شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۶۲
به فرهادی باز هم جایزه دادند

اصفر فرهادی سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی!

ظریف: حرف فرهادی سخن ماست
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 505047
به اعتقاد برخی منتقدین سینما، اتفاقات سیاسی همچون قانون ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورها به آمریکا منجمله ایران و ایجاد موج های رسانه ای پس از آن در دادن جایزه به اصغر فرهادی که فیلم فروشنده اش حتی جوایز مقدماتی برای اسکار را نیز دریافت نکرده بود، بی تاثیر نبوده و از این باب یک اتفاق بی سابقه در مراسم اسکار به حساب می آید.
اصفر فرهادی سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی!
هشتاد و نهمین دوره مراسم اسکار از لحظاتی قبل به میزبانی جیمی کیمل در سالن دالبی تیاتر مرکز هالیوود و هایلند لس آنجلس در حال برگزاری است.

به گزارش جهان نيوز، در این میان اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی رسید. این دومین باری است که به فرهادی جایزه اسکار می دهند.او پیش از این با فیلم جدایی نادر از سیمین توانسته بود، اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی را نیز به دست بیاورد.

تکته قابل تامل این است که فروشنده اصغر فرهادی امسال شانس چندانی برای اسکار نداشته و از فیلم های دیگر خارجی زبان به عنوان شانس اول دریافت جایزه اسکار در رسانه ها نام برده میشد.

به اعتقاد برخی منتقدین سینما، اتفاقات سیاسی همچون قانون ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورها به آمریکا منجمله ایران و ایجاد موج های رسانه ای پس از آن در دادن جایزه به اصغر فرهادی که فیلم فروشنده اش جوایز مقدماتی برای اسکار را دریافت نکرده بود، بی تاثیر نبوده و از این باب یک اتفاق بی سابقه در مراسم اسکار به حساب می آید.

در همین حال، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی پس از کسب جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۷ توسط فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی پیامی را منتشر کرد.

در این پیام که اصغر فرهادی را سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نامیده، آمده است:

"جناب آقای اصغر فرهادی

سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی

در آستانه بهار و نوروز باز هم سینمای ایران پیام‌آور شادی شد برای مردمان سرزمین خورشید و باز هم پیچید در شهرمان آواز شادمانی
این موفقیت تاریخی و بزرگ موجی از شادی و شور آفرید در همه دل‌هایی که در گوشه‌گوشه جهان زنده‌اند هنوز به عشق.

اسکاری شدن دوباره سینمای پرافتخارمان مبارک باد بر مردم ایران.

و مبارک باد بر شما که شایسته این شکوه‌اید. شاد باش و همیشه شاد باش که:

هم ظریفی، هم حریفی، هم چراغی، هم شراب

هم جهانی، هم نهانی، هم عیانی، شاد باش"

از سوی دیگر، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه در توییتر خود نوشته که به بازیگران و سازندگان فیلم فروشنده برای دریافت اسکار و ایستادن مقابل "ممنوعیت از ورود مسلمانان" افتخار می‌کند.

او نوشته است: "ایرانیان دو هزار است که  فرهنگ و تمدن را نمایندگی می‌کنند.

در همین حال، محمدجواد ظریف همچنین درباره اسکار و فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی طی یادداشتی در روزنامه ایران با بیان اینکه «حرف فرهادی سخن ماست» نوشته است:

«دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر به صلح، مدارا و امنیت نیاز دارد. در حالی‌ که جمهوری اسلامی ایران تمام همت خود را به کار بسته تا بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را که نقشی در پیدایش آنها نداشته، بی اثر و بر اهمیت تلاش‌های بیشتر در ایجاد صلح تاکید کند، دولت جدید ایالات متحده آمریکا دست به اقداماتی غیر عقلانی نظیر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به این کشور زده که اگر چه فعلا ناکام مانده و متوقف شده است اما تصمیماتی از این قبیل تنها به ایجاد چالش‌ها و بحران‌های تازه دامن خواهد زد. هر چند جمهوری اسلامی ایران و مسئولان آن همواره کوشیده‌اند چنین تصمیمات نابخردانه‌ای را بی‌ثمر کنند اما در این میان علاوه بر دیپلمات‌های کشور نقش هنر و رسالت واقعی هنرمندان را هم نباید در تحکیم و تقویت دوستی میان ملت‌ها فراموش کرد.

اصغر فرهادی، فیلمساز شناخته شده کشورمان با ساخت آثار قابل تامل در چارچوب مقررات رسمی کشور نقشی انکارناپذیر در درخشش نام ایران در جهان داشته است. تصمیم او و سرکار خانم ترانه علیدوستی برای عدم حضور در مراسم اسکار امسال و نشان دادن اعتراض‌شان به دولتمردان آمریکا سبب شد تا اثر رفتار افراطیون آمریکایی برای بسیاری از هنرمندان و دیگر ملت‌ها روشن شود. دو هنرمندی که در ایران مشغول فعالیت هستند و به شکلی دیگر سخن ملت ما را که صلح، شرافت و غیرت ملی است، منعکس کردند. حالا اتحاد کم‌نظیری را در حمایت از فرهادی و مخالفت با اراده دور از منطق دولتمردان تازه روی کار آمده آمریکا شاهد هستیم که ظاهرا هنوز نمی‌دانند جهان امروز از ممنوعیت‌ها و دیوار کشیدن‌ها عبور کرده است.

