جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
سردرگمی کاخ سفید برای یک پیام ساده و منافقانه تکراری

فرصتی که ترامپ در پیام نوروزی به ایرانیان از دست داد!

جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 508667
به اعتقاد ناظرین سیاسی هم پیام نوروزی ترامپ و هم گزارش نیویورک تایمز نشان نی دهد که آمریکایی ها در برای یک پیام ساده و منافقانه تکراری برای تبریک سال نو به ایرانیان دچار سردرگمی هستند.
فرصتی که ترامپ در پیام نوروزی به ایرانیان از دست داد!
گروه سیاسی جهان نيوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چند روز قبل در بیانیه‌ای عید نوروز را به ایرانیان و ملت‌های تمام کشورهایی که آن را جشن می‌گیرند تبریک گفته است.

به گزارش جهان نيوز، ترامپ در این بیانیه گفته است: " این هفته بهترین‌ها را برای برای همه کسانی که در سراسر جهان عید باستانی نوروز را جشن می‌گیرند آرزو می‌کنم. در دهه‌های گذشته، میلیون‌ها نفر از میراث ایران، ترکیه، جنوب آسیا و آسیای میانه به همراه خانواده‌های خود دور هم جمع شده‌اند تا ورود بهار را جشن بگیرند."
در این بیانیه همچنین آمده: "نوروز در زبان فارسی به معنی روز جدید است و مناسبتی است برای جشن گرفتن آغازهای جدید ، حسی که به خصوص برای بسیاری از ایرانیانی که طی چند دهه گذشته به آمریکا آمده‌اند تا در سرزمین آزادی شروع تازه‌ای را تجربه کنند، پر معنی است."

رئیس جمهوری آمریکا در پیام خود به مناسبت نوروز گفته است: "برای سال‌ها، من از دوستی با ایرانی-آمریکایی‌ها لذت زیادی برده‌ام؛ کسانی که در تاریخ معاصر آمریکا از موفق‌ترین گروه‌های مهاجر به کشور ما بوده‌اند. آنها طیف وسیعی از پیش زمینه‌های مذهبی نظیر مسلمان، یهودی، مسیحی و زرتشتی را شامل میشوند؛ اما همه‌ آنها به میراث اجدادی خود عشق می‌ورزند."

این در حالیست که نشریه نیویورک تایمز با انتشار مطلبی مدعی شد که پیام نوروزی رئیس جمهوری آمریکا به ایران از سوی تندروهای کاخ سفید دچار تحریف شده و بخش هایی از آن حذف شده است.

این نشریه آمریکایی در سرمقاله امروز خود عنوان کرده که تندروهای کاخ سفید قصد ملغی کردن ارسال پیام تبریک نوروزی ترامپ به ایران را داشته اند.

بر اساس این گزارش، متن پیام ارسالی ترامپ نهایتا پس از چندین بار تنظیم پیش نویس منتشر شد ولی در نهایت افراد تندرو در کاخ سفید موفق به حذف آن بخش از پیام نوروزی ترامپ که مربوط به تعامل با ایران بود، شده اند.  

نیویورک تایمز همچنین در ادامه این مقاله، دلیل انتشار دیر هنگام پیام تبریک نوروز رئیس جمهوری آمریکا به مدت یک روز را نیز همین کشمکش های داخلی در کاخ سفید بر سر چگونگی انتشار پیام عنوان کرده است.

در قسمتی از بخش حذف شده پیام نوروزی ترامپ آمده است: آمریکا در انتظار تعامل با دولت منتخب ایران بر اساس احترام متقابل است.

اما به اعتقاد ناظرین سیاسی هم پیام نوروزی ترامپ و هم گزارش نیویورک تایمز نشان نی دهد که آمریکایی ها در برای یک پیام ساده و منافقانه تکراری برای تبریک سال نو به ایرانیان دچار سردرگمی هستند.

ترامپ مواضع ضد ایرانی آشکارتری از رقیب دموکرات خود در ایام تبلیغاتی ریاست جمهوری آمریکا گرفت و  این مواضع را از زمان آغاز ریاست جمهوری اش تاکنون نیز ادامه داده است.

البته به علت ادامه همین مواضع ضد ایرانی نیز است که این روزها دونالد ترامپ برای دادن یک پیام نوروزی هم دچار سردرگمی است.

بر خلاف اوباما که سیاست های خصمانه ضدایرانی و اسلامی خود را تلاش می کرد در پشت ادبیات دیپلماتیک و منافقانه خود پنهان کند، ترامپ به علت ادبیات آشکار و غیر دیپلماتیکش نمی تواند در پیام نورورزی از تعامل و ارتباط ولو منافقانه هم با ایران سخن بگوید.

زیرا رئیس جمهوری که علنا از ورود ایرانیان به کشور آمریکا با آن ادبیات عیرمتحرمانه و توهین آمیز سخن می گوید دیگر چگونه می تواند پیام تعامل با ایران را در در پیام غیرصادقانه نوروزی خود بگنجاند!

ترامپ بر خلاف اوباما فرصت بازی های منافقانه را در برابر ایران چندان ندارد و البته مقصر اصلی هم خود وی است که بگونه ای غیر دیپلماتیک وارد مواجه با جمهوری اسلامی شد که حتی غرب گرایان داخل ایران هم در برای تبلیع و بزک آمریکا و رئیس جمهور جدیدش معذوریت پیدا کرده اند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *