چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۸
اخبار برگزیده استان‌ها

روحانی رئیس جمهور است یا کاندیدا؟/روایت زندگی یک خانواده در طویله / آب شرب با طعم جلبک/ سفر"قهرمان زمین" به همدان! + تصویر

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 503802
همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
روحانی رئیس جمهور است یا کاندیدا؟/روایت زندگی یک خانواده در طویله / آب شرب با طعم جلبک/ سفر"قهرمان زمین" به همدان! + تصویر
گروه استان‌های جهان نيوز:  در راستای کمک به تحقق عدالت رسانه‌ای برای همه استان‌های کشور و همچنین با توجه به اخبار و گزارش‌های بسیار خوبی که در رسانه‌های محلی در مناطق مختلف کشور تولید می شود، از این به بعد روزانه برگزیده ای از اخبار استان ها تقدیم به خوانندگان محترم جهان نيوز خواهد شد.

همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
به گزارش جهان نيوز، برگزیده امروز اخبار استان‌ها به نقل از منابع محلی به شرح ذیل است:
 
*همدان/ سفر"قهرمان زمین" به همدان! + تصویر
با توجه به وضعیت اسفناک خوزستان حضور رییس سازمان محیط زیست کشور در همدان واکنش هایی داشته و برخی خواستار لغو سفر ابتکار و رسیدگی به وضعیت مردم خوزستان شده اند.

از امروز معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست کشور در همدان حضور دارد و برنامه‌های متعددی در استان  از جمله بازدید از بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در همدان، سخنرانی  در همایش ملی شهر سبز پایدار و شرکت در شورای اداری استان قرار است با حضور وی  برگزار شود.

حال سئوال قابل‌توجه در این میان برای مردم همدان و علی الخصوص قشر خبرنگار همدان این است که با توجه به وضعیت بد آب و هوایی در خوزستان حضور رئیس سازمان محیط‌زیست در همدان در این موقع چه ضرورتی  دارد؟

این در حالی است که همین امروز صبح بود که رهبر انقلاب بیانات مهمی درباره‌ی لزوم تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم جنوب کشورعنوان  کردند و فرمودند: اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و همچنین با انتقاد از برخی که به‌جای حل مسئله ریز گردها، مسئولیت آن را متوجه گذشتگان می‌کنند، خاطرنشان کردند: درست است که برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد اما این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد.

خانم ابتکار مردم خوزستان نیازمند کمک شما هستند آیا رسیدگی به وضعیت مردم خوزستان ضروری‌تر از حضور در همدان نبود.
قابل‌توجه است که از روزها قبل که خبر حضور رئیس سازمان محیط‌زیست در همدان پیچیده است شاهد واکنش‌های مختلف علی‌الخصوص در فضای مجازی و همچنین در دانشگاه‌ها هستیم.

روز گذشته بود که حتی اعضای انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی سینا در بیانیه‌ای اعلام داشتند به‌عنوان تنها تشکل تحول‌خواه و اصلاح‌طلب این دانشگاه اعلام می‌داریم بی‌شک با توجه به اولویت داشتن مسئله خوزستان، حضورتان در استان همدان در این زمان، نادرست و نابجا بوده و ما از شما انتظار داریم که نجابت دولت اصلاحات و تدبیر دولت اعتدال را که در کارنامه کاری شما درخشان است با این‌گونه کارها و سفرهای نامربوط از بین نبرید.

نکته دیگر که در این بین قابل‌توجه بود اقدام اداره محیط‌زیست همدان بود که در پوسترهای خوش‌آمد گویی به رئیس سازمان محیط‌زیست در همدان بود که وی را "قهرمان زمین" نام‌برده‌اند که گرچه این عنوان "قهرمان زمین" را کسب کرده‌اند اما در شرایط اسفناک  خوزستان استفاده از این واژه بنا بر قول دانشجویان اصلاح‌طلب دانشگاه بوعلی سینا نوعی به سخره گرفتن دولت است.

مردم مظلوم خوزستان بدانید #خوزستان_تنها_نیست و بدانید ما همدانی‌ها با شما هستیم و هر چه سریع‌تر خواستار خروج رئیس سازمان محیط‌زیست از همدان و رسیدگی به وضعیت شما هستیم.
منبع: صبح الوند
 
*سیستان/ آب شرب با طعم جلبک!

در ادامه آلودگی آب در منطقه سیستان این بار قرعه مصرف آب آلوده با عطر و طعم جلبک به نام شهرستان زهک افتاد.
مهر ماه سال جاری بود که خبر آلودگی آب در آلوده ترین شهر جهان  سلامت مردم این منطقه را به حاشیه برد، علی ای حال پس از انتشار این اخبار مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زابل هرگونه آلودگی آب را رد و از سلامت کامل آن خبر دادند!