اصغر فرهادی و دست‌اندرکاران فروشنده اسکار را به دست‌آورند یا نه، دستشان خالی نخواهد بود. آنها همان حرفی را زدند که سخن ماست و آن‌ هم جست‌وجوی صلح و نفرت از کینه‌توزی و جنگ‌افروزی است. این صدا با صدای مردم جهان در برابر سیاست‌های بدخواهان یکی شده است. آنها با اطمینان و ایمان ادعاهای گزاف دولت آمریکا را برای بسیاری از مردم جهان روشن کردند که این دستاورد کمی نیست.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
دشمنان اسلام و ایران به فرهادی امید بسته اند. اونها مشغول سرمایه گذاری بر روی ایشان هستند. مطمئن باشید در آینده از اصغر فرهادی استفاده می کنند و این بزرگ کردن ایشان بی دلیل نیست. باید به هوش باشیم.
رحمان
Iran, Islamic Republic of
ایشون رو کم کم بزرگش می کنند، اونقدری که وزیر ما بهش تبریک میگه، بعد رئیس جمهور ما بهش تبریک میگه، بعد وقتی اسم او و فیلم او در بین مردم بعنوان بهترین کارگردان های جهان و بهترین فیلم های جهان نهادینه شد و اوضاع به شکلی شد که بخاطر اینکه اسم ایران در جهان مطرح شده است، هیچ شخصی جرات نقد صریح فیلم و شخص فرهادی را نداشته باشد، اونوقت مثلا پنج سال دیگر ایشان یک فیلمی می سازد که تیشه بر ریشه ی ایران و اسلام می زند.
واقعا وقتی غرب ایران اسلامی را از حقوق اساسی خود محروم می کند، کسی باورش می شود که دو بار جایزه ی اسکار را به ایران بدهد.
یادتون نرفته که یکبار هم جایزه ی صلح نوبل را به شیرین عبادی دادند. واقعا باید ساده لوح باشیم اگر ترفند این نامردها را متوجه نشویم.
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
صد در صد موافقم
ناظر
Iran, Islamic Republic of
من می خواهم یه سوال از آقای ایوبی که گفته سازنده این فیلم « سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است» بپرسم آقای ایوبی اگه من برگردم بگم این فیلم سفیر و زبان گویای خانواده تو بوده ناراحت نمی شی؟ چون وقتی داری این فیلم رو منتسب می کنی به یک فرهنگ و تمدنی که خودت هم جزیی از آن هستی و اون رو تایید می کنی آیا نمی شه چنین برداشت کرد که تلویحاً تایید کرده ای که این فیلم نماینده نزدیکان و خانواده خودت باشه؟؟
ما که ردش می کنیم و می گیم نماینده ما نیست؛ هرچند تعدادی از این افراد هستند و باید حدود الهی در موردشون اجرا بشه تا دامنه آن کاهش پیدا کنه (که همان مرگ این افراد در این دنیاست تا در آخرت هم به حسابشون رسیدگی بشه )
Iran, Islamic Republic of
با دیدن به به وچه چه یک عده آدمهای متوهم زده و جو گیر شده از دریافت این جایزه باد این حکایت افتادم:
" دو خیاط به شهری وارد شدند و پادشاه را فریفتند که ما در فن خیاطی استادیم و بهترین لباسها را که برازنده قامت بزرگان باشد می دوزیم. اما از همه مهم تر، هنر ما این است که می توانیم لباسی برای پادشاه بدوزیم که فقط حلال زاده ها قادر به دیدن آن باشند و هیچ حرامزاده ای آن را نبیند. اگر اجازه فرمایید چنین لباسی برای شما نیز بدوزیم. پادشاه با خوشحالی موافقت کرد و دستور داد مقادیر هنگفتی طلا و نقره در اختیار دو خیاط گذاشتند تا لباسی با همان خاصیت سحر آمیز بدوزند که تارش از طلا و پودش از نقره باشد.

خیاط ها پول و زر و سیم را گرفتند وکارگاهی عریض و طویل دایر کردند و دوک و چرخ و قیچی و سوزن را براه انداختند و بدون آنکه پارچه و نخ و طلا و نقره ای صرف کنند، دستهای خود را چنان استادانه در هوا تکان می دادند که گفتی مشغول دوختن لباسند. روزی پادشاه صدراعظم وزیر را به دیدن لباس نیمه کاره فرستاد. اما صدراعظم هر چه نگاه کرد چیزی ندید، از ترس آنکه مبادا دیگران بفهمند که او حلال زاده نیست، با جدیت تمام زبان به تعریف لباس و تمجید از هنر خیاطان گشود و به پادشاه گزارش داد که کار لباس به خوبی رو به پیشرفت است. ماموران عالی رتبه دیگر هم به تدریج از کارگاه خیاطی دیدن می کردند و همه پس از آنکه با ندیدن لباس به حرامزادگی خود پی می بردند، این حقیقت تلخ را پنهان می کردند و در تایید کار خیاطان و توصیف لباس بر یکدیگر سبقت می گرفتند.

تا بالاخره نوبت به خود پادشاه رسید و به خیاط خانه سلطنتی رفت تا لباس زربافت عجیب خود را به تن کند. البته او هم چیزی ندید و پیش خود گفت معلوم می شود من یکی در میان این همه حلال زاده نیستم، او هم با کمال دیرباوری و ناراحتی، ناچار وجود لباس و زیبایی و ظرافت آن را تصدیق کرد و در مقابل آیبنه ایستاد تا آن را به تن او اندازه کنند. خیاطان حقه باز پس می رفتند و پیش می آمدند و لباس موهوم را به تن پادشاه راست و درست می کردند و آن بیچاره لخت ایستاده بود و از ترس سخن نمی گفت و ناچار دائمأ از داشتن چنان لباسی اظهار مسرت نیز می نمود.

سرانجام قرار شد جشنی عظیم در شهر به پا شود تا پادشاه جامه تازه را بپوشد و خلایق همه او را در آن لباس ببینند. مردم به عادت معمول در دو سمت خیابان ایستادند و پادشاه لخت با آداب تمام ، با آرامش و وقار از برابر آنها عبور می کرد و دو نفر از خدمه دربار دنباله لباس را در دست داشتند تا به زمین مالیده نشود و درباریان، رجال، امیران و وزیران نیز با احترام و حیرت و تحسین پشت سر پادشاه در حرکت بودند و مردم نیز با آنکه هیچ کدامشان لباس بر تن پادشاه نمی دیدند، از ترس تهمت حرامزادگی غریو شادی سر داده بودند و لباس جدید را به پادشاه تبریک می گفتند.

