پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱
اخبار برگزیده استان‌ها

اقتصاد مذاکراتی بزرگترین رقیب اقتصاد مقاومتی/ گرفتن پول زور در ادارات یزد/ سران فتنه افرادی مومن، مقید و وفادار به نظام بوده اند!

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 505206
همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
اقتصاد مذاکراتی بزرگترین رقیب اقتصاد مقاومتی/ گرفتن پول زور در ادارات یزد/ سران فتنه افرادی مومن، مقید و وفادار به نظام بوده اند!
گروه استان‌های جهان نيوز:  در راستای کمک به تحقق عدالت رسانه‌ای برای همه استان‌های کشور و همچنین با توجه به اخبار و گزارش‌های بسیار خوبی که در رسانه‌های محلی در مناطق مختلف کشور تولید می شود، از این به بعد روزانه برگزیده ای از اخبار استان ها تقدیم به خوانندگان محترم جهان نيوز خواهد شد.

همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.

به گزارش جهان نيوز، برگزیده امروز اخبار استان‌ها به نقل از منابع محلی به شرح ذیل است:
 
*مرکزی/ اقتصاد مذاکراتی بزرگترین رقیب اقتصاد مقاومتی

حجت‌الله عبدالملکی اقتصاددان و کارشناس اقتصاد مقاومتی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه فنی امیرکبیر اراک گفت: مبارزه با تحریم های داخلی آغاز اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی به حساب می آید.
عبدالملکی در ابتدا با اشاره به ماهیت و تعریف کلی از اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی ، اقتصادی است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی بتواند به اهداف خود برسد و مسیر خود را ادامه بدهد.

تنها ۲۰ درصد تحریم‌ها عامل خارجی دارد
وی با بیان اینکه اقتصاد کنونی کشور دارای ابعاد داخلی و خارجی است، گفت: اقتصاد مذاکراتی بزرگترین رقیب اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و این در شرایطی است که تنها ۲۰ درصد تحریم های کشور عامل خارجی دارند.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی در ادامه با اشاره به دیدگاه های غلط نسبت به اقتصاد در کشور گفت: دو دیدگاه غلط در کشور وجود دارد یکی اینکه همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های خارجی است، ثانیاً با مذاکرات تحریم های خارجی بر طرف خواهد شد!

عبدالملکی با اشاره به اینکه حجم تحریم های قبل از سال ۸۹ و بعد از آن اصلاً با هم قابل مقایسه نیستند، افزود: جریان بیداری اسلامی و افزایش سرعت انقلاب اسلامی در تمدن سازی از یک طرف و جریان فتنه ی سال ۸۸ از طرف دیگر از دلایل اصلی افزایش حجم تحریم های دشمن از سال ۸۹ به بعد به حساب می آید.

تحریم‌های خارجی فلج کننده اقتصاد ایران نیست
وی در ادامه گفت: به گفته ی بسیاری از کارشناسان غربی تحریم های خارجی هیچگاه نمی تواند اقتصاد ایران را فلج کند چرا که آنها اعتقاد دارند اقتصاد ایران بسیار بزرگ و پرظرفیت محسوب می شود و از آن طرف مردم ایران نیز پرتوان، خلاق و پرتلاش هستند.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی با انتقاد از کسانی که عامل مشکلات اقتصادی را تحریم های خارجی عنوان می کنند، اظهار کرد: ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ما عامل داخلی دارد ولی سیستم آموزشی و رسانه ای کشور هیچگاه به مردم این پیام را صادر نکردند که تحریم ها نمی تواند اقتصاد ایران را از پای در بیاورد.

منبع: نسل فردا
 
*گیلان/ کاری نکنید ایام عید عرق شرم بر پیشانی پدران بنشیند

در روزهای اخیر بسیاری از فرهنگیان گیلانی و ماسالی از عدم پرداخت معوقات خود گلایه کرده اند.

یکی از فرهنگیان بازنشسته ماسالی در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز گفت: فرهنگیان بازنشسته سال 88 آموزش و پرورش ماسال بعد از سی سال کار و گچ خوردن هنوز بخشی از پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده اند.

