پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۶
ترامپ: باید آمریکا برترین زرادخانه هسته‌ای جهان را داشته باشد

بازگشت به جنگ ستارگان

پاسخ روسيه به تخيلات هسته اي ترامپ
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 504517
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفته است قصد دارد زرادخانه هسته‌ای آمریکا را گسترش بدهد تا ایالات متحده قوی‌ترین بمب‌های اتمی را در جهان داشته باشد. سخنانی که یاداور جنگ ستارگان در زمان ریاست جمهوری ریگان است.
بازگشت به جنگ ستارگان
گروه بین الملل جهان نيوز: ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی به رویترز گفت که آمریکا در "ظرفیت تسلیحات هسته‌ای خود عقب افتاده است." او تاکید کرد که ایالات متحده هرگز نباید در هیچ عرصه‌ای از جمله هسته‌ای حتی از کشورهای دوست و متحد عقب بیفتد. دونالد ترامپ گفت: "این بسیار عالی و یک رویا خواهد بود که هیچ کشوری تسلیحات هسته‌ای نداشته باشند اما اگر قرار است کشورها سلاح اتمی داشته باشند، ما بهترین آن را خواهیم داشت. آمریکا تنها کشوری است که تاکنون از بمب های اتمی استفاده کرده است. حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی صدها هزار کشته به همراه داشت.

برخی ناظران معتقدند که ترامپ احتمالا قصد دارد آمریکا را از پیمان استارت خارج یا بمب های هسته‌ای جدیدی تولید کند. ترامپ  پیمان استارت جدید
برخی ناظران معتقدند که ترامپ احتمالا قصد دارد آمریکا را از پیمان استارت خارج یا بمب های هسته‌ای جدیدی تولید کند. ترامپ پیمان استارت جدید را توافقی «یک‌سویه » و « بد» خواند.
را توافقی «یک‌سویه » و  « بد» خواند. البته به باور برخی   این سخنان ترامپ برای تاثیر گذاری بر دیدار دیروزش با «اتحادیه محافظه کاران آمریکا» » بوده است.وی در این دیدار تاکید کرد که تمامی بخش های ارتش آمریکا اعم از دفاعی و تهاجمی را تقویت خواهد کرد. ترامپ با بیان اینکه با هزینه ای که در خاورمیانه خرج کردیم، می توانستیم آمریکا را سه بار بازسازی کنیم،گفت: «به سیاست خارجی مان نگاه کنید. آیا ما در هیچ جنگی در این سالها پیروز شده ایم؟ »ترامپ همچنین در جدیدترین «توئیت» های خود پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) را مورد حمله قرار داد ونوشت: «درز دهندگان اطلاعات در درون اف بی آی هستند».این توئیت ها در واکنش به امتناع اف بی آی از درخواست کاخ سفید مبنی بر تکذیب ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه منتشر شده اند.
 
پیمان استارت چیست؟
ترامپ، در همان جریان اولین تماس تلفنی خود با پوتین، ، از پیمان «استارت جدید» ابراز ناخرسندی کرده بود. این پیمان نخستین بار در سال 2010 امضا شد. بر اساس موافقتنامه «استارت جدید»، هر دو کشورآمریکا وروسیه  تا ماه فوریه سال 2018 فرصت خواهند داشت تا کلاهک‌های هسته ای راهبردی
کنستانتين کوساچف، نماینده دومای روسیه گفت: ترامپ در مبارزات انتخاباتي خود شعار "ما آمريکا را بار ديگر بزرگ مي کنيم" را سرد داد اما اگر معناي اين شعار، برتري هسته اي است پس او با اين کار جهان را به بدترين دوره رقابت تسليحاتي در دهه هاي پنجاه و شصت قرن گذشته بازخواهد گرداند.
آماده استفاده خود را به حداکثر 1550 کلاهک کاهش دهند. این رقم، کمترین میزان طی چند دهه اخیر به‌شمار می‌رود.اکنون روسیه با 7 هزار کلاهک هسته‌ای، بزرگ‌ترین دارنده این نوع تسلیحات کشتارجمعی در دنیا است.

آمریکا با 6 هزار و هشتصد کلاهک در رده دوم، فرانسه با 300 کلاهک در رده سوم، چین با 260 کلاهک در رده چهارم و انگلیس با 215 کلاهک در رده پنجم دارندگان این تسلیحات کشتار جمعی هستند.5 کشور فوق، 5 دارنده حق وتو در سازمان ملل نیز هستند. آمریکا تنها کشوری است که تاکنون از بمب های اتمی استفاده کرده است. پیمان «استارت جدید» در صورت توافق طرفین، می تواند به مدت پنج سال دیگر و تا پس از سال 2021 تمدید شود. اگر آمریکا و روسیه در خصوص تمدید این پیمان یا اعمال محدودیت‌های جدید به توافق نرسند، این دو قدرت بزرگ هسته‌ای جهان از هر گونه قید و بند ناشی از پیمان مذکور رها خواهند شد و به صورت بالقوه، شرایط برای یک رقابت تسلیحاتی جدید فراهم خواهد شد.

پاسخ روسيه به تخيلات هسته اي ترامپ
 
از سوی دیگر شماري از نمايندگان روسيه به تازه ترين اظهارات دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا درخصوص برتري طلبي و بالا بردن توان زرادخانه سلاح هاي هسته اي اين کشور واکنش نشان دادند.