ناگاه، کودکی از میان مردم فریاد زد :« این که لباس به تن ندارد، اپن چرا لخت است؟» هرچه مادر بیچاره اش سعی کرد او را از تکرار این حرف منصرف کند نتوانست. کودک دوباره به سماجت گفت :« چرا پادشاه برهنه است ؟» کم کم یکی دو بچه دیگر نیز همین حرف را تکرار کردند و بعضی از تماشاچیان با تردید این حرف را برای هم نقل کردند و دیری نگذشت که جمعیت یکپارچه فریاد زد که «چرا پادشاه لخت است» و چرا ... و چرا ...
اینک تمدن غرب چنین وانمود می کند که می خواهد برای انسان لباس بدوزد. اما در حقیقت به جای آنکه لباس برتن او کند، او را برهنه ساخته است و هیچ کس جرأت نمی کند فریاد بر آورد که لباسی در کار نیست و حاصل این همه مد و پارچه و چه و چه، برهنگی انسان است. همه می ترسند که مبادا خیاطان حقه بازی که زر و سیم را برده اند و می برند آنها را به ناپاکی به اصل و نسب متهم کنند. آیا در این جهان که همه اسیر و شیفته تبلیغات غرب شده اند مردمی پیدا می شوند که دلی به پاکی آن کودک داشته باشند و فریاد بر آوند که آنچه به نام لباس در غرب به تن انسان می پوشانند، پوشش نیست، بلکه برهنگی است؟ آیا مردمی پیدا می شوند که صداقتی کودکانه داشته باشند و در مقابل جهانی که برهنگی را لباس می داند جرأت کنند و فریاد بر آورند؟
چرا آن مردم ما نباشیم ؟
.
برگرفته از : داستانی از کریستین آندرس در کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی نوشته غلامعلی حداد عادل
Iran, Islamic Republic of
خیلی از مسئولین هم مصداق این حکایت هستند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی جایزه صلح نوبل به نخست وزیر اسرائیل داده می شود جایزه اسکار هم باید به اصغر فرهادی داده شود دیگه.
قابل توجه کسانی که فکر می کنند جوایز بین المللی سیاسی نیستند.
پس چرا جایزه صلح نوبل را به خونخوار جنایتکاری مثل نخست وزیر رژیم صهیونیستی می دهند؟!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین چه خبر؟ خخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک ملت رو میکشند حتما از نظر شما باید مانند گوسفند بنشینند تا ذبح شوند
Iran, Islamic Republic of
کدام ملت؟ ان ملتی که عاشورا نمازگزار سنگ زدند؟
کی دستور داد بریزند کف خیابان؟دوطرف کشته دادند!اما یه طرف جاده صاف کن شمر بود .امان از حافظه تاریخی
Iran, Islamic Republic of
جماعت انها فکر می کنند ما حسودیم که چرا فیلمشان اسکار گرفته اصلا توی باغ حرفهای ما نیستند.خوشحالند که سفیر توانای فرهنگ ایرانی اند عجیب این است که فرهادی در جشنواره به نام فجر مطرح میشود ایاهدف جسنواره ترویج وطن فروشی محترمانه بود.یعنی در عرصه سینما چنین به اصطلاح ذخیره هایی راپرورش داده... گویی ازماودرنهان برماست
خنجر از پشت می زند دشمن...
Iran, Islamic Republic of
سلام
يعني شما از فرهادي تمجيد كرديد؟ بدون هيچ نقدي؟!!
Iran, Islamic Republic of
جمعا غیرتشان زیر صفره
سعید
Iran, Islamic Republic of
اسکار دوباره به یک "وطن فروشنده".
United Kingdom
سفیر؟ اصغر فرهادی؟ با اون فیلمهای مستهجن و فاسد که حتی کشورهای غربی برای تماشای بچه ها براش رده سنی میذارن شد سفیر فرهنگ؟
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ما کمی انتقاد پذیر بودیم در زمان شاه سلطان حسین صفوی چند چابلوس از خدا بی خبر در ظاهر مسلمان دور او را گرفته بودن و فقط از خوبی شاه میگفتن و شاه نیز میگفت یاخشی دور ، الان وضعیت کشور ما هم اینچنین است آیا این مشکلاتی که در این دو فیلم به آن پرداخته شد در جامعه ایران وجود ندارد؟ چرا خودمان را قول میزنیم ؟ آیا این فیلم بدتر از فیلم ابد و یکروز است که تماما سیاه نمایی بود و جشنواره داخلی کلی جایزه به آن داد فرهادی بد کرده چند فیلم با درون مایه درست کرده که مورد توجه قرار گرفته ، که این در دراز مدت باعث شکست جنگ تبلیغاتی بیگانگان علیه کشور خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
انتقاد پذیریم بفرمایید...ولی این درست نیست به اسم فرهنگ گناه عده ای رابه پای همه بنویسندکه ایران الان این است. کریمان جان فدای دوست کردتد جون دادند که حیثیت بماند. حالا ابدویک روز شانس اسکار کذایی رانداشت چه اینکه پول هم از دشمن بگیرد.حتما فرهادی با پشتیبانی همانها این دنیا جواب مادران شهید را باخونسردی خواهد داداما ان دنیا حسابش جداست
Iran, Islamic Republic of
دلیل دیگری بر اوج خباثت شیطان بزرگ با ملت ایران و سند دیگری برای متوهم زدگانی که تصورر کردند جایزه قبلی جدایی نادر از سیمین قابلیتهای هنری و توانائی های برتر این فلیم سراسر سیاه نمایی است.
سوال- چرا در طول 38 سال قدمت سینمای ایران فقط 2 بار این جایزه آ« هم به یک کارگردان خاص ومعلوم الحال و آن هم در یک ژانر سخیف و پست اجتماعی تعلق گرفته است؟! چرا هیچ وقت آثار ارزشمندی دارای مفاهیم والای انسانی و ارزشهای جامعه ایرانی-اسلامی چون آژانس شیشه ای، از کرخه تا راین، گاو، سفر سنگ، شکارچی چهارشنبه، مادر، بچه های آسمان، آواز گنجشکها، رنگ خدا، بوی پیراهن یوسف، محمد (ص)، شیار 143، چ، فرشته ها می آیند و دهها فیلم قابل توجه دیگر جای در این مراسم ندارند؟ً مگر شیفتگان منش و رفتار عقلانی عموسام مدعی بی طرفی، تخصص گرایی و خردورزی او نسیتند؟
