پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۱۶
رأی نهاییAFCاعلام شد/اختلاف‌ایران‌وعربستان برطرف‌نشد

شکست سنگین فوتبال ایران به شیخ سلمان و آل سعود

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 480174
جالب این که در دی ماه هشدار داده بودیم فریب عربها را نخورید و اشاره کردیم : آقایان ، مسئولان محترم وزارت ورزش و فوتبال در حال حاضر ورزش کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است و با توجه به قوانین فیفا در این مسئله کاملا حق با ایران است و یاوه گویی سعودی ها پشیزی نمی ارزد و بنا بر این نباید هیچ سازشی انجام بپذیرد و طبق قوانین فیفا تیمهای سعودی موظفند به ایران بیایند و همچنین انها در تورنمنت های بین المللی باید قوانین فیفا را رعایت کنند .
شکست سنگین فوتبال ایران به شیخ سلمان و آل سعود
به گزارش جهان - مسعود پاشنا ، امروز با تشکیل جلسه‌ای با حضور کمیته اجرایی مسابقات رای نهایی خود را درباره اختلافات فوتبالی ایران و عربستان صادر کرد. در این جلسه AFC تاکید کرد که روابط سیاسی ایران و عربستان به روال عادی خود برنگشت در نتیجه کشورم سوم تنها راه حل است. با این رای AFC اکنون باید درباره اینکه کدام کشور میزبانی این رقابت‌ها را داشته باشد بحث و گفت و گو کرد. عربستانی‌ها پیش از این قطر و امارات را پیشنهاد داده بودند.

جالب این که در دی ماه هشدار داده بودیم فریب عربها را نخورید و اشاره کردیم : آقایان ، مسئولان محترم وزارت ورزش و فوتبال در حال حاضر ورزش کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است و با توجه به قوانین فیفا در این مسئله کاملا حق با ایران است و یاوه گویی سعودی ها پشیزی نمی ارزد و بنا بر این نباید هیچ سازشی انجام بپذیرد و طبق قوانین فیفا تیمهای سعودی موظفند به ایران بیایند و همچنین انها در تورنمنت های بین المللی باید قوانین فیفا را رعایت کنند .

 کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از کش و قوس های زیاد، حکم نهایی خود را درباره اختلاف فوتبالی ایران و عربستان اعلام کرد.

AFC در رای نهایی خود درباره مناقشه فوتبالی ایران و عربستان اعلام کرد، بازی نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف برگزار خواهد شد و این همان چیزی بود که سعودی‌ها به دنبال آن بودند.

اعلام این رای که در پی مناقشه سیاسی ایران و عربستان به فوتبال کشیده شد به روشنی ورود سیاست به فوتبال را تایید می‌کند، نکته‌ای که بسیاری از مسوولان فوتبال ایران هفته‌ها پس از جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا در قطر به آن پی بردند و تاکید داشتند که اگر رای به نفع عربستان صادر شود موضوع را به فیفا خواهند کشاند.

باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نیز اعلام کرده بودند در صورت صدور این رای به نفع عربستان از لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری خواهند کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه خود نوشت: «متاسفانه باید اعلام کنیم تنش بین ایران و عربستان همچنان ادامه دارد. حکومت عربستان هنوز ممنوعیت سفر شهروندان خود به ایران را لغو نکرده است و این شامل فوتبال هم می شود. هیچ تغییری در روابط دو کشور به وجود نیامده است و همین باعث شد چنین تصمیمی را بگیریم.»

استدلال کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی مطرح شده که منشور فیفا بر عدم تداخل سیاست و فوتبال تاکید دارد و اگر هم قرار بود بر اساس این منشور اظهارنظری شود این عربستان بود که باید مورد نکوهش و یا حتی مجازات فوتبالی قرار می‌گرفت که چرا موضوع سیاسی عدم اجازه سفر شهروندانش به ایران را به مسائل ورزشی و فوتبال ربط داده است.

در ادامه بیانیه AFC آمده است: «کنفدراسیون فوتبال آسیا هیاتی از مرکز بین المللی امنیت ورزش را به دو کشور ایران و عربستان فرستاد تا وضعیت ورزشگاه های این دو کشور را بررسی کند. کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به ایران سفر کردند تا خود وضعیت را از نزدیک نگاه کنند و حتی در دو دیدار نمایندگان امارات برابر ایران هم همه چیز را زیر نظر گرفتند. در تاریخ نهم مارس از دو کشور ایران و عربستان خواستیم گزارشی کامل از وضعیت‌شان ارائه دهند. تا 25 ماه مارس هم به دو کشور فرصت دادیم تا ورزشگاه های بی‌طرفی را که دوست دارند میزبان آنها باشند، معرفی کنند.»

