شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

چرایی معرفی نیل گورسوچ به عنوان گزینه جدید دیوان عالی آمریکا

برگ جدید ترامپ برای تقویت جایگاه خود در کشمکش های داخلی
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 500950
درحالی که فرامین اجرایی اخیر ترامپ این روزها باعث درگیری ترامپ با بسیاری از حقوق دانان، دادستان ها و قضات فدرال شده است، رئیس جمهور جنجالی آمریکا تصمیم گرفته است تا در اقدامی مقابله جویانه جایگاه خود در عرصه سیاست داخلی آمریکا را تقویت کند.
چرایی معرفی نیل گورسوچ به عنوان گزینه جدید دیوان عالی آمریکا
گروه بین الملل جهان نيوز: درحالی که فرامین اجرایی اخیر ترامپ این روزها باعث درگیری ترامپ با بسیاری از حقوق دانان، دادستان ها و قضات فدرال شده است، رئیس جمهور جنجالی آمریکا تصمیم گرفته است تا در اقدامی مقابله جویانه جایگاه خود در عرصه سیاست داخلی آمریکا را تقویت کند. او روز گذشته، نیل گورسوچ را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای دیوان عالی معرفی کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ گفته است، نیل گورسوچ دارای مهارت‌های برجسته حقوقی، استعدادهای درخشان، و دارای نظم فوق العاده‌ای است، و ازحمایت
قاضی گورسوچ احتمالا در سنا با مخالفت جدی دمکرات‌ها مواجه خواهد شد، چرا که جمهوریخواهان در سنا سال گذشته از بررسی نامزد پیشنهادی باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۶ خودداری کرد
هر دو حزب برخوردار است. رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: او سوابق و کارنامه درخشانی دارد و مردی است که کشور ما به او نیاز دارد. وی در ادامه ابراز امیدواری کرده است که جمهوریخواهان و دمکرات‌ها در سنا به قاضی گورسوچ رای مثبت بدهند. نیل گورسوچ، ۴۹ ساله،هم اکنون رییس شعبه ۱۰دادگاه تجدید نظردر کُلرادو است که در سال ۲۰۰۶ توسط جرج بوش، رییس جمهوری وقت آمریکا معرفی شد و مورد تایید همه اعضای سنا قرار گرفت. نیل گورسوچ نیز در سخنرانی کوتاهی ضمن معرفی خود در کاخ سفید گفته است: مایه افتخار است که از جانب رییس جمهوری برای دیوان عالی آمریکا معرفی می شوم.

احتمال مخالفت جدی دموکرات ها در سنا
 به گزارش رویترز، قاضی گورسوچ احتمالا در سنا با مخالفت جدی دمکرات‌ها مواجه خواهد شد، چرا که جمهوریخواهان در سنا سال گذشته از بررسی نامزد پیشنهادی باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۶ خودداری کرد. قاضی آنتونین اوسکالیا، یکی از مهم‌ترین قضات محافظه کار در دیوان عالی آمریکا
قاضی گورسوچ جوان‌ترین نامزدی است که در ۲۵ سال اخیر برای دیوان عالی آمریکا معرفی می شود. به گزارش رویترز، در صورت تایید قاضی گورسوچ توسط سنا تعداد اعضای محافظه کار دیوان عالی آمریکا افزایش می یابد.
در فوریه سال گذشته درگذشت. پس ازدرگذشت قاضی اوسکالیا کرسی او خالی ماند،ولی جمهوریخواهان حاضر نشدند نامزد پیشنهادی باراک اوباما را مورد بررسی قرار دهند. اثر گذاری دیوان عالی در عرصه سیاسی به گونه ای است که هر دو حزب اصرار دارند با فرستادن قضاتی که دیدگاه هایشان به آنها نزدیک است بر ترکیب دیوان عالی تاثیر بگذارند. دمکراتها معتقدند که سال گذشته جمهوری خواهان با مسدود کردن نامزد اوباما این کرسی را از آنها دزدیده اند، چاک شومر رهبر اقلیت دمکرات سنا گفته است: "با توجه به سابقه قاضی گورسوچ من تردیدهای خیلی جدی درباره توانایی او در برآوردن معیارهای (پذیرفته شده) قضایی دارم." اما مایک پنس معاون ترامپ در توییتی نوشت که قاضی گورسوچ "یکی از پذیرفته شده ترین و محترم ترین" نامزدهای احراز این پست است. این دیوان در واکنش به شکایات در مورد بعضی از سرنوشت سازترین مسائل اجتماعی آمریکا مثل مساله اعدام، سقط جنین و حتی مسائل سیاسی مثل نحوه کمک مالی به نامزدها در انتخابات تصمیم می گیرد.

جوان‌ترین
جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به دنبال اختلافات عدیده در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان دو حزب تنها با رای این دیوان توانست رئیس جمهور آمریکا شود.
نامزد
۲۵ سال اخیر

جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به دنبال اختلافات عدیده در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان دو حزب تنها با رای این دیوان توانست رئیس جمهور آمریکا شود. رویترز می گوید، قاضی گورسوچ جوان‌ترین نامزدی است که در ۲۵ سال اخیر برای دیوان عالی آمریکا معرفی می شود. به گزارش رویترز، در صورت تایید قاضی گورسوچ توسط سنا تعداد اعضای محافظه کار دیوان عالی آمریکا افزایش می یابد. طبق گزارش جان رابرتز،‌ آنتونی کندی، کلارنس توماس و ساموئل الیتو اعضای محافظه کار دیوان عالی را تشکیل می دهند. دیوان عالی آمریکا بالاترین نهاد قضایی این کشور ۹ عضو دارد. رویترز می گوید، هم اکنون جمهوریخواهان ۵۲ کرسی سنا و دمکرات‌ها ۴۸ کرسی سنا را در اختیار دارند، ولی احتمالا دمکرات‌ها رویکردی شبیه به جمهوریخواهان در سال گذشته در پیش بگیرند. نیل گورسچ در دانشگاه های هاروارد، کلمبیا و اکسفورد تحصیل کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلیلش اینه که الیت آمریکا فهمیدن بیشترین ضربه را از نفوذ گسترده مافیای سلطه در درون خورده این کشور. که سیستم کلاً دست خودفروختگان سیاسی اقتصادی رسانه ایست. تغییر دوران نیاز به یکسری پاکسازی درونی دارد.
-
Iran, Islamic Republic of
اگه دوره اول ترامپ در بهبود اوضاع آمریکا جواب نده و مافیای سلطه بیش از حد تو کارشون سنگ اندازی کنه، هیچ بعید نیست دور بعد ادبیات سیاسی الیت آمریکا به دوران پس از انقلاب ایران شبیه بشه.