پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۴
فصل جدید سیاست‌های تصفیه نژادی- فرهنگی در غرب

دل اروپا برای هیتلر تنگ شده است

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 501345
ترامپ تنها کسی نیست که این روزها در غرب به جنگ مهاجران رفته و می خواهد به دور کشورش دیوار بکشد. اروپا یی ها نیز این روزها علی رغم تمام ژست های حقوق بشری شان به دنبال کشیدن دیواری جدید هستند. نشست اخیر غیر رسمی سران اروپا که اخیرا در مالت برگزار شد شاهدی بر این مدعاست. دستور کار اصلی این نشست" راه‌های جلوگیری از ورود مهاجران به اروپا" بود. قرار شده اردوگاههای جدیدی برای اخراج مهاجران از اروپا در لیبی و زندانی کردن آنها در این کشور ایجاد شود، اردوگاه هایی که می توان آنها را با توجه به اوضاع امنیتی لیبی ، نسخه به روز شده اردوگاه های کار اجباری هیتلر دانست.
دل اروپا برای هیتلر تنگ شده است
 به گزارش سرویس بین الملل جهان نيوز: ترامپ تنها کسی نیست که این روزها در غرب به جنگ مهاجران رفته و می خواهد به دور کشورش دیوار بکشد. اروپایی ها نیز این روزها علی رغم تمام ژست های حقوق بشری شان به دنبال کشیدن دیوارهای جدید هستند. نشست اخیر غیر رسمی سران اروپا که اخیرا در مالت برگزار شد شاهدی بر این مدعاست. دستور کار اصلی این نشست" راه‌های جلوگیری از ورود مهاجران به اروپا" بود. قرار شده اردوگاههای جدیدی برای اخراج مهاجران از اروپا در لیبی و زندانی کردن آنها در این کشور ایجاد شود، اردوگاه هایی که می توان آنها را  با توجه به اوضاع امنیتی لیبی ، نسخه به روز شده اردوگاه های کار اجباری هیتلر دانست.

دلتنگی برای پیشوا
اروپایی ها که تا دیروز آرمان های خود را در برداشتن مرزها، جامعه جهانی و ارزش های مشترک انسانی جستجو
روپایی ها این روزها بیش از هر کس دیگری ترامپ و ترامپیسم را محکوم می کنند، این در حالی است که در عمل خود پا جای پای ترامپ می گذارند و شاید هم این ترامپ است که دارد پا جای پای اروپا می گذرد.
می کردند، حالا نگران از بین رفتن هویت و ارزش های فرهنگی خود شده اند.  اروپایی ها این روزها بیش از هر کس دیگری ترامپ و ترامپیسم را محکوم می کنند، این در حالی است که در عمل خود پا جای پای ترامپ می گذارند و شاید هم این ترامپ است که دارد پا جای پای اروپا می گذرد. سیاست‌های ضد مهاجرتی با اتکا بر ملی‌گرایی یکی از وعده‌های اصلی احزاب راستگرای افراطی اروپایی در سال‌های اخیر بوده است. بخشی از شهروندان اروپایی از این سیاست‌ها به نام «منافع ملی» استقبال کرده اند، و گروه‌های راست‌گرای افراطی و شبه‌نازی در اروپا رو به رشد هستند. این روزها اگر کسی اخبار تحولات سیاسی اجتماعی را در کشورهای غربی دنبال کند، این حس به او دست خواهد داد که گویی دل اروپایی ها برای هیتلر تنگ شده است.
 اتحاد دوباره نهادها و کسب‌وکارهای کاپیتالیستی با گفتارهای ملی‌گرایانه یک پشتوانه مهم برای این تحولات بوده است. به علاوه اینکه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و روی کار آمدن ترامپ زمینه‌های سیاسی برای مشروعیت بخشیدن به این دست فعالیتها را نیز فراهم کرده است. تحولات سیاسی در آلمان، که یکی از مقاصد اصلی مهاجران است، در جهت منع جریان مهاجرت، بازگرداندن آنها به کشورهای خود یا ارجاع
ین روزها عبارت "هیتلر، دلمان برایت تنگ شده است"، به یک ترند جدید فیسبوک در میان کاربران آلمانی و اروپایی تبدیل شده است.
آنها به کشور ثالث از چندی پیش رقم خورده است. این در حالی است که همین چند ماه پیش رسانه های غربی تلاش می کردند تا مرکل صدر اعظم آلمان را همچون فرشته نجات مهاجران معرفی کنند.
اما دلتنگی برای هیتلر به همین جا ختم نمی شود، این روزها عبارت "هیتلر، دلمان برایت تنگ شده است"، به یک ترند جدید فیسبوک در میان کاربران آلمانی و اروپایی  تبدیل شده است. یکی از کارمندان شرکت «چشم‌انداز» می گوید که او و همکارانش باید هر روزه پست‌های زیادی با محتوای کاملا نژادپرستانه و فاشیستی را به خاطر شکایات رسیده حذف کنند. شرکت «چشم انداز» که وظیفه خود را مدیریت تماس در شبکه‌های اجتماعی تعریف کرده است، همچون چند شرکت محدود دیگر با فیسبوک قرار دادی مخفی دارند تا جریان اطلاعات در این شبکه را بر اساس گزارش‌ها و شکایات رسیده مدیریت کنند.

