چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۲
۱۳
تصمیم عجولانه برای بازیکنان سرباز جنجال افرین شد

کدی که برای ملوانی ها دردسرساز شد

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 466787
آنچه مسلم است تیمهای نظامی روی بازیکنان سرباز خصوصا بازیکنان سطح بالایی همچون مهدی شریفی حساب ویژه ای باز می کنند و طبیعی ست در قبال چنین تصمیماتی واکنش نشان بدهند . باید راه حل مناسبی برای این معضل پیدا کرد ، زمانی که شریفی را به انزلی چی ها سپردند نماینده هاو دیگر مسئولان تبریزی واکنش نشان دادند و هم اکنون این عکس العمل از سوی ملوانی ها صورت گرفته است
کدی که برای ملوانی ها دردسرساز شد
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : تصمیم عجولانه مسئولان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر زدن کد سربازی مهدی شریفی برای باشگاه تراکتور سازی با اعتراض شدید باشگاه ملوان و اعلام کناره‌گیری آنها از مسابقات لیگ مواجه شد چون مدیران این باشگاه معتقدند به دلیل اینکه از ابتدا کد شریفی برای باشگاه ملوان زده شده است بنا بر این وی باید خدمت سربازی خود را در باشگاه ملوان سپری کند.

اقدام مسئولان امر برای حضور شریفی در ملوان بیش از یک روز دوام نیاورد و از سوی مسئولان امر اعلام شد که با توجه به حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا و برای دفاع از اعتبار ایران در رقابت با تیم‌های عربی شریفی به تراکتور می‌رود. ضمنا سردار موسی کمالی معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت که با وجود اعتراض ملوانی‌ها، مهدی شریفی به این باشگاه بر نمی‌گردد چرا که بعد از اعزام نمی‌توان کد سربازی بازیکنی را تغییر داد.

سردار باران چشمه رییس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح می گوید: ابتدا تصمیم گرفتیم مهدی شریفی را به باشگاه ملوان بدهیم، اما با صحبت‌های مسئولان تراکتورسازی که اعلام کردند در این فصل قرار است در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کنند و چند بازیکن سرباز هم در نیم فصل از آنها جدا می شوند، تصمیم خودمان را عوض کردیم و این بازیکن را در اختیار باشگاه تراکتورسازی گذاشتیم....!؟

هم اکنون تیم ملوان انزلی حال روز خوشی در لیگ برتر ندارد و سال پیش هم در روزهای پایانی در لیگ برتر ماند. از طرفی تراکتورسازی هم در میانه‌های جدول قرار دارد و باید در لیگ قهرمانان آسیا با نمایندگان کشورهای عرب زبان حوزه خلیج فارس دیدار کند و هر دو تیم برای حل مشکل گلزنی خود به بازیکنی مانند شریفی نیاز دارند. ادعای ملوانی‌ها این است که تراکتور در ابتدای فصل بهترین بازیکنان مشمول خدمت را جذب کرد و این یکی حق تیم آنهاست. حتی تراکتوری‌ها در گذشته دو بازیکن تیم‌های پایه ملوان یعنی شاهین ثاقبی و محمد پوررحمت‌الله را در شرایطی که ملوان طبق قانون می‌توانست از بازیکن سرباز استفاده کند به تیم خودشان بردند.

به هر حال بازیکنان سرباز تراکتورسازی در نیم فصل اول عبارتند از : بختیار رحمانی، سروش رفیعی، شاهین ثاقبی، احمد عبدالله زاده، محمدرضا اخباری، سامان نریمان جهان، سعید آقایی، سینا عشوری، شجاع خلیل زاده، علی حمودی، محمد پور رحمت الله.

همچنین بازیکنان سرباز ملوان هم در نیم فصل ابتدایی لیگ عبارتند از: آرش افشین، حسین ماهینی، امین جهانکن، سید حسین حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، شهاب کرمی، صادق محرمی، فرزاد جعفری، محمد رضی‌پور، علی عابدی، نیما میرزازاد، سیاوش حق نظر و مهیار زحمتکش.

در این اوضاع و احوال که به شدت نام بازیکنان تراکتور نسبت به نام بازیکنان ملوان سنگینی می‌کند، باید دید سرانجام این مسئله به کجا می‌رسد و ملوانی‌ها به لیگ باز می‌گردند یا خیر.

به هر روی آنچه مسلم است تیمهای نظامی روی بازیکنان سرباز خصوصا بازیکنان سطح بالایی همچون مهدی شریفی حساب ویژه ای باز می کنند و طبیعی ست در قبال چنین تصمیماتی واکنش نشان بدهند . باید راه حل مناسبی برای این معضل پیدا کرد ، زمانی که شریفی را به انزلی چی ها سپردند نماینده هاو دیگر مسئولان تبریزی واکنش نشان دادند و هم اکنون این عکس العمل از سوی ملوانی ها صورت گرفته است ، بنا بر این باید قبل از انتخاب کد سربازی این موارد بررسی شود تا این مسئله ساده به معضل بزرگ تبدیل نشود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم حق با ملوان است چون اول کدسربازی به نام ملوان خورده شده است
قبل اینکه شریفی سرباز بشه باشگاه سپاهان اعتراض کرد به تراکتور سازی که شریفی میخواد سرباز بشه بره تراکتور
بعد حالا ملوان بیاد بازیکن تراکتور رو بقاپه ببره تیمی که نه در کورس قهرمانیه و نه در بازی های اسیایی هستش . این کجاش منطقیه
ملوان بره با بازیکن ها دیگه حرف بزنه
نه اینکه بازیکنی که برای تراکتور اومده رو با بعضی مسایل ببره تیمش
بعد که نه بازیکن بخواد بره ملوان نه تراکتور اجازه بده انصراف بده از لیگ
ااین مسخره هستش
همیشه تر... حق خوری کرده با ساخت و پاخت گسترده
آیدین
United States
مهدی شریفی قبلا شاگرد قلعه نویی بود و باید در تراکتور بازی کنه..
اگر مثل شما بچه گانه فکر بشه که قلعه نویی اول فصل میخواست بره ملوان پس این طور هم باید بره ملوان
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
اصلا معیار انتخاب بازیکن سرباز چیست ؟
محسن
من یک سؤال دارم اگه تراکتور تیم ارتش بود و ملوان تیم سپاه آیا بازهم این اتفاق می افتاد؟
سعیدی
تعجب می کنم باشگاه تراکتور سازی کجاش به تیم نظامی می خوره...
تعجب نداره که 51% تراکتور مال سپاهه!
پیروز
نام ملوان بزرگتر از این حرف هاست مساله شریفی و هر بازیکن ديگه ای نیست مساله ناعدالتی و حق خوری، ملوان اوضاع مالی خوبی نداره و احتیاج به مهاجم، وضع مالی تراکتور خوبه و ميتونه بازیکن خارجی بگيره وسربازان ستاره زیادی جذب اين تيم شده و حق با ملوانه....
Iran, Islamic Republic of
تراکتور سازی یه دهم افتخارات ملوان رو هم نداره
اونوقت تو این یکی دو سال با ... دارن این تیم رو میارن بالا
حسین
Finland
اصلا این قانون چطر اجرا میشه..
حامد
United States
کجاش غیر منطقیه ملوان بره با بازیکن ها دیگه حرف بزنه