پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
علی تاجرنیا، عضو حزب سابق جبهه مشارکت تشریح کرد:

کارنامه واقعی اصلاح طلبان در شورای شهر

سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب: 512244
تجربه اعضای اصلاح‌طلب در شورای شهر مقداری منفعلانه بوده و اگر قرار باشد در لیست آینده نیز تعدادی از این افراد به‌کار گرفته شوند، به این منزله است که نمره قبولی گرفته‌اند، در حالی که آن‌طور که باید و شاید عملکرد قابل قبولی نداشتند.
کارنامه واقعی اصلاح طلبان در شورای شهر
علی تاجر نیا از چهره های قدیمی اصلاح طلب و عضو سابق شورای مرکزی حزب مشارکت، طی یادداشتی به برخی از قسمت های کارنامه اصلاح طلبان در شورای شهر اشاره کرده است.

به گزارش جهان نيوز، در بخشی از یادداشت تاجرینا آمده است: « دوره اول که اصلاح‌طلبان اکثریت قاطع را در شورا داشتند، از تجربه کافی برای مدیریت شوراها برخوردار نبودند. باید پذیرفت که عملکرد اصلاح‌طلبان یا مجموعه‌های وابسته به آنها در شورای شهر درخشان و مثمر ثمر نبوده است.»

وی می افزاید: « اصلاح‌طلبان از مجلس ششم به عنوان یک مجلس متفاوت یاد می‌کنند، به این علت که در زمان خود آثاری را برجای گذاشت که چه در بعد قانونگذاری و چه در بعد نظارتی در یادها ماند، اما از اصلاح‌طلبان و عملکردشان در شورای شهر خاطره‌ای نمانده است. بخش عمده‌ای از این موضوع به این مساله بازمی‌گردد که از ظرفیت‌های مناسب در این مساله استفاده نشد.بخش عمده‌ای از این موضوع به این مساله بازمی‌گردد که از ظرفیت‌های مناسب در این مساله استفاده نشد. در دوره گذشته نیز به این علت که چهره‌های شاخصی رای نیاوردند، شاهد کارنامه درخشانی از اصلاح‌طلبان نبودیم.»

این یادداشت در ادامه نیز می افزاید: « در عین اینکه یکی از برگ‌های برنده اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها طبیعتا سلامت اعضای آن است، اما اصلاح‌طلبان در مقابل بسیاری از مشکلاتی که در شهرداری به‌وجود آمد، نتوانستند نقشی ایفا کنند. اگر در شورای چهارم آقای دکتر حافظی به عنوان یکی از اعضای مسئول جلوه پیدا می‌کند و با طرح برخی موضوعات به صورت انتقادی نسبت به شهردار و مدیریت شهری در اذهان مردم موفق جلوه می‌کند، بخشی از آن ناشی از این است که کار جمعی مناسبی در بین اعضای شورا، بخصوص اعضای اصلاح‌طلب شورا، صورت نگرفت.»

تاجرنیا با اشاره به اینکه این انتظار وجود دارد که اعضای شورای شهر در مورد مسائل مهم شهر اطلاعات ابتدایی داشته باشند و بتوانند نقش نظارتی خود را به‌درستی ایفا کنند، می افزاید:« تجربه اعضای اصلاح‌طلب در شورای شهر مقداری منفعلانه بوده و اگر قرار باشد در لیست آینده نیز تعدادی از این افراد به‌کار گرفته شوند، به این منزله است که نمره قبولی گرفته‌اند، در حالی که آن‌طور که باید و شاید عملکرد قابل قبولی نداشتند.»
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *