پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱۷
۴۷
مصوبه عجیب مجلس درباره قانونی شدن حقوق های نجومی

کدامیک از این مدیران نخبه هستند که حقوق نجومی بگیرند؟

پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 505606
مهم ترین مصوبه در میان این مصوبات بالاتر بردن سقف حقوق برای مدیران است که در واقع به طور قانونی و توسط مجلس شورای اسلامی حقوق های نجومی را باز می گرداند.
کدامیک از این مدیران نخبه هستند که حقوق نجومی بگیرند؟
به گزارش جهان نيوز درچند روز گذشته در مجلس شورای اسلامی چندین مصوبه تصویب شده است که می توان گفت هر سه به ضرر مردم و طیف فقیر جامعه بوده و از سوی دیگر برخی از این مصوبه دوباره خاطره حقوق های نجومی و خطر آن را زنده کرده است.

مصوبه اول با ایراد شورای نگهبان و به بهانه خروج نخبگان تصویب شده و بر اساس آن سقف پرداختی مدیران تا 24 ملیون تومان در ماه افزایش یافته است. 

 مصوبه دوم حذف مرخصی تشویقی فرزند دار شدن مردان از دو هفته به سه روز است. مصوبه سوم نیز حذف بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار است. 

مهم ترین مصوبه در میان این مصوبات بالاتر بردن سقف حقوق برای مدیران است که در واقع به طور قانونی و توسط مجلس شورای اسلامی حقوق های نجومی را باز می گرداند.  ماجرا از این قرار است که شورای نگهبان با این استدلال که تعیین سقف دریافت حقوق و مزایا برای مقامات باعث خروج نخبگان از دولت می شود فلذا مدیران هم از قانون سقف حقوق 24 میلیون تومانی معاف می شوند!

این در حالیست که سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم در این زمینه گفته است: با ایراد شورای نگهبان و این استدلال که تعیین سقف برای پرداخت حقوق مقامات و دستگاه‌های اجرایی باعث خروج نخبگان از دولت می‌شود، مدیران هم به عنوان گروه پنجم به استثنائات اضافه شدند و بر این اساس مدیران هم می‌توانند تا ۶۰ درصد بالاتر از سقف تعیین شده برای حقوق و دستمزد مقامات و دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت کنند. 

اما این استدلال در شرایطی که بسیاری از بانک ها وضع خوبی ندارند، صنعت خودرو تنها با وام های کلان و رانت های دولتی می تواند به حیات خود ادامه دهد، صنعت در رکود رفته و اقتصاد معطل مانده است و واردات همچون گذشته رونق دارد کمی عجیب به نظر می رسد. چرا که نخبه در این عرصه ها قاعدتا به کسانی گفته می شود که بتوانند با امکانات کم تحولات و نتایج بزرگی را به ارمغان بیاورند.

مدیرانی که صندوق های بازنشستگی و بانک ها و شرکت های مادرتخصصی کشور را ورشکسته کرده اند، از کدام لیک برتر مدیریتی در جهان پیشنهاد کار دارند که نجومی حق مدیریت می دهیم تا چند دهه دیگر هم رانتی برایمان کشور را اداره کنند؟ بهتر نیست که اگر این نخبگان واقعا این قدر هواخواه دارند به آن ها اجازه دهیم خارج شوند و در همان جایی مشغول شوند که بهتر کار می کنند؟ 

اگر مدیریت در ایران مطابق با فرمایش امام و رهبری به معنای مسئولیت و کار حداکثری برای جلب رضایت الهی است، چرا مطابق با تفاسیر لیبرالیستی برای خدمت به مردم استاندارد سرمایه سالارانه تعیین می کنیم؟سمت علی(ع) حقوق نجومی نمی دهند، کار شبانه روزیست و امید به عنایت حضرت حق! سمت معاویه بی حساب می بخشند و مدیر می خرند! همه در انتخاب آزادند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


