هایی را مطرح نکنیم که چهار سال بعد مجبور باشیم خودمان پاسخگو ان باشیم و انرا دست مایه اعتراض به خودمان بکنند این تاکتیکی است که انها در حال اجرای ان هستند پس نگران اجرای ان نباشیدما چهار سال پیش رو را با کار و کرامت انسانی به پیش خواهیم برد و پیروز انتخابات ملت ایران خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
همش تقصیر روحانی هست. دیگران هیچ تقصیری ندارند.
مریم
Iran, Islamic Republic of
دولت راستگویان!!!
دولت اخلاق!!!
رییس جمهور دم از مرغ اخلاق میزند و..
Iran, Islamic Republic of
بودجه صدا و سیما صرف برنامه سازی میشه. این 1100 دقیقه که شما می فرمایید به معنی کم شدن 110 دقیقه برنامه سازی صدا و سیماست که باعث صرف جویی برای صدا و سیما هم میشه (هر چند این صرفه جویی در برابر پول هایی که در صدا و سیما تلف میشه مقدار کمی هست). صدا و سیما خیلی خوشحال تر می شد اگه تعداد کاندیدها بیشتر بود و برنامه های کمتری لازم بود بسازند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
درآمد صداوسیما از تبلیغات بسیار زیاد است، مشکل اینجاست که نمیتوانند 1100 دقیقه تبلیغات کنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا تا کی این دولت میخاد مردم رو ازار بده . بسه دیگه خسته شدیم
حمید
Iran, Islamic Republic of
جهان جان نگران نباش. و مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین. همه چیز با حساب دو دو تا چهار تا ما جور در نمیاد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ایا این موضوع برای اقایان قالیباف و رئیسی مصداق ندارد؟
عرفان
Iran, Islamic Republic of
قالیباف یا رئیسی هیچ وقت نگفتند پوششی کسی هستند!
سبد رای دکتر قالیباف و آیت الله رئیسی با هم متفاوته.
صد البته که وحدت و ائتلاف هم یه ضرورت عقلانیه که إن شاء الله حول اصلح حاصل بشه.

ولی اينکه معاون اول یه دولت مستقر! کاندیدا بشه و علنا بگن پوششی هست! و ستادی هم نداره و اومده یار کمکی رئیس جمهور تو مناظره ها باشه! خودش نوبره والاع!!

وگرنه انتخابات قبل هم دکتر عارف بود بعدش به نفع روحانی انصراف داد هیچکسی هم هیچ حرفی نزد!
محمد
Iran, Islamic Republic of
از جمنا هم دو نفر هست که یکی کنار میره اون هدر دادن بیت المال و تلف کردن وقت مردم نسیت?????
سرور
Iran, Islamic Republic of
اینطور نیست.
افشین
Iran, Islamic Republic of
در جمنا همه کاندیداها مسقل هستند و کسی وام دار کسی نیست این اجماع اصول گرایان است برای داشتن ایرانی اباد در صلح و دوستی
حامد
Iran, Islamic Republic of
لطفا این را به سمع و نظر اعضای شورای نگهبان برسانید که با وجود اعلام رسمی جهانگیری برای شرکت صوری در انتخابات، صلاحیت وی را تأیید کرده و برخی از شخصیت های مفید جامعه را از رسیدن به سطح انتخاب مردم محروم کرده اند! آقای غرضی، زاکانی، چرا باید رد صلاحیت شوند. در تعجبم که حتی محمد هاشمی که مستقلا در انتخابات شرکت کرده رد صلاحیت می شود.با تشکر
Iran, Islamic Republic of
خوب شما از خودتون شروع کنید و کاندیداهای اضافی را حذف و یک نفر را بیاورید
Iran, Islamic Republic of
این پایمالی حقوق مردم در مقابل پایمالی دارایی کشور که با خون و عرق بهترین مردان و زنان این کشور به دست اومده بود چیزیه اصلا که با برجام برجام این حضرات به باد رفت؟! هر چی داشتیم دادیم و تحقیر شدیم و مسخره دنیا؟!؟
مردم آزادند که نگاه نکنند
اگر کسی هم علاقه داشت و نگاه کرد بقیه نمی توانند او را سرزنش کنند
ضمنا اینها دو نفرند اصولگراها چرا چهارتایی ...... حمله کرده اند؟
کاظم
Iran, Islamic Republic of
نامزد پوششی مگه لحافه میخواد روی کسی را بپوشونه.!