وی افزود: هیچ کدام از مسئولین در این خصوص پاسخگو نیستند در حالی که بازنشستگان بعد از سال 88 تمام حق و حقوق خود را دریافت کرده اند. با حقوق زیر یک میلیون چهار صد هزار توامن و دریافتی سیصد هزار تومان با لی قسط و نوه و بچه چه میتوان کرد؟

یکی از کارمندان ستادی آموزش و پرورش گیلان نیز با اشاره به احادیث در خصوص پرداخت حقوق کارگر پیش از خشک شدن عرقش گفت: الان 8 ماه است که هیچگونه مبلغی بابت اضافه کار دریافت نکرده ایم. در حالی که استان های دیگر چندین ماه بیشتر از گیلان دریافت داشته اند.

وی افزود: با این شرایط نه تنها عرق کارمان خشک شده بلکه عرق شرم و نداری شب عید در قبال خانواده بر پیشنانی پدران خانواده نشسته است.

یکی دیگر از فرهنگیان شهرستان ماسال در این خصوص به خبرنگار ماسال نیوز گفت: اگر این اضافه کار همین ماه پرداخت نشود می رود در 8 ماه و طبیعتا جز معوقات محسوب شده و مثل سایر معوقات به زمانی نامعلوم موکول می شود.

گفتنی است پیش از این نیز در آستانه شب یلدا در حالی که شاغلین آموزش و پرورش در انتظار دریافت زودتر حقوق برای برپایی جشن شب یلدا بودند، حقوق این ماه چند ماه دیرتر و در ماه بعدی پرداخت شد.

منبع: ماسال
 
 *یزد/ گرفتن پول زور در ادارات یزد

به نظر می رسد در استان صنعتی یزد علاوه بر رکود، عملکرد مسئولین نیز بر تشدیدشرایط سخت اقتصادی تولیدکنندگان افزوده است و اغلب صنعتگران از عدم حمایت مسئولین و بوروکراسی های اداری نیز به ستوه آمده اند.

یک سرمایه گذار غیریزدی با گلایه از مسئولین استان یزد گفت: برای اجرای طرح توسعه یکی از بزرگترین برندهای معروف کشور استان یزد را به دلیل هزینه‌های لوجیستیکی انتخاب کردیم اما شرایط به گونه ای رقم خورده است که اگر هزینه نکرده بودم پا در یزد نمی گذاشتم.

وی توضیح داد: شرکت های حاضر در منطقه ویژه اقتصادی باید طرحی به نام ارزش افزوده داشته باشند که در شورای عالی مناطق به تصویب رسیده و به گمرک ابلاغ شود تا بتوان محصول تولیدی را از منطقه ویژه اقتصادی خارج کرد. طرح مربوطه را به طور دقیق آماده کرده و به مسئولین مربوطه تحویل داده ایم اما هنوز پس از گذشت چند ماه هنوز به آن رسیدگی نکرده اند و متاسفانه علی رغم انجام همه مراحل قانونی، تولیدات شرکت دپو می شود و امکان فروش وجود ندارد.

این صنعتگر با اشاره به اخذ هزینه های اضافی در ادارات یزد گفت: علی رغم آن که تمام مراحل نوشتن و تنظیم طرح را خود شرکت انجام داده است اما شرکت شهرک های صنعتی یزد بدون استناد به هیچ مصوبه، بند و دستورالعملی هزینه گزافی را از شرکت اخذ کرد. مدیران استان یزد توضیح دهند بر چه اساسی این هزینه را از تولیدکنندگان اخذ می کنند.

 وی با اشاره به ظرفیت بالای کارخانه اظهار داشت: با توجه به سابقه دیرینه در این کار و حجم سرمایه گذاری بالایی که انجام داده ایم توان تولید بالا با اشتغال زایی برای بیش از 150 نفر را داریم اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری مسئولین اکنون با 20 کارگر مشغول به کار هستیم. به دلیل وجود هزینه های بالای حمل و نقل برای شرکت به صرفه بود طرح توسعه در مرکز کشور اجرا شود و با توجه به این که یزد تقریباً در مرکز ایران قرار دارد و به داشتن نیروی کار خوب و با وجدان مشهور است این استان را انتخاب کردیم اما متاسفانه از روزی که به یزد آمده ایم هیچ همکاری با ما نشده است.کارخانه ای با 12 میلیارد سرمایه گذاری نزدیک به هفت ماه است که درگیر یک طرح پنج صفحه ای است.
این ها همه حاکی از آن است که اصلا تولید مهم نیست و همه حرف ها در حد شعار است. اگر من یک زیر پله در تهران می گرفتم خیلی راحتتر کار می کردم و این مشکلات را نداشتم.

