پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳
عملیات امداد آمریکا برای نجات داعش

آمریکا و استراتژی "مدیریت زمین جنگ" در عراق

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب: 504268
اگر در رابطه با نقش آمریکایی ها در به وجود آوردن داعش به عنوان یک جریان تروریستی که کار ویژه اش کشتن مسلمانان و نابودی زیر ساخت های تمدنی کشورهای غرب آسیا است شک و شبه ای وجود داشته باشد در رابطه با نقش این کشور در ادامه حیات آن هیچ تردیدی نیست.
آمریکا و استراتژی "مدیریت زمین جنگ" در عراق
به گزارش جهان نيوز- در این چند ساله هرگاه داعش در مخمصه قرار گرفته و موجودیت آن با یک بحران جدی مواجه شده است، آمریکایی ها رو در بایستی را کنار گذاشته و مستقیم به کمک تروریست ها آمده اند، البته بعد هم خیلی طبیعی عنوان کرده ان که اشتباهی رخ داده است.  تجربه نشان داده آمریکایی ها یا اشتباهی وقتی که نیروهای داعش در محاصره هستند به آنها آذوقه و سلاح می رسانند و یا اشتباهی نیروهای رزمنده در جبهه ضد داعش را هدف قرار می دهند و یا اشتباهی کماندوهای خود را می فرستند تا فرماندهان کلیدی داعش را نجات بدهند. آخرین نمونه آن هم اقدام اخیر آمریکایی های در تلعفر عراق است.
شاهدان در منطقه «تلعفر» در غرب موصل که در اشغال داعش به سر می‌برد، روز سه شنبه شاهد پرتاب چندین بسته و فرود 6 نفر
جربه نشان داده آمریکایی ها یا اشتباهی وقتی که نیروهای داعش در محاصره هستند به آنها آذوقه و سلاح می رسانند و یا اشتباهی نیروهای رزمنده در جبهه ضد داعش را هدف قرار می دهند و یا اشتباهی کماندوهای خود را می فرستند تا فرماندهان کلیدی داعش را نجات بدهند.
از هواپیمای آمریکایی بودند به گزارش فارس، شاهدان در اطراف شهر «تلعفر» در غرب استان نینوا در شمال عراق، گفته‌اند که روز سه شنبه شاهد پرتاب چندین بسته به همراه فرود 6 نفر از یک هواپیمای آمریکایی به منطقه تحت نفوذ داعش بودند. شهر تلعفر نزدیک به دو ماه است که در محاصره نیروهای الحشد الشعبی قرار دارد و تا کنون تمام تلاش تروریست‌های خارج از این شهر برای نفوذ به آن و کمک به همتایان خود ناکام مانده است. به نوشته پایگاه خبری المعلومه عراق، سربازان عراقی نیز در مناطق درگیری بر کمک هوایی آمریکا به تروریست‌های داعش تأکید می‌کنند. به گفته آن‌ها آمریکایی‌ها سعی می‌کنند فرماندهان داعش را در مناطق محاصره شده به مناطق امن انتقال دهند.
در همین راستا جواد الطلیباوی یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی به المیادین گفت که دولت آمریکا تلاش می‌کند سرکرده‌های داعش را که بین آن‌ها برخی افسران عرب و خارجی نیز حضور دارند از شهرستان تلعفر خارج کند. وی افزود: تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تلعفر از سوی نیروهای داوطلب مردمی، موجب شده است که آمریکایی‌ها به‌فکر راهی برای نجات سرکرده‌های داعش که در این منطقه به محاصره در آمده‌اند، بیفتند. الطلیباوی افزود: ما مستندات و مدارکی در اختیار داریم که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از طریق پرتاب سلاح و
البته همه این کمک ها جدای آن میلیاردها دلار اسلحه و کمک لجستیکی است که دولت آمریکا از طریق فروش سلاح به همپیمانان منطقه ای تروریست ها در سوریه مانند عربستان در اختیارشان قرار می دهد.
کمک‌های دیگر به داعش در داخل تلعفر کمک می‌کنند.
 البته همه این کمک ها جدای آن میلیاردها دلار اسلحه و کمک لجستیکی است که دولت آمریکا از طریق فروش سلاح به همپیمانان منطقه ای تروریست ها در سوریه مانند عربستان در اختیارشان قرار می دهد. آمریکایی ها در تعامل با تروریست ها اصلی دارند تحت عنوان "مدیریت زمین جنگ" بر اساس این اصل مداخله آمریکایی ها بایستی به گونه ای باشد که  شرایط  تداوم نزاع تا زمان مطلوب فراهم شود. این  نوع مداخله معمولا به صورت پنهان از طریق نیروهای نفوذی و همچنین دستکاری  اطلاعاتی صورت می گیرد با این حال بعضی وقت ها هم مداخله مستقیم اجتناب ناپذیر می شود.

اغاز رسمی عملیات ازاد سازی تلعفر
این درحالی است که صبح امروز عملیات آزاد سازی تلعفر به صورت رسمی آغاز شده است. به گزارش تسنیم نیروهای داوطلب مردمی عراق در ادامه پیشروی‌های خود، به ورودی‌های روستای الشریعه در غرب موصل رسیدند و حزب‌الله عراق نیز از آزادسازی روستای خربة الجحش در محور تلعفر خبر داد. نیروهای عراقی عملیات خود را به‌سمت فرودگاه موصل ادامه داده مواضع داعش در این منطقه را به‌طور گسترده بمباران کردند و هم‌اکنون
آمریکایی ها در تعامل با تروریست ها اصلی دارند تحت عنوان "مدیریت زمین جنگ" بر اساس این اصل مداخله آمریکایی ها بایستی به گونه ای باشد که شرایط تداوم نزاع تا زمان مطلوب فراهم شود. این نوع مداخله معمولا به صورت پنهان از طریق نیروهای نفوذی و همچنین دستکاری اطلاعاتی صورت می گیرد با این حال بعضی وقت ها هم مداخله مستقیم اجتناب ناپذیر می شود.
در حال آماده شدن برای حمله به فرودگاه و پادگان الغزلانی آماده می‌باشند.
جنگنده‌های ارتش عراق با استناد به اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی حشدالشعبی، 5 موتر بمب‌گذاری شده را در ورودی‌های روستای عین طلاوی در شمال غرب تلعفر منفجر کردند. سازمان اطلاعات حشدالشعبی همچنین از کشته شدن عمار مصطفی یوسف سرکرده داعش در تلعفر خبر داد. شهر تلعفر که در سال 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد و مأموریت آزادسازی این شهر به نیروهای داوطلب مردمی عراق سپرده شده است. این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.

تداوم عملیات ازاد سازی کرانه غربی موصل
حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق صبح روز یکشنبه آغاز عملیات آزادسازی کرانه غربی شهر موصل را اعلام کرد. نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل تاکنون، روستاهای زیادی را آزاد کرده‌اند. در عملیات آزادسازی کرانه غربی موصل، هزاران نفر از نیروهای مشترک عراقی با پشتیبانی بالگردهای نظامی و واحدهای توپخانه شرکت دارند. نیروهای عراقی پنجم بهمن ماه کرانه شرقی شهر موصل را به‌طور کامل از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کردند. عملیات آزادسازی نینوا از چند ماه پیش آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در شهر نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
این غربی ها هزار بار هم از داعش گزیده بشن باز هم آدم نمیشن
United States
اگه آمریکایی ها می تونستن تروریست ها رو مدیریت کنن که باید جلوی حملات یازده سپتامبر رو می گرفتن