جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳
اخبار برگزیده استان‌ها

موسسه ی خیریه ناشنوایان یا محفل جلسات اصلاح طلبان/ هزنیه سفر دولت قبل به کرج چقدر بود/ هدف رئیس جمهور از سفر به خوزستان مقابله با گرد و خاک بود یا افتتاح ژنراتور!

يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 504969
همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
موسسه ی خیریه ناشنوایان یا محفل جلسات اصلاح طلبان/ هزنیه سفر دولت قبل به کرج چقدر بود/  هدف رئیس جمهور از سفر به خوزستان مقابله با گرد و خاک بود یا افتتاح ژنراتور!
گروه استان‌های جهان نيوز:  در راستای کمک به تحقق عدالت رسانه‌ای برای همه استان‌های کشور و همچنین با توجه به اخبار و گزارش‌های بسیار خوبی که در رسانه‌های محلی در مناطق مختلف کشور تولید می شود، از این به بعد روزانه برگزیده ای از اخبار استان ها تقدیم به خوانندگان محترم جهان نيوز خواهد شد.

همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.

به گزارش جهان نيوز، برگزیده امروز اخبار استان‌ها به نقل از منابع محلی به شرح ذیل است:
 
*آذربایجان شرقی/ موسسه ی خیریه ناشنوایان یا محفل جلسات اصلاح طلبان؟

بنده حمید میرزایی در حوزه تاسیسات فعالیت کرده و اخوی بنده ناشنوا و مددجوی سازمان بهزیستی است. وی یکی از گزینه های اعزام برای بازیهای آسیایی گوانگجو بود اما بدلیل عدم تمکن مالی و عدم حمایت سازمان تربیت بدنی سابق، آقای مهدی بخشی بعنوان ورزشکار جایگزین اعزام شد. من بدلیل شرایط برادرم، با ناشنوایان و انجمن خانواده ناشنوایان تبریز ارتباط برقرار کردم. پس از بررسی های متعدد دریافتم که در کل کشور پایگاهی با عنوان پایگاه بسیج ناشنوایان وجود ندارد؛ به همین منظور برای تشکیل چنین پایگاهی همت گماردیم. نظر ناشنوایان این بود که مدیریت و فرماندهی این پایگاه حداقل بدست یک فرد کم شنوا و یا از خانواده ناشنوایان انجام شود. اما بدلیل انتصاب یک کارمند سازمان بهزیستی به عنوان فرمانده پایگاه و عدم اقبال ناشنوایان به این فرد، نزدیک به چهار سال است که پایگاه بسیج ناشنوایانِ باغچه بان به حالت راکد مانده است.

پیشنهاد اصلاح قانون سه درصد استخدامی معلولین
طبق قانون، سه درصد استخدامی ها متعلق معلولین است. از طرفی هم قانون معافیت پزشکی مانع استخدام معلولین می باشد. لذا این دو قانون در تضاد یکدیگر بوده و تاکنون این مشکل حل نشده است. ما به نمایندگان ادوار مختلف مجلس پیشنهاد دادیم که سه درصد سازمان های دیگر حذف و به درصد استخدامی سازمان بهزیستی اضافه گردد اما تاکنون در این زمینه هم نتیجه ای حاصل نشده است. 

لزوم واگذاری برخی از خدمات شهری به ناشنوایان
معرفی معلولین ناشنوا به فضای سبز یکی دیگر از پیشنهادات بود اما ترتیب اثر داده نشد. آبیاری فضای سبز شهر توسط ناشنوایان قابل انجام بوده و مشکل اشتغال آنان نیز مرتفع می گردد. در کل اجرای برخی از خدمات شهری مثل جوشکاری سازه های شهری، رنگ کاری، نظافت، آبیاری و.. توسط ناشنوایان براحتی و با کیفیت بالا قابل انجام است. اما مسئولین سازمان بهزیستی اراده ای برای رایزنی با نهادهای مختلف ندارند. 

متاسفانه سازمان بهزیستی در چهارسال عمر دولت تدبیر و امید، به اندازه بندهای یک دست، اشتغال زایی برای معلولین و ناشنوایان انجام نداده و چند روز پس از نامه مذکور، از بنده شکایت کردند. این درحالی است که پیشنهادات اشتغال زایی برای ناشنوایان هیچکدام با موافقت سازمان همراه نشد. یکی از طرح های ما این بود که امورات فنی سازمان بهزیستی تحت عنوان شرکت تعاون، به ناشنوایان سپرده شود، اما عوامل رشوه گیر سازمان، پیمانکاران شخصی را برای این امور ترجیح دادند.