😔
Iran, Islamic Republic of
ازماست که بر ماست ،که به اینجور نمایندگانی رای میدهیم.😔
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
برحی گمان میکنند همه مدیران نخبه هستند؟؟!!!1
Iran, Islamic Republic of
قبلا فکر می کردیم مشکل اصلی دولت است حالا فهمیدیم مشکل اصلی از مجلس است.
البته از مجلس دولتی بیشتر از این هم نباید انتظاری داشت.
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی رو نفر اول گفته
از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
خروج نخبگان از دولت؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اینها اقازاده و نور چشمی هستند این قانون سرپوش گذاشتن و تطهیر نحوه انباشت ثروت غیر قانونی و ظالمانه انها است
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اگر مدیران لایقی بودند دلمان نمی سوخت.اینها بابت کدام شق القمر حقوق دریافت می کنند. کدام یک از مشکلات جامعه ومردم را حل کرده اند. ؟
Iran, Islamic Republic of
این نمایندگان این حقوق ها برای خودشان ودوستانشان تصویب کردند چون دوستانشان که ور دولت هستند به اینها وعده دادن که بعد از نمایندگی انها را در پست های مودیریتی مشغول بکار کنند واقعا حرامشان باشد که اینقدر به چپاول بیت المال مشغولند وجنبه قانونی به ان دادن وکارمند بیچاره باید با حقوق یک روز مدیر یک ماه را سرکند
وری
United States
اگر نمایندگان می پذیرند که کار خوبی کرده اند برای تصویب این قانون اسامی کسانی که رای مثبت داده اند را اعلام کنند یااینکه شاید این قانون برای اینده خودشان است
شادی
باسلام مدیران نخبه خانم ابتکار ،، وزیرراه اقای اخوندی،وزیر صنایع خیلی نخبه اند
Iran, Islamic Republic of
آخوندی در مجلس گفت که فرزندش دانشمند است !!!!!!!
پس حتما باید ده برابر پدرش حقوق بگیرد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام واقعا چرا مجلسی که خودرا اسلامی میداند چرا باید چنین قانونی تصویب کند مگرغیراین است که یک مدیردرنظام اداری ما فقط کارش امضاکردن بخشنامه وشرکت درجلسات مختلف وسخنرانی بیشترنیست کاراصلی روزیر دست ها انجام میدهندحالا این آقا بایدحقوق نجومی دریافت کند
Iran, Islamic Republic of
بعید می دونم این نماینده ها خودشون اسلامی بدونن نمایندگانی که تلاش می کنن خانمی را به مجلس بیارند که حجاب رو که در قران به اون تاکید شده را قبول نداره
Iran, Islamic Republic of
اینها همه در راستای همان "اصلاحات!" است.
یعنی بگردید هرجا نفوذی نبود بیاورید بگذارید.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
مدیرانی که با زد و بند و پارتی بازی به مدیریت می رسند چه نخبه ای هستند؟ مدیری که به دلیل بودن در ستاد فلان نامزد و رای آوری آن نامزد، به پست مدیریت می رسد کجا نخبه هست؟ مدیری که درس مدیریت نخوانده و الفبای مدیریت را هم نمی داند، نخبه هست؟
Iran, Islamic Republic of
مدیری که بدلیل حضور در ستاد انتخاباتی ... بدون هیچ سابقه مدیریتی جای یک مدیر نخبه کارکن و وقت گذار رو غصب میکنه حالا هم باید حقوق 24 میلیونی بگیره یا للعجب
Iran, Islamic Republic of
زحمات یک اداره رو کارمند وکارگر بکشندآنوقت مدیر نخبه ونجومی شود اینمجلس باید به توپ بست درضدیت کامل با مردم و.رهبری برخی ازاین افراد به دروغ خود را اصول گرا و مدافع ملت معرفی کردند
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه غالب مدیران نه تنها نخبه نیستند بلکه یک عده آدم بی خاصیت و مفت خور هستند که فقط پست ها را اشغال کرده اند
Iran, Islamic Republic of
خدایا پیش پای ما مسیری قراربده که درست انتخاب کنیم اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین .
واقعا این اقایان باسرعت باور نکردنی قوانین مربوط به اسایش خود را تصوب کرده وبه هم نان قرض می دهند.
یاعلی مدد
