جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۵
امروز مدیران رئیس جمهور نیاز به کمک او دارند

چرا باید رئیس جمهور خودش به اهواز برود؟

يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 503594
بحران خوزستان، نفس مردم را بریده است. این پدیده را نمی توان با یکجانشینی درمان کرد. مدیریت بحران از پاستور و سعدآباد، به انجام نمی رسد. رئیس جهور باید همین امروز خودش را به اهواز برساند.
چرا باید رئیس جمهور خودش به اهواز برود؟
به گزارش سرویس جامعه جهان نيوز؛ مدارس اهواز تعطیل است؛ مجری تلویزیون استانی هنگام پخش برنامه روی آنتن، ماسک می زند؛ ادارات و بانک ها فقط تا ساعت 12 کار می کنند؛ ریزگردها آزار می رساند؛ بسیاری از مناطق با قطعی مکرر برق مواجه شده اند؛ روزنامه ها تیتر می زنند «اهواز هوا ندارد»؛ مردم چند روز است که روبروی استانداری تجمع می کنند؛ روی برخی پلاکاردها نوشته شده: «روحانی! انتخابات نزدیک است»؛ هنرپیشه ها و ورزشکاران هم به جمع معترضان فضای مجازی پیوسته اند؛ مشکلات آب و برق، هم وزیر نیرو و هم وزیر جهاد کشاورزی را به اهواز کشانده است؛ وزیر نیرو از مردم خواسته حوصله به خرج بدهند و ما را همراهی کنند؛ گرد و خاک امان مردم را بریده است! 

این‌ها گزاره های خبری است که می کوشد حال و هوای این روزهای اهواز را روایت کند؛ و البته خواننده محترم همین فقرات کوتاه را به سایر شهرها تعمیم دهد: اندیمشک، دزفول، رامشیر، سوسنگرد، ماهشهر، امیدیه، شادگان، شوشتر، خرمشهر، گتوند... .

همه در حال تلاش‌اند

بی تردید مسؤولان مشغول تلاش اند؛ ستاد بحران پشت سر هم تشکیل جلسه می دهد؛ معاون اول رئیس جمهور وارد گود مدیریت شده اما مسأله ابعاد وسیع و ویرانگری پیدا کرده است که عزمی بزرگتر و تلاشی چابک تر را می طلبد.
به نظر می رسد در چنین شرایطی، شخص رئیس جمهور باید وارد معرکه شود؛ یکجا نشستن و دستور صادر کردن مشکلی را حل نمی کند. بحران خوزستان، از پاستور و سعدآباد حل نمی شود. درست مثل ما روزنامه نگارها که در تحریریه می نشینیم و اخبار خوزستان را از خبرگزاری ها می گیریم و سر هم می کنیم و با خودمان فکر می کنیم درد جانکاه مردم خوزستان را فهمیده ام، آنوقت پایان هر روز کاری به خودمان خدا قوت می گوییم و رضایت شغلی مان را بالا می بریم!

آقای رئیس جمهور! لطفا بخوانید

لطفا رئیس جمهور محترم این فقره از نامه امام علی (ع) را به استاندارش (مالک اشتر) بخواند:
«بخشى از كارها به گونه‏ اى است كه خودت بايد انجام دهى» 
اندیشه علوی به ما می گوید در حکومت داری، مقامات ارشد حکومت در برخی موارد باید خود رأسا وارد کار شوند و مدیریت آن را به دست نیروهای پایین دست خود رها نکنند. «مانند پاسخ دادن به كارگزاران دولتى، در آنجا كه منشيان تو از پاسخ دادن به آنها درمانده‏ اند، و ديگر، بر آوردن نياز مردم در همان روزى كه به تو عرضه مى ‏دارند، و يارانت در رفع نياز آنان ناتوانند»

امروز یاران رئیس جمهور نیاز به کمک بالادست دارند، وگرنه کار پیش نخواهد رفت. رئیس دولت اعتدال، حتما به این نکته مدیریتی امیرالمؤمنین (ع) اعتقاد دارند: «كار هر روز را در همان روز انجام ده، زيرا هر روزى، كارى مخصوص به خود دارد». 
آقای دکتر روحانی! خوزستان همین امروز – تأکید می شود همین امروز – به کمک شما نیاز دارد. لطفا همین امروز یک بلیط هوایی بگیرید و برای دو روز خودتان را ساکن خوزستان کنید.

نویسنده: سید مهدی سیدی
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نه حتماً کابینه را هم با خودتان ببرید بگذارید همانجا ساکن شوند برگردید. توبیخ کمتر از این جایز نیس.
Iran, Islamic Republic of
چرا رئیس جمهور این همه مدت یکی از جلسات با وزرایش را آنجا برگزار نکرد ترسید مگر خون او و وزاریش از ملت خوزستان رنگین است کسی که با آراء همین مردم رئیس جمهور شد باید به بدترین نقاط کشور سفر کرده و جلسه تشکیل دهد تا درد ملتش را بفهمد رئیس جمهور شدن فقط پارتی بازی برای برادر و اطرافیان و دادن وام بدون بهره از بیت المال به برادر و اطرافیانش نیست. رئیس جمهور باید درد ملتش را حس کند. روحانی بای بای
Iran, Islamic Republic of
چرا بدترین جا. خوزستان بهترین جای ایرانه.
همه دولتها درین سالیان در خصوص خوزستان کمکاری کردن.
ما ملت هم مقصریم که اگر میرفتیم نفری یک نهال میکاشتیم و یا ... , الآن هم هوا خوب بود هم دولتها انقلابی.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی به نظر من نیای اهواز بهتره تو عادت به گرد خاک نداری لباسات خاکی میشه بعد هم ی وقت بارون زد برق قطع شد و آب رفت ما شرمنده میشیم ...یعنی خجالتمون میشه تازه آب هم که بیاد اولش مثل فانتای فقط مزش با فانتا فرق می کنه واسه مدرسه هم شکر خدا اینترنت برقرار بچه های مردم استفاده می کنن بجای کتاب.از طرفی ما خوزستانی ها هم شامل حقوق شهروندی نمیشیم چون حقوق شهروندی از قم به بالا حساب میشه شامل قم هم نمیشه به همون آزاد راه تهران.شمال برس کلی رای میاری ما هم خدا رو داریم
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
یعنی خاک بر سر من که به دولت تدبیر و امید رای دادیم و اعتماد کردیم خوبه که این اسمش دولت تدبیر و امیده اگر اسمی دیگه ای میداشت چی میخواست بشه ... محمود کجایی دکتر که مردم به نسخه و داروهای تو محتاج اند..... خدایاااااااااااااااا یا محمود رو برسون یا به دادمون برس یا مارو بکش