کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش ویژه//

پیشنهاد شیوه احمدی نژادی به دولت برای مناظرات ریاست جمهوری!/ دستور العمل تبلیغاتی در برابر تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات

28 بهمن 1395 ساعت 13:47

احمدی نژاد وقتی در انتخابات 88 رفت با میرحسین مناظره کرد، گفت من با شما مناظره نمی کنم، پشت شما آقای هاشمی و غیره هستند و نام آنها را ردیف کرد و آن مظلوم نمایی را درست کرد که اگر این طرف جبهه اصولگرایان کاندیدای متعددی آمدند و شروع به حرف زدن کردند و از دولت انتقاد کردند بگوید که من با شما رقابت نمی کنم


مروری بر مواضع دولتمردان نشان می دهد که دو قطبی جنگ و صلح مدتها است که در دستور کار تیم علمیات روانی دولت قرار داشته است.

به گزارش جهان نیوز، همچنانکه در اظهارات چند ماه اخیر برخی دولتمردان به خوبی مشاهده می شود که چگونه برجام و اقدامات دولت در سیاست خارجه را مانع از درگیری و جنگ با آمریکا اعلام کرده اند.

در واقع طراحان دو قطبی جنگ و صلح ناجوانمردانه تلاش می کنند که با طرح «دروغ محض» -قرار گرفتن ایران در معرض جنگ پس اروی کار آمدن ترامپ در آمریکا و تبعات قرار گرفتن یک گرفتن اصولگرا در برابر رئیس جمهور جدید آمریکا- جامعه را در ایام انتخابات ریاست جمهوری به سمت گزینه اعتدالیون سوق بدهند.

در حالیکه دیپلماسی لبخند برخی زیرساخت های امنیتی کشور همانند قدرت موشکی و بازوهای نظامی ایران در خارج از کشور را در معرض آسیب از طرف غربی ها داده، اعتدالیون می خواهند به جامعه القا کنند که تنها آنها هستند که می توانند سایه جنگ – بخوانید دروغ محض!- را از جامعه دور کنند.

این در حالیست که بزرگ کردن خطر تحریم ها و نشان دادن نیازمندی جدی به برجام در ماه های اخیر از طرف دولتمردان به عنوان پیام های با خمیرمایه ترس ایران از گزینه جنگ در غرب تفسیر شده است.

البته دولت در ایجاد دو قطبی در جامعه تنها به این شیوه تاکنون عمل نکرده بلکه در ماه های گذشته با حمله به دستگاه قضایی تلاش کرده، دو قطبی دولت و دستگاه قضایی را نیز در جامعه فضا سازی کند.

این در حالیست که در ماه های گذشته حمله به برخی نهادهای امنیتی نیز در دستور کار برخی نزدیکان دولت بوده است.

به همین دلیل قابل پیش بینی است که حمله و انتقادات برخی لایه های دولت به مجموعه های امنیتی همانند سپاه نیز همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات افزایش پیدا کند.

اما برخی حامیان دولت تاکتیک های جدیدتری را نیز برای اثر بخشی بیشتر دو قطبی های انتخاباتی پیشنهاد داده اند.


در همین باره یکی از چهره های موثر در طراحی های عملیات روانی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی گفته است: "مثل مناظرات زمان آقای هاشمی باید بگوییم چوب لای چرخ می‌گذارند و نمی‌گذارند کار کنیم. احمدی نژاد وقتی در انتخابات 88 رفت با میرحسین مناظره کرد، گفت من با شما مناظره نمی کنم، پشت شما آقای هاشمی و غیره هستند و نام آنها را ردیف کرد و آن مظلوم نمایی را درست کرد که اگر این طرف جبهه اصولگرایان کاندیدای متعددی آمدند و شروع به حرف زدن کردند و از دولت انتقاد کردند بگوید که من با شما رقابت نمی کنم، پشت صحنه شما کس دیگری در حال مدیریت و مهندسی است و مستقیم و غیرمستقیم اسم فلان نهاد امنیتی و نظامی را بیاورد. اما بیشتر حرف زن هایشان و رسانه‌هایشان موضوع را باز کنند که منظور فلان نهاد است و دو قطبی دولت و دستگاه های امنیتی در دستور کار قرار گیرد."


کد مطلب: 503176

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/503176/پیشنهاد-شیوه-احمدی-نژادی-دولت-مناظرات-ریاست-جمهوری-دستور-العمل-تبلیغاتی-برابر-تعدد-کاندیداهای-اصولگرا-انتخابات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com