علی
Iran, Islamic Republic of
کسا نیکه با پول وارد مجلس شده اند فقط فکر منافع خود و افراد وابسته هستند نه بفکر عموم مردم که ملت باید انها را بشناسد و دست انها را از ورود به منا صب مهم وحساس ذز اینده کو تاه کند
گزازيج
Iran, Islamic Republic of
مديراني كه درحال حاضرمي بينم 90% .... اند يك مدير نخبه فرهيخته است هيچگاه دنبال سوءاستفاده نيست .يك مديرنخبه ،بزرگوار ،متشخص ،بافرهنگ ،باوجدان است .مديران پخمه ،زيرآب زن ،فضول ،سوءاستفاده گر وپرادعااست وبي خاصيت هستند چون فكرمي كنند اگرجامعه به شايسته سالاري برسد ،ديگر جاي براي نشونماي آنان نيست درنتيجه ازفرصت بدست آمده نهايت سوءاستغاده را مي كنند .نمونه شان رادردولت .... مي بينيم
حامد
Iran, Islamic Republic of
دانشجوی ترم آخر دکتری فیزیک . کارشناس ارشد فیزیک . آموزگار آموزش و پرورش. قاری قرآن. نفر اول مسابقات قرآن دانشگاه برجسته دولتی. برگزیده مرحله اول المپیاد فیزیک. سابقه ی دانشجوی ممتاز در دوران تحصیل. سی و یک سال دارم. حقوق یک میلیون و دویست هزار تومان. اقساط 380 هزار تومان . دوچرخه هم ندارم. هیچ پس اندازی هم ندارم.
من نخبه نیستم؟ باشه نیستم.
اما آیا مدیرانی که بانک ها را ورشکسته کرده اند. وزیرانی که کارخانه ها را تعطیل و کارگران را بیکار کرده اند. مدیرانی که نتیجه کار آنها پراید و هوای آلوده است. اینها نخبه اند که باید 24 میلیون بگیرند؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
باسلام بدبختی شما در اینجاست این مزایا را داری والا شما اگر اینارو نداشتی میتونستی جزئ نخبگان قرار میگرفتی وحقوقت هم چند میلیونی میشدی
Iran, Islamic Republic of
اگر قرارست خواص حقوقهای نجومی بگیرن
باید بتوانند پروژه های اقتصاد مقاومتی را هم اجرایی کنند. در غیر اینصورت در پایان دورانشان نصف حقوقها را پس دهند یا بنوعی مواخذه شوند.
Iran, Islamic Republic of
شاید از نظر شما نخبه نباشن اما از منظر سلطه جهانی که نخبه هستن.
Iran, Islamic Republic of
با این کار تیر خلاص رو به اعتماد عمومی می زنند و تیشه آخر رو به ریشه هاشون!!!!! یادشون رفته .... هم همین غلطها رو می کرد و اون رو قانونی می دونست غافل از اینکه مردم یک روزی صبرشون لبریز می شه و تومارش رو در هم پیچیدند!!!!! مسئولان عزیز بترسید از روزی که مردم صبرشون لبریز شه!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ازماست که بر ماست ،که به اینجور نمایندگانی رای میدهیم
خدا به داد مردم برسد
به راحتی تمام اصول انسانی وشرعی نادیده گرفته می شود.
Iran, Islamic Republic of
مگه مدیران چیکار میکنن، تو تابستون جلو کولرسردوخنک تو زمستان کنار بخاری هستند اصلا یه ذره عرق میریزند آیا این پولها حلال است؟فشارکار رو کارگران هست که تو سرما و گرما عرق میریزندباید به اینا رسید نه به مدیران ،آقایان و خانمهای خانه ملت.
Iran, Islamic Republic of
باسلام اینا این کارو میکنند که حقوقاشون چندصدمیلیونیه اگر این کارم نکن باید منتظر حقوق هاشون میلیادری باشه
Iran, Islamic Republic of
اینها همان کسانی هستند که من وتو شناسنامه هامون برداشتیم رفتیم توی صف ایستادیم ورای دادیم تا از حق وحقوقمان دفاع کنند .تادیگر گور خوابی نباشد .دوره گردی نباشد عدالت را اجرا کنند .واقعا شرم خیلی راحت حقو قهای نجومی را قانونی می کنند نمی دانم چرا مراجع محترم ساکت هستند.
علی
Iran, Islamic Republic of
این مجلسی ها فکر اینده خودشان هستند که از چنین لا یحه ای حمایت کردند
Iran, Islamic Republic of
093 263:
