چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

سایه پوتین هنوز هم ترامپ را تهدید می کند

اسناد جدیدی درباره روابط تیم ترامپ با روسیه
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب: 507341
ظاهرا سریال رسوایی های سیاسی در آمریکا پایانی ندارد و همچنان ابر سیاه اتهام رابطه با مسکو بر سر دولت ترامپ حضور دارد. جاش ارنست سخنگوی سابق کاخ سفید دیروز گفت قرار است حقایق بیشتری در مورد روابط میان روسیه و دستیاران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روشن شود.
سایه پوتین هنوز هم ترامپ را تهدید می کند
به گزارش جهان نيوز- ظاهرا سریال رسوایی های سیاسی در آمریکا پایانی ندارد و همچنان ابر سیاه اتهام رابطه با مسکو بر سر دولت ترامپ حضور دارد. جاش ارنست سخنگوی سابق کاخ سفید دیروز گفت قرار است حقایق بیشتری در مورد روابط میان روسیه و دستیاران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روشن شود. به گزارش  آسوشیتدپرس، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس، فاش کرد که راجر استون، یکی از مشاوران سابق دونالد ترامپ با یکی از افرادی که در هک ایمیل‌های متعلق به حزب دموکرات آمریکا دست داشته ارتباط داشته است. ارنست خاطر نشان کرد: نمی‌توان منکر شد که سوال‌های بی‌پاسخ زیادی وجود دارد درباره این که چرا مقام‌های ارشد نزدیک به ترامپ حاضر به صحبت درباره تعاملاتشان با روس‌ها نیستند. ارنست درباره ادعای اخیر ترامپ در توئیتر درباره شنود باراک اوباما از او بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرک، گفت: هر چه رسوایی (علیه ترامپ) گسترده‌تر می‌شود توئیت‌های او نیز غیر عادی‌تر می‌شوند.

درخواست کنگره برای ارائه مدارکی درباره شنود مکالمات ترامپ
در همین راستا کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از دولت ترامپ خواسته تا شواهد و مدارک خود را درباره ادعای شنود تماس‌های تلفنی برج ترامپ در جریان انتخابات گذشته این کشور ارائه دهد. به گزارش آسوشیتدپرس،‌دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا هفته گذشته با انتشار توئیت‌هایی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق و دولتش را به شنود تماس‌های خود در جریان کمپین انتخاباتی متهم کرد. یکی از مقامات کنگره آمریکا اعلام کرده که قرار است تا روز دوشنبه طی نامه‌ای از دولت این کشور تقاضای ارائه شواهد و مدارک شود. جیمز کلاپر، رئیس اداره امنیت ملی دولت اوباما گفته است تاکنون هیچ شواهدی با ادعای ترامپ منطبق نیست. با این حال گفته می‌شود که این مساله گمانه زنی‌ها مبنی بر شنود تماس‌های ترامپ توسط دولت اوباما را پاسخ نمی‌دهد. ترامپ از کنگره کشورش خواسته تا درباره این موضوع تحقیق کند. اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان از جمله آدام شف اعلام کردند که این کمیته به زودی و به صورت مختصر پاسخ درخواست رئیس‌جمهور برای تحقیقات در این خصوص را می‌دهد. این کمیته همچنین اعلام کرده است که تاکنون هیچ شواهدی در تایید ادعای ترامپ وجود نداشته و رسانه‌ها ادعاهای توئیتری ترامپ را بیش از حد جدی گرفتند.

یک واحد فوق سری مسئول بررسی دخالت روسیه درانتخابات آمریکا شد
از سوی دیگر سی ان ان در گزارش خبر داده است که یک واحد فوق سری در اف بی آی مسئول بررسی موضوع دخالت روسیه درانتخابات آمریکا شده است. بر اساس این گزارش این واحد فوق سری در پلیس فدرال آمریکا مسئول بررسی چگونگی تلاش دولت روسیه برای دستکاری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است. براساس این گزارش این افراد که تحت تدابیر امنیتی در ساختمان ادگار هوور در واشنگتن نگهداری می شوند علاوه بر مسئله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا،‌ درباره دسترسی ویکیلیکس به اسناد سیا نیز تحقیق خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *