کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقابله با تفرقه افکنی میان اصولگرایان

پیغام انتخاباتی سعید جلیلی به قالیباف

15 فروردين 1396 ساعت 12:26

طی چند هفته اخیر تمامی کاندیداهای اصولگرا متفق القول شده اند که برای رسیدن به گزینه اصلح تلاش کرده و همچنین از هر نوع رقابت درون گفتمانی پرهیز کنند.


راهبرد مشخص جریان اعتدال- اصلاح طلب در انتخابات پیش رو چندان پیچیده نیست و آنها تلاش می کنند یا برجسته کردن برخی از سلیقه های سیاسی بین کاندیداهای اصولگرا اختلاف انداخته و همچنین تا حد ممکن شرایطی را فرآهم کنند که اصولگریان با تعدد گزینه برای ریاست جمهوری در انتخابات روبه رو شده و سبد آرای شان پراکنده و متفرق شود.

به گزارش جهان نیوز، برخی حامیان دولت و همچنین اصلاح طلبان طی هفته های گذشته بارها تلاش کردند میان اصولگرایان چند قطبی ایجاد کنند.

ایجاد دو قطبی پایداری-جمنا؛ دو قطبی ها دیگری همچون اصولگرایان پیشرو – اصولگرایان معتدل یا طرفداران کاندیدای اصلح – طرفداران کاندیدای صالح مقبول بخشی از نقشه راه تفرقه افکنی میان محالفین نیروهای انقلابی بوده است.

اما رسانه های اصلاح طلب همچنین تلاش کردند میان برخی کاندیداهای اصولگرایان نیز همین دو قطبی ها را شکل بدهند. انتشار برخی شایعات درباره نقد کاندیداها نسبت به یکدیگر و یا بازخوانی برخی اختلاف سلیقه های اصولگرایان با یکدیگر در همین راستا بوده است.

این در حالیست که از چند ماه قبل نیز تلاش شد که افرادی همچون جلیلی و قالیباف نیز به جای رقابت با اعتدالیون و اصلاح طلبان حتی به رقابت با یکدیگر کشیده شوند!

اما بر اساس اظهارات برخی منابع نزدیک به سعید جلیلی اخیرا وی یک پیغام قابل تامل برای قالیباف فرستاده و به او گفته است: "این حرف که از قول من نقل شده که اگر شما بیایید من می آیم ثبت نام می کنم و با شما رقابت می کنم این حرف من نبوده و این حرف ساختگی است."

لازم به ذکر است طی چند هفته اخیر تمامی کاندیداهای اصولگرا متفق القول شده اند که برای رسیدن به گزینه اصلح تلاش کرده و همچنین از هر نوع رقابت درون گفتمانی پرهیز کنند.
 


کد مطلب: 509637

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/509637/پیغام-انتخاباتی-سعید-جلیلی-قالیباف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com