منبع: عصر فرهنگ
 
*اصفهان/ تغییر فرماندار یک حرکت خودسرانه از سوی وزیر کشور بود

حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون تغییر فرماندار اصفهان اذعان کرد: این امر را شدیدا محکوم می‌کنیم چراکه فضل الله کفیل فرماندار محبوب و خدمتگذار، همراه با دولت و آشنا به منطقه بود.

وی افزود: تغییر فرماندار در آستانه انتخابات یک تغییر غیرمنطقی بود که هیچ استدلالی جز مسائل سیاسی نمی‌پذیرد و این امر یک خسارت برای انتخابات اصفهان خواهد بود.

حجت الاسلام سالک در رابطه با عدم هماهنگی مسئولان ذی‌ربط با نهادهای قانونی برای این تغییر سیاسی اظهار کرد: این تصمیم توسط وزیر کشور و مسئولان رده بالاتر انجام گرفته‌ و همه امر به وزارت کشور مربوط می‌شود.

وی در پایان در راستای وظایف خود به عنوان یک نماینده مجلس پیرامون حفظ و حراست از حقوق مردم عنوان کرد: ما نمایندگان مجلس علاوه بر اعلام مواضع در مصاحبه های عمومی به وزیر کشور و آقای جهانگیری اعتراض خود را به صورت مستقیم انعکاس دادیم و پیگیر بررسی این ماجرا خواهیم بود.

منبع: ندای اصفهان
 
*کهگیلویه و بویراحمد/ سران فتنه افرادی مومن، مقید و وفادار به نظام بوده اند

آرش محمدی، مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که آشتی ملی را عنوان کردند چه کسانی بودند، گفت: من که اطلاعی نداریم این افراد چه کسانی هستند اما ما حجت نهایی را فرمایشات رهبری می دانیم.

وی تصریح کرد: افراد و بزرگانی که این بحث را مطرح کردند با این نیت خوشبینانه آن را عنوان کردند چرا که لازم است در این مقطع و پیچ تاریخی بیشتر همدیگر را حمایت کنیم تا مخالفان از  بیرون کشور افکار و ایده های ما و به خصوص نسل جوان را تحت تصرف قرار ندهد.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه که مقام معظم رهبری فرموده است که مردم ما با سران فتنه 88 و حصر قهر هستند، شما نظرتان چیست؟ که وی اینگونه جواب داد و تصریح کرد: بنده در مورد فتنه 88 عامل اصلی و موثر تأثیر گذار را توطئه خارجی میدانم و تا زمانی که قانون اساسی جرم فردی را مشخص نکرده است نمی توانیم در مورد آن قضاوت کنیم، البته رهبری تا به الان مصداقی در مورد فتنه 88 از فردی نام نبرده است.

مومن نسب تصریح کرد: آنطور که شما می فرمایید که مقام معظم رهبری سران فتنه را افرادی که در حصر هستند نام برده است، اینطور نیست که گفته باشد آقای کروبی و میر حسین موسوی، رهبری فرمود من از فتنه گر بیزارم و شما بفرمایید فتنه گر چه کسانی هستند؟

وی ادامه داد: من یه انسان هستم که نماز می خوانم و بالاخره باید یه حرفی را بزنم که وجدانم قبول کند، الان در مورد این بحث نه قاضی هستم که اظهار نظر کنم و نه پرونده این افراد در حوزه کاری بنده تحت رسیدگی است که بخواهم نظری بدهم .

این فعال اصلاح طلب گفت: من اصلاح طلب هستم و تا به آخر اطلاح طلب خواهم ماند.وی در پاسخ به این سوال که افراد در حصر چه کسانی هستند؟ افزود: سران حصر افرادی مومن، مقید و وفادار به نظام بوده اند و ما تا زمانی که حکمی بر علیه آنها صادر نشوند آنها را به عنوان افراد این جامعه می شناسیم.

مومن نسب در پایان اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری و مرجع قضایی صالح حکم بر علیه آنها صادر کرد و با همه الزامات نظام و قانون اساسی اثبات کند ما تابع فرامین مقام معظم رهبری هستیم، اما در عین حال مقام معظم رهبری تا به الان مصداقی در مورد افراد داخلی صحبت نکرده است.
منبع: صبح زاگرس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در خصوص گلایه از مسوولین در یزد باید بگویم خود یزدیهای اصیل هم اکثرآ به همین دلایل فراری شده اند و مسوولین اکثرآ یزدی نیستند و به اوضاع شهر و شهروندان چندان اهمیت نداده اند. یزد بیشتر شبیه شهری در گروگان اغیارست و این لایق یزد نیست.