پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۶

​رپورتاژ روزنامه اصلاح طلب برای همسر مفسد اقتصادی؟/ از انتقاد شدید تا آگهی تبلیغاتی یک روزنامه

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 505056
یکی از جنجالی ترین اخبار مرتبط با دستگیری رامین و اظهار نظرهای افشار پیرامون این مساله زمانی بود که روزنامه اعتماد از روزنامه های حامی دوم خرداد و به مدیر مسئولی الیاس حضرتی نماینده مجلس در خبری با عنوان بدهي هشت ميليارد توماني و تصاحب يك شركت دارويي توسط يك آقازاده درباره تخلفات یاسین رامین گزارشی نوشته و تاکید کرده بود که يكي از شركت‌هاي جمعيت هلال‌احمركه در آلمان در زمينه واردات دارو به ايران فعاليت مي‌كرد، شركت رشد بود كه در دولت دهم، فردي براي ساماندهي آن شركت عازم آلمان شد اما نتيجه اين ساماندهي، ظاهرا تصاحب شركت توسط وي و انتقال سهام به نام او شد.
​رپورتاژ روزنامه اصلاح طلب برای همسر مفسد اقتصادی؟/ از انتقاد شدید تا آگهی تبلیغاتی یک روزنامه
گروه سیاسی جهان نيوز: یاسین رامین نه تنها به واسطه شغل و اظهار نظرهای جنجالی پدرش بلکه به خاطر ازدواج و نیز دستگیری اش بارها به صدر اخبار آمد و همسر وی مهناز افشار نیز گاه مجبور به دفاع از خود در برابر انتقاداتی می شد که به ازدواج او و نیز دستگیری شوهرش می شد.

یکی از جنجالی ترین اخبار مرتبط با دستگیری رامین و اظهار نظرهای افشار پیرامون این مساله زمانی بود که روزنامه اعتماد از روزنامه های حامی دوم خرداد و به مدیر مسئولی الیاس حضرتی نماینده مجلس در خبری با عنوان بدهي هشت ميليارد توماني و تصاحب يك شركت دارويي توسط يك آقازاده درباره تخلفات یاسین رامین گزارشی نوشته و تاکید کرده بود که يكي از شركت‌هاي جمعيت هلال‌احمركه در آلمان در زمينه واردات دارو به ايران فعاليت مي‌كرد، شركت رشد بود كه در دولت دهم، فردي براي ساماندهي آن شركت عازم آلمان شد اما نتيجه اين ساماندهي، ظاهرا تصاحب شركت توسط وي و انتقال سهام به نام او شد. تنها شركت باسابقه سازمان هلال‌احمر كه در آلمان فعال بوده، شركت رشد است كه در سنوات اخير پس از تصاحب، غيرفعال شده و عملا براي اين سازمان كاري نكرده است. شركت رشد ارزش ميلياردي دارد و داراي سابقه فعاليت دارويي طولاني است.

خبر اوليه تخلف در اين شركت را در سال 94 دبيركل جمعيت هلال‌احمر داد.  رئیس هلال احمر نیز به فارس در این زمینه گفته بود جمعیت هلال احمر تعدادی تجهیزات پزشکی از یک شرکت خارجی به مبلغ 2 میلیون یورو خریداری کرده بود که این مبلغ را به شرکت رشد داد تا به عنوان واسطه به شرکت فروشنده تحویل دهد اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که از «ی.ر» طلبکار هستیم چرا که هنوز در دادگاه این موضوع را اثبات نکرده‌ایم و فعلاً عنوان اختلاف حساب به آن داده‌ایم.

افشار نیز با لحنی طلبکارانه درباره این خبر به روزنامه اعتماد نوشته بود که  از اين خيالپردازان مي‌خواهم ظرف يك هفته اگر مدركي دارند منتشر كنند تا من نيز آگاه و همراه آنها شوم وگرنه پس از يك هفته بدون هيچ شوخي و مدارايي اين‌بار سكوت نخواهم كرد و هر خبر كذب و دروغي را تا حكم نهايي دادگاه دنبال و اعاده حيثيت خواهم كرد. با این حال شوهر مهناز افشار دستگیر شد و هم چنان ماه هاست که در بازداشت است و هم چنان خبری از تعیین تکلیف وضعیت وی مشخص نشده است.

اما نکته جالب در این میان تغییر موضع جالب روزنامه اعتماد است که پیش از این مدیر مسئول آن به گرفتن پول از شهرام جزایری نیز متهم بود. این روزنامه در شماره امروز خود گفتگویی با مهنار افشار انجام داده است و نه تنها هیچ اشاره ای به این موضوع نکرده است بلکه افشار نیز بدون هیچ اشاره ای به مساله دستگیری شوهرش باز هم به انتقادات همیشگی خود از مسائل سینمایی پرداخته است. سوابق الیاس حضرتی در دریافت پول از شهرام جزایری اگرچه نشان داده است که نمی توان به ضدفساد بودن وی امیدی داشت اما این چنین کوتاه آمدن حتی در مورد مواضع خود این روزنامه در این زمان کوتاه نشانه خوبی برای استقلال مطبوعات داعیه دار آزادی نیست!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *