سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱۲
بلايي كه نگاه امنيتي اصلاح طلبان بر سر مجلس آورده است:

هزينه از وقت و اعتبار مجلس براي كاشتن بذر ديكتاتوري

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 503239
وجاهت نمایندگی در نزد برخی از نمایندگان اصلاح طلب به حدی پایین آمده که منافع سیاسی و جناحی را به منافع ملی و عمومی ارجحیت داده و حتی برای آنکه دولت در ماههای پایانی خود در محذوریت قرار نگیرد، مانع از حضور وزاری دولت برای پاسخگویی به سوالات یا شکل گیری طرح استیضاح آنها می شوند!
هزينه از وقت و اعتبار مجلس براي كاشتن بذر ديكتاتوري
از چندماهي كه از آغاز به كار مجلس دهم گذشته،‌ حقيقت حضور نمايندگان ليست اميد عيان تر می شود؛ این واقعیت تا حدی آزاردهنده است که حتی از شعار و آرمان های دهان پركن جبهه اصلاحات نیز عدول شده است.

به گزارش جهان نيوز چند روزي است كه از ارائه طرحي در مجلس مي گذرد كه نگفتن از آن كار سختي است. سخت از جهت كه طراحان اصلي آن كساني اند كه به بهانه اي قصد دارند فضاي نقد را ببندند. ضرب المثلي هست كه مي گويد "خواست ابرويش را درست كند اما زد چشمش را هم كور كرد." اينك قضيه نمايندگان اصلاح طلب همين است.

 این دسته از نمایندگان به بهانه جلوگیری از برهم خوردن مجالس سخنرانی و غیره طرح دوفوریتی را امضاء کرده اند که مجازات های سنگینی را برای کسانی که حتی در سخنرانی یا مراسم رسمی سوال هم می کنند كه موجب "جلب توجه" مي شود!! پیشبینی کرده است.

اين طرح دوفوریتی با عنوان «تامین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی» توسط عارف و برخی از اعضای شاخص فراکسیون امید از جمله مطهری،‌ صادقی، محجوب، مازنی،‌ کواکبیان و ... امضا شده است. کسانی که سال های سال است گوش مردم را با شعارهای رنگارنگ حقوق شهروندی و آزادی بیان کر کرده اند ولی خود زمانیکه تصمیم گیر می شوند و در قدرت قرار می گیرند،‌ سعی می کنند تا تمام راههای نقد را ببندند.

در این طرح  مجازات 6 ماه تا دو سال برای کسانی که اعتراضی به سخنرانان در جلسات مختلف دارند، در نظر گرفته شده و با ارائه این طرح به به مجلس شورای اسلامی ، افکارعمومی انگشت بر دهان مانده اند و بسیاری در شبکه های اجتماعی یا شوک زده هستند و یا با در قالب طنز به آن انتقادکرده اند.  

هرچند در قوانین قضایی و کیفری مجازات های برای برهم زنندگان نظم عمومی و مجالس در نظر گرفته شده ولی اینکه نمایندگانی در مجلس به دنبال آن باشند تا حلقه نقد را به حدی تنگ کنند که طرح سوالی در نشست یا مراسمی با مجازات روبه رو شود، خود حدیث دیگر است!

در شماره 1 ماده واحده این طرح آمده است که «هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سؤال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی که عرفا بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از 6 ماه تا دو سال محکوم می‌‌گردد. نیروی انتظامی موظف است فوری فرد یا افراد را بازداشت و با تحویل به مقامات قضایی نگهداری کنند.»

حال مشخص می شود هدف اصلی نمایندگان لیست امید در مجلس چیست. کسانی که در چندماهی که در مجلس حضور پیدا کرده اند، فعالیت خاصی در جهت منافع مردم نداشته اند و با کنکاشی در اقدامات و اظهاراتشان در مجلس مشخص می شود یا در چالش مانکن به سر می برند و یا به عنوان وکیل الدوله هایی رفتار می کنند تا منافع دولت حفظ شود!

لیست امید تهران که با سروصدای زیادی اعتماد مردم پایتخت را جلب کرد و به مجلس راه یافته اند، بیشتر فعالیت های ماه های حضور در قوه مقننه اشان به اقدامات سیاسی خلاصه شده  و اینک نیز حامی طرحی شده اند که حلقه نقد را تنگ و راه را عدم پاسخگویی مسئولان باز می گذراد.

در چند سال اخیر نیز به خودی خود منتقدان دولت با انواع و اقسام محدودیت ها و توهین ها روبه رو شده اند. توهین هایی که از زبان رئیس جمهور و اعضای کابینه نیز مکررا شنیده می شود و هزینه های نقد به شدت بالا رفته است. طرح ارائه شده به مجلس نیز قوزی بالایی قوزی است که در آستانه انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری، فضایی را برای فرار مسئولان دولتی جهت پاسخگویی به کاستی ها و مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی باز می کند.