تکذیب مسئولین دانشگاه در حالی بود که ناظری فرماندار ویژه زابل علت طعم و بوی بد آب شرب روستایی را رشد جلبک در چاه نیمه یک خواند و گفت: آب چاه نیمه چهارم که اسکلت در آن رویت شده به مصارف کشاورزی اختصاص دارد و با چاه نیمه های یک ، دو و سه مرتبط نیست.

 وی علت بو وطعم آب روستایی را وجود جلبک در چاه نیمه یک دانست و تصریح کرد: برای رفع این مشکل مسئولین در حال پیگیری هستند که در حال حاضر محلولی به آب وارد کرده تا جلبک ها از بین بروند.

فرماندار ویژه زابل خاطر نشان کرد: درحال حاضر آب روستایی هیچ مشکلی نداشته و روزانه در حال آزمایش است طعم و بوی آب هم به خاطر جلبک هاست که اقدامات رفع این مشکل نیز دارد انجام می شود.

ناظری با بیان اینکه آب شرب روستایی در تصفیه خانه زهک تصفیه می شود، گفت: این تصفیه خانه املاح و مواد داخل آب و آلودگی ها را از بین می برد اما بو وطعم جز کارهای تصفیه خانه نیست با این حال ماده ای وارد آب کرده اند تا این مشکل رفع شود.
 
*خراسان شمالی/ روایت زندگی خانواده ۶ نفره در طویله
مجتبی سلیمانی، شاطر نانوایی که سال ها قبل به همراه خانواده اش از روستای قشلاق کاره به محله باقر خان 3 محله ای از حواشی شهر بجنورد مهاجرت کرده بود به علت فقر نتوانست هزینه رهن خانه ای را تهیه کند و سر پناه او و خانواده اش از سه سال قبل تا به دیروز آغل گوسفندی در محله باقر خان 2 بود.

مادر خانواده درباره اینکه شوهرش کجاست و چرا وضع آنان تا به این اندازه نابسامان است، می گوید: من و شوهرم (مجتبی سلیمانی) که البته پسر عمویم نیز بود، از اهالی روستای قشلاق کاره درحوالی کارخانه سیمان بجنورد هستیم، سال ها قبل به همراه مادر شوهرم به محله باقر خان 3 ( محله حاج بیلر ) مهاجرت کردیم و اجاره نشین شدیم.

او می گوید: سه سال قبل از محله باقر خان 3 مجبور به کوچ شدیم اما پول رهن خانه جدیدی را نداشتیم، مستاصل مانده بودیم که چه کنیم، شخصی که ما را می شناخت آغل گوسفند خود را به ماهی 80 هزار تومان به ما اجاره داد و این آغل، کاشانه من، شوهرم، مادر شوهرم و پس و دو دخترم شد. چهار ماه قبل نیز شوهرم به علت بار قاچاق گندم دستگیر و محکوم به دو سال زندان شد.از موقعی که شوهرم زندانی شده است، مادر شوهرم کارگری روزمزد انجام می دهد که روزی 10 تا 15 هزار تومان دستمزد اوست و ما پنج نفر با این پول ناچیز و یارانه، گذران زندگی می کنیم.

او همچنین تعریف کرد: هر چند، چند سال قبل در یک تصادف پاشنه پای شوهرم آسیب دید و معلول شد و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت اما از طرف بهزیستی هیچ کمکی را دریافت نکردیم.

نماینده موسسه مردم نهاد امور خیریه استان ( قرارگاه خادمان ولی نعمتان انقلاب) که در این بازدید همراه ما بود نیز توضیح داد:  با تهیه هزینه رهن یک خانه، این خانواده فردا به خانه اجاره شده در محله باقر خان 3 می روند.
وی افزود: به علت فقر خانواده، نوزاد دختر این خانواده تا دو سال و هشت ماهگی فقط با شیر مادر تغذیه می شده است و سوء تغذیه دارد.
منبع: عصر اترک
 
*خوزستان/ حسن روحانی رئیس جمهور است یا کاندیدای ریاست جمهوری؟

در دوره 4 ساله حسن روحانی مشکلات محیط زیستی زیادی دامن خوزستان را گرفته است؛ بارش باران‌های آلوده که بیش از 3 سال است دامن اهواز و برخی از شهرهای خوزستان را گرفته و تاکنون علت دقیق آن مشخص نشده است. فاضلاب گیری هورالعظیم و تالاب شادگان از دیگر آسیب‌های زیست محیطی به استان است که در دوره 4 ساله حسن روحانی اتفاق افتاده است.

