پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۶
۱۴
نقدی مختصر به رفتار چند ماه اخیر وزیر بهداشت تدبیر و امید

بدون رودربایستی با آقای قاضی زاده هاشمی

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 506083
هرچند وزیر بهداشت خود مبارز انقلابی، مجروح جنگ و برادر شهید دفاع مقدس است اما این سوابق نباید به گریزگاهی برای وی تبدیل شود که خود را کاتولیک تر از پاپ بداند و با تفسیر دلخواهش از انقلاب و جنگ و نظام، برخی از آنچه را که انجام می دهد توجیه کند.
بدون رودربایستی با آقای قاضی زاده هاشمی
گروه سیاسی جهان نيوز: برخورد تند وزیر بهداشت دولت یازدهم با یکی از فرمانداران استان محروم ایلام، باعث جریحه دار شدن شديد افکار عمومی شد که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد و نیاز است مواردی را به قاضی زاده هاشمی جهت تعدیل برخی رفتارها گوشزد کرد.

به گزارش جهان نيوز، سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر وقت بهداشت دولت تدبیر و امید که با آراي بالایی در مجلس نهم رای اعتماد گرفت و طرح تحول نظامت سلامتش با بیش از بیست هزار میلیارد تومان هزینه (چندسالی است که به اولویت اصلی وزارتخانه متبوع وی تبدیل شده) در ماه هاي اخير حاشيه هاي زيادي را به وجود آورده است.

اقدامات قاضی زاده در دوره هايي مورد توجه ویژه رسانه ملی و رسانه های اصولگرا قرار گرفته بود. سرکشی به مناطق محروم و جراحی چشم برخی از محرومین و ...

تحسین یکی از وزاری دولت یازدهم حتی از سوی جریان اصولگرا به خاطر خدمات ارزشمندش؛ باعث شد تا رسانه های حامی دولت وی را متهم کنند که با دست زدن به اقدامات پوپولیستی سعی دارد روحانی را در دور بعد انتخابات ریاست جمهوری دور بزند و خودش را به عنوان رئیس جمهور مردم دوست جا بزند.

به هر حال این جراح چشم کابینه دولت یازدهم، رفتارهایی را در چندسال اخیر از خود به نمایش گذاشته که شاهکارش توهین و فحاشی به فرماندار شهر بدره از توابع استان ایلام بود که او را به خاطر انتقاد از کمبود امکانات پزشکی در شهرش، بی شعور خطاب کرد!


اما در اینباره نکاتی قابل عرض است:

1- افکار عمومی خوب به یاد دارند که وزیر بهداشت در مقابل کم کاری ها و خطاهای پزشکی چه واکنش های تندی را اتخاد کرده است. شاید همین حمایت های بی مورد بوده که جسارت برخی از پزشکان را به جایی رساند تا به خاطر نداشتن 150 هزار تومان، بخیه کودکی را در خمینی شهر اصفهان کشیدند و با نواختن سیلی از بیمارستان بیرونش انداختند! طرح تحول در نظام سلامت که هزاران میلیارد بار مالی بر کشور تحمیل کرد، بیشتر به کام کارانه بگیرانی بوده که صدها میلیون حقوق نیز راضی شان نمی کند! اما بیمارانی به خاطر نداشتن پول درمان، سال های سال است که درد و رنج را تحمل می کنند تا هزینه های کمرشکن درمان زندگي شان را متلاشي نسازد.

2- در اوج حقوق های نجومی و انتقاد از مدیران دولتی، قاضی زاده هاشمی به جای عذرخواهی از مردم، افشای این فیش ها را شمشیر دولبه خواند و پای آبروی نظام را به میان کشید تا بدین گونه عنوان کند اگر این رویه ادامه پیدا کند بسیاری از مدیران در کشور رسوا خواهند شد و اعتبار و عزت انقلاب و نظام در برابر دشمنان کاسته خواهد شد! به نظر او با اين شمشير دولبه ، از یک طرف آن روحانی و دولت او زده می‌شود، ولی با طرف دیگر، روحانیت و نظام نشانه قرار خواهد گرفت. قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ماجرای افشای هزینه ۱۷ هزار تومانی سفر سه روزه حسن نزیه وزیر نفت دولت موقت بازرگان به مشهد و اقامتش در هتل‌هایت این شهر توسط «توده‌ای‌ها» از آن ماجرا به عنوان نخستین مورد افشاگری نام برد و آن را با عنوان «افشاگری توده‌وار» سنت حزب توده ایران نامید. قاضی‌زاده هاشمی فرد افشاگر را مستوجب قضایی دانست و سنت افشای دستمزدها را ضد ارزش‌های اخلاقی و اسلامی عنوان کرد. باید به این وزیر پولدار دولت گفت حاشا به نظام و انقلابی که مدافعانش کسانی چون ایشان هستند و لاپوشانی حقوق های نجومی را اقدامی انقلابی می دانند!

3- عصبانیت وزیر بهداشت در برنامه ثریا که به فیش ها و دریافتی های کلان مدیران وزارت بهداشت اشاره داشت، باعث تعطیلی و توقف آن شد. برنامه ای که با رویکرد انتقادی تنها گوشه ای از عملکرد ضعیف برخی از بخش های دولتی را نشان می داد. اما آیا جایز بود وزیر زود رنج بهداشت اینچنین به یک برنامه تلویزیونی بتازد و در جلو دیدگان میلیون ها نفر رنج کشیده و دردمند از بی عدالتی ها، آسمان و ریسمان را بهم ببافد که این فیش ها و دریافتی ها همه الکی است و حساب دولت پاک پاک است! هرچند اگر پاک است این همه عصبانیت برای چیست؟ وزیری که به کارنامه اش می بالد، چرا حتی طاقت یک برنامه طنزی را (در حاشيه مهران مديري) نداشت که با محافظه کاری تمام به جامعه پزشکی ورود کرده بود.