فصل جدید سیاست‌های تصفیه نژادی- فرهنگی در غرب 
از اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی پدیده تغییر ترکیب جمعیتی و فرهنگی جوامع غربی، بعلت مهاجرت مسلمانان، برای خواص بلندپایه غرب بطور خیلی جدی مطرح شد. آن زمان موجی 
اقدامات اخیر ترامپ، گواه این است که این موج بار دیگر، به شکلی قدرتمند، در آمریکا و اروپای غربی در حال احیا شدن است. لذا شاهد آغاز نوعی سیاست‌های تصفیه نژادی- فرهنگی در غرب هستیم.
از نئونازیسم تهاجمی و خشن به راه افتاد و در چند مورد شاهد زنده سوزانیدن و قتل و ضرب و شتم شدید مهاجران در سوئد و برخی از کشورهای دیگر اروپای غربی بودیم. این موج سپس برای حدود دو دهه افول کرد و این تصور ایجاد شد که در میان بلندپایگان و خواص (الیگارشی) غرب پدیده مهاجرت و تغییر ترکیب جمعیتی و پیامدهای فرهنگی آن پذیرفته شده است، یا این حال اقدامات اخیر ترامپ، گواه این است که این موج بار دیگر، به شکلی قدرتمند، در آمریکا و اروپای غربی در حال احیا شدن است. لذا شاهد آغاز نوعی سیاست‌های تصفیه نژادی- فرهنگی در غرب هستیم.

