جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳
جاسوسی آمریکا از تمام وسایل الکترونیک ،از تلویزیون سامسونگ تا گوشی آیفون

واکنش رسانه های غربی به بزرگترین افشاگری ویکی‌لیکس علیه سیا

سفارت آمریکا در فرانکفورت پایگاه هکرهای سیا
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب: 506746
ویکی‌لیکس در بزرگترین افشاگری خود بیش از 8000 سند محرمانه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را منتشر کرد. به گزارش راشا تودی این اقدام که گفته می‌شود بزرگترین افشاگری این سایت علیه سیا تا کنون بوده، تحت عنوان "سال صفر" و اولین مجموعه از افشاگری‌هایی با نام "جهش 7" منتشر شده است. ویکی‌لیکس با انتشار توئیتی از این افشاگری خبر داد و ادعا کرد، اطلاعات منتشر شده از شبکه‌ای درون مرکز اطلاعات سایبری سیا در ویرجینیا جمع‌آوری شده است.
واکنش رسانه های غربی به بزرگترین افشاگری ویکی‌لیکس علیه سیا
گروه بین الملل جهان نيوز: ویکی‌لیکس در بزرگترین افشاگری خود بیش از 8000 سند محرمانه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش راشا تودی این  اقدام که گفته می‌شود بزرگترین افشاگری این سایت علیه سیا تا کنون بوده، تحت عنوان "سال صفر" و اولین مجموعه از افشاگری‌هایی با نام  "جهش 7" منتشر شده است.

ویکی‌لیکس با انتشار توئیتی از این افشاگری خبر داد و ادعا کرد، اطلاعات منتشر شده از شبکه‌ای درون مرکز اطلاعات سایبری سیا در ویرجینیا جمع‌آوری شده است.

این اسناد نشان می‌دهد، که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان سیا از طریق آلوده کردن تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند به بدافزارها، اقدام به جاسوسی از کاربران می‌کند، این اقدامات جاسوسی از ضبط صدا توسط تلویزیون و روشن کردن دوربین موبایل تا هدایت فرمان خودرو و ایجاد تصادف ساختگی را شامل می شود.

این اسناد می‌گوید که سیا به صورت مخفیانه، دوربین و میکروفون تجهیزات الکترونیکی را فعال می‌کند و حتی نرم‌افزار‌های واتس‌اپ و تلگرام هم در معرض جاسوسی قرار دارند.

این اقدامات سیا شامل نفوذ به محصولات شرکت‌هایی چون «آیفون اپل»، «اندروید گوگل» و «ویندوز مایکروسافت» و حتی تلویزیون‌های سامسونگ است و این تجهیزات و سیستم‌های عامل را به ابزاری برای شنود و کنترل افراد بدل کرده است.

بد افزاری برای کنترل خودروها
واشنگتن پست، در گزارشی در این رابطه می نویسد: جاسوسی سازمان سیا از مردم با استفاده از هک کردن تلفن همراه سیستمهای رایانه‌ای، تلویزیون و وسایل مورد استفاده دیگر خبر جدیدی نیست.

طبق گزارشات منتشر شده این سازمان بر روی راه‌های جدید نفوذ به سیستمهای کنترل خودروها مطالعه می‌کند که به گفته ویکی‌لیکس از آن برای ترورهای غیرقابل ردیابی استفاده می‌شود.

یک واحد تخصصی در سازمان سیا نیز بدافزاری را تهیه کرده که به کنترل و سرقت اطلاعات از گوشی‌های آیفون می‌پردازد. با توجه به محبوبیت آیفون در بین  نخبه‌های اجتماعی، سیاسی، دیپلماتیک و تجاری این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

سفارت آمریکا در فرانکفورت پایگاه هکرهای سیا
در همین حال روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"،  ویکی لیکس از وجود پایگاه مخفیانه هکری سیا در کنسولگری آمریکا در شهر فرانکفورت آلمان خبر داده است.

 بر این اساس آمریکا از کنسولگری خود در شهر فرانکفورت آلمان به‌عنوان پایگاهی برای اقدامات هک مخفیانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) استفاده می‌کرده است. همچنین به گزارش دویچه وله بر اساس اسناد منتشر شده توسط ویکی‌لیکس، هکرهای سازمان سیا در نقاط مختلف جهان فعالیت دارند.تعداد این هکرها ۲۰۰ نفر اعلام شده است.

مرکز این نهاد که هدف سرقت اطلاعات کامپیوتری را دنبال می‌کند، در ایالت ویرجینا است. اما، شماری از آن‌ها در دیگر کشورها و از جمله در آلمان هم مستقر هستند. بر اساس اسناد منتشر شده، هکرهای سازمان سیا از ساختمان کنسولگری آمریکا در فرانکفورت نیز برای حملات سایبری استفاده می‌کنند.

دفاع رئیس اسبق سیا از فعالیت‌های جاسوسی افشا شده
از سوی دیگر رئیس سابق سیا با مطرح کردن اظهارنظری جالب به دفاع از فعالیت‌های جاسوسی سیا که اخیرا توسط «ویکی‌لیکس» افشا شده پرداخت. بنا بر گزارش «سی بی اس»، رئیس اسبق  سیا در این رابطه گفته است:‌«تعدادی آدم بد در جهان وجود دارد که تلویزیون سامسونگ نیز دارند».

هایدن در پاسخ به سوال مجری برنامه «امروز صبح» شبکه «سی بی اس» و در پاسخ به این سوال که آیا سیا از مردم آمریکا جاسوسی می‌کند گفت: «من نمی‌توانم به شما بگویم که این ابزار قرار نیست علیه یک آمریکایی استفاده شود».

در مقابل "الکس رایس " از کارکنان یک شرکت امنیتی فناوری غربی در گفتگو با واشنگتن پست اظهار داشته است که این استدلال که  یک خلا امنیتی به تولید کننده، خبر داده نشود چرا که شاید در یک جایی یک تروریست مثلا از یک تلویزیون سامسونگ استفاده کند و همزمان بتواند جان هزاران آمریکایی را به خطر بیاندازد را من اساسا غلط ارزیابی می کنم.

وی در این راستا به آسیب پذیری تلویزیون های سامسونگی اشاره دارد که به اینترنت وصل می شوند. بر اساس اطلاعات ویکی لیکس سازمان سیا از این طریق قادر به جاسوسی از محل اقامت کاربرانی بوده است که از این دستگاه استفاده می کرده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این همه جاسوسی !!! این چه سیاستی است که از کل مردم زمین میخواهند اطلاعات کسب کنند؟ این حجم عظیم از اطلاعات را چطور پردازش میکنند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عوضش ما هم خدایی داریم که از ابعادی ورای ادراک آنها را می پاید.
همه این رفتارهای مالیخویایی سلطه بخاطر رقابت با خداوند است!!
دم و دستگاه پرتمطراق خدایان زمینی در برابر عظمت پروردگار ما هیچ است.
Iran, Islamic Republic of
در واقع بیشترش مال آمریکا نیست برای حکومت سایه جهانیست که بیش از همه روی خود آمریکا کنترل و نفوذ دارد.