 کنستانتين کوساچف گفت: ترامپ در مبارزات انتخاباتي خود شعار "ما آمريکا را بار ديگر بزرگ مي کنيم" را سرد داد اما اگر معناي اين شعار، برتري هسته اي است پس او با اين کار جهان را
آمریکا با 6 هزار و هشتصد کلاهک در رده دوم، فرانسه با 300 کلاهک در رده سوم، چین با 260 کلاهک در رده چهارم و انگلیس با 215 کلاهک در رده پنجم دارندگان این تسلیحات کشتار جمعی هستند.5 کشور فوق، 5 دارنده حق وتو در سازمان ملل نیز هستند.
به بدترين دوره رقابت تسليحاتي در دهه هاي پنجاه و شصت قرن گذشته بازخواهد گرداند. رئيس کميته روابط خارجي شوراي فدرال در پارلمان روسيه در صفحه خود در شبکه اجتماعي فيسبوک نوشت: مي توان گفت که اين آزار دهنده ترين بيانيه ترامپ در موضوع روابط با روسيه است.

وي افزود: در جريان جنگ سرد، اتحاد جماهير شوري و آمريکا درک کردند که تحقق برتري هسته اي خطرناک است لذا اصل برابري را به عنوان بهترين راه براي تضمين صلح پذيرفتند. آيا ما درصدد ورود به دوران جديدي هستيم؟ فکر مي کنم که هرچه سريعتر، به پاسخي براي اين سوال نياز داريم.

الکسي بوشکوف از ديگر نمايندگان روس نيز در صفحه خود در شبکه اجتماعي توييتر نوشت: اظهارات ترامپ درباره توسعه توان هسته اي آمريکا شک و ترديدهايي درباره توافقنامه کاستن از سلاح هاي راهبردي ايجاد مي کند و جهان را به قرن بيستم باز مي گرداند. وي افزود: اين توافقنامه که به دوران جنگ سرد باز مي گردد، مبنايي را براي ثبات هسته اي بين مسکو و واشنگتن پايه ريزي کرد. اين نماينده تصريح کرد: بايد از اين توافقنامه محافظت کرد. آمريکا نمي تواند برتري قاطعي را کسب کند.

وي که عضو کميته دفاع و امنيت در شوراي فدرال در پارلمان روسيه است، نوشت: به جاي تلاش براي برتري هسته اي خيالي در برابر روسيه، دولت آمريکا بايد راه حلي براي مشکل هسته اي بسيار پيچيده کره شمالي پيدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
اینا دارن بمب های هسته ای شون رو به روز می کنن ما کلا هسته ای رو تعطیل می کنیم
United States
ما از اول هم قرار نبوده بمب هسته ای درست کنیم..جمهوری اسلامی همیشه بر فن آوری صلح آمیز هسته ای تاکید داشته..این مقایسه درست نیست
Iran, Islamic Republic of
دو سه حالت بیشتر ندارد:
آمریکا و روسیه یا در صلح جهانی همگام خواهند بود یا در جنگ جهانی.

1. در صورت همراهی در صلح جهانی مناسبات دورانی جدید آغاز خواهد شد.
2. در صورت همراهی در جنگ جهانی امنیت هیچ کاخ و قاره ای تضمین نیست.

3. در هر صورت پیروزی به پیروان توحید وعده داده شده.
هرگاه از مناسبات عصر برده داری کنونی خسته شدید راه آینده بازست:
روح زمانه به دورانی معنوی - با مناسبات توحیدی - اشاره دارد.
Germany
این که کل مناسبات دنیا به روابط میان مسکو واشنگتن تقلیل پیدا کنه خیلی منطقی نیست، خیلی وقت ها اتحاد این دو هم نتونسته کاری رو از پیش ببره مثل زمان جنگ ایران و عراق که دنیا با صدام علیه ایران متحد شده بودند ولی هیچ کاری از پیش نبردند
چه برسه به وقتی که بخوان با هم بجنگند و تخاصم داشته باشن
Iran, Islamic Republic of
اینشتین نظریه درستی داشت که میگفت:
در جنگ جهانی بعدی از بیل و کلنگ استفاده خواهد شد.

در یک بررسی اجمالی از جنگ اقتصادی که از سوی بانکها به تمامی کشورهای جهان اعلان شده درمیابیم که اینشتین درست میگفته چون این جنگ میان کشورها نیست بلکه در جبهه مقابل تمامی کشورها و ملتها و حاکمیت ها این بانکها هستند که سربرافراشته اعلان جنگ جهانی داده اند. بنابرین پیروزی درین جنگ جهانی نیازی به تسلیحات پیشرفته ندارد یک فراخان جهانی همزمان کافیست تا همه ملتها با بیل و کلنگ برای تسخیر تمامی بانکها بپاخیزند. سپس ملی اعلام شوند. بدین ترتیب دیگر هیچ کشوری به هیچ بانکی مقروض نیست. همه حکومتها و ملتها خوشحال خواهند بود. و بجای جنگیدن همزمان در سراسر دنیا جشن می گیرن! !
Iran, Islamic Republic of
البته یک ساختار جدید تعاملاتی بر اساس ارزشهای معنوی لازمست تا پس از آن جایگزین شود. ساختاری که نگاه کالا به انسان و ارزشها نداشته باشد. سود-محور نباشد بلکه ارزش محور باشد.