دیروز یک امریکای آزاد فردا اروپایی جدید
این روزها موج راست گرایی اروپا را در برگرفته، تاریخ دارد گام به گام به عقب باز می گردد. اروپایی ها سالها پیش مرگ ناسیونالیسم را اعلام کرده بودند اما ظاهرا روح ملی گرایی به قاره سبز بازگشته است. این روزها اروپایان شاهد رستاخیز فاشیسم تحت نام راست افراطی در اروپا هستند. برای نخستین بار و در آستانه برگزاری انتخابات مهم سرنوشت ساز در کشورهای مختلف اروپایی، گرو‌ه‌های راست پوپولیست آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند به صورت مشترک در آلمان یک "کنفرانس" رسمی برگزار کردند.   خیرت ویلدرس ،نماینده
ترامپ تنها کسی نیست که این روزها در غرب به جنگ مهاجران رفته و می خواهد به دور کشورش دیوار بکشد. اروپایی ها نیز این روزها علی رغم تمام ژست های حقوق بشری شان به دنبال کشیدن دیوارهای جدید هستند.
حزب آزادی و دموکراسی در هلند،  در این نشت وعده داد "دیروز یک امریکای آزاد… فردا اروپایی جدید". هرچند خیلی ها قدرت یابی احزاب افراطی را در اروپا بعید دانسته اند، با این حال ظاهرا شبح پیشوا این روزها پیشتر از به قدرت رسیدن هوادارنش در اروپا ظاهر شده است. انتخابات پیش رو در سه کشور اروپایی قدرتمند، شامل آلمان و فرانسه و هلند، پیشاپیش به تغییر سیاست های مهاجرتی، و اظهارات خصمانه سران دولتهای این کشورها نسبت به مهاجران منجر شده است. وولفگانگ شویبله، وزیر مالی آلمان از سیاست «درِ باز» دولت آلمان اعلام پشیمانی کرده، و آنگلا مرکل آرزوی بازگردادن ساعت به عقب را مطرح کرده است. روته، نخست وزیر هلند چرخش به راست خود را با هشداردادن به مهاجران — به خاطر رفتارهای منافی نظر «اکثریت خاموش»! – نشان داده، و در فرانسه مارین لوپن، از حزب راست افراطی جبهه ملی، اظهار امیدواری کرده است که موفقیت ترامپ را تکرار کند و رییس‌جمهور جدید این کشور او باشد، فرانسوا فیون رقیب او که نماینده چناح‌های راست میانه است نیز مواضعی سرختانه علیه مهاجرت و کاهش مهاجران به «حداقل اکید» را پیشنهاد داده است. خلاصه کلام این که این روزها در کنار به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا دل خیلی در اروپا برای هیتلر تنگ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عالی بود....توحش و ادم کشی بخشی از تمدن غربه و غیر قابل انکار
-
Iran, Islamic Republic of
اما در نهایت هیتلر عاملی شد برای نابودی نیمی از سفیدپوستان!
در خلال جنگهای جهانی "امپراطوری تزویر" یا سلطه جهانی: جمعیت روسیه و ایران و اروپا نصف شد (در واقع هم یهود کشتار شدند هم آریاییها.) اربابان دواعش و مافیاها و لژها باقی ماندند تا "خدایان زمین" شوند.
-
Iran, Islamic Republic of
البته تصحیح کنم نیت اصلی نه کشتار بلکه انتقال ثروتمندان یهود و اروپا به قاره نو بوده (که پیش از آن مایل نبودن کوچ کنن و بارها امتناع کرده بودن!) - همزمان با جنگ میلیونها پاسپورت آمریکایی چاپ و تکثیر شد - در نهایت ثروتمندان مجبور به این کوچ شدند. که البته خیلی هم برایشان بد نشد. اما زمینهای اروپا پس از کوچ اجباری میلیونها کشاورز توسط مافیای سلطه تصرف شد. برای آبادانی آمریکا به نیروهایی از سیبری و مناطق سردسیر هم نیاز بود. اکثریت مهاجران آمریکای شمالی را از شوروی, اوکراین, آلمان و مناطق سردسیر آوردن. درواقع کاملاً مشهوده جنگ جهانی پروژه مافیای سلطه بود (یعنی کلونیالیسم) و هیتلر هنرپیشه مغزشویی شده ای در دست نظام سلطه (سرجاسوس کبیر).
Iran, Islamic Republic of
اگر حتی از چارچوب نظریه توطئه هم به قضیه نگاه نکنیم و بخواهیم یک نگاه تاریخی و فرهنگی با پدیده هیتلر داشته باشیم باید بگیم که فرهنگ غرب فرهنگی خشونت زاست که در هر دوره ای این خشونت تولید شده نمودی خاص پیدا می کنه، یک بار در پدیده هیتلر در جنگ جهانی دوم، یک بار در پدیده میلوسویچ در بوسنی، یک بار در جریان مسلمان سوزی، یک بار در جریان برده داری، یک بار در پدیده ای مثل بوش و یک بار در پدیده ای مثل ترامپ.....