به عنوان هیات علمی یکی از دانشگاه های درجه یک ایران، هرگز حاضر نیستم حقوق من بیش از افزایش حقوق بقیه کارکنان ( اعم از کارمند و کارگر) افزایش پیدا کنه و امیدورام مدیران نجومی بگیر( نظیر صفدر حسینی) و اعضای خانواده هاشون (مثل فاطمه حسینی صاحب صرافی) بیان یه سری به حاشیه نشینان بزنن و بعد برن اون حقوق های نجومی رو خرج کنن...به خدا خجالت داره... اگه دین و ایمان ندارین و آزاده نیستین، لااقل به فکر آینده باشین و همین دو روز رو نگاه نکنین.. اگه این قشر نجیب مستضعف حاشیه نشین که ده ها میلیون نفر هستن و تا الان بخاطر اسلام و انقلاب سکوت کردن بخوان شورش کنن، هیچ نیرویی دیگه قادر نیست امنیت این کشور رو تامین کنه...آخه حرص و آز تا کجا؟؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
استاد عزيز. نفرماييد مديران نجومي بگير، بفرماييد سرمايه هاي نظام.
از شما كه تحصيل كرده هستي بعيده!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کسانیکه از اینهمه فقر و بیکاری شرم نمیکنن و فقط بفکر حقوقای نجومی خودشون هستن لابد که امنیت کشور هم براشون مهم نیست و سربزنگاه آماده فرارن. وقتی هم که در برن صاف میرن به سلطه میگن برو ایران رو بزن. نجومی بگیر که وجدان و وطن نداره. میلیونها نخبه تر از اینها داریم که دلسوز کشور و انقلابه و حاضر هم نیست حقوق نجومی بگیره. این قبیله نجومی ها ذره ای ایمان و انصاف هم ندارن. یعنی دیگه از انسانیت ساقط شدن بسکه حرص مال دنیا میزنن. جز اینه؟
محمد غ
Iran, Islamic Republic of
اینها واقعا نخبه هستند,می دانی چرا؟ چون توانسته اند سر من و شما را شیره بمالند و مدیر شوند,تازه, ان هم در روز روشن,ان هم در حکومت اسلامی .من یاد عمروعاص در فیلم امام علی(ع) می افتم.
Iran, Islamic Republic of
مردم و سیاسیون حزب اللهی ها نباید دست روی دست بگذارند
Iran, Islamic Republic of
مدیران نخبه را که یا عزل کرده اند و یا ....
Iran, Islamic Republic of
همی گفت مجلس به صد آب و تاب
که طاغوت بنشسته بر سفره انقلاب
چنان میخورد پنبه دانه به خواب
چریدن تو گویی که دارد صواب
Iran, Islamic Republic of
از مجلسی که اکثر نمایندگانش مثل فاطمه حسینی ( صاحب صرافی) دختر صفدر حسینی ( مدیر نجومی بگیر) هستن، بیش از این هم انتظار نمیره...همانگونه که فاطمه حسینی قبلا گفته، اینا به خیال خودشون دارن "حقشون" رو از سفره انقلاب برداشت میکنن، 24 میلیون که چیزی نیست!!! متاسفم برای اون جوونهایی که به امید بهبود شرایط، رفتن به لیست امید رای دادن....اگه روحانی دوباره رای بیاره فکر کنم اینا ادعای سلطنت و نجیب زادگی موروثی میکنن و مثل زمان قاجار به نوزادان خاندانشون هم حقوق میدن...
ناظر
Iran, Islamic Republic of
لیست امید ناامیدمان کرد
Iran, Islamic Republic of
ناامید نشو اینها همه آزمونیست که امیدمان نه بر لیست امید که تنها به خدا باشه.
Iran, Islamic Republic of
دختر صفدر نخبه است میگی نه برو از نوبخت بپرس که میگه باباش (صفدر) و امثال وی ذخیره نظامند . ضمنا حسین فریدون هم دانشمند نخبه ذخیره نظام است .
Iran, Islamic Republic of
....
بازنشستگی خانمها چه شد
.... سر نمایندگان با این تصمیم شون
چرا با این طرح را ادامه ندادن
United States
باید نابغه ونخبه باشی تاهزاران ملیارد ازبیت الحال مسلمین چپاول کنی وجلسات گوناگون مبارزه بافسادم دایرکنی هیچوقتم نتونن محاکمت کنن -ایا این کارهرکسی.هرگز نخبه نباشی نمیتونی همچین مدیرتی داشته باشی-بلکه باید گفت اقایان نایغه هستند وذخائرنظام عدالت پرورند-الحقکه برای مسلمانانجهان الگوی قشنگی دروست کردیم
Iran, Islamic Republic of
نخبه بودن این مدیران را باید با شرایط اقتصادی فعلی سنجید. اگر این ها نخبه بودند چرا شرایط اقتصادی ما این چنین است. اگر همین کارمندهای عادی را جای اینها بگذارند وضع اقتصادی ما خیلی بهتر می شود.
حسین
Iran, Islamic Republic of
نخبه با کمی اغماض شباهت زیادی به پخمه دارد. اینها در واقع پخمه هستند لیکن به دلیل اینکه ادبیاتشان ضعیف بوده در خواندن دچار لکنت شده اند. شما ببخیدشان بنده های خدارا.