آفتاب آمد دلیل آفتاب. هر چند برای آنکس که خود را به خواب زده ونمی خواهد بفهمد باز هم هر چه بگویی همان است که همان است:"...ختم‌الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوة و لهم عذاب عظیم»(۱) خدا بر قلوب و چشمها مثلاً مهر زده و این در حالی است که اینها خود چشم و گوششان را بسته‌اند"
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
ببخشید آقای وزیر یعنی به تعبیری دیگر حرفهای اصغر فرهادی در فیلم فروشنده و اتخاذ موضع منفعلانه در برابر تجاوز به همسر و... حرف دل شما و مواضع رسمی شما در صحنه سیاست خارجی است؟!
جای بسی تاسف و تاثر برای کشور ی است که مسئولان آن این طور ....
آقای وزیر! اقدام دولت جدید آمریکا در ممنوعیت ورود ایرانیان به این کشور مشابه همان عملی است که در فیلم علیه زن بازیگر فیلم رخ می دهد که اتخاذ چنین موضع سخیف و بی غیرتی و بی شرافتی از سوی زن وشوهر تعجب همگان وهر بیننده ای که کمترین آشنایی با جامعه ایرانی دارد را بر می انگیزد، البته اتخاد سیاست منفعلانه و ذلیلانه در این 4 سال اخیر از جانبت دولت تدبیر و امید نیز به وضوح برای ملت به اثبات رسیده که بله "حرف فرهادی هم سخن شماست".
.
در فیلم هم زن وشوهر با هم به شور می نشینند و با امیدواری به آینده و با حاکمیت عقلانیت خودشان تدبیری می اندیشند که... ظاهرا این نوع تدبیرها! و خرد ورزی ها! هم در عرصه سیاسی ما مدتهاست که رواج یافته. کاملا موافقم سینمای فعلی که دولت جنابعالی مروج آ« هستید، هم نمادی از سیاست خارجی تان و مواضع رسمی تان است!
انشالله اردیبهشت 96 اتفاق دیگر رقم خواهد خورد!
اگر این فیلم در مورد جامعه ای که نیمی از مردمش حرام زاده هستند ساخته شده بود، میشد به عنوان یک فیلم روشنفکری بهش نگاه کرد.
اما این فیلم در مورد ایران ساخته شده!
Iran, Islamic Republic of
این همون اصغری هست که نظام جمهوری اسلامی رو یک قطب افراط و تندروی خطاب کرد، و بحران منطقه رو متوجه زیاده خواهی انقلاب اسلامی کرد؛ در جایی که غربی ها و مرتجعین عرب ایران رو بزرگ ترین حامی تروریسم اعلام می کنند؛ آیا نباید به (سفیر فرهنگ و تمدن ایران!) که حاکمیت کشورش رو با ترور و افراط گره می زنه جایزه بگیره. این که کمش هم هست.
خدایا خودت سایه این شَرار خلق الله رو از کشورم دفع کن. همچنین کسانی که از اونها حمایت می کنند. و انها رو می ستایند.
Iran, Islamic Republic of
كدام بخش از فيلم نشان دهنده فرهنگ ايراني و اسلامي است. لطفا يك نفر توضيح دهد
Canada
چند وقتی رو اگر تو جامعه باشی میفهمی موضوع این فیلم خیلی هم دور از واقعیت جامعه امروزی نیست.چه خوشمون بیاد چه نیاد واقعیت رو نمیشه کتمان کرد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با واقعیت هم گزینشی برخورد میشودزباله های کنار خیابان واقعیتند اگر هم بخورد بویش محله را برمیدارد دید هنری ایشون دنبال شکارحمله عقرب جرارتو نواحی جنگل امازون است. به خداصحنه های زیباتر هم هست خیلی هاباسیلی صورت راسرخ نگه میدارند البته. این توجیه کمکاری مسوولین نیست
Iran, Islamic Republic of
نمایندگانی که اقای فرهادی برای دریافت اسکار معرفی کرده است خانم انوشه انصاری و اقای فیروز نادری هستند . در مرتبه تخصصی اقای دکتر فیروز نادری بحثی نیست . لیکن با بررسی هایی که داشتم ایشان علی الظاهر تحت عنوان کسی که به هیچ دین و مذهبی اعتقاد ندارد خود را معرفی کرده و در بخش ویکپدیا در مقابل مذهب کلمه بی دین را نوشته اند .
تا اینجایش نیز بخود او مربوط است و و من وارد بحث های دینی ان نمی شوم . لیکن نکته مهم عمل اصغر فرهادی است . او یک پروژه است . پروژه ای از جانب دیگران برای اهداف فرهنگی در این کشور . همین امروز این شخص اگر از مشی سیاسی فعلی خود دست بکشد تره هم برایش خورد نخواهند کرد . ممکن است بگوید من از دریچه علوم اجتماعی فیلم های خود می سازم که اگر ادعاکند بیشتر یک فرافکنی است . من از ادم هایی که سکولاریزم را ترویج می کنند نه خوشم می اید و نه با انها موافقم .
Iran, Islamic Republic of
اسکار فروشنده را خرید
صابر
Iran, Islamic Republic of
همیشه اگر جایزه ای گرفته بر اساس سیاسی بوده و آخرش هم نخواهد بود .
Iran, Islamic Republic of
نه پس به خاطر تکنیک فاخر وموضوع جدید وجلوه های پیچیده بوده که امریکایی هارا مجذوب کرده.خوب اوهم فروشنذه است حتما نیاز دارد...
Iran, Islamic Republic of
برای سایت جهان نیوز و گردانندگان ....... متاسفم . آیا واقعا وقتی این مطالب را با علامت تعجب منتشر می کنید ، احساس نمی کنید وجدانتان دارد خیره خیره به شما نگاه می کند ؟ آیا شرم را می توانید به زبان ساده تعریف کنید ؟ اینکه اینقدر وطن وطن می کنید و وقتی یک هموطن ، حتی با نگرش سیاسی متفاوت پرچم همان وطن را بالا می گیرد و شما متن منتشر می کنید که این جایزه حق این هموطن من نبوده اما چون آنها می خواستند سیاسیش کنند به این هموطن من جایزه دادند ! راستی شما وطنتان ایران است ؟ جدی می گویید ؟ راستی شرم را می توانید معنی کنید ؟ راستی شما ...وجدان هم دارید ؟
Iran, Islamic Republic of