همایشی که سازمان برای یک تشکل خاص مصادره کرد
سال 92 همایشی تحت عنوان اشتغال و کارآفرینی برای معرفی توانمندی های معلولین و ناشنوایان با هزینه شخصی برگزار کردیم؛ اما سازمان بهزیستی با مصادره به مطلوب این همایش و با هدف تقدیر، از یک تشکل خاصی حمایت مالی کرد که هیچگونه نقشی در برگزاری همایش نداشت. سازمان بهزیستی برای هر همایش که با عنوان معلولین برگزار می شود، حداقل بیست میلیون تومان هرینه می کند. ده روز مانده به روزجهانی ناشنوایان، به حساب چه کسانی پول واریز می شود که این مراسم تحت هر شرایطی برگزار شود؟ 

چرا معاون توانبخشی بهزیستی دارای یک موسسه خیریه بوده و از طریق سازمان حمایت مالی می شود؟
سازمان بهزیستی به دو جا می تواند کمک مالی کند بدون اینکه زیر ذره بین سازمان بازرسی و دیوان محاسبات قرار گیرد. 1. ممدجویان 2. موسسات خیریه ای که از بهزیستی مجوز گرفته اند. مبالغی حمایتی سازمان برای موسسات خیریه هیچ قاعده ای ندارد. حمایت میلیونی سازمان از یک موسسه خیریه خاص، مورد سوال هیچکسی قرار نمی گیرد. سوال من از آقای ارشدزاده اینست که آیا کارمند بهزیستی حق تاسیس موسسه خیریه دارد؟ اگر خیر، چرا معاون توانبخشی این سازمان صاحب یک موسسه خیریه است؟ چرا سازمان بهزیستی پرونده های معلولین را به موسسه خیریه آقای معاون ارجاع داده و ماهانه مبلغی در حمایت از آن موسسه واریز شده و در ایام انتخابات، همان مبلغ دوبرابر می شود؟! رابطه موسسه خیریه مذکور با لیست امید

موسسه ی خیریه ناشنوایان یا محفل جلسات اصلاح طلبان؟
چرا موسسه ای که احمدظهیرنیا(دبیر کارگزاران استان و دایی شبستری خیابانی) برای ناشنوایان در خیابان پاستور تاسیس کرده، محفل جلسات شورای اصلاح طلبان بوده است؟ اسناد مالی برخی مسابقات صوری از جمله مسابقه ویلچررانی معلولین که از مقابل بنیاد شهید تا ساختمان بهزیستی، انجام شد، گویای بسیاری از مسائل است. بنام معلولین جایزه های صدهزار تومانی به عده ای دیگر اعطا گردید؟ سرجمع 50 نفر در مسابقه شرکت کرده بودند اما با نام 250معلول، جایزه اعطا شد.  

زمین وقفی سعیدآباد برای معلولین در اختیار چه کسانی قرار دارد؟
همزمان با انتصاب آقای ارشد زاده، به کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد دادیم که با سازمان بهزیستی کشور و استانداری رایزنی کرده و نظرات و گزینه های معلولین برای مدیرکلی سازمان را نیز مدنظر قرار دهند. زیرا معلولین طی سالیان گذشته، با روحیات افراد وابسته به سازمان، بخوبی آشنا شده اند. معلولین بخوبی بر احوالات و پشت پرده های معاونین فعلی سازمان آگاه بودند. معلولین بخوبی میدانند تحت چه شرایطی و بوسیله کدام افراد، زمینی که در سعیدآباد برای معلولین وقف شده بود امروز تحت مدیریت چه نهادها و افرادی قرار دارد. متاسفانه همین افراد امروز در مسند امور قرار گرفته اند. 

وعده های سرخرمن برای بابامیرزا و سواستفاده گروه تبسم
آمار بیماری ها و سکته های قلبی در خانواده های معلولین بدلیل استرس های نگهداری از فرزندان معلول بالا رفته است. بی توجهی سازمان بهزیستی بر این بیماری ها می افزاید. آقای ارشد زاده با حضور در منزل یک معلول بنام بابامیرزا وعده سرخرمن داد که با جمع آوری کمک های مردمی، خدماتی ارائه کنند. اما سه سال بعد از آن دیدار هنوز اتفاقی نیافتاده است. 6ماه قبل نیز گروهی بنام تبسم، با سواستفاده از وضعیت بابامیرزا، فیلمی از وی گرفته و بنام کمک به بابامیرزا 150میلیون تومان پول جمع آوری می کند. اما بابامیرزا تا به امروز همچنان به زندگی مشقت بار خود ادامه میدهد. 

خیرین به سازمان بهزیستی کمک نکنند
درخواست پایانی ما از خیرین اینست که حداقل تا انتخابات به سازمان بهزیستی کمک نکنند. زیرا منابع هزینه کرد مالی در سازمان مشخص نیست و معلوم نیست صرف چه هدفی می شود.  
منبع: زیتون
 
*خوزستان/ هدف رئیس جمهور از سفر به خوزستان مقابله با گرد و خاک بود یا افتتاح ژنراتور؟

پنجشنبه پنجم آذرماه 95 سومین سفر حسن روحانی به خوزستان بود؛ سفری که قرار بود در پایان آن حسن روحانی خبرهای خوشی درباره طرح‌های مقابله با ریزگردها و تثبیت کانون‌های گرد و خاک به مردم خوزستان بدهد اما دستاورد این سفر و جلسه شورای اداری با حضور روحانی در یک کلام رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خلاصه شد، «فقط دروغ شنیدیم».

حسن روحانی پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برای علاج مشکلات باید فکر، کار، تلاش، همدلی و همدردی کرد به خوزستان آمد تا مرهمی برای دردهای مردم باشد اما مردم از این سفر او حذف شدند تا برخی از نمایندگان مجلس درباره جلسه شورای اداری بگویند، همه چیز فرمالیته است، امیدواریم که سفر تبلیغاتی نباشد.
جلسه شورای اداری هرچند با تأخیر رئیس جمهور و دولتی‌ها برگزار شد اما همه چیز تا سخنرانی معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خوب پیش رفت. با سخنرانی معاون رئیس جمهور نارضایتی نمایندگان بالا گرفت و علی ساری، نماینده مردم اهواز در اعتراض به اظهارات ابتکار گفت: چندین بار به شما گفتم که دروغ نگوئید. پس از این جر و بحث ساری به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد.

پس از علی ساری، نوبت به حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد، نماینده شادگان رسید که بدون اعتراض لفظی در اعتراض به سخنان حمید چیت چیان، وزیر نیرو از جلسه خارج شد و گفت: اگر حرف بزنیم می‌گویند که نظم جلسه را بر هم نزنید حالا هم که نشستیم، فقط دروغ می‌شنویم.

پس از خروج نماینده مردم شادگان، سهراب گیلانی، نماینده مردم شوشتر به سخنان وزیر نیرو معترض شد و معتقد بود که چیت چیان باید ارقام واقعی را به مردم بگویند. سخنان وزیر نیرو به آبگیری 70 درصدی تالاب هورالعظیم که رسید، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان اظهار داشت: این تالاب، فاضلاب گیری شده است و شما در این باره نگوئید که تالاب را پر آب کردیم. چیت چیان در پاسخ به ساعدی گفت: آب که هست!

ساعدی سومین نماینده مردم خوزستان بود که این جلسه را به نشان اعتراض ترک کرد تا همه منتظر سخنرانی روحانی درباره طرح‌های دولت برای مقابله با گرد و خاک باشند. روحانی در سخنانش همه چیز را به هم ربط داد و در آخر نسخه‌ای برای گرد و خاک خوزستان نپیچید.

خروجی این جلسه طوری بود که خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) وابسته به دولت، تیتر اظهارات حسن روحانی در کارگروه ملی مقابله با ریزگردها را به قول مساعد رئیس جمهور برای حل مشکل خوزستان اختصاص داد تا نشان دهد سفر روحانی به خوزستان نه برای مقابله با گرد و خاک بلکه برای افتتاح ژنراتور اداره آب و فاضلاب اهواز است.
منبع: رهیاب
 
*البرز/ شهرداری کرج برای سفر احمدی نژاد ۶۰ تا ۸۰ میلیون هزینه کرد

مهدی ایران نژاد فرماندار کرج در دولت قبل در خصوص انتشار لیست هزینه های شهرداری کرج در سفر هیات دولت به استان البرز گفت: در دولت قبل رئیس جمهور دو سفر به البرز داشتند، یک سفر آن بازدید از کارخانه دارویی سِوِن بود که چند ساعت بیشتر طول نکشید و ما هیچ هزینه ای نداشتیم، سفر بعد هم کمتر از یک نیم روز برگزار شد، ما در این سفر هیچ اعتبار و بودجه ای مخصوص استقبال و این مراسمات نداشتیم و صرفاً استانداری یک سری هزینه متعارف داشته است.

