کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ رئیس دفتر دولت اصلاحات به نامه رئیس دفتر احمدی نژاد

25 اسفند 1395 ساعت 10:21


گروه سیاسی جهان نیوز: چند روز قبل اسفندیار رحیم مشایی نامه ای را خطاب به رییس جمهور اسبق منتشر کرد. در این نامه که با لحن خاصی نوشته شده، در ظاهر از اصلاح طلبان خواسته شده است تا نسبت به کاندیدای مورد نظر این جریان تخریب صورت نگیرد، اما تحلیلگران سیاسی هدف این نامه را ابراز همراهی با خاتمی و اصلاح طلبان ارزیابی کردند.

به گزارش جهان نیوز، در همین حال رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات در واکنش به نامه مشایی، مطلبی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که بخشهایی از آن را در ادامه می خوانید:

ابطحی می نویسد:

*«نامه آقای مشایی برائت نامه از اصولگرایان است، یادمان نرفته که طیف اصولگرا دین وامام زمان و همه نوع حمایت را به پای احمدی نژاد قربانی کردند، اما اینکه به این واقعیت رسیده اند که اصولگرایان در جامعه پایگاهی ندارند و آن را اعلام میکنند گرچه نمکدان شکستن است اما نشان می دهد واقعیت را فهمیده اند.»

*«آقای خاتمی واصلاح طلبان با همه انتقادهایی که دارند و ظلم هایی که به آنها شده است، نظرشان به نظام و رهبری نظام نزدیکتر است تا به تفکر احمدی نژاد که آسیب های اخلاقی و اقتصادی و سیاسی هشت سال حکومتش بدترین دوران ایران معاصر را رقم بزند»


*«نامه آقای مشایی به نحو اغراق آمیزی مودبانه بود. این رویکرد از مجموعه ای که بد اخلاقی و بی ادبی را در کشورن نهادینه کرد، قابل تقدیر است. کاش آقای مشایی به عنوان پدر معنوی تفکرشان در رووزهای مناظره سال ٨٨ کمی به اقای احمدی نژاد اخلاق و ادب توصیه میکردند که نتیجه اش زخم اتفاقات پس از انتخابات نبود.»

همچنین روز گذشته برخی کانالها و سایتهای خبری، اظهارات منتسب به سید محمد خاتمی را در واکنش به نامه مشایی منتشر کردند که اگرچه جهان نیوز از صحت و سقم آن مطلع نیست اما به نظر می رسد که با ادبیات خاتمی مطابقت دارد.

طبق ادعای سایتهای منتشر کننده خبر، خاتمی در جمع عده ای از همفکرانش گفته است:

*«اینها(جریان احمدی نژاد) مدتهاست میخواهند خودشان را به اصلاح طلبان وصل کنند. حتی چندین بار از طریق سید حسن آقا(خمینی) اقدام کردند و پیغام فرستادند. منتهی نظر من طرد این جریان است.خود اصولگرایان با اینها مشکل دارند. نباید توسط این جریان بی ریشه تیشه به ریشه خود بزنیم.»

*« تز این جریان "بدنامی بهتر از گمنامی" است و این نامه نگاری در راستای مطرح شدن در افکار عمومی است.»


بنا بر این گزارش، خاتمی تاکید کرده که سایر اصلاح طلبان هم موضع منفی نسبت به این نامه را رسانه ای کنند.

 


کد مطلب: 507761

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/507761/پاسخ-رئیس-دفتر-دولت-اصلاحات-نامه-احمدی-نژاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com