وجاهت نمایندگی در نزد برخی از نمایندگان اصلاح طلب به حدی پایین آمده که منافع سیاسی و جناحی را به منافع ملی و عمومی ارجحیت داده و حتی برای آنکه دولت در ماههای پایانی خود در محذوریت قرار نگیرد، مانع از حضور وزاری دولت برای پاسخگویی به سوالات یا شکل گیری طرح استیضاح آنها می شوند! این اقدامات سطح نمایندگی را به سطح وکیل الدولگی تنزل داده و نمی توان هیچ امیدی از چنین مجلسی برای نظارت بر اقدامات دولت داشت.

در جمع بندی باید گفت، رفتارهای متناقض برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس که از مخالفان اصلی طرح های شفاف سازی اقتصادی، جریان آزاد اطلاعات و پاسخگو کردن مدیران و مسئولان دولتی هستند در تقابل با شعارها و آرمان هایی قرار دارد که جبهه اصلاحات سنگ بنای خود را بر آنها قرار داده است! به نظر مي رسد شعار زنده باد مخالف من تا زمانی برای این جریان معنا دارد که منافع جناحی آنها تحت تاثیر قرار نگیرد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیامک
Iran, Islamic Republic of
امروز 29 بهمن سالگرد فاجعه قطار نیشابور هست
در این حادثه 320 نفر کشته و 460 نفر زخمی شدند. این حادثه بزرگترین سانحه راه آهن در ایران است که در زمان ریاست سیدمحمد خاتمی اتفاق افتاد. در این فاجعه 24 آتش نشان نیز به شهادت رسیدن

من اون موقعه سنی نداشتم میخوام بدونم اون موقع هم روزنامه‌های ... اصلاح طلب حرف از استعفا زدن!؟ اینجوری شانتاژ کردن؟!
اگه شما نگید پس کی باید بگه!؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدان. زیرا من دستانشان را می بندم. اصلا چه معنی میده کسی انتقاد کنه؟؟همه باید از نداشته های برجام و عملکرد منفی دولت و اصلاحات تعریف کنید.
Iran, Islamic Republic of
من نمیدان مشکل شما در برخورد با اخلال کنندگان مراسم چیست؟ آیا میشود به بهانه سوال مراسم را بر هم ریخت؟ اتفاقا این طرح بستن دهان منقدان نیست بلکه بستن دهان هوچی گران است
Iran, Islamic Republic of
ازاین پس بایددانش اموزان هم درکلاس ازسوال بپرهیزندچون گاه برخی ازانهابه قصدفهمیدن وتوجه به خودسوال میکنند2دراین طرح غفلت شده که انگیزه
افراددرطرح سوال چگونه روشن شود3روشن نشده سوال کتبی جرمش چقدر است3ا جالب است این طرح که برای قفل زدن به دهانهاواندیشه هاست ازطرف برخی اصلاح طلبان است4طرحی هم برای مجازات کسانی بدهندکه دراس قدرت سخنرانی منتقدین تعطیل واجازه برگزاری ندادند
Iran, Islamic Republic of
واقعا بايد خنديد به اين نظر اون وقت اگه بهتون بگن بيسواد دادتون ميره هوا كلاس درس چه ارتباطي با مراسم داره واقعا ميفهمي يا خودتو به نفهمي زدي آخه خيلي روشنه كه مربوط به كلاس درس نيست. جل الخاق
Iran, Islamic Republic of
فقط بايد بهشون خنديد
علی
Iran, Islamic Republic of
اینها منا فقان کنونی هستند باید مواظب بود از داخل واین خودی ها انقلاب ضربه نخورد
Iran, Islamic Republic of
منافق چیه اخوی اصلا میدونی چی میگی؟ طرح برای جلوگیری از برهم زدن مراسمه اونوقت این برادر به منافق ربطش میده واقعا بیسوادی
-
Iran, Islamic Republic of
میگم تا از مجلس بیرونتون نکردن یه تبصره هم روش بزارین که فقط اصلاح طلبا حق ابراز نظر و سمینار و اجتماعات و کنسرت دارن. شایدم تصویب شد معضلات کشور همه به سامان رسید.
Iran, Islamic Republic of
توی عکس دسته جمعی شان چقدر ذخائر نظام قاطی اینها هستند .
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی یک نفر ادم حسابی توی اینها نیست .
Iran, Islamic Republic of
حتما شما ادم حسابی هستی وقتی شما مخالفشونی معلومه که ادم حسابین