عباس
Iran, Islamic Republic of
هم قالی باف و هم جهانگیری هر دو باید حذف می شدند تا کاندیداهای واقعی با هم رقابت کنند . خدا را شکر با روش بینی شورای نگهبان کاندیداهای پوششی دیگر ، قبل از تلف کردن بیت المال از گردونه خارج شدند .
Iran, Islamic Republic of
واقعاً عادلانه نیست که وقت مردم صرف کاندیداهای غیر مصممی مثل
میرسلیم-جهانگیری و هاشمی طبا بشه
عادلانه بود که به ازای رئیس جمهور مستقر، یک یا دو کاندیدای حزبی یا مستقل دیگه هم باشند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اینو باید از شورای محترم نگهبان پرسید که نباید میذاشت کار به اینجا بکشه چون وقتی تایید شد دیگه مثل دیگر کاندیداها حق داره خب. یکم منطقی باشیم صداسیما تقصیری نداره
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام....
من يه پسر 9 ساله تو خونه دارم، كلاس سوم بتداييه!!!! يعني شايد بقول آقاي رئيس جمهور هنوز جزو بي‌سواداي اين مملكته....
والله قسم ديشب كه داشت مراسم قرعه كشي برنامه‌ها رو بصورت مستقيم از تلويزيون پخش مي‌كردن، و وقتي اعلام كردن هر نامزد حدود 1500 دقيقه توي راديو و تلويزيون برنامه داره، بدون اينكه صحبتي بشه پسر من گفت: مردم رو مسخره كردن؟؟؟؟ اگه جهانگيري قراره روز آخر به نفع روحاني بره كنار، پس براي چي اين همه وقت بهش مي‌دن؟؟؟؟؟
مي‌خواستم بگم اين موضوع به عقل يه بچه 9 ساله اينجوري مياد، چرا آقايون اين رو نمي‌فهمند يا نمي‌خوان بفهمن، ما نمي‌دونيم!!!!!!!!!
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
بخاطر اینکه آقایون خیلی خیلی بیشتر از بچه ی نه ساله میفهمند و بارشون میشه
Iran, Islamic Republic of
خبر دادند که رییس دولت و معاونش می‌خوان به بهانه برنامه تبلیغاتی مسافرتی (که با پول ملت و منت بر سر آنها انجام می‌شه) از زیر بار مناظره رو در رو شونه خالی کنند. به نظر من مناظره باید برگزار بشه و وقت غایبان بین بقیه نامزدها توزیع بشه و اونها هم به انتقادهاشون به عملکرد و وعده‌ها و موضعگیریهای غایبها بپردازند تا ترجیح ندهند با این بهانه‌ها از پاسخگویی فرار کنند.
در ضمن چون وقت در اختیارشان بوده و غیر‌موجه غیبت کردند نباید فرصت پاسخگویی یکطرفه بهشون اختصاص داده بشه.
Iran, Islamic Republic of
لطفا این پیشنهاد رو یه جوری اعلان عمومی کنید تا شاید مطالبه مردم بشه: حداقل سه نامزد اصولگرا به توافق برسن به دلیل بد اخلاقی انتخاباتی آقای جهانگیری ایشون رو به رسمیت نشناسن. یعنی نه جواب سوالات احتمالیشون رو بدن و نه به نظراتش نقدی ارد کنن. کلا ایشون رو نادیده بگیرن. اینطور حضور ایشون نتیجه عکس اون چیزی رو میده که قصد کردن و ممکنه تادیب بشن.
حجت
Iran, Islamic Republic of
در ریاضی 5 برابر 6 نیست اما در دولت روحانی و فرهنگ انها 5 =6 است