کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر ویژه//

احتمال انصراف روحانی از انتخابات با ادامه افزایش آرای منفی

25 اسفند 1395 ساعت 6:46

این اعتدالیون معتقدند ‌سابقه نداشته در هیچ دوره‌ای رئیس جمهور اینقدر رأی منفی داشته باشد و همچنین آرای منفی او نیز اینقدر ظرفیت افزایش داشته باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: معدل رأی منفی روحانی در سه نظر سنجی معتبر 37 درصد شده است؛ یعنی 37 درصد از کسانی که در این نظرسنجی ها شرکت‌ کرده‌اند، گفته‌اند که قطعاً در انتخابات 96 به روحانی رأی نمی‌دهند.

به گزارش جهان نیوز، این در حالیست که بسیاری از اعتدالیون نیز معتقدند که فعلاً راهبردهای دوقطبی سازی جواب نداده و دوقطبی سیاسی - فرهنگی و اقتصادی - فرهنگی که دائماً تولید می‌شود، به ضرر دولت بوده است.

جالب آنکه در نبود احمدی نژاد برای انتخابات دولت فرصت دو قطبی سازی و ایجاد تنش های رای آور سیاسی را نیز از دست داده و برخی حامیان دولت معتقدند که باید هرچه سریعتر دو قطبی های سیاسی جدیدی تولید بشود.

اما برخی اعتدالیون به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اگر رأی منفی روحانی تا شب عید به 45 درصد برسد، دیگر نباید روحانی کاندیدا شود چون احتمال موفقیتش تقریباً دیگر وجود ندارد.

این افراد معتقدند اگر رأی حسن روحانی تا قبل از عید بالای 45 درصد بشود، این عدد را دیگر نمی‌شود به راحتی کم کرد. زیرا کسانی که رأی منفی‌شان روحانی است دیگر تصمیم‌شان را گرفته‌اند و آن وقت در بهترین حالت روحانی به دور دوم می‌رود و با توجه به حجم بالای آرای منفی قطعاً شکست می‌خورد.

این اعتدالیون معتقدند ‌سابقه نداشته در هیچ دوره‌ای رئیس جمهور اینقدر رأی منفی داشته باشد و همچنین آرای منفی او نیز اینقدر ظرفیت افزایش داشته باشد.

به نظر می رسد که برخی تصمیم گیران دوراندیش اعتدالی در صورت افزایش آرای منفی حسن روحانی در روزهای آینده روش عاقلانه را در انصراف وی از انتخابات ببینند هرچند که این تصمیم بسیار سخت و دردآور خواهد بود و البته از این طرف اصرار بر کاندیداتوری مجدد رئیس دولت تدبیر و امید، تنها آسیب های سیاسی غیر قابل جبرانی را به آنها وارد خواهد کرد.
 


کد مطلب: 507722

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/507722/احتمال-انصراف-روحانی-انتخابات-ادامه-افزایش-آرای-منفی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com