کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد جدید اصلاح طلبان برای رای آوری مجدد روحانی/ دولت از مردم عذرخواهی کند

17 بهمن 1395 ساعت 16:34

وی که بر خلاف همه نظر سنجی های معتبر مدعی است روحانی آرای بیشتری نسبت به سال 92 دارد در ادامه مصاحبه اش با روزنامه اصلاح طلب اعتماد اظهار داشت: "مشكلات اقتصادي كه ميراث دولت پيشين بوده است به عقيده برخي منجر به كاهش آراي آقاي روحاني در سال ٩٦ خواهد بود. "


گروه سیاسی جهان نیوز: مرتضي مبلغ، عضو شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان و معاون سياسي وزير كشور دولت اصلاحات معتقد است: "انتخابات رياست‌جمهوري و به‌طور كلي ادوار مختلف انتخاباتي در ايران به گونه‌اي است كه هر چه به زمان آن نزديك‌تر مي‌شويم، گرايش نسبت به نامزد‌ها وضعيت مشخص‌تري پيدا مي‌كند. هر چه فاصله از انتخابات بيشتر باشد حتي نظرسنجي‌ها نيز اعتبار دقيقي نخواهند داشت. به اين دليل كه فضاي سياسي در ايران سيال است و در هفته انتخابات افكار عمومي توجه ويژه‌اي به آن خواهد داشت. بسياري از مردم نيز در روزهاي آخر انتخاب مي‌كنند. به‌خصوص كه روزهاي آخر اوج شور و نشاط انتخاباتي در كشور است. مناظره‌ها، سخنراني‌ها و تبليغات انتخاباتي در هفته آخر شكل مي‌گيرد و آراي قشر خاكستري به سمت سبد راي نامزدهاي انتخاباتي سرازير مي‌شود. از اين رو امروز نمي‌توان آراي آقاي روحاني را پيش بيني كرد."

وی که بر خلاف همه نظر سنجی های معتبر مدعی است روحانی آرای بیشتری نسبت به سال 92 دارد در ادامه مصاحبه اش با روزنامه اصلاح طلب اعتماد اظهار داشت: "مشكلات اقتصادي كه ميراث دولت پيشين بوده است به عقيده برخي منجر به كاهش آراي آقاي روحاني در سال ٩٦ خواهد بود. "

مبلغ  البته معتقد است که کشور به خاطر برجام از بن بست، جنگ و مخاطرات بزرگ اقتصادي، امنيتي و سياسي دور شده و آرامش در جامعه از دستاوردهای دولت تدبیر و امید محسوب می شود و به همین دلیل این مسایل از جمله عوامل افزایش رای روحانی در انتخابات آتی خواهد بود!

مبلغ که نیز همانند دیگر اصلاح طلبان این روزها نمی توانند با قاطعیت از پیروزی مجدد دولت تدبیر سخن بگویند، در پایان روش تبلیغاتی پیشنهادی خود را برای رای آوری مجدد روحانی را اینچنین پیشنهاد می دهد: "آقاي روحاني و حاميان او در مقابل بايد به‌گونه‌اي عمل كنند كه نشاط و شور سياسي و انتخاباتي بالا برود. آقاي روحاني و تيمش بايد صادقانه با مردم صحبت كنند؛ در مورد شعارهايي كه هنوز محقق نشده است با مردم صحبت كنند و دلايل آن را عنوان كنند. غفلت و ناتواني دولت در تحقق شعارها بايد از سوي خود دولتي‌ها بيان شود و صادقانه از مردم عذرخواهي كنند."

*عارف: اميدواريم آقاي روحاني بيايند؛ البته نظر شخصی ام هست نظر شورای اصلاح طلبان!
لازم به ذکر است، محمدرضا عارف، رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان و رييس فراكسيون اميد مجلس دهم نیز درهمايش زنان و انقلاب اسلامي رفته  ابراز اميدواري كرد كه حسن روحاني براي انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده اعلام كانديداتوري كند. عارف افزود: اميدواريم آقاي روحاني بيايند ولي چون هنوز نظر شورايي نيست اين را به عنوان نظر شخصي مطرح مي‌كنم.
رييس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان همچنين خبر داده كه طي هفته‌هاي آينده نظر شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان درباره انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده و انتخابات شوراها اعلام خواهد شد.


کد مطلب: 501450

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/501450/پیشنهاد-جدید-اصلاح-طلبان-رای-آوری-مجدد-روحانی-دولت-مردم-عذرخواهی-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com