باشگاه‌های عربستانی، کشورهای امارات و قطر را به عنوان میزبان بازی‌های خود با نمایندگان ایران انتخاب کردند. این درحالی است که فدراسیون فوتبال ایران هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است و حتی این احتمال وجود دارد که نمایندگان ایران با وجود شروع خوبی که در لیگ قهرمانان آسیا داشتند از این رقابت ها کناره گیری کنند.

یه هر روی در بهمن ماه هم به مسئولان بی خیال که تنها به فکر انتخابات فدراسیون بودند گفته بودیم : برداشت این رای کاملا اشکار است که که همان گونه که سعودی ها پیش بینی می کردند طبق همان برنامه پیش می رود و مسئولان فوتبال کشورمان تنها نظاره گرند ...
 
دلیل این ادعا این است که وقتی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال به آسیا به راحتی هرچه تمام با تغییر زمان هفتگی رقابت‌ها که بر اساس قرعه‌کشی مشخص شده است، موافقت می‌کند، سایر ارکان برگزاری یک مسابقه نیز به راحتی می‌تواند توسط این کمیته زیر سؤال رفته و دچار نغییرات اساسی شود...

جالب اينجاست كه فدراسيون فوتبال همیشه شعار ميدهد در رنكينك فيفا ما بهترين تيم آسيا هستيم و واقعا كسى نيست به اين آقایان ها بگويد آنهايى كه شما را بعنوان تيم اول آسيا انتخاب كردند همه به جرم رشوه و دزدى در زندان هستند و كسى در اين دفتر معاملات ملكى فيفا باقى نمانده كه راى جديد بدهد و شما هم در همان جاى جدول فيفا باقى مانده ايد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصغر
United Kingdom
به نظر من بهترین کار کنارگیری هست
اگر نشد شما هم کشور لبنان را انتخاب کنیدشهر حزب الله
حمید
با مسئولان بی کفایت ورزش این رای قابل پیش بینی بود
سعید
از کوزه همان برون تراود که در اوست...
علي
آقايان در مهمتر از فوتبال (انرژي هسته‌اي و ...) كوتاه آمدند از ابتدا معلوم بود كه در فوتبال هم كوتاه خواهد ماند فقط مي ماند حيثيت ملي كه در قاموس اقايان مسئله چندان مهمي نيست.
حسین
به امید اینکه هیچوقا اعراب قدم نحسشون رو توی ایران نذارن
مهدی
اینکه کلی بگیم قدم نجس اعراب، درست نیست
چون هم اهل بیت علیهم السلام عرب بودند و هم اینکه در بین عرب ها شیعه بسیاری داریم که از ناحیه دولت مرداشون تحت آزار هستند
هرچند منظور شما همه عرب ها نبود ولی به نظرم باید این نوع جملات که تاثیر روانی در جامعه داره و شامل همه عرب ها میشه، اصلاح بشه
واژه زشت و نژاد پرستانه ای گفتی. ایرانی مخلوق همان خدایی است که اعراب، مخلوق آن هستند. بهتر است بگویی مسئولین آل سعود.
وانگهی، ما ایرانی بدکار کم داریم؟! همه شان قابل تحسینند؟!
اشتباهی مثبت دادم
آرش
بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی و امثالهم!!!!
فدراسیون ایران هم اعلام کند: به دلیل تروریستی بودن بازیکنان عربستان، نمی تواند در کشور ثالث بازی کند.
شهروند
بابا جمع کنید این مسخره بازیها رو پول ملت رو دارید هدر می دید که چی بشه یه کم عرضه به خرج بدید ببندید درب این فدراسیون بی خیال را .اصن نرید با عربها مسابقه بدید مثلا چه اتفاقی میفته .کلا تعطیل هزینه سر باری مردم کمتر
Canada
تورنتو و. یا لس آنجلس شهرهای مناسبی هستند و ورزشگاهها از طرفداران ....
همه ناراحت بی لیاقتی و بی عرضگی مسئولین فو تبال و ورزش هستند و نا مسئولین بی خیال همه چیز .
حرف حق
چرا کسی کارهای ... پرسپولیسیهارو مقابل تراختور نمیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به امید اینکه هیچوقت اعراب قدم نحسشون رو توی ایران نذارن
سها
چجوریه ؟ با چه منطقی جور در میاد ؟ عربهای سوسمار خور واسه چند تا ترقه ی احتمالی نیومدن ایران فوتبال بازی کنند و ما و مردم ما واسه رفتن به حج که میدونیم چه بلای سر مردم و حاجی های ما اوردن مشتاقند.؟ متاسفم برای خودمون .و ..............................