به ان اقای محترمی که رگ گردنشان از غیرت وطن! بیرون زده است :
وطن دوستی که یک فرد بی دین را به عنوان نماینده دریافت جایزه خود معرفی می کند ، ان یکی یارش یک فمنیست نشاندار است و ان یکی رفته در فلان فیلم امریکایی که قصد تروریست نشان دادن مسلمانان را دارد بازی کرده پیاده نظام تهاجم فرهنگی دشمن است ، جانچه خیلی کشورم کشورم هم بکند فاقد اصالت است . افتخارات!!! چنین فردی از نظر من یکی افتخار نیست بلکه استراتژی تابلو دارتبلیغات سکولاریستی به منظور نفوذ هرچه بیشتر در این کشور است . از نظر من - به عنوان یکنفر - این افراد فقط یک پله از منافقینی مسئول نمایی که با ظاهر وجیه در برخی از مسند ها ی حکومت نفوذ کرده اند بهترند . لیکن لفظ بهتر به معنی خوب بودن نیست . فرق میان بد و بدتر است . بسیار واضح است که اگر این حضرت شدیدا غرب زده از مواضع سیاسی خود قدری عدول کند تره هم برایش خورد نخواهند کرد . در مورد غضب شما نیز بایستی مراجعه کرد به ان اصولی که جنابعالی به ان پایبندید . از صحبت هایتان اینطور بر می اید که به مقوله هایی نظیر نفوذ فرهنگی و یا ضرورت جهت گیری کشور به ارزش ها و اصول اسلامی با ان حساسیت و تمایلی که امثال بنده به ان اعتقاد داریم اعتقادی نداشته باشیدو یا اصلا ندارید .
Iran, Islamic Republic of
از جهانیوز متشکرم که مرام نشان داد و نظر مخالف من را منتشر کرد .
دوست عزیز تفاوت ما و شما در این است که شما آدم را از دریچه دین می بینید و ما دین را از دریچه آدمیت .شما می فرمائید فیروز نادری آدم نیست چون دین ندارد (البته این ادعای شماست )یا خانم انصاری فمنیست است پس وطن فروش است بگذریم از اینکه ما بیشترین ارتباطات سیاسی و اقتصادی خودمان را با کشورهایی مثل چین و کره شمالی داریم که علنی با دین مخالفند ......من هم به عنوان یک نفر معتقدم وطن فروشی به این سادگی ها که شما می فرمائید نیست . بهتر است رگ غیرت را برای کسانی کلفت کنیم که فرق غیرت و تعصب بی منطق را نمی دانند فرق شهامت و حماقت را نمی دانند فرق دینداری عارفانه را با خر مقدسی نمی دانند به باور من یک نفر همه انسانها فارغ از دین و مذهبشان مکرمند دین داری کمک می کند انسان تعالی پیدا کند .
Iran, Islamic Republic of
از دریچه ادمیت نگاه کردن ادعای بزرگی است 124000 پیغمبر امدند تا ادمیت خاتمیت شد من با هرجور برخورد گزینشی وتعصبی مخالفم وحرف من این است که ازدریچه ادمیت ارتباط ما باچین به خاطر نقشه قشنگی بود که مدعیان حقوق بشر کشیدند که بامشکلات اقتصادی مارامنفعل کند افرادی مثل ...به این پدیده کمک میکنند چون گرا می دهند چون با نظام مخالفند به دامن امریکا مهد تمدن مهد برده داری مهد هفت تیرکشی پناه می برند وارتزاق میکنندوفقط به فکر خودشان هستند ایا فیلم انها مشکلی را حل کرد (با دید انسانی)ایا قطرواقعا با دید انسانی سرمایه گذاری کرد .ترانه خانم واصغر اقا ازدید انسانی مملکت را می فروشند همه دریک کشتی سواریم حالاترانه وشهاب واصغردوست دارند ازنظرانسانی کشتی راسوراخ کنند نماینده هایشان هم فقط به فکر خودشان بوده اند وملت را درسختی رها کردندورفتند جاییکه جلوی ورود دارو را گرفت بدترین تحریمها راتصویب کرداینها همه ازنظر انسانی بوداین چه دیدانسانی است
Iran, Islamic Republic of
کی گفت اقای فیروز نادری ادم نیست ؟ شما که اینقدر در حیطه اصول انسانی و اخلاق حساسید چرا حرف را تحریف می کنید ؟ من گفتم اقای فیروز نادری بی دین است . اقای فرهادی هم سکولار است و حساسیتی به این مسائل ندارد . غلط است ؟ تکیه بر یک سری اصول اسلامی خرمقدسی است ؟ باز هم شما پیام را نگرفتید .اشاره فمنیسیزم نیز به خانم انوشه انصاری نبود . ان خانمی که در فروشنده بازی کرده خود به فمنیست بودن خود اعتراف کرد . من درغرب تحصیل کرده ام . در تمامی عمرم عمدتا با غربی ها در ارتباط بوده ام . از پشت کوه نیامده ام . فرهنگ دوسمت را می شناسم . در عین حال نفوذ فرهنگی اطلاعاتی غرب ، سناریو سازی از طریق محفل های روشنفکری بی اعتقاد و نا پایدار
و سست عنصردر مقابل هجمه های خارجی را نیز خوانده و بچشم خود دیده ام .شهامت این است که با عمل و شعار به جریان نفوذ کمک کنید ؟ امثال ما هم احمقیم چون در همین تاریخ معاصر از قبل از کودتای 28 مرداد که برمی گردد به زمان انگلیس ها تابعد از ان از جریانات روشنفکر نمای غرب ضربات زیادی خورده ایم و می ترسیم . داداش شما دهان مبارکتان را که باز فرمودید همان اول من متوجه شدم به کدام سو ایستاده اید . همان تفکری که حاصلش برجام و ساده نگری برخی همراه با سو استفاده و تحقیر غربی ها می باشد . شما می خواهید قوی شوید و نفوذ بکنید؟ با منت کشی و التماس نمی شود . بایستی برنامه داشت . صالح و صادق بود . سیستم دار و سیستم ساز بود . انطور در اسکار و امثالهم ولو و خودباخته نشد . لفظ خرمقدس و متعصب و امثال اینها شایسته مخاطبی که شما به او می تازید نیست . شما این بیت "ما برای وصل کردن امدیم" را خیلی بدفهمیده اید .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
