پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

آمریکا درصدد انجام حملات هوایی بیشتر در یمن

سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب: 508316
تجاوز عربستان به یمن که با چراغ سبز و حمایت‌‌های آمریکا صورت گرفته، منجر به گسترش گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش در این کشور شده است.
آمریکا درصدد انجام حملات هوایی بیشتر در یمن
گروه بین الملل جهان نيوز: یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز خبر داد که واشنگتن قصد دارد حملات هوایی بیشتری را در یمن- به بهانه گروه القاعده- انجام دهد.

گفتنی است یک منبع محلی یمنی نیز گفته است که نیروهای آمریکایی با انجام عملیات هلی‌برن در استان ابین در جنوب یمن را مورد تهاجم قرار دادند.

این منبع محلی به اسپوتنیک گفت که این نیروهای آمریکایی با استفاده از بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین، مواضع گروه تروریستی القاعده در استان ابین را هدف حملات خود قرار دادند.

با وجود اینکه برخی از مقامات آمریکایی این حمله را ناموفق توصیف کرده‌اند، برخی دیگر از آن‌ها می‌گویند که در پی حمله مذکور، 14 تروریست القاعده به هلاکت رسیده‌اند.

 لازم به ذکر است تجاوز عربستان به یمن که با چراغ سبز و حمایت‌‌های آمریکا صورت گرفته، منجر به گسترش گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش در این کشور شده است.

سیاست آمریکا در یمن در دوره ترامپ تغییر نمی‌کند

این در حالیست که سفیر آمریکا در یمن در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت جدید آمریکا به طرح سابق جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا درخصوص یمن پایبند است، گفت: روش دولت آمریکا همچنان در مسیر دستیابی به راه حلی برای حل درگیری‌ها در یمن بدون تغییر مانده و همانند گذشته است.

تولر گفت: دولت ایالات متحده به صورت منظم دیدارهایی با عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) که دوست و همپیمان ما در جنگ علیه القاعده و همچنین جنگ علیه داعش در یمن است، برگزار می‌کند و ما در این نشست‌های منظم با هادی و دولتش به بررسی اوضاع در یمن می‌پردازیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا