پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۴
خيانت به ايران و خدمت به دشمن از وظايف منافقين مجازي:

دستور كار خيانت" آمدنيوزي ها" در سايه بي توجهي مسئولان/ كانال هاي معاند براي چه و براي كه مي جنگند؟!

يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 504899
هرچند اين رسانه ها در ابتدا سعي كردند به صورت حرفه اي عمل كنند تا پيوندشان با سرويس هاي جاسوسي غرب و منطقه برملا نشود ولي طمع پول و تعجيل براي رسيدن به هدف، ارتباطات پنهان را عيان كرد. اين رسوايي حتي بدون كشف مستندات و شواهد از مطالب اين كانال ها قابل شناسايي بود ولي با اين وجود بسياري از گردانندگان اين كانال ها به عنوان پياده نظام هاي سرويس هاي جاسوسي رسوا شدند و در اطلاعات جديدي كه منتشر شده، حتي مبالغ دريافتي و دستوركارهاي آنها مشخص شده است.
دستور كار خيانت" آمدنيوزي ها" در سايه بي توجهي مسئولان/ كانال هاي معاند براي چه و براي كه مي جنگند؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: با رونق گرفتن شبكه هاي اجتماعي، سرويس هاي جاسوسي خارجي سرمايه گذاري هنگفتي برآنها صورت داده اند و در اين راستا از مزدوران داخلي و فراريان امنيتي و سياسي نهايت بهره را مي برند.

به گزارش جهان نيوز، براي اولين بار قدرت شبكه هاي اجتماعي خود را در اعتراضات سال هاي 2010 و 2011 كشورهاي عربي شمال آفريقا نشان داد. شبكه اجتماعي فيس بوك و توئيتر كه شركت هاي مركزي شان در آمريكا مستقر هستند، نقش بي بديلي در بسيج نيروهاي اجتماعي در مصر و تونس بازي كنند. این اعتراضات در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۰ با قیام تونس، در پی خودسوزی محمد بوعزیزی در اعتراض به مشكلات اقتصادي شروع شد. اعتراضات در مصر با تظاهرات شهروندان مصری در مقابل سفارت تونس که برای حمایت از انقلاب تونس بود آغاز شد. بسیاری از تحلیلگران تظاهرات فوق را اولین جرقهٔ انقلاب مصر قلمداد می‌کنند. اما شبكه هاي اجتماعي فيس بوك و توئيتر كه كاربران آن در جهان عرب به ويژه در كشورهاي شمال آفريقا در سال هاي 2010 و 2011 رشد چشمگيري داشتند، در فراگيري اعتراضات نقش بي بديلي داشتند.

توان بالقوه نهفته در شبكه هاي اجتماعي مورد طمع سرويس هاي جاسوسي قرار گرفت تا در كشورهاي خاورميانه اين نسخه را به كار گيرند. يكي از كشورهاي هدف كشورهاي غربي و به ويژه اسرائيل و آمريكا و متحدان جيرخوار آنها در منطقه، نظام جمهوري اسلامي است. آنها در نزديك به 4 دهه انواع روش هاي براندازي را به كار برده اند ولي هربار به بن بست خورده اند. استفاده از شبكه هاي اجتماعي براي ساماندهي اعتراضات در فتنه 88 نيز به كار گرفته شد. جاييكه هيلاري كلينتون، وزيرخارجه آمريكا به شركت توئيتر دستور داد تا از تعميرات فصلي اش را عقب بياندازد تا كاربران ايراني همچنان به توئيتر دسترسي داشته باشند و زبان فارسي نيز براي راحتي به آپشن هاي توئيتر اضافه شد.

با رونق گرفتن شبكه هاي اجتماعي نظير تلگرام، وايبر، اينستاگرام و واتس آپ، سرمايه گذاري شگفت انگيزي بر آنها صورت گرفت. اينستاگرام و تلگرام با توجه به فيلتر نبودن توانسته اند به شبكه اجتماعي هاي محبوب ايراني ها تبديل شوند. با اين وجود تلگرام يه خاطر راحتي در كار، استقبال بهتري داشته است. كاربران آن بالاي 25 ميليون نفر هستند و هر ساعت به تعداد آن اضافه مي شود. در كنار فرصت هايي كه تلگرام ايجاد كرده، تهديدات آن نيز بسيار است. در دو سال اخير، كانال ها و گروه هايي به صورت قارچي در حال رشد هستند و قدرت تلگرام در برخي از تحولات سياسي و اجتماعي ايران خود را نشان داده است. در انتخابات 7 اسفند 94، اين تلگرام بود كه ليست هاي انتخاباتي را به سرعت برق ميان مردم رد و بدل مي كرد.

طمع سرويس هاي جاسوسي براي نفوذ در شبكه هاي اجتماعي

قدرت تلگرام در ايران از ديد كشورهاي متخاصم و سرويس هاي جاسوسي پنهان نمانده و حمايت آنها در راه اندازي و تزريق خوراك اطلاعاتي و رسانه اي به برخي از كانال ها به تدريج در حال آشكار شدن است. سايت ها و رسانه هاي ضدانقلاب همگي داراي كانال هايي نيز در تلگرام هستند. بي بي سي فارسي در حال حاضر كانالي با بيش از 600 هزار عضو در اختيار دارد. اما در كنار اين سابقون در دشمني با ايران،‌ كانال هايي رشد كرده اند كه تا پيش از اين خبري از آنها نبود. كانالي مانند آمدنيوز، نگام، رفيق آيت الله... جنبه هاي جديدي از جنگ نرم را به راه انداخته اند. س راهبرد اصلي آنها استفاده از نقاط ضعف داخلي با بهرهگيري گزينشي از يك سري واقعيات، اظهارنظرات شخصيت هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي داخلي و تركيب آن با اسناد جعلي است. خوراك اصلي آن نيز توسط سرويس هاي جاسوسي تهيه مي شود.

براي مثال آمدنيوز در اوج افشاي فيش هاي حقوقهاي نجومي، اسنادي را منتشر كرد و در گام نخست كسي درباره مقاصد كثيف و پنهانش زياد حساسيت به خرج نمي داد؛ چرا كه به گمان برخي از كاربران تلگرام، اين رسانه نيز همانند ديگر كانال هاي داخلي به دنبال افشاي مفاسد اقتصادي مديران و مسئولاني است كه در حال سواستفاده از مقام هستند!

اما در ادامه كار با سخيف تر شدن مطالب و نخ نما شدن آنها در حمايت از برخي از گروه هاي داخلي در مقابل ديگر گروه ها و تهاجم به اركان اصلي نظام جمهوري اسلامي، اهداف پنهان آنها مشخص شد. نكته حائز اهميت در اين رسانه ها، راهبردي است كه سرويس هاي جاسوسي خارجي براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و در نهايت نا امن كردن ايران به كار برده اند. اين سرويس ها قصد دارند با ناكارآمد نشان دادن نظام، فساد اقتصادي در ميان رده هاي بالاي مقامات كشور، عدم توانايي نظام در مبارزه با فساد مالي گسترده در ميان افكار عمومي مقبوليت و مشروعيت نظام را زير سوال ببرند و در درازمدت نيروي اجتماعي قوي را براي راه اندازي نارآرامي در كشور بسيج سازند.

هرچند اين رسانه ها در ابتدا سعي كردند به صورت حرفه اي عمل كنند تا پيوندشان با سرويس هاي جاسوسي غرب و منطقه برملا نشود ولي طمع پول و تعجيل براي رسيدن به هدف، ارتباطات پنهان را عيان كرد. اين رسوايي حتي بدون كشف مستندات و شواهد از مطالب اين كانال ها قابل شناسايي بود ولي با اين وجود بسياري از گردانندگان اين كانال ها به عنوان پياده نظام هاي سرويس هاي جاسوسي رسوا شدند و در اطلاعات جديدي كه منتشر شده، حتي مبالغ دريافتي و دستوركارهاي آنها مشخص شده است.

براي مثال روح الله زم، گرداننده كانال آمدنيوز و احمد شمس، مسئول نگام، در استخدام سرويس اطلاعاتي ميت تركيه هستند. سرويسي كه با موساد و سيا همكاري هايي گسترده اي در حمايت از گروه هاي تروريستي در منطقه دارند.

انتقام از ايران در تلگرام

با شكست ائتلاف غرب در از بين بردن و تضعيف متحدان ايران در منطقه نظير سوريه عراق يمن و لبنان و فلسطين، دستور كار جديد با قوت بالايي دنبال مي شود و مزدوران داخلي اين سرويس ها با تمام توان در حال خدمت به دشمن و خيانت به كشور هستند. اما تاسف بالاتر اينكه برخي از شخصيت ها و مقامات سياسي در ايران به گمان حذف شدن رقباي سياسي شان در عرصه سياسي، خوراك رسانه اي اين دشمنان ايران را فراهم مي كنند! اظهارات بي اساس و زدن اتهامات بي پايه، تنها فرصت را براي ايجاد تفرقه در كشور ايجاد مي كند و با وجود قدرت شبكه هاي اجتماعي در پرو بال دادن به شايعات، هرگونه اشتباهي ممكن است خسارت فراواني را به دنبال داشته باشد.

اما با وجود سرمايه گذاري بالاي دشمن و سرويس هاي اطلاعاتي در دور كردن مردم از نظام و ناكارآمد نشان دادن نظام جمهوري اسلامي، نشانه هاي شكست اين پروژه خود را نشان داده است. حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن سال جاري بسياري از معادلات را تغيير داد. حضوري كه نسبت به ساليان گذشته رشد چشمگيري داشت و تنوع افراد شركت كننده نيز گوياي اعتماد نسل هاي مختلف به راهي است كه گذشتگان در سال 57 انتخاب كردند. ولي با اين حال، دشمنان ايران كه در سال هاي اخير شكست هاي زيادي را در منطقه متحمل شده اند، راه هاي نفوذي مانند شبكه هاي اجتماعي را همچنان حفظ خواهند كرد و مسيرهاي جديدي را براي برهم زدن امنيت وثبات كشور خواهند آزموند.

اين امر، نظارت قوي تر و احتياط بيشتري را از سوي مسئولان كشور مي طلبد تا منافع ملي را فداي منافع حزبي و شخصي نكنند و زمين را براي بازي دشمنان فراهم نسازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امین
Iran, Islamic Republic of
این کانال ها با ژست حمایت از اصلاح طلبان ، مبانی انقلاب و اسلام را می کوبند. در پوشش اصلاح طلبی، از برخورد در امان اند. اصلاح طلبان هم از ان ها مرزبندی نمی کنند، چون نمی خواهند حمایت خارجی را از دست بدهند.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
آمدنيوز و چندتا ديگه كانال الان از يك عده تو داخل حمايت مي كنند اما هدف اصليشون برهم زدن ثبات كشوره
احمد
Iran, Islamic Republic of
خيانت خيانت است چه از سمت نيروهاي داخلي چه خارجي/ بيشترين ضربات رو اين خائنين به مملكت در چند قرن گذشته زدن فقط نقاب عوض مي كنن
Iran, Islamic Republic of
کاملآ معلومه که اخباری که میدن در جهت منافع دشمنان کشور است . و هدف بی اعتبار کردن نظام مقدس جمهوری اسلامیست .بعضی از مطالب آنقدر بی سرو ته که کمی دقت مقرضانه بودنش رو معلوم میکنه