ایا دین باید خودش را با ما هماهنگ کند و یا ما با مبانی دین هماهنگ شویم ؟ ایا قران کلام وحی است و یا نیست ؟ اگر نیست که هیچ تکلیف ما باهم از همین اول روشن است . و اگر کلام خداست پس چرادر این راه تنها به تشخیص انسانها اتکانشد و بایستی ما توسط خداوند از طریق قران کریم راهنمایی می شدیم ؟ البته که تشخیص ما از اصول اسلامی مهم است . لیکن اگر انرا درست تشخیص دادیم انوقت موفق بوده ایم .
گفته شما در نظر بالا می تواند مورد تحریف و برداشت های متضادی قرارگیرد . ادمیت یعنی به فضایل انسانی اراسته بودن و فرقی با مفاد دین ندارد . دین از طرف قادر عالم امد که من و تو را به فضایل انسانی اراسته کند . محرک اعمال ما نیزمیزان تشخیص و یا سوء برداشت از این دستورات است . کسی که نسبت به درک دین کور عمل کند دین را نفهمیده است . در این که حرفی نیست . شما چرا یک مطلب بدیهی را انقدر پیچانیده اید؟
اشکال دوم شما این است که فکر می کنید تمامی مسائل اجتماعی و سیاسی جهانی همینطوری ساده و طبیعی اتفاق می افتند و برنامه ای در پشت ان نیست . یعنی دنیا به لحاظ فرهنگی انقدر متعالی شده که همینطوری یک عده می نشینند و به رییس جمهور اسراییل و امریکا جایزه صلح نوبل می دهند!! و یا شیرین عبادی جیره خوار غرب و .... شایسته دریافت جایزه صلح است ؟که مرتبا در دامن امریکا و امپریالیست ها در حال پرسه زدن است و خودم خواندم که صریحا انها را به تحریم ایران تشویق کرده است . شما چیزی بنام نفوذ و هجمه های اطلاعاتی فرهنگی را اساسا قبول ندارید . ملت ها از این ناحیه همواره لطمه خورده اند و این مطلب هیچ ربطی به اینکه ما کسی را از دین بری و یا جذب کنیم ندارد .ان مطلب موضوع دیگری است .
اینها دو موضوع متفاوتی هستند . نبایستی هرکه از هجمه و نفوذ نگران شد را خر مقدس و متحجر نامید . یکی از مصادیق افراط نیز می تواند این نوع از اتهام زدن باشد . طرف روی دستش فمنیسم را خالکوبی کرده و وقتی از او سوال می کنند می گوید بلی من فمنیست هستم . حال شما می روید و رد فمنیست ها را مز نید و سر از اطاق های فکر صهیونیستی و نئولیبرال ها در می اورید .چقدر ایت الله خامنه ای راجع به خطر نفوذ هشدار می دهند. بی دلیل نیست . اگر بزبان انگلیسی اشنایی کافی دارید بدون تعصب و پیش داوری قدری در روزنامه ها و مطبوعات امریکایی ها و اروپایی ها بچرخید . مطلب دستتان می اید .
انشالله موفق باشید .
ايماني
Iran, Islamic Republic of
عزيز واقعيت اين است كه جناب فرهادي به خاطر فرهنگ ايران جايزه نگرفته بلكه بخاطر ترويج وتثبيت فرهنگ ليبراليستي غرب دربزرگترين پايگاه ضداستكباري ،يعني ايران جايزه گرفته وآنها ازابزار اسكار براي تقابل با انقلاب ايران استفاده مي كنند وامثال فرهادي ها سرباز دشمن هستند ،حال شما آمريكا رادشمن بدانيد ياندانيد.....
فقط تو را به خدا ژست فرهنگي و بالارفتن پرستيژ نگيريد،كه كاملا تصنعي وحتي ضدروشنفكري است...
يك كلام اين جايزه فني نيست وكاملا سياسي وهمنوايي بادشمن است
عزت ايران بايادشهداپايدارباد
Iran, Islamic Republic of
بله وطن یعنی همین جا یعنی ایران ونه امریکا ونه ذوق کردن برای اسکاروقتی که خیلی هامشکل دارند از مشکلشان فیلم بگیریم بفروشیم انها هم بگویند افرین اصغر افرین ترانه چقدر شما خوبید نمی فهمم چرا اژانس شیشه ای اسکار نگرفت وطن یعنی همین که وجب به وجبش خون پاک ریخته به امید درست شدن مسائل نمدونید چرا جلوی صدام را توی8 سال امریکای مهربون میانه رو نگرفت چرا تندروها خون دادند خوب میایستادند باهاش صحبت میکردند اخه اون اشتباهی هواپیما مون رو زد وشرم را اگه معنی کنم تا فردا طول میکشد
Iran, Islamic Republic of
بارک الله به شرف شما که حقیر سیاست نیستید. مرسی جهان
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه ترامپ انتخات ملت آمریکاست فرهادی مشت محکمی زد تو دهان آمریکا!
حمید
United Arab Emirates
بابا توقع شما هم خیلی زیاده .پس توقع دارین به شکارچی شنبه جایزه بدن .
عبادی
Iran, Islamic Republic of
فرهادی اگر بد هم بسازد غرب به او جایزه می دهد چون فرهادی ساز مخالف فرهنگ ایرانی دارد.
عبدالله
من به عنوان یک طلبه که قریب 30 سال از عمرطلبگی ام می گذرد اگر حق داشته باشم از اسلام بگویم معتقدم
فیلمهای آقای فرهادی به لحاظ محتوای اسلامی اگر ضد اسلامی نباشد به هیچ وجه اسلامی نیست.
راستی آقای ایوبی که فرهادی را نماینده ایران اسلامی می داند بعید می دانم ابتدایی ترین کتب حوزوی را هم دیده باشد، پس چگونه به خود حق می دهد فیلمهای فرهادی را با محتوای اسلامی معرفی کند؟
سیاست بازی و دنیاطلبی چه کارها که با آدم نمی کند!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا می دونه که این آقا چه کار است وطن فروش یا نماینده مردم یک کشور اسلامی هست ولی این می دونم کجای فیلم های آقا اصغر فرهادی به فیلم اسلامی می خوره . بابا نگید این حرفها را خودش ایشون هم اصلا دوست نداره چنین عنوانی بهش بدید خجالت می کشه
Iran, Islamic Republic of
زبان گویا خوب است که مشکلات مستضعفان را بتوان بیان کرد اما مشکلات مردم را به دشمنان فروختن. وتفریح کردن درکشور دشمن به عنوان کسی که مشکلات ایران رابه دشمنان گرا بدهدنوعی تمسخراست.ماازاین جورسفرای فروشنده زیاد داریم
Iran, Islamic Republic of
والا هر كي مخالف جمهوري اسلامي باشه، غرب ازش حمايت ميكنه...

