کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گسترش اعتراض به بی تدبیری ها در خوزستان/ از پرویز پرستویی تا حسام الدین آشنا!

29 بهمن 1395 ساعت 9:57

هنوز آثار ترکش ها و تخریب ها و انفجارها را بر درو دیوار این مناطق میتوان دید.ولی متاسفانه نه تنها قدمی برای آبادانی و رفاه این منطقه برداشته نشده،بلکه باید در هوای آلوده وخاک گرفته و بی آبی و بی برقی زندگی کنند. امیدوارم یادمان نرود که اگر مردم مقاوم خوزستان نبودند،ماهم نبودیم .


در حالیکه بی تدبیری های دولت تدبیر و امید در بحران خوزستان سبب اعتراضات گسترده در میان فعالین سیاسی و اجتماعی شده، بازیگران نیز به جمع منتقدین و معترضین به بحران خوزستان پیوسته اند.

به گزارش جهان نیوز، در همین باره  پرویز پرستویی بازیگر کشورمان در صفحه شخصی اش نوشت: از دوران نوجوانی تا کنون بیشترین سفری که داشتم ،منطقه خوزستان بوده و خاطرات فراموش نشدنی ازمردم خونگرم ومیهمان نوازشون دارم.
وهمه مردم ایران وخیلی از جاهای دنیا میدانند ،که این هموطنان چه مصیبت هایی را در دوران هشت ساله دفاع مقدس تحمل کردند. یادمان باشد،که چقدر این مردم مهربان بعلت ویران شدن خانه و کاشانه شان سختی کشیدند وخم به ابرو نیاوردند.

یادمان باشد تنها مناطقی که بعد از جنگ به آن رسیدگی نشده همین منطقه خوزستان است . چقدر شهید،چقدر جانباز،چقدر اسیرو مفقود؟ حال اگر رفاه و آرامش و امنیت هست ،این عزیزان باید دراولویت باشند.

هنوز آثار ترکش ها و تخریب ها و انفجارها را بر درو دیوار این مناطق میتوان دید.ولی متاسفانه نه تنها قدمی برای آبادانی و رفاه این منطقه برداشته نشده،بلکه باید در هوای آلوده وخاک گرفته و بی آبی و بی برقی زندگی کنند.
امیدوارم یادمان نرود که اگر مردم مقاوم خوزستان نبودند،ماهم نبودیم .

حال دریابیمشان این هموطنان رنج کشیده را
دریابیم این مردم همیشه قهرمان را
دریابیم این خانواده های داغداررا

در رسانه شاهد بودم ،که مسئولی می گفت انشاالله داریم امکاناتی فراهم میکنیم.پس کی ؟چرا انقدر دیر؟ هیچ اولویتی بالاتر از رسیدگی هرچه زودتر به این منطقه و مردمانش نیست.

از سوی دیگر، حمید فرخ نژاد نیز در اینستاگرام خود نوشت:
"اتفاقی كه این روزها در خوزستان رخ می‌دهد مایه شرمندگی و شرمساری است. شرمندگی و شرمساری برای تمام مدیرانی كه مسئولیت این اتفاق را به عهده دارند، اما سال‌های سال است كه نه كاری می‌كنند و نه توجه‌ای. می‌گویند تلاش كردیم، می‌گویند دست ما نیست، می‌گویند بودجه نمی‌رسد و ...اما هیچكدام این‌ها باعث نمی‌شود تا خوزستان مایه شرمندگی تان نباشد. من به عنوان یك شهروند عادی هیچ‌كاری از دستم برنمی‌آید؛ تلاش كردم تا اطلاع‌رسانی كنم.
 

تلاش كردم تا راهی پیدا شود؛ به مدیر منطقه آزاد آبادان پیشنهاد دادم كه همایشی برگزار كنیم؛.سینمار تخصصی. با معاونت فرهنگی دانشگاه تهران صحبت كردم و حتی یك جلسه مشترك با مدیر محیط‌زیست سازمان ملل در ایران ترتیب دادم تا مشكلات بررسی شود و نگاه جهانی معطوف شود، اما متاسفانه هیچ پیگری از طرف مسئولین منطقه آزاد انجام نشد.
 
مدت‌ها تلاش كردم تا درباره وضعیت آبادان و خرمشهر بعد از جنگ و بازسازی آن اطلاع‌رسانی كنم تا شاید توجهی شود و این مردم شریف، خسته و بیچاره این مناطق بالاخره رنگی دیگر از زندگی در شهر خود را ببینند. اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم؛ آنقدر كه گفتم دیگر حرفی نمی‌زنم. حالا وضعیت از بازسازی شهرها هم بدتر شده است؛ حالا مسئله هوایی است كه مردم تنفس می‌كنند و جانشان را به خطر می‌اندازد.

مردم خسته‌تر از مواجهه با این شرایط هستند و جز تحمل چاره‌ دیگری ندارند. در چنین وضعیت فكر می‌كنم كه جز شرمندگی و سرافكندگی چیز دیگری نباید نصیب كسانی شود كه مسئول این ماجرا هستند. برخلاف آنچه در این روزها اتفاق افتاده این مسئولیت را سیاسی نمی‌كنم و این اعتراض سیاسی نیست.

چون انگار این روزها همه برخوردها سیاسی است و انگار صلاح مردم در درجه دوم اهمیت قرار گرفته و هرجناحی بهانه خودش را پیدا می‌كند؛ یك‌روز این‌طرفی‌ها گرد و خاك خوزستان را بهانه می‌كنند ومی‌خواهند مسئول پاسخگو كه از جناح رقیب است جواب دهد و یك روز دیگر هم آن‌طرفی‌ها حادثه پلاسكو را پررنگ می‌كنند و دنبال رقابت‌های سیاسی هستند. اما مردم انگار هیچ نقشی در این اتفاق‌ها ندارند. انگار نه انگار كه زندگی مردم است كه قربانی این بازی‌های سیاسی و این درست عمل نكردن به وظیفه‌ها می‌شود. اگر در این میان كاری از دست مدیر سازمان محیط‌ زیست برنمی‌آید، چرا استعفا نمی‌دهند تا افكار عمومی متوجه مشكلات شوند و بدانند از دست ایشان هم كاری برنمی‌آید؟
 
كاش یك‌بار به این شرایط درست و دقیق نگاه كنیم؛ زندگی مردم را ببینیم و شرمنده انجام ندادن وظیفه خود باشیم و نه رقابت جناحی "

لازم به ذکر است که حتی حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز طی توئیتی نوشته است: "خوزستانی ها جنگ را تحمل کردند؛ ریزگرد را هم تحمل می کنند اما نکند آنها را ریز ببینیم؛ نکند از بالا به آنها نگاه کنیم؛ نکند آنها را اصلا نبینیم."


کد مطلب: 503245

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/503245/گسترش-اعتراض-بی-تدبیری-خوزستان-پرویز-پرستویی-حسام-الدین-آشنا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com