شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۲
تاملي بر ردصلاحيت هاي ديمي شوراي شهر تهران:‌

داس اصلاح طلبان در درو چهره هاي شوراي شهر

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 513231
در حاليكه رسانه ها از حضور افرادي كه تخصصي در مديريت شهري نداشته يا سابقه اي در اين زمينه در پرونده شان نبود،‌ انتقاد داشتند،‌ سلبريتي هايي در اين دوره شورا تاييد شده اند كه حضور آنها بيشتر كمك رسان حاشيه و انحراف توسعه شهر خواهد بود.
داس اصلاح طلبان در درو چهره هاي شوراي شهر
گروه سیاسی جهان نيوز، در حاليكه رسانه ها وافكار عمومي سرگرم انتخابات رياست جمهوري هستند،‌ هيات مركزي نظارت بر شوراهاي شهر كه با اكثريت اصلاح طلبان تشكيل شده، بسياري از چهره هاي مطرح شوراي شهر تهران را قلع و قمع كرده است.

به گزارش جهان نيوز،  اي كاش حاميان غافل اصلاح طلبان به ياد مي آوردند چگونه مدعيان اصلاح طلب براي رد صلاحيت ها در انتخابات مجالس و شوراهاي شهر يقه مي دريدند،‌ اينك كه قلم قرمز احراز صلاحيت ها به دستشان افتاده چگونه در حال انتقام گيري هستند و بدون هيچ دليل خاصي كساني را رد صلاحيت كرده اند كه برخي از آنها در دوره هاي اخير شورا حضور فعال و تاثيرگذاري داشتند.

اصلاح طلباني كه اينك عنان تاييد صلاحيت ها را در دست گرفته اند تنها هدفشان اين است تا با تشكيل شوراهاي شهر و روستاي يك دست از هم طيفي ها خود،‌ مديريت كلانشهرها را در دست گيرند و توسعه و رفاه شهري را قرباني مطامع نامشروع سياسي خود سازند.

بسياري از شهروندان تهراني به ياد دارند كه شوراي شهر اول كه تماما اصلاح طلب بودند در سه سال زعامت خود بر پايتخت 3 شهردار عوض كردند و در نهايت نيز شورا منحل شد!‌ اين كارنامه رنگين اصلاح طلبان در شوراي شهر است كه سال ها، پايتخت را به عقب راند اما با ورود نيروهاي انقلابي و اصولگرا به شورا،‌ شهر جان تازه اي گرفت.

در طول ده سال اخير چهره شهر تهران متحول شده و حتي منتقدان مديريت شهري نيز ناگزير به تغييرات زيرساختي شهر اعتراف مي كنند.

زمانيكه هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراي شهر تهران با اكثريت سه نماينده اصلاح طلب مجلس شكل گرفت، اظهار نظرهاي اين سه نماينده در نقد مديريت شهري،‌ گوياي حب و بغض هايي بود كه بدون شك بر نتيجه بررسي صلاحيت هاي نامزدهاي انقلابي و اصولگرا تاثير مي گذاشت.

با اعلام نتايج مشخص شد كه كساني مانند دكتر طلايي يا حبيب كاشاني و حتي عليرضا دبير ،‌ قرباني داس تيز انتقام اصلاح طلبان شده اند. در حاليكه رسانه ها از حضور افرادي كه تخصصي در مديريت شهري نداشته يا سابقه اي در اين زمينه در پرونده شان نبود،‌ انتقاد داشتند،‌ سلبريتي هايي در اين دوره شورا تاييد شده اند كه حضور آنها بيشتر كمك رسان حاشيه و انحراف توسعه شهر خواهد بود.

اما در اين ميان حضور آقازاده هاي اصلاح طلب و مدعيان مديريت شهري منتسب به اين طيف چنان زياد شده كه حتي بزرگان اصلاح طلب به صرافت افتاده اند كه چگونه دست به فيلتر و ليست سازي بزنند. كساني كه همه خود را در قامت شهردار مي بينند!  آيا به دستورات صادره از منبع "تكرار مي كنم" تمكين خواهند كرد؟

حرص قدرت و دستيابي به مناصبي چون عضويت در شوراي شهر چنان ولعي در ميان اصلاح طلبان انداخته كه به نظر نمي رسد به اين راحتي ها به كناره گيري به نفع ديگران رضايت دهند. زمانيكه افراد گمنام و كم تجربه اي ماننده دختر صفدر حسيني وارد ليست اصلاح طلبان شد و با حمايت آنها به مجلس راه يافت، آقازاده ها و سلبريتي هاي اصلاح طلب نيز خود را كمتر از وي نمي بينند و خواهان سهمي از سفره پهن شده جديد هستند.

با اين حال مي بايست حاميان اصلاحات به اوضاع كنوني سفره اصلاح طلبان بگريند كه تا اين حد آرمان هاي اصلاح طلبي تقليل يافته كه براي رسيدن به قدرت دست به هر اقدامي مي زنند. اقدام اصلاح طلبان در رد صلاحيت فله اي رقبا نشان داد كه اعضاي اين طيف شناگران خوبي هستند اگر آب ببينند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بهر حال ماهیت به اصطلاح اصلاح طلبان روزی باید برای مردم مشخص میشد
رضا
United States
خدا به داد ما مردم تهران برسه از همین الان سهم خواهی رو شروع کردن و دیگه خبری از توسعه تهران نخواهد بود