كافي اقاي فرهادي خودش رو وابسته حكومت بدونه... مطمئن باشين كه همين دوتا جايزه رو هم ازش ميگيرن.
پتک اندیشه
Iran, Islamic Republic of
دیگه فرهادی هر چی باشه «زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی» که نیست! هست؟! 😐
Iran, Islamic Republic of
هر کسی فیلم غیراسلامی بسازد حتما کفار به او جایزه خواهند داد.
به قول امام خمینی (ره): اگر آمریکا از شما تعریف کرد ببینید کجای کار شما ایراد و اشکال دارد که آمریکا از شما تعریف می کند.
Iran, Islamic Republic of
پاداش وطن فروشی جایزه از دست کفار است.
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه عام و
فکر کنم تیربار رو به سمت خودی گرفتی داری شلیک میکنی
آخه فیلمی که توحش مردم ایران رو به تصویر میکشه و داستان تجاوز یک پیرمرد به یک خانم جوونه کجا نماینده مردم مسلمان و با غیرت ایرانه
شما بجای دفاع از عملکرد یه وطن فروش بهتره تحلیلی رو درست کنی
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
سفیر فرهنگ را معنی بفرمائید ؟؟؟
این که هویت اصیل یک ملت و انقلاب بزرگش زیر پا له شود سفیر فرهنگ است یا اینکه ....... را به رسمیت بشناسیم !!!
احتمالا منظورتان از فرهنگ خود فروشی فرهنگی است
Iran, Islamic Republic of
به به عجب سفیر فرهنگی که خطای ی ایرونی را بعنوان فقرو بدبختی در بین ملت ایران نشون دنیا میده تا بتونه بخاطر ی جایزه ملت خودش پیش دنیا کم ارزش کنه فرهادی اگه راست میگه ی فیلم از خشونت پلیس آمریکا درست کنه تا نتیجه شو ببینه یا ی فیلم از ترور دانشمندان ایرانی بسازه یا از معلولان شیمیایی جنگ بعد می بینه فرانسه چه اسکاری بهش میده تو باید به این ملت افتخار کنی و از ملت جایزه بگیری نه از وطن فروشی
Iran, Islamic Republic of
آدم شرم می کند درباره محتوای فیلم صحبت کند واقعا خجالت آور است.
فساد، فحشا، تجاوز به عنف، وطن فروشی، سیاه نمایی و ....
به خاطر این مسائل غیر اخلاقی جایزه گرفته
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف عزیز. شما حق داری از صلح با شیاطین حرف بزنی.یادآوری می کنم که ما با آزادمردان جنگی نداریم و جنگ ما جنگ میان حق و باطل است. ما با مستکبرین جنگ می کنیم. در زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و مرد از نامرد شناخته شد. شما نجنگیدی. البته به قول یکی از ماله کش ها، شما در کشور کدخدا درحال دفاع از کشور بودی.
محمد حسين
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان . بعضي وقتها تو كار ما ايرانيها ميمونم پر از تضاد و نقص از يه طرف طرفدار مصدقن از يه طرف رضا شاه كبير مي گن حالا هم حكايت اين فيلم از يه طرف سينه چاك تمدن ايران باستانن و عربها رو سوسمار خور قلمداد ميكنند و مي گن عرب نمي پرستيم ازيه طرف فيلمي كه با پول شاهزاده عرب جهاني شده رو بهم ديگه تبريك ميگن عجب مردمي داريم ما . بعضي وقتها به اين نتيجه مي رسم كه نكنه قوم ياجوج و ماجون ما ايرانيها باشيم
سلام
Iran, Islamic Republic of
با پول قطر،تبريك وزارت خارجه ترامپ،اعتراض به ممنوعيت ورود هفت كشور!!!!چرا به تحريمهاى كشورمان اعتراض نكردى،وظيفه ندارى؟!
حسین صالح زاده استاد دانشگاه علم و صنعت
Iran, Islamic Republic of
اصفر فرهادی سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن صلیبی! سرباز فعال جنگ نرم علیه نظام اسلامی و شهدای جبهه مستضعفین عالم. از فرماندهان رسانه ای کفر و شرک و فسق و نفاق و شیطان.
Iran, Islamic Republic of
شخصا خودم از مخالفان هجوم فرهنگی غرب هستم ولی با اینحال فیلم های اصغر فرهادی فیلم های نیستن که غربی ها از آن بر علیه ما استفاده کنن شاید در اینده بخوان ازش استفاده کنن با اینحال نمیتوان به خاطر اینده ای که هنوز نیامده کسی را سرزنش و محاکمه کرد دو فیلم اسکاری فرهادی انعکاس مشکلات ادمیان در جامعه ایران هست هرچند این مشکلات فراگیر نباشن با اینحال دنیای سینما دنبال نشان دادن این داستان های گمنام است مثل نظامی که لیلی و مجنون را به قلم میکشد و کسی نمیتواند او را به خاطر اینکه به موضوع عشق جنون آمیز نایاب پرداخته سرزنش کند کسی حق ندارد فرهادی را به خاطر به تصویر کشیدن داستان کمیاب در ایران ،سرزنش کند