پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱
سودای اسرائیل برای تجزیه سوریه؛

روابط رژیم صهیونیستی با تروریست‌های جبهه النصره آشکارتر می‌شود؟

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 497296
نشریه فارن پالیسی در گزارشی که تقریبا دو سال قبل منتشر شد به نقل از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نوشت: «شورشی های سوری که مبارزه با آن ها دشوار شده است، زمانی که در اسرائیل بودند و پیش از اینکه مجددا به سوریه فرستاده شوند، در پایگاه پزشکی نظامی تحت درمان قرار گرفتند.»
روابط رژیم صهیونیستی با تروریست‌های جبهه النصره آشکارتر می‌شود؟
گروه بین الملل جهان نيوز ـ  در تازه ترین اخبار درباره پیوند آشکار رژیم صهیونیستی با شاخه القاعده در سوریه (جبهه النصره) رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که عناصر گروه "جبهه النصره" در بیمارستانهای این رژیم درمان می‌شوند.

بر پایه گزارش پایگاه خبری النشره، افرایم هالیوی رئیس اسبق موساد از درمان عناصر مسلح جبهه النصره مستقر در سوریه در بیمارستانهای رژیم اسرائیل دفاع کرد.

رئیس اسبق موساد در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: ارایه کمک به النصره تأثیر منفی بر اسرائیل ندارد. وضعیت در سوریه اجازه می‌دهد که (رژیم صهیونیستی) کاری را انجام دهد که نمی‌تواند در هیچ جای دیگری از جهان انجام دهد.

پیش تر مسئولان رژیم صهیونیستی از درمان کسانی که آنها را به‌زعم خود "عناصر مسلح" معارض نظام سوریه می‌خواندند، در بیمارستانهای این رژیم سخن می‌گفتند و این اولین باری است که آنها به‌طور علنی از درمان عناصر جبهه النصره که از آن به‌عنوان شاخه القاعده در سوریه یاد می‌شود، سخن می‌گویند.

این در حالیست که نشریه فارن پالیسی در گزارشی که تقریبا دو سال قبل منتشر شد به نقل از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نوشت: «شورشی های سوری که مبارزه با آن ها دشوار شده است، زمانی که در اسرائیل بودند و پیش از اینکه مجددا به سوریه فرستاده شوند، در پایگاه پزشکی نظامی تحت درمان قرار گرفتند.»

همچنین به گفته پیتر لرنر یک سخنگوی نیروهای اشغالی اسرائیل در آن زمان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ماه فوریه امسال با بیش از هزار شورشی سوری تحت درمان در این بیمارستان دیدار کرد.

در همین حال تاکنون، نیروهای هوایی اسرائیل چندین مرتبه برای محافظت از منطقه تحت اختیار جبهه النصره در سوریه مداخله کرده اند. از سوی دیگر بارها تسلیحات اسراییلی از گروه های جهادی همچون النصره در سوریه کشف شده است.

محافل صهیونیست و مقام های این رژیم در اظهارات خود از جبهه النصره به عنوان شاخه القاعده در سوریه به علت ایفای نقش در مبارزه با ارتش سوریه، تشکر و تمجید کرده اند.

دلیل عمده پیام های تشکر صهیونیست ها از تروریست های جبهه النصره به آن دلیل است که رژیم اشغاگر این گروه ها را وسیله ای برای سرگرم کردن ارتش سوریه و تضعیف آن در مقابله با خود می داند.

همچنانکه "اریی الداد" عضو سابق کنست (پارلمان) اسراییل گفته است که با وجود اقدامات فجیع النصره و داعش، برخی از اسراییلی ها ملزم به قدردانی از جبهه النصره و داعش و دیگر گروه هایی هستند که درعراق و سوریه می جنگند زیرا آن ها ارتش سوریه را تضعیف می کنند.

چند ماه قبل نیز مرکز مطالعات امنیت ملی در رژیم اسراییل خلاصه ای از تحقیقات "اوریت برلوف" و "اودی دیکل" دو پژوهشگر صهیونیست را منتشر کرده که درآن آمده است: تل آویو ترجیح می دهد که جنوب سوریه تحت سلطه گروه های مسلح باشد و این مساله به ثبات منطقه در صورت تقویت هماهنگی با عربستان و ترکیه کمک می کند.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نیز پیش از این از دستیابی تل آویو به توافق های مستقیم و غیرمستقیم با گروه های مسلح در سوریه از جمله جبهه النصره خبر داد که بر اساس آن حمله به اسراییلی ها در مرزها منع شده است.

نکته جالب تر آنکه طی چند سال اخیر، جبهه النصره، به ابزار دست موساد برای ترور اندیشمندان و نخبگان سوری تبدیل شده است.

به اعتقاد کارشناسان بسیاری از ترورهای برجسته در سوریه توسط جبهه النصره و با هدایت موساد اکنون انجام شده است.

به نظر می رسد افسران موساد از میان افراد تحت درمان النصره در اسراییل چهره هایی را شناسایی و پس از استخدام، آنها را به سمت ترورهای هدفمند سوق می دهند. ضمن اینکه این ارتباطات نفوذ موساد را در النصره بیشتر و قدرت تاثیرگذاری آنها را در معادلات نظامی سوریه بالا می برد.

اما اینکه صهیونیست ها در شرایط فعلی روابط با النصره را آشکارتر می کنند به این دلیل است که شرایط برای النصره در سوربه سخت تر شده و این گروه بیش از گذشته به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود. صهیونیست ها در این بین تلاش می کنند کمی فضا را برای این گروه تروریستی تعدیل کنند و با حمایت از آنها در برخی محافل بین المللی، سپر حمایتی ایجاد کنند.

اما برخی کارشناسان آشکار تر کردن هدفمند حمایت صهیونیست ها از شاخه القاعده در سوریه را فراتر از این تحلیل می کنند. این کارشناسان معتقدند که با توجه به خیز رژیم صهیونیستی برای بلندی های جولان و ضمیمه کردن آن به خاک دایمی این رژیم، آنها در حقیقت به دنبال همسایه کردن یک گروه قابل تحمل تر از دولت سوریه نسبت به خود هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خودشون به وجود آوردنش