4- هرچند وزیر بهداشت خود مبارز انقلابی، مجروح جنگ و برادر شهید دفاع مقدس است اما این سوابق نباید به گریزگاهی برای وی تبدیل شود که خود را کاتولیک تر از پاپ بداند و با تفسیر دلخواهش از انقلاب و جنگ و نظام، برخی از آنچه را که انجام می دهد توجیه کند. به یقین ایشان اگر دلش برای انقلاب و نظام می سوزد – که حتما اینچنین است- باید پرچم عدالت خواهی را در دست می گرفت و بدون هیچ مماشاتی با پرداختی های کلان و فیش های نجومی دولت متبوعش مبارزه می کرد! نه آنکه به افشاکنندگان این رسوایی بتازد و آنها را مستوجب محاکمه بداند!

5- باید اعتراف کرد که انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی از داخل بیشتر از دشمن خارجی اش ضربه خورده است. کسانی که حریصانه بر سر سفره انقلاب نشسته اند و خود را محق خوردن و به نیش کشیدن محتویات آن می دانند و ذخایر نظام نام می گیرند، چنان انقلاب را بی آبرو کرده اند که مردم عادی و کف جامعه هاج و واج مانده اند اگر اینها انقلابی اند، پس چه کسانی قرار است عدل و داد را در این کشور برپا کنند! بنابراین همه ما نیاز داریم تا با مروري بر ارزش ها و آرمان هاي انقلاب کرده تا یادمان بيايد كه اين مردم براي چه انقلاب كردند و چه مي خواستند!

6- اگر مجلس نمایندگانی آزادی خواه و حق خواه داشت، حتما وزیر بهداشت را به خاطر توهین به یکی از مدیران دولت یازدهم به مجلس فرا می خواند تا او به یاد بیاورد در این نظام خیلی وقت است که فرهنگ خان بازی و رعیت بازی تمام شده است. زیرا مردم انقلاب کردند که چنین ادبیات تحقیرکننده ای و نگاه های از بالا به پایینی برچیده شود، نه آنکه مدعیان انقلاب، با همان ادبیات برسرشان منت بگذارند و فریاد کشند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اردشیر
United States
احسنت به این جسارت/ باشد که به گوشش برسد
سرور
Iran, Islamic Republic of
اگر مثل فرماندار بدره مورد بنده نوازی قرار نگیرند.
محسن تهران
Iran, Islamic Republic of
میزان حال فعلی افراد است . این سخن امام عزیز و راحل ماست که تا ابد ماندگار خواهد بود . یا علی
United States
منم جانبازم یعنی ازادم هرکار خلافیرو مرتکب بشم-پس بااین منطق روزقیامت خداوند شمرومجازات نمیکنه -منطق باحالیه
Iran, Islamic Republic of
مسولین نظام اسلامی باید سعه صدر و گوش شنوا برای درد دل مردم داشته باشند. البته چنین رفتاری از کسی که هیچ نسبتی با اسلام انقلابی نداره خیلی بعید نیست.
واقعا برای فرماندار بدره باید متاسف بود. یعنی یه پست دولتی چقدر ارزش داره که بابتش باید در نزد 80 میلیون خوار و ذلیل بشی.
فدای اون بچه بسیجی های که نه در بند پست بودند و نه در بند مقام. کوهی از صفا و صمیمیت و غیرت بودند...
حاج رضوان
Iran, Islamic Republic of
انتقاد ناپذیر و ....
Iran, Islamic Republic of
نسل فعلی برخوردهای قاطع اوایل انقلاب با اشرافیگری و طاغوت را ندیده و یادش نیست که بداند مردم برای چه انقلاب کردن. این نسل تا چشم گشوده مسوولین را در حال جدل بر سر قدرت و ثروت دیده و آقازاده ها را بدنبال بازگرداندن دوران طاغوت و اشرافیگری. پس نمیتوان بر اکثریت جوان خرده گرفت اگر خیال کنند اصولآ پیامبران آمده اند تا شیوه های مال اندوزی و اشرافیگری را تعلیم دهند و مردم برای پورشه و کاخ انقلاب کردند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
اینطور نیست.
Iran, Islamic Republic of
وقتی انقلابی ها حول محور توحید در جهت آرمانهای والا سازماندهی نشوند.
طاغوت آنانرا دوره کرده حول محور باطل در جهت استثمار جوامع سوق میدهد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
معمولاً افراد قیاس به نفس می کنند. آقای وزیر نیز موضوع حقوقهای نجومی را با همین روال بررسی می کند و واقعاً از نظر ایشان نجومی نیست! این اشکال به دولت و بعد مجلس بر می گردد که انتخابشان و تاییدشان اشتباه بوده است. نه فقط وزیر بهداشت که در خصوص بسیاری از وزرا چنین است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
من فکر می کنم با توجه به سوابق ایشان باید کمکش کرد تا اشتباهاتش را تصحیح کند عذر خواهی ایشان نشانی از روحیه انقلابی است برایش دعاکنید حیف است دچار سقوط شود
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام طرح تحول سلامت که از جیب پزشکان برقرار هست همسرم پزشک خانواده هست و از ماه مرداد کارانه پرداخت نشده و بیمه میگوید که دولت به ما پول نمی دهد
Iran, Islamic Republic of
میلیاردر فقط دلش به حال میلیارده تو حسابش و بقیه میلیاردر ها میسوزه! غیر از اینه؟
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس کی میخواهند بفهمند که وزیر بهداشت نباید دکتر باشد؟ در اکثر قریب به اتفاق کشورها وزرای بهداشت دکتر طب نیستند و این بیدلیل نیست.