هرچند این مشکلات در جامعه فعلی ایران افزایش یافته است موضع طلاق که به بحران تبدیل شده و موضوع فساد در جامعه که ریشه در فقر دارن مشکلاتین که باید به آنها پرداخته شود قبل انقلاب مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی بود و به راحتی به چشم می آمدند ولی اکنون عده ای با نشان دادن کوچکترین مشکلات موضع میگیرن مثل اینکه نوعی سیستم برآنها اثر گذاشته است باید نوک انتقادات را به طرف خود بگیریم اگر میخواهیم این نظام اسلامی حفظ شود نه اینکه از حقایق تلخ فرار کنیم و آنها را انکار کنیم نباید به فیلم های چاپلوسانه بها بدیم چابلوسان مارا از دیدن واقعیت محروم میکنن در کل فیلم های فرهادی خیلی بهتر از فیلم های دیگه ان مثل ابد ویکروز که نه تنها یک خانواده را معتاد نشان میدهد بلکه جامعه را نیز در فقر و بدبختی و امنیتی نشان میدهد و کلی هم جایزه میگیرد کسی هم نیست که بگوید چرا اینهمه جایزه به این فیلم داده شده است اینقدرکه ما از جایزه اسکا رانتقاد کردیم آیا از جشنواره فجر به خاطر آنهمه جایزه به فیلم کاملا سیاه نمایی انتقاد کردیم؟
Iran, Islamic Republic of
سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی که ایران اسلامی را به سخره می‌پندارد
مسعود
Iran, Islamic Republic of
امسال هم همانند سال‌های قبل دو فیلم یکی در بخش انگلیسی زبان و دیگری در بخش غیر انگلیسی زبان در جشنواره اسکار جایزه گرفتند فیلم اول با عنوان مون لایت یا همان مهتاب که به زندگی یک همجنس‌گرا که روایتگر زندگی شایرون یک سیاهپوست همجنس‌گرا می‌باشد و داستان زندگی او را در سه مقطع کودکی و نوجوانی و بزرگسالی به تصویر می‌کشد و فیلم دوم هم فروشنده با موضوع تجاوز به عنف است با نگاهی به هر دو فیلم کاملا درمی‌یابیم که فیلم‌هایی همواره در جشنواره اسکار مورد تکریم قرار می‌گیرند که بیانگر ترویج فرهنگ و ایدئولوژی سکولاریزم باشند و فیلمی که در این راستا و همسو با این تفکر ساخته نشود اساسا در جشنواره مورد توجه قرار نمی‌گیرد حال اگر روشنفکران غرب‌زده ایران اسلامی از ذوق به کارگردان آن تبریک بگویند و یا وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای فرهادی را به عنوان سفیر توانا و زبان گویای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی معرفی کند و یا کسانی با خیال خود بپندارند که پرچم اسلام در سرزمین کفر به اهتزاز درآمده است دارای موهوماتی بیش نیستند اساسا تفکری که اساس و مبنای آن هنر برای هنر است و به ارزش‌های والایی چون اخلاق و معنویت در زندگی افراد یک جامعه نمی‌پردازد و یا به توهین هنجارهای یک جامعه می‌پردازد جای تقدیر و سپاس‌گذاری باقی نمی‌گذارد البته این مطلب را از باب محتوا می‌گویم و راجع به فرم و ساختار آن نیز نگاه دیگری را می‌طلبد
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا باعث تاسف است که پول قطریها به به غربیها را متوجه نمیشویم کسانی که هول شدن و فرهادی را در حدسفیر توانا....میخوانند کمی تعقل کنند چرا فیلمهای که فرهادی خارج ایران ساخت هیچ توفیقی کسب نکرده چرا برای گرفتن جایزه کسی را معرفی کرده که در مصاحبه ای خودرا بی دین ومنکر خداوند متعال معرفی میکند از خود سئوال کنید فیلم محمد رسوالله مجیدی خواهان بیشتر داشت یا فروشنده فرهادی مگر فیلمی که ساخته میشود نباید فرهنگ منش و دین اکثریت ان سرزمین جلوی دوربین برود ایا چقدر از مردم ما فروشنده اجناس مد نظر اقای فرهادی هستند شما را به خدا کمی فکر کنیم و به خود بیاییم بیدار شویم اگر خود را به خواب نزده ایم
Iran, Islamic Republic of
دولتي كه مسئول به اصطلاح فرهنگيش ,آدمي مثل اصغر فرهادي را سفير توانا و زبان گوياي تمدن و فرهنگ اسلامي ايران خطاب كند ,چنين دولتي به دردِ ... هم نمي خورد.
Iran, Islamic Republic of
یعنی قطری های تروریست پروروضدایران هزینه کردن که"سفیرفرهنگ وتمدن ایران"!!!!!! فیلم بسازه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! کجای کاریم ما؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اصغر فرهادی کسی که به مملکتش فحش بده تا جایزه بگیره بدرد لای جرز دیوار میخوره .
اسکاری که تو گرفتی از یه صد آفرین به یک کلاس اولی کمتره