فرماندار سابق کرج افزود: در خصوص پخش شایعه ای مبنی بر اینکه در دولت قبل و سفرهای گذشته هم وضعیت بوده و چنین هزینه هایی نامتعارفی صرف می شده است، به هیچ وجه این طور نیست، برای سفر دکتر احمدی نژاد به البرز شهرداری کرج طبق اظهارات مهندس آقازاده شهردار وقت مبلغ حدوداً بین ٦٠ تا ٨٠ میلیون تومان هزینه صورت گرفته است.

ایران نژاد در ادامه گفت: هنگام برگزاری انتخابات شهرداری در همان دوره که ما انتخابات را برگزار کردیم بیش از 1000 صندوق رای داشتیم و در هر صندوق حداقل پانزده نفر کار می کردند، با این وجود هزینه سه وعده غذای آنها به 100 میلیون نرسید.

ایران نژاد با اشاره به سفر رئیس جمهور سابق به کرج گفت: در آن سفر که دیدار مردمی هم بود هزینه های ناچیزی انجام شد، مقداری پلاکارد، پارچه و هزینه تزیین جایگاه؛ البته از ظرفیت های سخت افزاری و انسانی نهادها و ادارات استفاده می شد اما هزینه ریالی بسیار ناچیز بود.
منبع: تیتر یک
 
*اردبیل/ مملکت با رفاه و محافظه کاری اداره نمی‌شود

سردار محمدتقی اصانلو امروز در یادواره شهدای خیبر و مدافعان حرم اردبیل در حسینیه ثارالله این شهر با بازگویی خاطراتی از شهدا و عظمت والای شهیدان تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران در طول این 38 سال اوج ولایتمدری و شیعه واقعی را به نمایش گذاشته اند و اگر بخواهیم شهدایی چون برزگرها و باکری ها از ما راضی باشند باید انقلابی ماند و روحیه جهادی داشت.

وی با تاکید بر اینکه مملکت ما امروز نیازمند ولایتمداری، انقلابی‎گری و روحیه جهادی است، گفت: متاسفانه بدترین معضلی که کشور ما را تهدید می‌کند معضل محافظه کاری است؛ محافظه کاری دشمنِ انقلابی‌گری و روحیه جهادی است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمالغرب، تصریح کرد: بدون رودرواسی می‌گویم برخی‌ها به راحتی از دستاوردها انقلاب می‌گذرند و نسبت به آنها بی تفاوت هستند.

وی اظهار داشت: برخی ها برای هرگونه مشکلی که انقلاب را تهدید می کند بدون هیچ گونه دل نگرانی چشم‌هایشان را می بندند و می‌گویند به خاطر انقلاب چشم فرو بسته ایم و یا هستند کسانی که برای نخوردن برچسبِ "شما لیاقت ندارید ، اختشاش‌گر "، در مقابل اهانت و بدگویی ها به انقلاب و آرمانها بی تفاوت می مانند، که این اصلا شایسته نیست؛ اینها محافظه کاری و مخالف روحیه جهادی است.

اصانلو تصریح کرد: اگربخواهیم روحیه جهادی در بین جوانان باشد باید غیر محافظه‌کارانه از انقلاب دفاع کرد و فرمایشات رهبری که «من انقلابی‌ام» در واقع برابر با همان روحیه جهادی است.

وی گفت: متأسفانه برخی افراد در اداره کشور حضور دارند که انقلابی عمل نمی‌کنند که نتیجه آن ایجاد مشکلات به ظاهر لاینحل برای کشور است، در حالی که این مشکلات حل شدنی است.
منبع: سبلان ما
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی نمی رفت بهتر بود
ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
Iran, Islamic Republic of
هدف سفر به خوزستان راه رفتن روی فرش قرمز در تصفیه خانه اهواز بود پس چرا مردم نیومدن واسه استقبال.ما هم الان تو اهواز آب شور می خوریم واسه همین متوجه پبشرفت مملکت نمی شیم بعضی وقتا که برق قطع میشه همون آب شور هم نیست اونوقت طرف به منتقدین میگه چرا آب شور می خورین
Iran, Islamic Republic of
سلطه میخواهد شما خسته شوید کوچ کنید.
بعد لابد هر چاه نفت را بنام یک نفر بزنند.