افزایش غلظت ریزگردها، انتقال محرمانه آب کارون و خشک شدن تالاب هورالعظیم توسط وزارت نفت از دیگر آسیب‌هایی است که تن استان خوزستان را در دوره دولت تدبیر و امید را رنجور کرده است. اما روحانی چرا این حرف‌های شعاری را می‌زند؟

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس دهم می‌گوید: دولت اگر اقدام قابل توجهی در استان داشته است، ما باید این روزها آن را مشاهده کنیم و وقتی هیچ چیز تغییر نکرده، به معنی نمره صفر دولت در خوزستان است. مجید ناصری‌نژاد می‌افزاید: ارقام و اعداد مطرح شده از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست غیر واقعی است و اگر این اقدامات توسط دولت در استان انجام شده است چرا ما باید شاهد تکرار بروز این بحران‌ها در استان باشیم.

پس از 3 سال عملکرد هیچ و پوچ دولت در زمینه ریزگردها و حل مشکلات زیست محیطی خوزستان، دولت به تکاپو افتاده و به دنبال جذب آراء مردم خوزستان است اما باید دید که مردم دوباره به این گفتمان هیچ و پوچ متکی بر برجام اطمینان می‌کنند یا خیر.
منبع: رهیاب
 
*مازندران/ افزایش ۴۰ درصدی آمار طلاق توافقی در مازندران طی ۴ سال

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مازندران جزو پنج استان نخست کشور طلاق است، گفت: مشکلی که در این مدت داشتیم افزایش آمار طلاق‌های توافقی بوده که از ۳۰ درصد سال ۹۰ به ۷۰ درصد در سال ۹۴ رسیده است.

سید سعید آرام در جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ اظهار کرد: طلاق به‌عنوان یک آسیب مهم در جامعه خودنمایی می‌کند و بنیان اصلی‌ترین نهاد جامعه یعنی خانواده را مورد تهدید قرار می‌دهد. آرام با تأکید بر اینکه موضوع طلاق آن‌قدر مهم است که مقام معظم رهبری طلاق را یک معضل بزرگ در سبک زندگی امروزی می‌دانند و همه دستگاه‌ها را موظف کردند برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند، اظهار کرد: از سال 90 تاکنون آمار ازدواج کاهش پیدا کرده اما آمار طلاق در حال افزایش بوده است.

وی افزود: از سال 90 تا سال 94 حدود 19 درصد کاهش ازدواج داشتم اما آمار طلاق در حال افزایش بوده است که نسبت ازدواج به طلاق از 5.4 در سال 90 به 3.5 در سال 94 رسیده است و به ازای هر 3.5 ازدواج یک طلاق داشته‌ایم.
منبع: سیمرغ ما
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقلآ یه فیلتر دود که میشه ساخت گذاشت رو اگزوزها نمیشه؟
این برا تهران و اکثر کلان شهرها واقعآ حیاتیه که چنین فیلتری ساخته بشه.

موضوع اینه که انگار کم کم باید جنگ زیست محیطی را هم کنار جنگ نرم و جنگ فرهنگی و چه در ادبیات دفاعی لحاظ کرد.

چنین شرایط جوی در خوزستان چطور در تمام این سالیان پس از جنگ به این شدت نبوده؟ موضوع اصلآ طبیعی نیست. ...
Iran, Islamic Republic of
ریشه معضل ریزگردها را باید در سدسازی های دولت های کارگزاران و اصلاحات جستجو کرد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
به جای اینکه خانم ابتکار در خوزستان ،بوشهر یا سیستان باشد آمده به همدان و از مجموعه توریستی تفریحی گنج نامه و تله کابین گنج نامه بازدید می کند
Iran, Islamic Republic of
درود بر بسیجیان جوان بجنورد قرارگاه خادمان ولی نعمتان که در این فرصت کم خدمات زیادی به حاشیه نشینان بجنورد ارائه کردند
Iran, Islamic Republic of
خجالت نکشیدی همدانیها بهت گفتند به همدان نیا خوزستان واجب تر است یعنی دیپورتت کردند ولی با کمال پر رویی به زور به همدان رفتی . رفتی که ثابت کنی کشور و ملتت برایت مهم نیست مهم حقوق ماهیانه ای است که به حسابت واریز می شود و سرانجام لقمه ... چه کرده تاکنون و به بعد از این چه می کند واقعا خجالت نکشیدی از همدان دیپورت شدی واقعا خجالت نکشیدی. شرم نکردی نمردی.
Iran, Islamic Republic of
حقوق های نجومی و محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
...
شما شاید موظف به وظیفه اید
ما ملت که میدانیم تحریمها از کدام فتنه شروع شد.
بالاخره خورشید پشت ابر نمی ماند.
Iran, Islamic Republic of
هزارن افرین بر همدانی ها که این خانوم را دیپورت کردند و باید شهر های بزرگ و مراکز استانها هم بهمین نحو این خانوم را استقبال نکنند و با همبستگی با اهوازی ها !! باین رفتارهای همدانی ها و کریمی ها و..و. میگویند غیرت ایرانی و حس همنوع دوستی !!!